loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 43 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (1)
برس زدن بيش از حد موها موجب موخوره مي‌شود

برس زدن بيش از حد موها موجب موخوره مي‌شود

آسيب‌هاي مکانيکي و شيميايي وارد بر مو سبب تخريب و چند شاخه شدن موها يا همان موخوره مي‌شود.برس زدن بيش از حد موها از مهمترين عوامل ايجاد آسيب‌هاي مکانيکي بر موها و مهمترين عامل وجود موخوره است.

آسيب‌هاي مکانيکي و شيميايي وارد بر مو سبب تخريب و چند شاخه شدن موها يا همان موخوره مي‌شود.برس زدن بيش از حد موها از مهمترين عوامل ايجاد آسيب‌هاي مکانيکي بر موها و مهمترين عامل وجود موخوره است.

برس زدن بیش از حد موها موجب موخوره می‌شود

درعين حال، استفاده از رنگ موهاي گوناگون در يک دوره کوتاه زماني، استفاده از حالت دهنده‌ها، کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپوهاي نامرغوب موجب ايجاد موخوره مي‌شوند که هنوز درماني براي اين پديده پيدا نشده و کوتاه کردن موها تنها راه از بين بردن موخوره‌ها است.

بلند نگه داشتن بيش از حد موها نبايد پائين‌تر از گودي کمر باشد. استفاده از ترکيبات ملايم و غيرمحرک در شست و شوي موها و حفظ رطوبت آنها و يک بار برس زدن در طول روز مي‌تواند مانع از ايجاد موخوره شود.

منبع: دلگرم

بیوتی بازدید : 51 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

توجه به سلامتی پوست صورت به عنوان یکی از قسمت‌های مهم بدن بسیار مهم است.

 

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمت‌های بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می‌باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است.

۱. قانون طلایی:

باید:اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می‌شود، و منافذ پوست را مسدود میکند. آیا پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط روغن زیتون را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید لایه برداری پوست را فراموش کنید. حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه‌های پوست مرده از بین بروند. اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم‌تر و روشن‌تر می‌شود، شما همچنین می‌توانید از ماسک پودر گردو و ماست، برای شفافیت پوست استفاده کنید.

۲. خورشید و پوست:

باید:از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می‌کند، استفاده کنید. از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های پوستی و سایر مشکلات پوستی می‌شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب "noncomedogenic" یا "nonacnegenic" را روی کرم باشد، چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید:در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ گرم، بپوشانید.

۳. شما چه چیزی می‌خورید:

باید:توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه‌های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین‌ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می‌کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می‌تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول‌ها اجازه می‌دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید:خوردن غذا‌های تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

۴. عرق کردن!

باید:ورزش منظم انجام دهید، دویدن و یوگا، گردش خون لازم را به بدن شما می‌دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می‌بخشد پس از ورزش، متوجه شادابی پوست خود میشوید.

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید، قبل از خروج، از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.

۵. خواب:

باید:سعی کنید هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، پوست نیز خسته می‌شود - و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن. شما همچنین، می‌توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آن‌ها را درمان کنید.

نباید:"قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید"، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست "برای پوست خشک، از پاک کننده‌های خفیف غیر الکلی استفاده کنید. مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می‌کند. "

۶. آب درمانی:

باید:به بدن آبرسانی کنید، بطور روزانه، مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل ۸ لیوان در روز همچنین، میوه‌ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ. "

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می‌کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل می کند

 

منبع: پارسینه

بیوتی بازدید : 49 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

بادام سرشار از منابع تغذیه‌ای مفیدی است. غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم، روغن استخراج شده از بادام برای قرن هاست که برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است.
فواید روغن بادام برای پوست
فرارو- بادام سرشار از منابع تغذیه‌ای مفیدی است. غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم، روغن استخراج شده از بادام برای قرن هاست که برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، روغن بادام شیرین به سلامت پوست کمک می‌کند تا درخشان و سالم به نظر برسد. همچنین معمولاً برای درمان و تسکین بیماری‌های پوستی مانند آکنه، اگزما و درماتیت استفاده می‌شود.

روغن بادام چیست؟
روغن بادام شیرین، روغنی است که از میوه درخت بادام (Prunus dulcis) استخراج می‌شود. درختان بادام بومی آسیا و خاورمیانه برای اولین بار در قرن نوزدهم در ایالات متحده دیده شدند. روغن بادام توسط پرس فولادی مدرن فشرده و از بادام استخراج می‌شود.

روغن بادام شیرین مملو از آنتی اکسیدان و اسید‌های چرب به عمق پوست و مو نفوذ می‌کند و فواید فراوانی را به همراه دارد.
 
انواع
روغن بادام دو نوع است که هر کدام موارد خاص خود را دارند:

• روغن بادام تلخ: بوی تندی دارد و گاهی در صابون‌ها، رایحه درمانی و ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنگام بلع دارای خاصیت سمی است.

• روغن بادام شیرین: از بادام شیرین استخراج می‌شود که معمولاً به عنوان ماده‌ای برای مراقبت از پوست و محصولات مو استفاده می‌شود.
فواید روغن بادام برای پوست
موارد استفاده از روغن بادام
خواه آن را در اسموتی‌ها بنوشید و به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از خود و زیبایی روزانه از آن استفاده کنید، روغن بادام - به لطف خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی - کاربرد‌های زیادی دارد. روغن بادام شیرین به عنوان روغن خالص در فروشگاه‌های آنلاین موجود است و همچنین می‌تواند در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از مو یافت شود، از جمله:

• صابون
• لوسیون
• کره بدن
• مرهم لب
• شامپو نرم کننده
• شامپو بدن
• سرم‌های روشن کننده
• پاک کننده‌های صورت

روغن بادام شیرین برای مو‌ها بسیار مناسب است. خواص روانکاری روغن بادام به ترمیم مو‌های آسیب دیده، وز شدن مو‌ها و رشد مو کمک می‌کند.

مواد غذایی
روغن بادام مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم و پروتئین‌هایی است که تعدادی از فواید سلامتی را برای شما فراهم می‌کند. برخی از مفیدترین مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارتند از:

۱. ویتامین A
سرشار از ویتامین A، روغن بادام می‌تواند به پوست درخشش بخشد. ویتامین A (رتینول) به عنوان پیشگیری از بروز آکنه شناخته شده است و برای حفظ یک درم و اپیدرم مرطوب، سالم - دو لایه بالایی پوست مفید است. ویتامین A همچنین تولید سلول‌های جدید پوست را تحریک می‌کند، به حفظ سلامت پوست و کاهش خطوط ریز کمک می‌کند.

۲. ویتامین D
ویتامین D - "ویتامین آفتاب" - برای سلامت پوست و مو مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به خشکی پوست، ریزش مو، تاخیر در ترمیم زخم و برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس شود.

هنگامی که به صورت موضعی روی پوست قرار می‌گیرد، روغن بادام غنی از ویتامین D ممکن است به کاهش رشد بیش از حد باکتری‌ها و از بین بردن آکنه‌های قرمز و ملتهب کمک کند. همچنین برای کاهش علائم درماتیت و جلوگیری از ریزش مو مفید است.
فواید روغن بادام برای پوست
۳. ویتامین E
روغن بادام یکی از بهترین منابع غذایی ویتامین E است - یک آنتی اکسیدان قوی که بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد مضر که با بسیاری از بیماری‌های مزمن و پیری مرتبط هستند محافظت می‌کند. روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین E وقتی به صورت موضعی استفاده می‌شود - به دلیل محو شدن جای زخم، بهبود آسیب‌های خورشید و کاهش علائم پیری شناخته می‌شود.

۴. مواد معدنی
روغن بادام سرشار از مواد معدنی مفید برای پوست و سلامت عمومی از جمله منیزیم، کلسیم، پتاسیم و زینک است. به ویژه زینک که برای از بین بردن آکنه مفید است. منیزیم به جلوگیری از تجمع کلسیم در پوست سر، کاهش شوره سر و پوست خشک و پوسته پوسته و همچنین به رشد مو کمک می‌کند.

۵. اسید‌های چرب امگا
اسید‌های چرب امگا به طور چشمگیری برای سلامت پوست مفید است. آن‌ها به عنوان عناصر سازنده اساسی پوست عمل می‌کنند، آنتی اکسیدان‌هایی را برای جلوگیری از پیری زودرس ارائه می‌دهند.

روغن بادام دارای ترکیب اسید چرب متعادل است و حاوی حداکثر ۳۰ ٪ اسید لینولئیک - یک اسید چرب ضروری امگا ۶ است که منجر به احتباس بهتر رطوبت می‌شود، که کلید حفظ پوست مرطوب و سالم است.

چه روغن بادام بخورید و چه آن را مستقیماً روی پوست بمالید، اسید‌های چرب موجود به سلامت پوست کمک می‌کند، بدون توجه به نوع پوست و سن، ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر ایجاد کنید.
فواید روغن بادام برای پوست
۶. ویتامین K
اگر با علائم کشیدگی، رگ‌های عنکبوتی و جای زخم بر روی پوست خود روبرو هستید، به دلیل وجود ویتامین K ممکن است روغن بادام به کاهش ظاهر آن‌ها کمک کند. این ماده مغذی کم شناخته شده نقش بسزایی در سلامت پوست دارد.

ویتامین K موجود در روغن بادام باعث تقویت مویرگ‌ها در سراسر بدن و کاهش احتباس مایعات در زیر چشم می‌شود و به شما ظاهری جوان و زیبا می‌بخشد. ویتامین K همچنین به دلیل کاهش قرمزی پوست و تسکین التهاب پوست‌های حساس شناخته شده است.

هشدار : آلرژی
در صورت حساسیت به آجیل‌ها و مغز‌ها از روغن بادام استفاده نکنید. روغن بادام حاوی مواد حساسیت زا است و در صورت مصرف یا استفاده موضعی ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود.

فواید
موارد زیر شامل مزایای روغن بادام برای پوست و بیماری‌های پوستی است.

درمان مشکلات پوستی 
روغن بادام هم مرطوب کننده است (آبرسانی می‌کند) و هم نرم کننده (پوست را صاف می‌کند)، این مزایا آن را به گزینه‌ای محبوب برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است. بدون تحریک و سبک بودن، برای پوست‌های حساس بی خطر است. از روغن بادام برای درمان بیماری‌های پوستی ناخوشایند مانند پسوریازیس و اگزما برای سال‌ها به صورت دارویی استفاده شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده در درمان درماتیت موثر است، باعث تسکین سوزش، التهاب، قرمزی و خارش پوست می‌شود. به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، روغن بادام به خوبی برای پوست مستعد آکنه عمل می‌کند و به کاهش قرمزی و التهاب کمک می‌کند.

برخی از افراد از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده روزانه صورت استفاده می‌کنند. به لطف خاصیت نرم کنندگی، باعث بهبود رنگ پوست می‌شود.
فواید روغن بادام برای پوست
جای زخم‌ها را کاهش می‌دهد
عموما بعد از بهبود زخم پس از آسیب یا بعد از جراحی اغلب روی پوست باقی می‌ماند. در طب آیورودا و چین باستان از روغن بادام برای کاهش ظاهر زخم و تسکین التهابات پوست استفاده می‌شد. شواهد و تجربیات بالینی نشان می‌دهد که روغن بادام به کاهش جای زخم بعد از جراحی کمک می‌کند.

گفته می‌شود که خواص ضد التهابی روغن به کاهش جای زخم کمک می‌کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات اثر آن در کاهش جای زخم پس از جراحی لازم است.

روغن بادام یک داروی طبیعی محبوب برای کمک به زیبایی و صافی پوست است و برخی افراد از آن برای کاهش زخم‌های آکنه در صورت استفاده می‌کنند.

علائم کشیدگی در پوست را از بین می‌برد
هنگامی که بدن رشد سریعی را تجربه می‌کند - مانند دوران بلوغ یا بارداری - این کشش باعث پارگی کلاژن و الاستین پوست می‌شود. با بهبود ظاهر پوست، علائم کشیدگی روی بدن ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن بادام نه تنها می‌تواند از بروز علائم کشیدگی بر روی شکم در افراد باردار جلوگیری کند، بلکه باعث کاهش خارش ناشی از علائم کشیدگی و بهبود پوست می‌شود.

یک مطالعه بر روی زنان باردار نشان داد هنگامی که روغن بادام هر روز مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد، احتمال بروز علائم کشیدگی کمتر است. اگر از قبل علائم کشیدگی دارید، ماساژ روغن بادام روی پوست به طور منظم باعث کم رنگ شدن ظاهر آن‌ها می‌شود پوست را نرم و لطیف می‌کند.
فواید روغن بادام برای پوست
آسیب ناشی از اشعه UV را کاهش می‌دهد
زمان زیادی را زیر آفتاب می‌گذرانید؟ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید (UV) می‌تواند باعث پیری زودرس شود و منجر به ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های تیره روی پوست شود. تحقیقات نشان می‌دهد روغن بادام در کند کردن روند پیری ناشی از آسیب خورشید موثر است.

روغن بادام مانع موثری برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV است. ویتامین E موجود در روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب سلول ناشی از اشعه UV جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه بالینی کوچک نشان داد که ضد آفتاب حاوی روغن بادام دارای SPF ۱۵ با سایر ضد آفتاب‌های تجاری SPF ۱۵ قابل مقایسه است.

مالیدن روغن بادام به صورت و بدن همراه با ضد آفتاب مناسب می‌تواند از آسیب آفتاب و پیری زودرس جلوگیری کند تا پوست جوان و با طراوت‌تر به نظر برسد.
فواید روغن بادام برای پوست
مو‌های سالم را تقویت می‌کند
نوع مو فرقی نمی‌کند، روغن بادام مزایایی برای بهبود ظاهر و سلامت مو‌ها دارد. روغن بادام هنگامی که به شامپو اضافه می‌شود، می‌تواند درخششی طبیعی به مو بدهد و به آن کمک کند تا سالم و درخشان به نظر برسد.

در سطح سلولی، خاصیت نرم کنندگی روغن بادام به دلیل غنی بودن از اسید‌های چرب امگا در بهبود آسیب‌های موجود در مو، بازگرداندن رطوبت و کشش کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از روغن بادام به طور مستقیم بر روی پوست سر می‌تواند به معکوس شدن علائم ریزش مو کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات اثر آن در تقویت رشد مو لازم است.

اگر دچار خارش، قرمزی پوست سر یا شوره سر هستید، استفاده از روغن بادام به طور مستقیم بر روی پوست سر می‌تواند در کاهش التهاب و تسکین پوست تحریک شده موثر باشد. آیا با مو‌های وز شده سروکار دارید، افزودن مقدار کمی روغن بادام به اندازه نخود به انتهای مو‌های می‌تواند مو‌ها را آبرسانی کند.

نحوه استفاده از روغن بادام برای مو
روغن بادام شیرین را به پوست سر بمالید و از ریشه تا نوک آن را به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه یا بیشتر بماند (در صورت تمایل می‌توانید یک شب هم بگذارید).

خطرات
استفاده از روغن بادام شیرین به طور کلی برای هر کسی بر روی مو و پوست خود بی خطر است. افرادی که به آجیل و مغز‌ها آلرژی دارند نباید از روغن بادام استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. کسانی که پوستی مستعد آکنه دارند باید از مالیدن روغن بادام به صورت مستقیم خودداری کنند، زیرا ممکن است منافذ پوست را مسدود کند.

کلام آخر
روغن بادام شیرین نه تنها به تسکین و آبرسانی پوست و مو کمک می‌کند بلکه معمولاً به عنوان پاک کننده آرایش طبیعی و پاک کننده صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک روغن پایه محبوب برای مخلوط شدن با روغن‌های اساسی است و اغلب توسط ماساژور‌ها استفاده می‌شود، زیرا دارای عطر و بویی ملایم است و بر روی پوست احساس طراوت ایجاد می‌کند.

این روغن محبوب را می‌توان از داروخانه خریداری و یا در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی در فروشگاه‌ها و آنلاین تهیه کرد.
منبع: فرارو
بیوتی بازدید : 54 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

داشتن یک دفتر کار خانگی در بیشتر خانه های امروزی یک ضرورت است. داشتن فضایی به عنوان محیط کار در خانه صرفا به دلیل انجام کارهای شرکت و.. در منزل نیست بلکه در دنیای امروزی هر خانه دست کم یک کامپیوتر برای ملحق شدن به اعضای عصر ارتباطات در خود دارد پس همین خود لازمه داشتن فضایی برای کارهای جدا از فعالیت های منزل و خانوادگی می باشد.به دلیل وجود کامپیوتر امروزه بسیاری از افراد می توانند تمام یا بخشی از کار خود را در منزل و فقط از طریق اینترنت و پست الکترونیکی انجام دهند. جای دادن دستگاه کامپیوتر و ملزومات آن و گاه نمابر خود به یک دفتر کار کوچک نیاز دارد پس طراحی و دیزاین یک دکوراسیون شیک و مدرن و البته جمع و جور برای محل کار خانگی اینجا همیت می یابد.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

یک دفتر کار خانگی باید ریزنکاتی را در طراحی دکوراسیون داخلی خود گنجانده باشد تا بتواند مکانی مناسب برای انجام کارهای مهم باشد. طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق کار خانگی نیاز به یک فضای بزرگ و ویژه ندارد بلکه در صورت نبود اتاق خالی و جداگانه ، گوشه از اتاق خواب هم می تواند دفتر کار خانگی شما باشد.

بهترین مدل میز و کابینت های چوبی در دکوراسیون دفتر کار خانگی:

میزهای مد روز چوبی و ام دی اف در مدل های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند . انوع و اقسام میزهای کار در بازار موجود است و شما باید با توجه به ابعاد فضای در دسترس برای قرار دادن میز کار در گوشه ی اتاق میز کار مناسب را انتخاب کنید. از میزهایی که خیلی سبک و یا خیلی سنگین هستند تا حد ممکن خریداری نکنید چرا که در جابه جایی و یا حفظ تعادل این دسته از میزها کمی مشکل ساز هستند.میز خیلی کوچکی را به این دلیل که مثلاً در فرورفتگی دیوار جا می گیرد انتخاب نکنید بلکه اندازه های میز را با توجه به ابعاد وسایلی که باید روی آن چیده شود در نظر بگیرید، با اندازه گیری مانیتورتان شروع کنید، سپس به این اندازه ها جای لازم برای سایر وسایل و تحرک کافی خودتان را نیز بیفزایید.کابینت ها و قفسه های اطراف میزکارتان را با دقت و ظرافت انتخاب کنید. باید قبل از سفارش دکوراسیون دفتر کار به ابعاد و حجم لوازمی مورد نیازتان در محیط کار توجه کنید.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

  

نورپردازی مناسب در دکوراسیون دفتر کار خانگی :

نور معمولی یک اتاق اغلب روشنایی کافی برای فضای کار شما را تامین نخواهد کرد. از این رو بهتر است از یک چراغ مطالعه که نور آن قابل تنظیم است بهره بگیرید تا بتوانید نور را به صورت دلخواه بر روی نقطه مورد نظر تنظیم نمائید و در ضمن از بازتاب آن بر روی صفحه مانیتور پیشگیری کنید.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

 تزیین و دیزاین دیوارهای دفتر کار خانگی:

 اگر شما از ان دسته افرادی هستید که به دیوارها و رنگ و لعاب محیط اطرافتان اهمیت می دهید پس باید برای ایجاد آرامش و حفظ تمرکز گزینه های مناسبی برای تکمیل دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی تان انتخاب کنید. برخی از روانشناسان طرح های راه راه را برای بخشی از این فضا توصیه می کنند و برخی دیگر نصب تابلوهای نقاشی و استیکرهای رنگی شاد را موثر می دانند.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

 
بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

 

منبع: ویستا

بیوتی بازدید : 49 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

۷ علامتی که نشان می‌دهد مو آسیب‌ دیده است

مو‌های ما انعکاس سلامت عمومی بدن‌مان هستند. اگر زیاد سرحال نباشید و حالتان خوب نباشد، موهایتان نیز طبیعتا سرحال نخواهند بود بنابراین گاهی با افزایش جذب ویتامین و مواد معدنی یا رفع استرس و… می‌توان حال مو‌ها را نیز بهتر کرد.

 گاهی مو‌ها آسیب می‌بینند و این مساله نشانه‌هایی دارد. در این مطلب علائمی که نشان می‌دهند مو‌ها آسیب‌دیده و نیاز به کمک دارند را بررسی می‌کنیم.

موهایتان به سختی شانه می‌شوند

گره خوردگی مو زمانی ایجاد می‌شود که دو رشته‌ی مو دور هم پیچ می‌خورند و در هم تنیده می‌شوند. وقتی که چند تار مو به هم می‌چسبند گره بزرگتر می‌شود و از بین بردن آن سخت‌تر می‌شود. ریزش موی روزانه در حد چند تار مو طبیعی است و جزء چرخه‌ی سلامت مو محسوب می‌شود، اگر مو‌های شما صاف و نرم باشد، این مو‌های در حال ریزش راحت‌تر از سرتان جدا می‌شوند، ولی موی حالت دار و آسیب دیده معمولاً صاف و نرم نیست.

زیرا در این حالت کوتیکول (لایه‌ی بیرونی ساقه‌ی مو) یکنواخت و صاف نیست. بنابراین، این مو‌های سست، زمانی که از پوست سر جدا می‌شوند، به جای افتادن، بیشتر تمایل دارند که اطراف مو‌های دیگر بپیچند. به همین دلیل، موهایتان گره می‌خورند. دلیل دیگر ایجاد گره مو تماس و مالش مو با حوله، ملافه یا بالش است. اگر پس از بیدار شدن از خواب موهایتان گره می‌خورد، احتمالاً به همین دلیل است.

درواقع زمانی که کوتیکول‌ها (بیرونی‌ترین لایه ساقه مو) باز هستند مو‌ها به سختی رطوبت خود را حفظ می‌کنند بنابراین محصولات مراقبتی که استفاده می‌کنید مدت طولانی دوام نمی‌آورند. کوتیکول‌ها به راحتی به هم می‌چسبند و مو‌ها به‌خصوص به سمت نوک آن‌ها بیشتر در هم رفته و گره می‌خورند. برای مقابله با این مشکل باید با محصولات حاوی پروتئین موهایتان را به خوبی تغذیه کنید و استفاده از روغن‌های طبیعی را فراموش نکنید.

موهایتان خشک و کدر شده‌اند

بعضی اوقات متوجه می‌شوید که مو‌های شما براقی و درخشندگی خود را از دست داده و مانند گذشته نیست. کدر شدن مو‌ها علت‌های متعددی می‌تواند داشته باشد.

در قدم اول باید آن علت مشخص شود، مو‌های کدر ممکن است به علت صدمه به لایه کوتیکول مو، خشکی یا چربی زیاد، نور آفتاب، شنا کردن در آب دارای کلر استخرها، استفاده بیش از حد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند سشوار و صاف‌کننده‌های حرارتی، بی‌رنگ کردن زیاد و یا نامناسب، فر کردن موها، صاف کردن مو‌ها و رنگ کردن آن‌ها باشد.

گاهی نیز مو‌ها به دلیل استفاده از موس، ژل، اسپری، شامپو و نرم‌کننده‌ها کدر می‌شوند. مو‌های کدر ممکن است با بیماری‌های داخلی و یا کمبود‌های تغذیه‌ای نیز همراه باشد. اما برای برگشت دوباره براقی و درخشندگی مو‌ها چه کاری می‌توانید انجام بدهید.

برای بسته شدن کوتیکول‌ها لازم است که از ماسک موی مناسب استفاده کنید. ماسک مورد نظر را روی مو‌ها قرار دهید و برحسب دستورالعمل‌مندرج در روی آن عمل کنید. در نهایت نیز موهایتان را بشویید و با آب سرد، آبکشی کنید. این کار باعث بسته شدن کوتیکول‌ها می‌شود و به رفع خشکی مو‌ها کمک می‌کند.

موهای‌تان به‌شدت می‌ریزند

ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد، البته برای درمان مناسب، ابتدا نیاز به شناخت صحیح علت ریزش مو دارید. از دست‌دادن مو و ریزش آن تا حدودی طبیعی است. کافی است دست خود را در موهایتان ببرید و با فشار کم یک دسته از آن‌ها را بکشید. همیشه تعدادی مو در دستان شما می‌ماند. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. ریزش موی روزانه در واقع کمک بزرگی به پوست سر شما برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو است تا مو‌های جدید جایگزین مو‌های قدیمی شوند.

اگر متوجه شده‌اید که موهایتان زیاد می‌ریزند یا به راحتی می‌شکنند باید سلامت پوست سرتان را بررسی کنید. البته جای نگرانی نیست. ریزش مو امری موقت است و معمولا بعد از چند ماه مو‌ها به خودی خود دوباره رشد می‌کنند. هر تار مو چرخه زندگی خود را دارد که شامل ۳ مرحله است:

مرحله رشد یا آناژن: طولانی‌ترین و فعال‌ترین چرخه رشد مو که بین ۳ تا ۶ سال طول می‌کشد.

مرحله میانی یا کاتاژن: کوتاه‌ترین مرحله چرخه رشد مو که فقط ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. در مرحله میانی فعالیت فولیکول مو متوقف می‌شود؛ یعنی اینکه مو دیگر رشد نمی‌کند و خود را برای افتادن و دادن جای خود به تار موی دیگری آماده می‌کند.

مرحله استراحت یا تلوژن: آخرین فاز چرخه رشد مو که ۳ ماه طول می‌کشد و در این مدت موی مرده قبل از ریزش توسط موی جدید به‌تدریج به بیرون رانده می‌شود. اگر این مرحله با سرعت بالایی انجام شود ریزش موی زیاد و منتشر اتفاق می‌افتد.

این مساله نیز معمولا بعد از یک دوره استرس شدید، بارداری و تغییر فصل (بهار و پاییز) بروز می‌کند، اما در اغلب موارد کمبود آهن و زینک بیشترین تاثیر را در این نوع ریزش دارند. یادتان باشد که موهایتان را با محصولات بدون سیلیکون تقویت و تغذیه کنید تا مو‌ها دوباره رشد خود را از سر بگیرند و ریزش آن‌ها متوقف شود.

موهایتان چرب شده‌اند

اگر موهایتان چرب شده‌اند نباید با اولین شامپوی چربی‌زدایی که به دستتان رسید آن‌ها را بشویید. این کار اوضاع را بدتر خواهد کرد. متاسفانه زمانی که سبوم یا همان چربی طبیعی مو بیش از حد تولید می‌شود تاثیر منفی روی زیبایی مو می‌گذارد و علاوه بر این زمینه را برای بروز شوره آماده می‌کند. البته سبوم مو که در وضعیت عادی به میزان معقول ترشح می‌شود نقش مهمی در محافظت از مو‌ها در برابر آسیب‌های خارجی دارد.

از جمله مهم‌ترین کار‌هایی که باید برای مو‌های چرب انجام دهید، انتخاب شامپوی مناسب است تا چربی مو‌ها و پوست سر را متعادل کند. شامپو‌های زیادی برای مو‌های چرب در نظر گرفته شده است و هرکس می‌تواند با امتحان آن‌ها شامپویی را که با موی سرش سازگاری بیشتری دارد انتخاب نماید.

اما اگر چربی موهای‌تان بیش از حد شده است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا متناسب با شرایطتان درمان‌های لازم را تجویز کند.

موهایتان دیگر رشد نمی‌کنند

انواع ژل‌ها و سایر محصولات تثبیت کننده‌ی مو که برای زیبایی مو‌ها استفاده می‌شود از جمله عوامل بسیار مخرب برای پوست سر به حساب می‌آید و با بستن منافذ پوست رشد مو‌ها متوقف می‌شود. تا حد امکان از اسانس‌های طبیعی استفاده کنید و یا در صورت استفاده از مواد شیمیایی حتما در پایان روز سر خود را با دقت بشویید و از پاک شدن این مواد کاملا مطمئن شوید.

در حالت عادی، روزانه مو‌های مرده ریخته و مو‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند و رشد می‌کنند. با این حال، در برخی موارد به دلیل عوامل ژنتیکی و هورمونی، مو‌های ریخته دیگر رشد نمی‌کنند. بین افرادی که دچار مسائل ژنتیکی هستند، فولیکول‌های مو گیرنده هورمون‌های مردانه هستند. به مرور وضعیت مو‌ها تغییر می‌کند تا جایی که بیش از پیش نازک می‌شوند و تا جایی پیش می‌روند که از رشد باز می‌مانند. بین خانم‌ها، مو‌ها به‌طور یکنواخت طاس می‌شوند، در حالی که در آقایان، طاسی در ناحیه پیشانی، شقیقه‌ها و بالای سر بروز می‌کند.

موهایتان موخوره زده است

اگر زمانی که دسته‌ای از مو‌ها را دور انگشتتان می‌پیچید متوجه می‌شوید که نوک آن‌ها دو شاخه شده است به این معنی است که موهایتان دچار موخوره شده است. البته داشتن مقدار کمی موخوره کاملا عادی است، چون مو‌ها مدام روی لباس یا بالش ساییده می‌شوند. زمانی که موخوره زیاد می‌شود، مو‌ها به کندی رشد می‌کنند، چون به سرعت می‌شکنند.

در حالت عادی، ۲ تا ۳ ماه بعد از کوتاهی مقداری موخوره روی مو‌ها دیده می‌شود، اما اگر فقط چند روز بعد از کوتاهی متوجه موخوره شوید به این معنی است که موهایتان بسیار حساس و آسیب‌پذیر شده‌اند. متاسفانه برخلاف ادعای برند‌های بزرگ تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی، ترمیم موخوره امکان‌پذیر نیست و تنها راه خلاصی از آن کوتاه کردن کردن مو‌ها و استفاده از محصولات تقویت‌کننده است تا جلوی شکنندگی مو‌ها گرفته شود.

موهایتان شوره می‌زند

شوره مو دو نوع خشک و چرب دارد که برای تشخیص علت آن نیاز به آزمایشات پزشکی دارید. شامپو‌ها و لوسین‌های ضدشوره متعددی وجود دارند که برحسب نوع و علت شوره وضعیت را بهتر می‌کنند. لازم است که در انتخاب محصولات روزانه‌تان بیشتر دقت کنید. تغذیه عمقی مو‌ها با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن جوانه گندم یا روغن زیتون، کره کاریته و همچنین استفاده از ماسک مو می‌تواند وضعیت مو‌ها را بهبود دهد. از بین روغن‌های طبیعی روغن نارگیل در اولویت است، چون به راحتی در فیبر مو نفوذ می‌کند.

تغذیه و سلامت مو‌ها

برخی موادغذایی و مواد مغذی موجود در آن‌ها باعث تقویت و بهبود سلامت مو‌ها می‌شوند. در واقع موادغذایی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه B، آهن، زینک و گوگرد بیشترین تاثیر را در حفظ سلامت مو‌ها دارند. برای جذب پروتئینِ بیشتر سراغ گوشت قرمز، ماهی یا تخم مرغ بروید.

برای افزایش جذب ویتامین‌های گروه B، مصرف میوه و سبزیجات به صورت خام و پخته شده (کمپوت، تفت داده یا بخارپز شده)، بوقلمون و همچنین جعفری، غلاتی مانند کینوا، بادام، آجیل‌ها، پودر کاکائو، آرد سویا و حبوباتی مانند لوبیای سفید یا عدس کارساز هستند.

اگر کمبود زینک دارید حتما برای وعده صبحانه از غلات، نان تهیه شده از آرد کامل و صدف‌های خوراکی بهره ببرید. برای جذب بیشتر گوگرد به سراغ سیر، پیاز، پنیر‌های سفت مانند پارمزان بروید. یادتان باشد که استرس، خستگی و تغذیه نامناسب زمینه را برای کمبود ویتامین در بدن مهیا می‌کنند.

کمبود مواد مغذی در بدن باعث حساس و آسیب‌پذیر شدن مو‌ها می‌شوند، چون مو‌های ما به کمبود آهن، زینک و اسیدآمینه‌های گوگرد دار واکنش سریع نشان می‌دهند. به این ترتیب که به کندی رشد می‌کنند، حساس و شکننده شده و به سختی شانه می‌شوند. فراموش نکنید که مو‌ها به دلیل استفاده نادرست از محصولات مربوط به مو، رنگ کردن و دکلره کردن‌های مکرر، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، عدم مراقبت صحیح، عدم کوتاهی درست و به‌موقع و… در معرض آسیب قرار می‌گیرند. مو‌های آسیب‌دیده نیز به سرعت می‌شکنند و دچار موخوره می‌شوند. متاسفانه احیای مو‌های آسیب‌دیده کار بسیار سختی است، اما می‌توان وضعیت آن‌ها را بهبود بخشید بنابراین توصیه می‌شود روزانه به درستی از موهایتان مراقبت کنید و از محصولات مناسب استفاده کنید، علائم آسیب‌دیدگی مو‌ها را جدی بگیرید و به‌موقع به داد آن‌ها برسید. با مراجعه به متخصص پوست نیز می‌توانید راحت‌تر با مشکلات مربوط به مو مقابله کنید.

 

منبع: اینتیتر

بیوتی بازدید : 47 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

دمای بالای هوا در روزهای گرم تابستان می‌تواند به موهای شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده

تخم مرغ خواص تغذیه‌کننده و مرطوب‌کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده‌ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به موها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی موها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن موها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت‌کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم موهای خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن موهای خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن موها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از موهای چرب مراقبت می‌کند

موهای چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

۵- ماسکی که از موهای فر مراقبت می‌کند

موهای مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول موها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت‌کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی موها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول موها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص موهای آسیب‌دیده

موهای بیجان نیاز به درمان تغذیه‌کننده و ترمیم‌کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، موها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن موها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن موها با شامپوی نرم روی موها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تارهای مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم‌کننده بشویید.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 55 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

چند ترفند برای لخت کردن مو با سشوار

وز شدن موها بعد از سشوار کشیدن یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم‌ها با آن درگیر هستند. در این مطلب به شما می‌گوییم که با وز موهایتان چه کنید.

آیا اغلب اوقات بعد از سشوار کشیدن احساس می‌کنید موهایتان پف کرده و حالت وز به خود گرفته است؟ حتی اگر مدت زیادی را صرف سشوار کشیدن کرده باشید باز هم ممکن است این مشکل برایتان پیش بیاید. هنگام شستشوی موها حتما به آن‌ها نرم‌کننده زده تا موهایتان نرم شده و از وز آن کاسته شود.

بعد از حمام موهایتان را آبگیری کنید و یک حوله نخی دور موها بپیچید تا موها نزدیک به خشک شدن شوند و تنها کمی نمناک باشند تا برای سشوار کشیدن آماده شوند، به جز مواقعی که عجله دارید که می‌توانید با سشواری که از بالای سر به پایین می‌گیرید و شانه‌ای که به موها می‌کشید آب موها را بگیرید و موهایتان را برای سشوار کشیدن آماده کنید.

در این مرحله موهایتان را به لایه‌های نازک تقسیم کنید و سشوار بکشید تا صاف شوند. اگر دسته‌های موهای شما بزرگ باشند و سشوار نتواند حرارت خود را به همه موها برساند در نهایت موهایی وز کرده خواهید داشت که هنوز زیاد خوب خشک نشده‌اند.

توجه داشته باشید که برای صاف‌تر شدن موها بهتر است از باد داغ سشوار استفاده کنید، زیرا کم بودن حرارت سشوار باعث وزتر شدن موها و حالت نگرفتن آن‌ها می‌شود.

زمانی که موها را دور برس می‌پیچانید باید سشوار را از بالا به برس نزدیک کنید تا حرارت مستقیم به آن بخورد. وقتی کل موها یکبار سشوار کشیده شد و موها کاملا خشک شدند، کمی سرم رفع وزی مو را به نوک انگشتان زده و در لابه‌لای موها و روی موها بکشید. سپس دوباره موها را تقسیم‌بندی کرده و لایه‌لایه سشوار بکشید. این مرحله با دقت و آرامش بیشتری انجام دهید.

اگر موهایتان بسیار پر یا فر خیلی ریز و سیمی است گاهی لازم می‌شود موها را برای بار سوم نیز تقسیم کرد و سشوار کشید تا کاملا صاف و بدون وز شوند. در پایان کار تا آماده شدن کاملتان بهتر است موها را با یک کلیبس بزرگ در پشت سر به حالت افتاده و آویزان نه جمع بالا ببندید تا با فعالیت و عرق کردن حالتشان تغییر نکند.

چه چیزهایی وز مو را از بین می‌برد؟

هیچ‌چیز بدتر از وز کردن موها نیست، اما راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید تا حد زیادی از وز شدن موهای‌تان جلوگیری کنید.

آب گازدار: اگر معمولا ترجیح می‌دهید برای خشک کردن موهای‌تان از سشوار استفاده نکنید و دوست دارید موهای‌تان به‌صورت طبیعی خشک شود و اگر موهای شما به دلیل رطوبت وز می‌کنند، یک روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است. کافی است در حمام بعد از این مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبکشی کردید، در آخر یک‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبکشی کنید.

سرکه سیب: یک راه حل طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سرکه سیب است، روند استفاده از این راه هم خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در آخر مقداری مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و موها را با آن آب بکشید

ماءالشعیر: اگر موهایی فر و همیشه با حالت دادن آن‌ها مشکل دارید، یک راه حل خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءاشعیر فر موهای شما را ثابت نگه می‌دارد تا موهای شما وقتی خشک می‌شود نیز مثل زمانی باشد که خیس است. کافی است تمام موها را به آن آغشته کنید.

نرم‌کننده طبیعی: یک فرمول ویژه برای نرم کردن و حالت دادن موهای خشک شما. ۱ فنجان مایونز را با نصف یک عدد آووکادو له شده مخلوط کنید و آن‌قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا کند. این مخلوط را به موهای‌تان بمالید سپس موها را با یک کلاه پلاستیکی و با یک حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود ۰۲ دقیقه صبر کنید سپس موها را آب بکشید، برای نتیجه بهتر هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.

روغن زیتون و نارگیل: این روغن‌ها برای مبارزه با وز بهترین دوستان شما هستند. برای این‌که موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار کمی از این روغن‌ها را کف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید.

صاف‌کننده‌های سرامیکی: اگر می‌خواهید موهای‌تان را با اتو صاف کنید، اتویی انتخاب کنید که صفحه‌های سرامیکی داشته باشد.

برای تقویت موها چه کنیم؟

ماسک زرده تخم‌مرغ: یک عدد زرده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید) مخلوط کنید و روی موها بمالید.

کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به‌مدت ۲ ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند تا حدی مفید باشد.

راهکاری برای ضخیم شدن مو

تخم کتان: مقداری تخم کتان را در یک کاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود ۵ روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست کف سر بمالید.

حنا: هنگام استفاده از این روش باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید، چون همان طور که خودتان می‌دانید، حنا ماده‌ای رنگ‌دهنده است.

استفاده از حنای بدون رنگ می‌تواند تا حد زیادی این مشکل شما را حل کند، پودر حنا را در یک ظرف آب داغ بریزید سپس چند قطره آب لیمو یا ماست به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را به موهای‌تان بزنید و بگذارید حداقل ۱ ساعت روی موها باقی بماند. ۴ هفته اول هفته‌ای یک‌بار از این مخلوط استفاده کنید سپس ۲ هفته یک‌بار، تا نتیجه را ببینید.

 

منبع: ایلنا

گذارید حداقل ۱ ساعت روی موها باقی بماند. ۴ هفته اول هفته‌ای یک‌بار از این مخلوط استفاده کنید سپس ۲ هفته یک‌بار، تا نتیجه را ببینید.

بیوتی بازدید : 48 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

 

هر کدام از ما پوست هایی با نوع متفاوت داریم. پوست های خشک، چرب، نرمال و مختلط از انواع پوستی رایج هستند. هر پوستی با هر نوعی به مراقبت های خاصی نیاز دارد.

برای این که همیشه پوست خوب و زیبایی داشته باشیم باید مراقبت های لازم را انجام دهیم. در این بین افرادی با پوست خشک نیاز دارند تا وقت بیشتری را برای رسیدگی به پوستشان بگذارند. پوست های خشک مستعد اگزما و مشکلاتی مثل پیدایش زودرس چین و چروک هستند. در این مطلب می خواهیم نکات کلی را مرور کنیم که برای مراقبت بهتر از پوست های خشک نیاز است.
 

استفاده از پن به جای صابون

اگر پوست شما خشک است اصلا نباید از صابون برای شست و شوی بدن و صورت خود استفاده کنید. صابون باعث خشک شدن پوست می شود. چرا که پوست شما را از مواد مغذی و مفید مثل چربی های ضروری تهی می کند. همچنین با تغییر ph پوست باعث خشکی بیشتر می شود. توصیه می شود که از پن به جای صابون استفاده کنید. پن ها محصولاتی با شکل ظاهری شبیه به صابون هستند. با این تفاوت که باعث آسیب به پوست نمی شوند.
 

استفاده از شامپو بدن های مناسب

توصیه می کنیم که برای شستن پوست های خشک از شامپوهای بدن استفاده کنید. شامپو بدن را نیز با توجه به نوع پوست خریداری کنید. با خواندن عبارات روی این محصولات به راحتی می توانید بفهمید برای چه نوع پوستی هستند. استفاده های شامپوهایی که به طور اختصاصی برای پوست های خشک ساخته شده اند از خشکی زیاد جلوگیری می کند. شامپوهای کرمی گزینه خیلی خوبی هستند. این محصولات پوست را نرم و لطیف می کنند.


 

پاک کننده مناسب داشته باشید

برای شستن صورت نیاز به محصولات پاک کننده دارید. بهترین گزینه ژل ها و فوم های شست و شو هستند. برای این که آرایش را از روی پوستتان پاک کنید نیاز به این محصولات دارید. به جای استفاده از صابون و شامپو و محصولاتی که ممکن است به پوست صورت شما آسیب برند از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید.
 

استفاده از کرم برای آبرسانی و بازیابی رطوبت

احتمالا اولین و مهم ترین محصولی که ذهن همه می رسد استفاده از کرم است. همه ما با هر نوع پوستی از کرم های رطوبت رسان استفاده کرده ایم. این محصولات با ترکیبات و برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. می توان به راحتی این محصولات را با برند مرغوب و با نوع پوست خود پیدا کرد. اگر پوستی خشک دارید از هر کرمی استفاده نکنید. استفاده از یک کرم مرطوب کننده پوست خشک که به طور تخصصی نیازهای پوست شما را تامین می کند می تواند از خشکی شدید پوست جلوگیری کند. این کرم را در مواقع مناسب استفاده کنید. همچنین توجه کنید که کرم را برای دست و صورت یا صرفا برای دست یا صورت می خرید. چون کرم ها از این نظر نیز متفاوت هستند.


 
 

از لوسیون بدن استفاده کنید

افرادی با پوستهای خشک تجربه های زیادی دارند که پس از استحمام دچار خشکی و یا کشش پوست شده اند. یک راه حل آسان و بسیار عالی استفاده از لوسیون های بدن است. یک لوسیون خوب داشته باشید و پس از استحمام از آن استفاده کنید. لوسیون را نیز برای پوستهای خشک بخرید. در این مدل محصولات از چرب کننده ها و نرم کننده های بیشتری برای پوست استفاده می شود. لوسیون را در حمام استفاده کنید. هنگامی که حمام شما تمام شد و پوستتان کمی مرطوب است لوسیون را به بدن بمالید. خواهید دید که چقدر پوستتان در مقایسه با مواقعی که لوسیون استفاده نمی کردید نرم تر و لطیف تر شده است.
 

از ماسکهای صورت استفاده کنید

محصولات دیگری را که می توانید برای مراقبت بیشتر از پوست صورت استفاده کنید ماسک ها هستند. ماسکهای ورقه ای برای پوستهای خشک بیشتر توصیه می شوند. این محصولات یک لایه نازک هستند که به مواد مغذی پوست آغشته شده اند. برخی از ترکیباتی که در این ماسک ها یافت می شود کلاژن و رطوبت رسان هایی مثل ژل آلوئه وراست. چند بار در هفته ماسک روی صورت خود بگذارید تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید و همیشه جوان تر از سن خود به نظر برسید.
 

از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید. کرم پودرها و دیگر محصولات آرایشی نامرغوب می توانند به پوست شما آسیب برسانند. با مشاوره و تحقیق این محصولات را خریداری کنید تا همیشه پوست خوبی داشته باشید.
 

با آب داغ حمام نکنید

یک اشتباهی که خیلی از افرادی که پوستهای خشکی دارند انجام می دهند این است که با آب داغ و یا آبی با دمای خیلی زیاد حمام می کنند. آب داغ چربی ها و خیلی از پروتئین هایی را که در پوست شما وجود دارند نابود می کند. به همین دلیل پس از حمام کردن دچار خشکی شدید می شوید. اگر می خواهید همیشه پوست خوبی داشته باشید و هرگز به دلیل این خشکی زیاد دچار پیری زودرس پوست نشوید عادت حمام کردن با آب داغ را ترک کنید. هرچه دمای آب خنک تر باشد برای پوست شما بهتر است.
 

سبزیجات و میوه تازه بخورید

استفاده از سبزی جات و گروه غذایی سبزی و صیفی جات باعث زیبایی و طراوت پوست و مو می شود. مقداری سبزی خوردن و یا سالاد فصل به همراه وعده های غذایی خود مصرف کنید. این کار باعث می شود که بسیاری از مواد ضروری که برای زیبایی و سلامت پوست و مو نیاز است از خود بدن تامین شود. در میوه ها نیز ویتامین ها و خیلی از ترکیبات مورد نیاز برای پوست و مو وجود دارد.
 


استفاده از عسل و آلوئه ورا

دو ماده طبیعی که برای پوست های خشک به مانند معجزه عمل می کند عسل و آلوئه وراست. استفاده از عسل هم از طریق خوردن آن و هم از طریق استفاده موضعی به پوست به شکل ماست می تواند خشکی پوست را از بین ببرد. ژل آلوئه ورا نیز تاثیر زیادی در ایجاد رطوبت و آبرسانی پوست دارد و پوست را تا زمان زیادی مرطوب نگاه می دارد. این باعث می شود که پوست دیرتر خشک شود و جوان تر باقی می ماند.

 

منبع: خبرگزاری آفتاب

بیوتی بازدید : 50 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

ما در این مقاله بهترین نکاتی را که به شما در انتخاب ۱۰۰٪ عطر و رایحه های معتبر و ارجینال کمک می کند ، گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، گرچه به احتمال زیاد هنگام گشت و گذار در غرفه های بازار با یک عطر تقلبی روبرو خواهید شد ، اما بیشتر مصرف کنندگان از این موضوع غافل نیستند که عطر های فیک های بسیار پیچیده ای نیز در قفسه های فروشگاه های بزرگ عطر و ادکلن راه پیدا می کنند. خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند احساس کلاهبرداری و ناراحتی در شما ایجاد کند بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال ، علائم مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند حتی قوی ترین تقلبی ها را نیز تشخیص دهید.

 

ما در این مقاله بهترین نکاتی را که به شما در انتخاب ۱۰۰٪ رایحه های معتبر و ارجینال کمک می کند ، گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

1. بسته بندی را بررسی کنید

عطرهای معتبر معمولاً سلفون کاملاً ضخیمی دارند و بدون نقص تا می خورند تا بتوانند محکم به جعبه بچسبند. سلفون هایی که مانند سلفون آشپزی نازک هستند و یا نامناسب پیچیده شده اند و چروک دارند نشانه ای از عطرهای تقلبی است.

2. مقوا و درزهای بی عیب و نقص

بسته بندی عطرهای اورجینال از مقوا با کیفیت بالا ساخته شده و برای محافظت از بطری در برابر آسیب طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه ساختار خاصی وجود دارد که بطری عطر را در جای خود نگه می دارد.

مقوای داخلی نیز باید سفید و تمیز باشد ، مایل به خاکستری یا کاهی نباشد.

اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به روشی ناخوشایند مهر و موم شده باشد (درز آن بیش از 5 میلی متر باشد ، ناهموار باشد یا چسب اضافی روی آن باشد) ، در این صورت عطر معتبر نیست. بسته بندی عطر اصل همیشه دارای درزهای بی عیب و نقص است.

3. برچسب ها و نوشته ها

هنگام خرید عطر دریغ نکنید که وب سایت تولید کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه در بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین عدم تطابق در محتوا و فونت نوشته ها نشانه تقلبی بودن است.

4. بررسی بطری عطر ها با دقت زیاد

با نگاهی به قفسه های فروشگاه های عطر ، می توان عطرهایی را مشاهده کرد که ظاهری کاملاً شبیه به بوی برخی از عطرهای سطح بالای طراحان دارند. مثلا اسم عطر تقلبی را Evidance می نوسیند در حالی که نسخه اصلی آن Evidence است. این ترفند ساده به تولیدکنندگان آب زیر کاه این امکان را می دهد تا از خود در برابر شکایات محافظت کنند. بنابراین فراموش نکنید که قبل از خرید بطری عطر را با دقت بررسی کنید.

عطر + ادکلن + عطر اویدنس اورجینال

5.  رنگ عطر

مارک های معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند ، به همین دلیل رنگ عطر معتبر معمولاً کم رنگ است. رنگ های پر رنگ "شیمیایی" مایع نشانه عطر تقلبی است. همچنین مایع درون عطر باید کاملا شفاف باشد و چیزی درون آن شناور نباشد!

6.  درب بطری

کلاه عطر اصلی باید کاملاً متقارن باشد و به راحتی چفت شود. (البته مگر اینکه در خالق اصلی طرحی دیگر طراحی شده باشد). همچنین سر اسپری و افشانه هم باید متقارن بوده و عطر را به طور یکنواخت اسپری کند. قسمت فلزی اسپری نیز نباید خم شده باشد و یا خراش داشته باشد. این می تواند نشانه ای از پر شدن بطری با عطر فیک باشد. همچنین عطر نباید نشتی داشته باشد.

7. شماره سریال

شماره سریال باید در پایین بطری نشان داده شده و حک شود (و روی آن چسبانده نشود!). شماره سریال روی بطری باید با شماره پایین جعبه مطابقت داشته باشد. باید روی پایه جعبه چاپ شود یا با جوهر چاپ شود.

8. بطری

یک عطر معتبر دارای یک بطری با کیفیت بالا و یک سطح صاف و ظریف است. بطری یک عطر تقلبی کمی خشن و کدر است. بطری عطر باید کاملا شفاف و بدون حباب های هوای محبوس در شیشه باشد! از بسته بندی تا درب بطری ، تمام جزئیات یک عطر اصلی با جزئیات ریز طراحی و پیاده سازی می شود. با این حال ، اگر یک عطر تقلبی را کاملاً بررسی کنید ، نقص زیادی پیدا خواهید کرد.

9. قیمت عطر

حتما قیمت عطر را در وبسایت رسمی محصول در کشور مبدا برند بررسی کنید و آن را به ریال تبدیل کنید تا قیمت تقریبی عطر را داسته باشید. معمولا هزینه گمرک و مالیات و باربری نیز به این مبلغ اضافه می شوند. بنابراین اگر عطر قیمت کمتری نسبت به قیمت آن در سایت رسمی محصول داشت، این ارزانی بی دلیل نیست!

10. عطر و رایحه محصول : مهمترین شاخصه

بهترین و مطمئن ترین روش تشخیص عطر اصل از بدل بدون شک بوی آن است. اگر بوی عطر و ادکلن خود را می شناسید می توانید به راحتی عطر اورجینال را تشخیص دهید. در عطر های فیک و تقلبی معمولا بوی الکل غالب است و ماندگاری کمی دارند.

عطر + ادکلن

 

کیس استادی : عطر اویدنس ایوروشه

برای ارائه یک مثال ملموس از مقایسه عطر اصل با تقلبی، می توان به نمونه های تقلبی عطر زنانه اویدنس ایوروشه در بازار اشاره کرد.

عطر اویدنس اورجینال که در فرانسه تولید می شود رنگ صورتی ملایم داشته و تمام ویژگی های یک عطر اورجینال با رایحه فوق العاده خوشایند و وماندگاری بالا را دارد.

حال آنکه عطر اویدنس تقلبی رنگی صورتی متمایل به شیری داشته و افشانه آن عطر را به صورت یکنواخت اسپری نمی کند. بخش پشتی شیشه عطر انحنای نامتقارن و بیش از اندازه مجاز دارد. عطر فیک دارای ماندگاری کمتر از ۲ ساعت بوده و بوی آن نسبت به عطر اصلی شیرین تر است. به همین دلیل قیمت آن نیز ارزان تر است. که البته این ارزانی برای یک عطر فیک گران است.

اگر فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی هستید بهتر است یک نمونه از عطر تقلبی نیز در فروشگاه خود داشته باشید تا هنگام خرید بتوانید مشتریان خود را آگاه کنید و تفاوت آنها را به صورت واضح از نزدیک شرح دهید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

بیوتی بازدید : 50 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

روش‌های خانگی برای درمان شوره

بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جهان، یعنی بیش از سه میلیارد نفر دچار شوره‌ی سر هستند. ممکن است در هر دوره‌ای از زندگی‌اتان دچار این عارضه‌ی آزاردهنده شوید. درمان شوره را باید به محض ابتلا به این عارضه شروع کنید. گاهی می‌توانید شوره را با روش‌های خانگی کنترل کنید. در مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم به شما در رها شدن از شر شوره با روش‌های طبیعی کمک کنیم. قبل از هر چیز به بررسی علل شوره می‌پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چه عاملی منجر به شوره می‌شود؟

شوره یک مشکل پوستی رایج و مزمن است که منجر به بروز پوسته‌های سفید در کف سر می‌شود. در ادامه تعدادی از علل رایج شوره را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

۱. درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک عارضه‌ای است که منجر به التهاب، قرمزی پوست و بروز پوسته‌های چرب می‌شود. این عارضه معمولا نواحی مانند پوست سر، صورت و قسمت پایینی قفسه‌ی سینه را درگیر می‌کند که غده‌ی چربی دارند.

۲. مالاسزیا

مالاسزیا مخمری است که منجر به عفونت و التهاب پوست می‌شود. قارچ‌ها از چربی‌های طبیعی پوست سر تغذیه کرده و کف سر را خشک و پوسته‌پوسته می‌کنند که این موضوع احتمال بروز شوره را افزایش می‌دهد.

۳. خشکی کف سر

پوست سر خشک و دهیدراته که رطوبت ندارد، دچار التهاب، سوزش و خارش می‌شود. این عارضه‌ منجر به بروز پوسته‌هایی روی کف سر می‌شود که در نهایت تبدیل به شوره می‌شوند. معمولا این پوسته‌ها کوچک‌تر و چرب‌تر از پوسته‌هایی هستند که در اثر عوامل دیگر رخ می‌دهند.

چطور شوره را از بین ببریم؟

می‌توانید برای برطرف کردن شوره‌ی سر از روش‌های زیر کمک بگیرید.

۱. موهایتان را به‌طور منظم بشویید

جمع شدن چربی اضافی، کثیفی و سلول‌های پوستی مرده روی کف سر احتمال بروز شوره را بالا می‌برد. به همین دلیل است که باید موهای خود را به‌طور مرتب بشویید تا تمیز و بدون شوره بمانند.

هرچند باید حواستان باشد که نباید از شامپوهای ناملایم استفاده کنید، چون ممکن است پوست سر را خشک کرده و شوره را بدتر ‌کنند. می‌توانید از متخصص پوست و مو برای انتخاب مناسب‌ترین شامپو کمک بگیرید.

۲. از شامپوی ضدشوره استفاده کنید

استفاده‌ از شامپوی ضدشوره به جای شامپوی معمولی آسان‌ترین روش برای درمان شوره محسوب می‌شود. شامپوهای ضدشوره حاوی ترکیبات مفیدی مانند سالیسیلیک اسید، سلنیوم سولفاید و زینک پریتیون هستند که با پوسته‌های سر مبارزه می‌کنند.

۳. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

رژیم غذایی نامناسب که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، می‌تواند منجر به بروز شوره‌ی سر شود.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که مواد غذایی سرشار از چربی و شکر احتمال ابتلا به شوره را بالا می‌برند. بنابراین باید یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید که شامل مواد مغذی ضروری، پروتئین و مواد معدنی است. ترکیبات ذکر شده مو و کف سر را سالم نگه می‌دارند.

۴‌. پوست سر خود را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری می‌تواند به از بین بردن سلول‌های پوستی مرده و مواد شیمیایی (مانند باقیمانده‌ی شامپو) جمع شده روی پوست سر کمک کند. لایه‌برداری پوست سر رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند، خشکی را کاهش می‌دهد و از شکل‌گیری پوسته جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از ماسک موی روغن داغ برای متعادل کردن تولید چربی در پوست سر خود استفاده کنید. محصولاتی که برای درمان شوره از آن‌ها استفاده می‌شود، حاوی سه ترکیب زیر هستند.

  • ترکیبات ضدقارچ – این ترکیبات به درمان هر نوع عفونت قارچی روی پوست سر یا پیشانی که باعث شوره یا پوسته شده‌اند کمک می‌کنند. ترکیبات ضدقارچ مانند زینک پریتیون و سلنیوم سولفا.ید می‌توانند عفونت قارچی ایجاد شده در اثر مالاسزیا فورفور را برطرف کنند.
  • ترکیبات رفع‌‌کننده‌‌ی پوست سر – نشان داده شده که ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید و گوگرد پوسته‌ها را شل کرده و به از بین بردن آن‌ها کمک می‌کنند.
  • ترکیبات ضدالتهابی – استروئیدهای موضعی مانند کورتیکوستروئیدها می‌توانند اثرات ضدالتهابی روی شوره داشته باشند و پوسته‌ی سر را کاهش می‌دهند.

روش‌های خانگی برای درمان شوره‌ی سر

به غیر از روش‌های ذکر شده در بالا می‌توانید از ترفندهای طبیعی زیر برای درمان شوره استفاده کنید.

۱. روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و به همین دلیل به درمان شوره کمک می‌کند. علاوه بر این با مالاسزیا مبارزه می‌کند. مالاسزیا قارچ ایجادکننده‌ی شوره است. می‌توانید از روغن درخت چای به‌طور موضعی روی پوست و کف سر خود استفاده کنید‌ تا هر نوع عفونت قارچی که منجر به پوسته و شوره شده از بین برود.

احتیاط

روغن درخت چای می‌تواند در بعضی از افراد منجر به تحریک پوست شود. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آن تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید پوست سرتان دچار مشکل نمی‌شود.

برای انجام این تست مقدار کمی از روغن را روی بخش کوچکی از کف سرتان بمالید. اجازه دهید ۲۴ ساعت بگذرد. اگر دچار واکنش آلرژیک شدید، از روغن درخت چای استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از خواص این روغن برای درمان شوره بهره ببرید.

مواد لازم

  • روغن درخت چای: دو تا سه قطره
  • روغن بادام یا روغن جوجوبا: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. روغن درخت چای را با روغن بادام یا روغن جوجوبا مخلوط کنید.
  2. پد پنبه‌ای را به ترکیب روغن‌ها آغشته کنید و آن را روی کف سر خود بکشید.

هر چند وقت یک بار؟

این روش درمانی را سه تا چهار بار در هفته به کار بگیرید.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و به کاهش از دست رفتن پروتئین مو کمک می‌کند. این روغن می‌تواند در تغذیه و نرم کردن مو، هیدراته کردن پوست سر و پیشگیری از خشکی مفید باشد و از این طریق احتمال بروز شوره را کاهش دهد‌.

مواد لازم

  • روغن نارگیل: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. روغن نارگیل را کف سر خود ماساژ دهید.
  2. اجازه دهید روغن به مدت یک ساعت بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته برای استفاده از این روش خانگی کافی است.

۳. آلوئه‌ورا

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی آلوئه‌ورا از رشد مالاسزیا فورفور پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌ورا: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. مقدار مناسبی از ژل آلوئه‌ورا را با حرکات دورانی روی پوست سر خود ماساژ دهید تا خوب جذب شود.
  2. اجازه دهید ژل به مدت ۶۰ دقیقه روی کف سر بماند. سپس موهایتان را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته این روش درمانی را به کار بگیرید.

۴. سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب برای درمان شوره

سرکه‌ی سیب حاوی اسید استیک است که به متعادل کردن سطح PH پوست سر کمک می‌‌کند. این موضوع می‌تواند جلوی از دست رفتن رطوبت و خشکی پوست سر را بگیرد که منجر به شوره می‌شوند.

احتیاط

همیشه سرکه‌ی سیب را قبل از استفاده با آب مخلوط کنید. سرکه‌ی سیب خام و رقیق نشده می‌تواند منجر به سوزش و تحریک پوست شود.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: یک قاشق غذاخوری
  • آب: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. سرکه‌ی سیب و آب را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  2. محلول ایجاد شده را روی پوست سر خود بمالید.
  3. اجازه دهید ترکیب برای چند دقیقه روی موها بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در هفته از این محلول برای درمان شوره استفاده کنید.

۵‌. آسپرین

آسپرین به شل کردن پوسته‌های روی کف سر کمک می‌کند و چربی اضافی را از بین می‌برد.

مواد لازم

  • قرص آسپرین: دو عدد

طرز تهیه

  1. قرص آسپرین را له کنید.
  2. پودر قرص آسپرین را در شامپوی معمولی خود بریزید.
  3. موهایتان را با شامپو بشویید. اجازه دهید شامپو به مدت دو تا سه دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را آبکشی کنید.

۶. پروبیوتیک

مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست می‌توانند به متعادل کردن میکروبیوم پوست سر کمک کنند و از این طریق شوره را کاهش دهند. مصرف روزانه یک فنجان ماست پروبیوتیک در پیشگیری از شکل‌گیری شوره مفید است.

۷‌. جوش‌شیرین

جوش‌شیرین به‌عنوان یک لایه‌بردار ملایم عمل می‌کند و سلول‌های پوستی مرده و چربی اضافی پوست سر را از بین می‌برد. نشان داده شده که جوش‌شیرین خارش را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. هرچند باید دقت کنید که استفاده‌ی بیش از حد از جوش‌شیرین می‌تواند چربی‌های طبیعی کف سر را از بین ببرد و خشکی پوست سر را بدتر کند.

مواد لازم

  • جوش‌شیرین: دو تا سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. جوش‌شیرین را به‌طور مستقیم روی موهای خیس خود بمالید.
  2. اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه روی موها بماند‌. سپس موهایتان را به‌طور کامل بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از جوش‌شیرین برای درمان شوره‌ استفاده کنید.

۸. آب پیاز

مطالعات نشان می‌دهند که آب پیاز خواص ضدقارچی دارد و از رشد قارچ مالاسزیا پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • پیاز: نصف یک عدد

طرز تهیه

  1. پیاز را در مخلوط‌کن بریزید و یک تا دو پالس بزنید‌.
  2. مخلوط را از صافی رد کنید و آب پیاز را روی موهای خود بمالید.
  3. اجازه دهید آب پیاز به مدت ۶۰ دقیقه بماند. سپس موهای خود را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته برای استفاده از این روش کافی است.

۹. علف لیمو

علف لیمو

روغن علف لیمو خواص ضدقارچی دارد و می‌تواند به مبارزه با قارچ مالاسزیا فورفور کمک کند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، این قارچ منجر به شوره می‌شود.

احتیاط

اگر پوست سرتان حساس است، استفاده‌ی موضعی از روغن علف لیمو ممکن است منجر به واکنش آلرژیک در شما شود. بنابراین قبل از استفاده از این روش خانگی تست پچ را انجام دهید.

مواد لازم

  • روغن علف لیمو: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. روغن علف لیمو را به شامپوی خود اضافه کنید.
  2. کف سر خود را با مخلوط ایجاد شده ماساژ دهید.
  3. موهایتان را به‌طور کامل با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید.

۱۰. روغن اکالیپتوس

اگر سطح سرامید پوست سرتان کم باشد، ممکن است دچار شوره شوید. شواهد عنوان می‌کنند که روغن اکالیپتوس می‌تواند میزان سرامید کف سر را افزایش دهد و از این طریق احتمال بروز شوره را کم کند.

مواد لازم

  • روغن اکالیپتوس: دو تا سه قطره
  • روغن نارگیل: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و در آن روغن اکالیپتوس و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب ایجاد شده را روی پوست سر خود قرار دهید.
  3. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موهای خود را با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته این روش درمانی را به کار بگیرید.

۱۱. سیر

مطالعات نشان می‌دهند که سیر اثرات ضدقارچی روی قارچ مالاسزیا فورفور دارد و استفاده‌ی از آن برای مدت طولانی می‌تواند در درمان شوره اثرگذار باشد.

مواد لازم

  • سیر: چند حبه
  • روغن زیتون: نصف فنجان

طرز تهیه

  1. پوست سیرها را بگیرید و آن‌ها را له کنید.
  2. سیرهای له شده را درون یک ماهیتابه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.
  3. ماهیتابه را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شوند.
  4. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر خود قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

اگر دچار شوره هستید، دو بار در هفته این روش را به کار بگیرید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن باشید.

۱۲‌. روغن چریش

عصاره‌ی برگ‌های چریش به‌شدت ضدقارچ هستند و می‌توانند به درمان شوره کمک کنند. هرچند به تحقیقات بیشتری برای پی بردن به فواید روغن چریش در این زمینه نیاز است.

مواد لازم

  • روغن چریش: دو تا سه قطره
  • روغن نارگیل: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. روغن چریش و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  3. اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را به‌طور کامل با آب بشویید.
  4. همچنین می‌توانید تعدادی برگ چریش را در آب بجوشانید. اجازه دهید خنک شود. سپس مخلوط ایجاد شده را روی کف سرتان بریزید.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته کف سر خود را با روغن چریش ماساژ دهید تا شوره‌ سرتان برطرف شود.

۱۳. آب لیموترش

آب لیموترش غنی از اسید سیتریک است. این ترکیب می‌تواند به متعادل نگه داشتن PH کف سر کمک کند. این موضوع در کاهش شوره مفید است.

احتیاط

آب لیموترش ممکن است منجر به احساس سوزش شود.

مواد لازم

  • آب لیموترش تازه: دو تا سه قطره
  • پنبه

طرز تهیه

  1. پنبه را به آب لیموترش تازه آغشته کنید و آن را روی کف سر خود بمالید.
  2. اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید.

۱۴‌. چای سبز

چای سبز می‌تواند اختلالات مختلف مو و کف سر مانند شوره، خارش و ریزش مو را درمان کند. تحقیقات نشان می‌دهند که چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌ها و اپی‌گالوکاتچین گالات است که از عفونت‌های قارچی پیشگیری می‌کنند.

مواد لازم

  • چای سبز کیسه‌‌ای: دو تا سه عدد
  • آب گرم

طرز تهیه

  1. چای سبز کیسه‌ای را در آب گرم قرار دهید. زمانی که آب خنک شد، چای کیسه‌ای را بیرون بیاورید.
  2. ترکیب را روی موهای خود بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  3. حالا موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

برای چند ماه دو بار در هفته از این محلول استفاده کنید.

۱۵. تخم شنبلیله

مطالعه‌ی حیوانی انجام شده روی خرگوش‌ها به این نتیجه رسید که عصاره‌ی برگ شنبلیله یک داروهای بی‌خطر و اثربخش برای درمان عفونت‌های قارچی مانند شوره به شمار می‌رود. نشان داده شده که عصاره‌ی تخم شنبلیله خواص ضدقارچی دارد و از شکل‌گیری شوره پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • تخم شنبلیله: یک قاشق غذاخوری
  • آب داغ: دو فنجان

طرز تهیه

  1. تخم شنبلیله را با هاون له کنید.
  2. تخم شنبلیله‌ی له شده را در کاسه‌ی حاوی آب جوش بریزید و اجازه دهید طی شب در آب بماند.
  3. مخلوط را از صافی رد کنید و موهایتان را صبح روز بعد با مایع ایجاد شده آبکشی کنید‌.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته از آب تخم شنبلیله استفاده کنید‌.

سخن پایانی

شوره یک عارضه‌ی آزاردهنده است که باعث خجالت فرد می‌شود. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، می‌توانید از روش‌های خانگی برای درمان شوره‌ی سر خود استفاده کنید. اگر بعد از استفاده از روش‌های طبیعی ذکر شده در این مقاله شوره‌ی سرتان همچنان باقی ماند، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

منبع: دیجی کالامگ

تعداد صفحات : 32

درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 4,633
  • بازدید کلی : 21,556