loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 33 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

یکی از عمل‌های شایع چشمی عمل لیزیک است که بعد از آن به طور کامل می‌توانید بینایی خود را به دست آورید.

چشم پزشکان می‌گویند: این روز‌ها و با زیاد شدن استفاده مردم از موبایل، اینترنت و کامپیوتر شاهد این هستیم روز به روز بر تعداد افرادی که از عینک استفاده می‌کنند اضافه می‌شود. دکتر مرتضی اناری می‌گوید: علاوه بر عینک افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف از لنز‌های طبی به جای عینک استفاده می‌کنند. بنا بر آخرین تحقیقات اکثر جمعیت ملت‌ها تا چهل سال آینده تبدیل به افراد نزدیک بینی می‌شوند که باید از عینک استفاده کنند.چگونه می‌توانید بیشتر از چشمان‌تان مراقبت کنید؟


وی افزود: با پیشرفت علم علاوه بر عینک زدن راه حل‌های دیگری وجود دارند که با استفاده از آنان می‌توانید بینایی خود را باز یابید. یکی از عمل‌های شایع چشمی عمل لیزیک است که بعد از آن به طور کامل می‌توانید بینایی خود را به دست آورید.


اناری خاطر نشان کرد: البته باید بدانید که برای انجام این عمل چشم شما باید دارای قطر قرنیه مناسب عمل باشد و در صورت خلاف این شرایط شما باید برای همیشه از لنز و یا عینک استفاد کنید. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را بیاموزیم که با استفاده از آنان به بهبود هر چند کم در شرایط بینایی‌تان کمک می‌کنند و همچنین قصد داریم رفتار‌های اشتباهی را متذکر شویم که چشم‌تان را ضعیف‌تر می‌کنند.


چگونه بینایی خود را بهبود ببخشیم؟
در این قسمت قصد داریم چند ورزش ساده چشمی را به شما بیاموزیم.


روی یک کاغذ فیلی عدد هشت و عدد هفت انگلیسی را بنویسید و آن را در فاصله چند متری خود قرار دهید و در سه ست شش‌تایی با چشمان‌تان به صورت مارپیچ وار عدد نوشته شده را دنبال کنید.


قانون بیست بیست: طبق این قانون پس از بیست دقیقه نگاه کردن به کتاب، موبایل و تلویزیون باید به مدت بیست ثانیه به فاصله دور نگاه کنید تا قطر قرنیه چشم کم و زیاد شود. این یک نوع ورزش چشمی محسوب می‌شود.


پلک زدن: اغلب شما بخاطر شرایط کاری‌تان مجبورید که برای مدت زمان طولانی از کامپیوتر استفاده کنید. پس سعی کنید به آن خیره نشوید و حداقل هر ۲ دقیقه یکبار پلک بزنید که چشم‌تان خشک نشود.


بازی با قطر مردمک: برای اینکه عضلات چشم‌تان را فعال نگه دارید و از تنبل شدن آن جلوگیری کنید بهتر است که هر روز مدت زمانی را برای بازی با قطر مردمک چشم‌هایتان اختصاص دهید. برای انجام این بازی سعی کنید که روی اجسام نزدیک به خودتان زوم کنید و سپس روی اشیاء دورتر و دورتر این کار را انجام دهید. این کار باعث انجام نوعی فعالیت مفید برای جلوگیری از تنبل شدن عضلات چشم‌هایتان می‌شود.


کدام رفتار‌های اشتباه باعث ضعیف‌تر شدن چشم‌ها می‌شوند؟
استفاده نکردن از عینک آفتابی به طرز قابل توجهی می‌تواند روند ضعیف‌تر شدن چشم‌هایتان را تسریع بخشد.


استفاده از مواد مخدر هم به نوبه خود در تار شدن دید و خشکی چشم اثر می‌گذارد.


استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و تاریخ گذشته هم می‌تواند در آسیب به چشم‌ها تاثیر گذار باشد.


عدم انجام معاینات چشمی سالیانه می‌تواند چشم‌های ضعیف شما را ضعیف‌تر کند.


 


همچنین اگر مبتلا به فشار خون بالا و یا دیابت هستید حتما باید دائماً زیر نظر پزشک باشید، زیرا این بیماری‌ها اگر کنترل نشوند می‌توانند منجر به کوری کامل شوند.

 

منبع: صداسیما

بیوتی بازدید : 27 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

برخی از رایج‌ترین علائم جسمی پیری پوست شامل چین و چروک‌های اطراف چشم، خطوط ریز اطراف لب و ایجاد لکه‌ها روی دست‌ها می‌شود.

 

 

چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
هیچ فرمول جادویی برای متوقف کردن ساعت پیری وجود ندارد. با گذشت سال‌ها، احتمالاً گذر زمان بیشتر روی پوست شما قابل مشاهده باشد. علاوه بر اینکه پوست سرتاسر بدن را پوشانده است، منعکس کننده بهزیستی و سلامت است. به عبارت دیگر، ظاهر پوست نشانگر میزان سلامتی و برعکس است.

ممکن است زمان غالب‌ترین دلیل پیری پوست باشد، اما به تنهایی مسئولیت اضافه کردن چین و چروک‌ها به چهره را بر عهده ندارد. به دلیل عوامل مختلف، پوست به تدریج خاصیت انعطاف پذیری و شادابی خود را از دست می‌دهد، ظهور برخی از این چین و چروک‌ها خارج از کنترل هستند در حالی که از برخی دیگر هنوز هم می‌توان جلوگیری کرد. شاید نتوانید از پیری پوست به طور کلی فرار کنید، اما مطمئناً می‌توانید روند کار را به تاخیر بیاندازید و اثرات آن را کاهش دهید.

برخی از رایج‌ترین علائم جسمی پیری پوست شامل چین و چروک‌های اطراف چشم، خطوط ریز اطراف لب و ایجاد لکه‌ها روی دست‌ها می‌شود.

بارزترین چین و چروک‌هایی که روی صورت ظاهر می‌شود، به شکل چین‌های عمودی یا افقی در پیشانی هستند. پس از نمایان شدن این چین و چروک، خلاص شدن از شر آن‌ها دشوار است و معمولاً برای یک عمر باقی می‌مانند، مگر اینکه برخی از روش‌های زیبایی مانند تزریقات بهداشتی و تجدید لیزر انجام شود.

همچنین این باور وجود دارد که چین و چروک‌های عمیق پیشانی می‌تواند بیش از یک نگرانی زیبایی، بی ضرر باشد.

یک مقاله تحقیقاتی ارائه شده در سال ۲۰۱۸ ارتباط بین چین و چروک‌های عمیق پیشانی و خطر بیشتر بروز بیماری قلبی عروقی را نشان داده است. نتایج مطالعه نشان داد که خطر مرگ و میر قلبی و عروقی افراد با میزان چین و چروک آن‌ها افزایش می‌یابد.

اگرچه هنوز منطق دقیقی در رابطه با این رابطه برقرار نشده است، اما محققان پیشنهاد می‌کنند که ممکن است ارتباطی با آترواسکلروز یا ایجاد پلاک در عروق وجود داشته باشد.

از آنجا که رگ‌های خونی در پیشانی نسبتاً باریک هستند، ممکن است در برابر پلاک‌ها آسیب پذیرتر باشند؛ بنابراین، ظاهر چین و چروک پیشانی در واقع می‌تواند ناشی از نشانه پیری رگ باشد. با این حال، این نتایج تأیید نشده و مطالعات آینده برای اثبات این یافته‌ها ضروری است.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
چه عواملی باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می‌شود؟
• پیری: کلاژن پروتئین اصلی ساختاری است که وظیفه محکم و ماندگار نگه داشتن پوست را بر عهده دارد. با افزایش سن، یک کاهش طبیعی در سنتز کلاژن بدن ایجاد می‌شود و در چنین شرایطی پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. کاهش وابسته به سن در تولید کلاژن شاید مهم‌ترین عامل در ایجاد چین و چروک و خطوط ریز باشد که طی سال‌ها برجسته‌تر و پایدار‌تر می‌شوند.

• آسیب آفتاب: قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند مانند هر چیز دیگری پیری پوست را تسریع کند. تنها نکته خوب در مورد آسیب‌های ناشی از آفتاب برای پوست این است که برخلاف زمان و ژنتیک، چیزی است که می‌توانید کنترل کنید. صرف یک روز در ساحل و یا انجام کار‌های روزمره بیرون از خانه نیازمند محافظت از پوست در برابر آفتاب ضروری است. می‌توانید با ماندن در سایه، پوشاندن صورت با لباس و استفاده از ضد آفتاب با SPF ۳۰ (یا بالاتر) و ضد آب از پوست خود محافظت کنید. باید ضد آفتاب را روزانه بر روی تمام پوستی که پوشیده از لباس نیست، بمالید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• سیگار کشیدن: افرادی که سیگار می‌کشند به دلیل اثرات منفی نیکوتین، یکی از مؤلفه‌های اصلی دخانیات بیشترمستعد پیری زودرس پوست هستند. نیکوتین باعث کوچک شدن رگ‌های خونی شده و جریان خون به پوست را خنثی می‌کند. در نتیجه، پوست اکسیژن و مواد مغذی کافی که از طریق خون عبور می‌کند، دریافت نمی‌کند و آسیب‌ها به شکل پیری زودرس در پوست ظاهر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض سایر مواد شیمیایی موجود در دود سیگار تنها با مختل کردن مستقیم تولید کلاژن و الاستین، دو بلوک ساختاری اساسی پوست، این آسیب را بدتر می‌کند؛ بنابراین، با هر دود سیگار باعث می‌شوید که پوست تان انعطاف پذیری و جوانی ذاتی خود را از دست دهد.

• تیک‌های عضلانی صورت. در هم فشردن دائمی عضلات پیشانی در اثر انقباض مکرر عضلات زیرین بعد از سال‌ها موجب ایجاد چین و چروک می‌شود. چین و چروک‌هایی که به دلیل انقباضات مکرر عضلات زیرین که به آن وصل می‌شوند روی پوست ایجاد می‌شوند و به عنوان چین و چروک پویا شناخته می‌شوند. هنگامی که ماهیچه منقبض می‌شود بین توده عضلات خط‌هایی موج مانند ایجاد می‌کنند. انقباض مکرر همان عضلات باعث تقویت این چین و چروک‌ها می‌شود و خطوط حاصل را دائمی‌تر می‌کند. چین و چروک‌های پیشانی غالباً ناشی از اخم یا زیاد بالا انداختن ابرو‌ها می‌باشد.

• عدم نوشیدن آب کافی: مصرف ناکافی آب می‌تواند پوست را خشک و پوسته پوسته کند. اگر پوست تان هیدراتاسیون مورد نیاز خود را پیدا نکند، خشک، سفت و پوسته پوسته می‌شود. پوست هرچه خشک‌تر، بیشتر در معرض چین و چروک است.

• رژیم غذایی ضعیف: دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، به شما کمک می‌کند تا با دریافت طیف گسترده‌ای از مواد مغذی سازگار با پوست ویتامکین‌های مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید. پوست نیز مانند سایر قسمت‌های بدن برای سالم ماندن به دوز مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص نیاز دارد. اگر این نیاز‌های غذایی را از طریق رژیم غذایی خود تکمیل نکنید، کمبود آن روی پوست ظاهر می‌شود. پوست کم تغذیه شده به طور فزاینده مستعد علائم زودرس پیری است.

• موقعیت‌های نامطلوب خواب: اگر بخش خوبی از زندگی خود را در خواب خوب سپری کرده اید، باید بدانید که فشرده سازی مکرر عضلات صورت در خواب می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک روی چانه، گونه‌ها و پیشانی شود. به این خطوط صورت به عنوان "خط خواب" گفته می‌شود. از آنجایی که صورت چند ساعت در شب به صورت جزئی با بالش تماس پیدا می‌کند، هر شب جریان خون به پوست صورت محدود می‌شود و در نتیجه پوست ضعیف‌تر مستعد چروک شدن می‌شود. برای افراد جوان، از آنجا که پوست آن‌ها به طور کلی مقاوم‌تر است، می‌تواند بلافاصله حتی پس از فشرده سازی عضلات در طول شب به حالت عادی برگردد. اما در بزرگسالان که از سطح کلاژن و الاستیک پایینی برخوردار هستند و باید تا حد امکان خوابیدن روی کمر خود را در نظر بگیرند. اگر عادت دارید به یک پهلو بیش از طرف دیگر بخوابید، خطوط خواب تا حد زیادی به آن سمت خاص صورت محدود خواهد شد.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• استرس: افرادی که عموما استرس زیادی دارند، یا به عنوان یک نتیجه اجتناب ناپذیر از سبک زندگی گیج کننده خود و یا بخشی از عادت، با سرعت بیشتری پیری زودرس در پوست صورت را تجربه می‌کنند. هورمون اولیه استرس به نام کورتیزول عمدتاً مقصر است، زیرا از جمله موارد دیگر با تخریب کلاژن در پوست همراه بوده است. هرچه سطح استرس بالاتر باشد، تولید کورتیزول در بدن بیشتر می‌شود. در طی یک دوره زمانی طولانی، افزایش سطح کورتیزول باعث می‌شود سلول‌های پوستی قادر به بازسازی طبیعی الاستین و کلاژن و نباشند. علاوه بر این، ظهور زودرس چین و چروک‌ها تا حد زیادی به سبک زندگی ناسالم مرتبط با استرس مزمن نسبت داده می‌شوند.

درمان پزشکی برای چین و چروک‌های پیشانی
• تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، Xeomin) یک روش درمانی است که برای رفع چین و چروک ناشی از حرکت تکراری عضلات استفاده می‌شود. این چین و چروک‌های پویا را از عمیق‌تر شدن باز می‌دارد و در نتیجه با انقباضات مکرر عضلات زیرین، برجسته‌تر و دائمی نمی‌شوند. این ماده معمولاً برای نرم کردن چین و چروک‌هایی که در پیشانی ظاهر می‌شود و در گوشه‌های چشم‌ها (چین پنجه کلاغ) و در کنار لب‌ها استفاده می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• پرکننده‌های تزریقی مانند Restylane، Juvederm و Radiesse یک درمان موقت برای چین و چروک‌ها را ارائه می‌دهند. این روش درمانی بر روی مکانیسم حجم دهی صورت کار می‌کند، پس از آن پزشک ممکن است از روش‌های مقاومت پوست برای رفع خطوط عمیق‌تر که خارج از محدوده پرکننده‌های تزریقی است، استفاده کند.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• تجدید زیبایی پوست با لیزر، که به نام بخار لیزر و لایه برداری نیز صورت می‌گیرد، می‌تواند چین و چروک صورت، زخم و لکه‌های صورت را به وضوح سبک‌تر کند. همانطور که از نام این محصول پیداست، این تکنیک باعث می‌شود لایه‌های تازه پوست روی سطح آسیب دیده ایجاد شود. با پیشرفت در فناوری‌های لیزر، جراحان پلاستیک اکنون سطح جدیدی از استقلال را در سطح لیزر به دست آورده اند، و این امر به ویژه در مناطق حساس و دقت بسیار بالا را دارد.

• لایه برداری‌های شیمیایی با افزایش گردش خون سلول‌ها به تسریع روند بازسازی پوست کمک می‌کنند. همانطور که لایه‌های فرسوده و آسیب دیده پوست صورت با سرعت بیشتری می‌ریزند، علائم قابل مشاهده پیری پوست، حداقل تا حدی مشخص، محو می‌شوند؛ بنابراین، لایه برداری‌های شیمیایی نه تنها ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهند، بلکه به یکدست شدن بافت کلی پوست صورت نیز کمک می‌کنند. افرادی که دارای حداقل چروک هستند، می‌توانند از لایه برداری با مواد شیمیایی بدون نسخه که معمولاً از نظر شدت خفیف هستند را انتخاب کنند که هیچ خطر جدی ندارند. با این وجود، اگر ابتدا آن را توسط متخصص پوست و مو خود دریافت کردید، بهتر است فقط برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته بعدی آگاهی لازم را =پیدا کنید. از طرف دیگر، لایه برداری شیمیایی عمیق‌تر فقط توسط پزشک یا متخصص باتجربه قابل تجویز است، زیرا خطر آن بسیار بیشتر است. لایه برداری‌های شیمیایی عمیق حتی می‌تواند منجر به ایجاد برخی از زخم‌ها یا تغییر در رنگ پوست شود. این نوع درمان تهاجمی دارای تأثیر عمیق تری است و احتیاط بیشتری برای مدت زمان بهبودی و همچنین اقدامات احتیاطی بیشتر مانند قرار نگرفتن در معرض آفتاب تا زمانی که پوست به اندازه کافی بهبود یافته باشد را تضمین می‌کند.

چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• درم ابریژن شامل استفاده از یک برس کوچک یا چرخشی با سرعت بالا و چرخش فلزی برای خراش دادن لایه‌های آسیب دیده اپیدرمی است. این فرسایش باعث رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود. به عنوان لایه‌های تازه سطح پوست، صورت شما به وضوح صاف می‌شود. درم ابریژن معمولاً برای درمان جای زخم آکنه، چین و چروک قابل توجهی از پوست و لکه‌های ایجاد شده توسط آفتاب و رنگدانه‌های ناهموار استفاده می‌شود. یک شکل نسبتاً کم تهاجمی از این تکنیک، که به عنوان میکرودرمابراسیون شناخته می‌شود، برای پرداختن به چین و چروک‌های خفیف تا متوسط استفاده می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• رتینوئید‌ها مشتقات مصنوعی ویتامین A هستند که به عنوان یک درمان محبوب برای درمان پوست‌های دارای چین و چروک بسیارند. آن‌ها می‌توانند با تقویت تولید طبیعی کلاژن و خاصیت الاستیک، تغییر رنگ پوست و شکسته شدن بافت چین و چروک را کاهش دهند. توجه داشته باشید که رتینوئید‌ها می‌توانند پوست را تحریک کرده و باعث خشکی و حساسیت به نور شوند - حساسیت شدید به خورشید. آن‌ها فقط با تجویز پزشک متخصص در دسترس هستند.

کدام روش درمانی را باید انتخاب کنید؟
تعدادی از درمان‌های زیبایی برای کاهش ظاهر چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد، اما هرکدام با مجموعه اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی خاص خود همراه هستند. فقط یک متخصص پوست و مو ومتخصص جراحی زیبایی که در معالجه زیبایی بینی و چهره آموزش دیده است، قادر به ارائه گزینه درمانی ایده آل برای مشکل خاص و نوع پوست شما خواهد بود.

مهم است که تصمیمات عجولانه‌ای اتخاذ نکنید، زیرا اگر همه چیز به خوبی پیش نرود باید با عواقب آن زندگی کنید. همچنین باید بدانید که از نظر هر دو گزینه درمانی چه از نظر نتایج مثبت و چه منفی باید قبل از تصمیم گیری در مورد آن عواقب و خطرات احتمالی به خوبی آگاه باشید.

برای اینکه خود را از ناامیدی نجات دهید، مهم است که به یاد داشته باشید که این روش‌های درمانی می‌توانند وضعیت شما را تنها تا حدی بهبود بخشند. باید با مشورت با پزشک خود در مسیر درست کل فرآیند قرار بگیرید. آگاهی کافی به شما کمک می‌کند انتظارات خود را واقع بینانه مدیریت کنید.

نکاتی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی در نظر بگیرید:

• تزریق بوتاکس در چین و چروک‌های عمیق ناشی از پیری و آسیب آفتاب تا حد زیادی بی اثر است. درمان‌های ترکیبی بهترین هستند.
• پرکننده‌های پوستی برای رفع کمبود حجم مفید هستند.
• اگر مایل به اصلاح افتادگی پوست، چروک‌های عمیق و چربی اضافی هستید، تنها گزینه مناسب جراحی زیبایی است.
• حذف جای جوش صورت با لیزر با تغییراتی در رنگدانه پوست (رنگ)، اگرچه این درمان برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب نیست.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
دارو‌های خانگی برای چین و چروک‌های پیشانی
در اینجا چند روش طبیعی برای به تأخیر انداختن یا کاهش ظاهر چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد. گزینه‌های کم تهاجمی‌تر و ایمن‌تر به همراه روش‌های درمانی استاندارد هستند.

۱. آبرسانی پوست
مرطوب نگه داشتن پوست با نوشیدن مایعات کافی شاید ساده‌ترین راه برای جلوگیری از علائم زودرس پیری پوست باشد. مصرف کم آب به سلامتی آسیب می‌رساند، اما بیشترین آسیب را روی پوست قابل مشاهده است. این امر عمدتاً به این دلیل است که آبی که می‌نوشید قبل از اینکه به پوست شما برسد، به تمام اندام‌های دیگر می‌رسد.

بدن ما هر روز مقداری آب را از دست می‌دهد، در درجه اول به صورت عرق و ادرار؛ بنابراین مهم است که یک تلاش هماهنگ برای جایگزینی از دست دادن مایعات به صورت روزانه انجام شود.

اگر پوست شما هیدراتاسیون مورد نیاز خود را نیاورد، ناخواسته خشک و پوسته پوسته می‌شود. پوست خشک نسبت به پیری زودرس حساس‌تر است، در حالی که پوست‌های آبرسان خوبی نسبت به آن مقاومت می‌کنند.

حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. این ممکن است چیز ساده‌ای به نظر برسد، اما باعث شگفتی‌هایی برای مراقبت از پوست عمومی می‌شود، نه تنها تاثیر درمحو کردن چین و چروک‌ها دارد بلکه شامل فواید بسیاری می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۲. تمرین‌هایی برای کاهش چین و چروک روی پیشانی
علائم بارز پیری پوست فقط به سستی پوست و عکسبرداری سطحی محدود نمی‌شود. ایجاد چین و چروک و خطوط ریز همچنین می‌تواند به از دست دادن چربی و حجم عضلات در زیر پوست شود.

تعدادی تمرین صورت وجود دارد که بطور خاص برای رفع چین چروک‌های عمیق‌تر زیر ساختاری طراحی شده اند، احتمالا با القای رشد عضلانی. در حقیقت، این تمرینات ساده صورت یا "یوگا" صورت محبوبیت زیادی در بین عموم مردم پیدا کرده اند تا ظهور علائم پیری صورت را به تعویق بیندازند.

در اینجا یک تمرین برای صاف کردن پیشانی وجود دارد که به آزاد کردن تنش ایجاد شده در عضلات پیشانی شما کمک می‌کند و از ظهور چین و چروک‌ها و خطوط کاسته می‌شود:

• دو انگشت از هر دست خود را وسط پیشانی قرار دهید.
• با اعمال فشار ملایم، انگشتان خود را به طرفین بکشید.
• این تمرین روزانه را در ۵ ست و ۵ بار در روز تکرار کنید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۳. اعمال کمپرس سرد
انجمن جراحان پوستی آمریکا اعمال کمپرس سرد رابه عنوان یک جایگزین بی خطر، مؤثر، غیر سمی و غیر تهاجمی برای درمان و کاهش دهنده چین و چروک پیشنهاد می‌کنند. استفاده از کمپرس سرد برای کاهش ظاهر چین و چروک با رضایت از سوژه بالا و عدم بروز عوارض جانبی جدی داشته است.

درمان چین و چروک پوست با کمپرس سرد متمرکز در ناحیه‌ای خاص، آن قسمت را با هیدراتاسیون، تغذیه و اکسیژن کافی تأمین می‌کند و باعث می‌شود که به خوبی کشیده و به وضوح صاف شود. در حقیقت، کرایوتراپی زیبایی اغلب در روش‌های مربوط به زیبایی سینه و اندام‌های فوقانی یا تحتانی برای ایجاد استحکام مطلوب به کار رفته است و همچنین در درمان چروک مانند کرایوپلینگ نیز استفاده می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
درمان های موضعی
۱. ژل آلوئه ورا
ژل تازه‌ای که از گیاه آلوئه ورا استخراج می‌شود به دلیل طیف گسترده‌ای از خصوصیات مفید به عنوان یک درمان موثر پوست شناخته می‌شود. غلظت‌های مختلف این ژل در بهبود خاصیت ارتجاعی و الاستیک ساختار پوست مفید است.

ژل آلوئه ورا همچنین به عنوان یک ماده مرطوب کننده عمل می‌کند و به بازگرداندن رطوبت پوست کمک می‌کند و در نتیجه پوست نرم و درخشان می‌شود. ژل آلوئه ورا با غلظت حداکثر ۰.۵ درصد برای کاربرد موضعی بی خطر است و می‌تواند به مرطوب شدن پوست بدون هیچ گونه اثر سمی کمک کند.

این شفابخش طبیعی پوست قسمت اعظم پتانسیل درمانی خود را مدیون خواص محافظ آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد اشعه ماوراء بنفش سینرژیک است.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۲. ماسک قهوه را امتحان کنید
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ که در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، فعالیت آنتی اکسیدانی گیاه قهوه (Coffea arabica) به نمایش گذاشته شد، نشان داد که پلی فنول‌های آنتی اکسیدان موجود در قهوه، به ویژه اسید کلروژنیک، اسید کوینیک و اسید فرولیک برای پوست مفید هستند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که کاربرد موضعی عصاره قهوه باعث کاهش ظهور خطوط ریز، چین و چروک و رنگدانه می‌شود و ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشد.

۱. یک تخم مرغ ارگانیک تهیه کنید و سفیده آن را از زرده آن جدا کنید.
۲. سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه منتقل کرده و آن را صاف کنید.
۳. ¼ قاشق چای خوری دانه‌های تازه خرد شده قهوه را به کاسه اضافه کنید.
۴. شستشوی محلول را ادامه دهید تا قهوه به خوبی مخلوط شود و کف کند.
۵. دستان خود را بشویید و مطمئن شوید که انگشتان و ناخن‌های شما قبل از استفاده ماسک تمیز و تمیز هستند.
۶. با حرکات دایره‌ای سبک، مخلوط را روی صورت تمیز خود بمالید.
۷. بگذارید ماسک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد آن را از روی پوست خود جدا کنید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۳. پوست خود را با روغن مانوکا ماساژ دهید
در یک مطالعه حیوانی که روی موش‌ها انجام شده است تا اثر روغن مانوکا در درمان چین و چروک را آزمایش کنند، مشخص شد که کاربرد موضعی این روغن باعث افزایش UVB در ضخامت پوست و درجه بندی چین و چروک به صورت وابسته به دوز آن می‌شود.

همچنین روغن مانوکا مانع از تولید سیتوکین‌های التهابی می‌شود و در نتیجه التهاب پوستی ناشی از UVB را کاهش می‌دهد.

در کل، بهبود قابل توجهی در ظاهر چین و چروک از نظر کاهش طول، عمق و سطح پوشش گزارش شده است. کاربرد موضعی ۱۰ درصد روغن مانوکا تأثیر کمتری در از بین رفتن فیبر کلاژن و هیپرپلازی اپیدرمی دارد که این امر اثر بخشی آن در کاهش ظاهر چین و چروک را نشان می‌دهد.

کافی است چند قطره روغن مانوکا را روی انگشتان خود قرار داده و آن را روی پیشانی خود ماساژ دهید تا جذب پوست شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
دارو‌های بی حسی
دارو‌های زیر برخلاف روش‌های ذکر شده در بالا، با شواهد علمی پشتیبانی نمی‌شوند و مورد تأیید پزشکان نیستند.

با این وجود، این روش‌های درمانی مکمل نتایج قابل توجهی را برای تعداد قابل ملاحظه‌ای از کاربران عمومی به همراه آورده است. اگر قصد استفاده از این روش‌های درمانی غیر علمی را دارید، باید به صلاحدید خودتان این کار را انجام دهید.

۱. برای بهبود ظاهر پوست از عسل و لیمو استفاده کنید
عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته شده است، به این معنی که به بازگرداندن و آبرسانی در لایه‌های پوست کمک می‌کند؛ بنابراین، این ترکیب برای افرادی که دارای پوست خشکی هستند مفید است، به عنوان یک عامل بهبود دهنده برای چین و چروک زودرس در نظر گرفته می‌شود.

عسل به ویژه در ترکیب با لیمو خوب عمل می‌کند. هر دو این مواد با هم کار می‌کنند تا ظاهر چین و چروک‌های صورت را از بین برده و پوست را روشن‌تر کرده و پوستی مرطوب و یکنواخت و نرم و لطیف داشته باشید.

۱. مقادیر مساوی عسل و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید.
۲. این محلول را روی چین و چروک پوست خود بمالید.
۳. سپس، به آرامی مخلوط را به مدت ۵ دقیقه در حرکات دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید تا در اعماق پوست نفوذ کند.
۴. اجازه دهید تا در ۱۵ دقیقه خشک شود.
۵. در نهایت پوست تان را با آب بشویید.
۶. روزانه یا حداقل چهار بار در هفته از این روش استفاده کنید.

می‌توانید از عسل خالص استفاده کنید.

۱. همچنین می‌توانید مقداری عسل به سر و مو‌های خود بمالید.
۲. بگذارید چند دقیقه روی پوست شما بنشیند تا عمیقاً نفوذ کند.
۳. در آخر، با دوش گرفتن، عسل‌های باقی مانده بر روی سطح پوست را بشویید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۲. روغن نارگیل را برای تأثیر مرطوب کنندگی آن امتحان کنید
روغن نارگیل یکی از ساده‌ترین مواد موجود است که می‌توانید به روش‌های جلوگیری از ظهور چین و چروک‌های خود اضافه کنید. این مرطوب کننده کاملاً طبیعی به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و به مقابله در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد کمک می‌کند. بسیاری از افراد که با چین و چروک پوست دست و پنجه نرم می‌کنند، با روغن نارگیل به عنوان یک شفابخش سالم و موثر پوست قرار دارند.

۱. از آنجا که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد می‌شود، مجبور خواهید بود مقداری روغن نارگیل را در یک کاسه ذوب کنید.
۲. یک توپ پنبه را در روغن بمالید و آن را روی پوست خود اعمال کنید، و آن را به طور مساوی روی تمام صورت خود بمالید.
۳. با انگشتان تمیز برای حداقل ۵ دقیقه روغن را به آرامی در پوست خود ماساژ دهید.
۴. لجازه دهید یک شب روی پوست بماند تا زمان کافی برای جذب روغن از پوست فراهم شود.
۵. صبح روز بعد صورت خود را با آب بشویید.

در حالی که این روش‌های درمانی عمدتاً اقدامات پیشگیرانه‌ای برای به تأخیر انداختن در شروع پیری پوست است، اما همچنین در کاهش چین و چروک‌ها و خطوط ریز در افرادی که با آن‌ها مواجه شده اند مفید است. علاوه بر این، تمام مواد مورد استفاده کاملاً غیر سمی و بی خطر هستند، بنابراین هیچ گونه آسیبی در استفاده شان وجود ندارد.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
چگونه می‌توان از ظهور چین و چروک‌های پیشانی جلوگیری کرد؟
اقدامات پیشگیرانه زیر را برای به حداقل رساندن چین و چروک‌های پیشانی اتخاذ کنید.

بعضی از افراد به تکرار حالت‌های مختلف صورت سبب ایجاد تیک‌های صورت می‌شوند. این انقباض مکرر ماهیچه‌های صورت پس از سال‌ها می‌تواند باعث ایجاد چین‌هایی عمیق شود. شما باید سعی کنید بر چنین عادت‌هایی غلبه کنید، در غیر این صورت تنها با چین و چروک‌های دائمی و خطوط ریز روی صورت برای همیشه مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، اگر به طور ناآگاهانه اخم می‌کنید، عضلات خود را منقبض می‌کنید، از خانواده و دوستانتان بخواهید که زمان‌هایی را که متوجه تیک‌های صورت شما می‌شوند، جلوی شما را بگیرند.

برای تأمین نیاز‌های غذایی پوست، یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه است را برای خود در نظر بگیرید. تغذیه درست، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب‌های پوستی بازی می‌کند که در نهایت از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. در مقابل، دنبال کردن رژیم غذایی سرشار از قند یا سایر کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند.

ضد آفتاب و مرطوب کننده دو عنصر اساسی در یک روال موثر برای مراقبت از پوست هستند و همین مورد در رابطه با رژیم مقابله با پیری زودرس نیز صادق است. باید به طور مداوم از یک ضد آفتاب با کیفیت عالی و یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا از پوست شما به خوبی محافظت کند. ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای طیف گسترده‌ای از مزایا را ارائه دهد، مقاوم در برابر آب و غیر معطر باشد و SPF ۳۰ یا بالاتر را دارا باشد. حداقل ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن آن را روی تمام مناطق پوست در معرض آفتاب بمالید. بخش عمده‌ای از آسیب‌های پوستی که مسئول چین و چروک‌های زودرس است، ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید است. در ضمن، یک مرطوب کننده ضد پیری اساساً به حداقل رساندن ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

برای دوری جستن از نور خورشید لباس و لوازم جانبی مانند عینک آفتابی یا کلاه بپوشید.

همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. پاکسازی و مرطوب کردن باعث می‌شود یک روال مراقبت از پوست را دنبال کنید.

تفاوت بین خطوط زیبا، چین و چروک و خطوط عمیق
پوست خارجی‌ترین و بزرگترین پوشش اندام بدن است که شامل سه لایه است: اپیدرم، درم و هیپودرم (که به نام زیر جلدی نیز شناخته می‌شود).

به سطح یا بیرونی‌ترین لایه، اپیدرم گفته می‌شود که شامل لایه‌های ترمیم کننده سلول‌های پوستی است و از عناصر خارجی سدی ضد آب برای بدن فراهم می‌کند.

لایه‌ای که در زیر اپیدرم قرار دارد، به نام درم نامیده می‌شود، حاوی بافت همبند (یعنی کلاژن) و سایر الیاف است که به همراه فولیکول‌های مو و غدد عرق، به پوست استحکام می‌بخشد. عمیق‌ترین لایه، که در زیر درم قرار دارد و به عنوان زیر جلدی یا هایپودرم شناخته می‌شود، در درجه اول از چربی ساخته شده است.

 



چین و چروک‌ها بسته به میزان نفوذ آن‌ها به این لایه‌های پوستی معمولاً طبقه بندی می‌شوند. اگر آسیب به لایه سطحی یا درم فوقانی محدود شود، خطوط ریز ممکن است در پوست ظاهر شود. چین و چروک‌های متوسط و عمیق‌تر برای رسیدن به درم میانی گسترش می‌یابد، در حالی که چین و چروک‌های عمیق تمام راه را به درم و زیر پوستی عمیق می‌کشاند.

 

منبع: فرارو

بیوتی بازدید : 27 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی و همچنین در زمینه آشپزی کاربرد دارد و یکی از مهم ترین مواد بهداشتی با ارزش است. مطابق با داده‌های سازمان USDA، روغن نارگیل سرشار از چربی‌های مفید است که به متعادل کردن میزان کلسترول کمک می‌کند و همچنین دارای خواص طبیعی ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

 

۸ جایگزین برای روغن نارگیل

 

 

بهترین جایگزین‌های روغن نارگیل برای پخت و پز شامل روغن زیتون، کره شیا، روغن بادام، روغن آووکادو، روغن بذر شاهدانه، روغن انگور و روغن آفتابگردان است.

روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی و همچنین در زمینه آشپزی کاربرد دارد و یکی از مهم ترین مواد بهداشتی با ارزش است. مطابق با داده‌های سازمان USDA، روغن نارگیل سرشار از چربی‌های مفید است که به متعادل کردن میزان کلسترول کمک می‌کند و همچنین دارای خواص طبیعی ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

مقادیر بالای اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک به این معنی است که این روغن می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند، ظاهر مو‌های شما را بهبود بخشد، از بروز بیماری مزمن جلوگیری کند و علائم پیری را کاهش دهد. روشن است، دلیلی وجود دارد که روغن نارگیل را در طیف گسترده‌ای از محصولات مو، درمان‌های پوستی و دستور العمل‌های طبخ سالم می‌توان یافت. در واقع یک جایگزین عالی برای درمان بیماری‌های پوست و مو است و از کره روغن کانولا سالم‌تر است.

با این حال، برخی از افراد هنگام استفاده از روغن نارگیل درماتیت تماسی را تجربه می‌کنند که این امر باعث می‌شود که از مزایای آن استفاده نکنند. همچنین، برای افرادی که به طور مرتب از روغن نارگیل استفاده می‌کنند، ممکن است روزی برسد که در دسترس نباشد. در هر صورت، خوب است که بهترین جایگزین‌های روغن نارگیل را بشناسیم و همچنین هرگونه فواید سلامتی مختلف یا عوارض جانبی احتمالی شان را بر روی بدن بدانیم.

۱. روغن زیتون
احتمالاً محبوب‌ترین و ساده‌ترین جایگزین روغن نارگیل روغن فوق العاده زیتون است. سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی مهم است و معمولاً در محصولات مراقبت از مو و لوازم آرایشی استفاده می‌شود. وقتی صحبت از پخت و پز می‌شود، روغن زیتون را می‌توان در همان مقادیر روغن نارگیل استفاده کرد و از نظر کاهش سطح کلسترول خطرناک LDL در بدن، همان سلامتی را برای سلامتی قلب فراهم می‌کند. این ماده مرطوب کننده طبیعی است و به کاهش شوره سر و سوزش پوست سر کمک می‌کند و همچنین با افزایش خاصیت بهبودی و ترمیم کننده پوست همراه است.

۲. روغن دانه آفتابگردان
این روغن که از دانه‌های آفتابگردان حاصل می‌شود، جایگزین خوبی برای روغن نارگیل است، زیرا سرشار از ویتامین A.، E. و D. است، به همراه آنتی اکسیدان‌های کلیدی و اسید‌های چرب که به پایین آمدن سطح کلسترول، محافظت از سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن موثر است. روغن دانه آفتابگردان دارای کاروتنوئید منحصر به فردی است که می‌توانند از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند، ودرخشش و ظاهر مو‌های شما را افزایش دهند. این ماده در مقادیر وسیعی کاربرد دارد و می‌تواند به همان اندازه روغن نارگیل مورد استفاده قرار گیرد. روغن دانه آفتابگردان سرشار از سلنیوم، اسید اولئیک، اسید لینولئیک کونژوگه و ویتامین E. است که همگی دارا خواص پیشگیری کننده از سرطان هستند. اما تحقیقات و شواهد بالینی اضافی برای تایید مزایای ضد سرطان مورد نیاز است.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل
۳. روغن هسته انگور
این روغن خفیف کمی قابض شناخته می‌شود، و یک جایگزین عالی برای روغن نارگیل است. به دلیل داشتن محتوای آنتی اکسیدانی غنی، می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی و از بین بردن ظاهر لکه‌ها و چروک پوست کمک کند. طیف وسیعی از اسید‌های چرب موجود در آن، از جمله اسید‌های استئاریک، لینولئیک، لوریک، پالمیتیک، اولئیک و میریستیک، مصرف آن را برای سلامت قلب بسیار عالی می‌کند. این ماده ضد التهاب طبیعی هم برای مصرف خوراکی و هم در صورت استفاده موضعی است.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل
۴. روغن بادام
کمی گران‌تر از سایر گزینه‌های جایگزین روغن نارگیل است و معمولاً برای پخت و پز توصیه نمی‌شود، روغن بادام برای مراقبت از پوست و مو بسیار عالی است. به راحتی توسط پوست جذب می‌شود، پوست را چرب نمی‌کند و منافذ را مسدود نمی‌کند. فراوانی ویتامین‌ها از جمله A.، E.، B. و D. نیز این روغن را به یک درمان عالی برای ترمیم و تقویت مو تبدیل می‌کند. می‌توانید روغن بادام را با سایر محصولات مو مخلوط کنید، یا به سادگی آن را روی پوست سر خود بمالید تا پوست را احیا کند و مو را تقویت کند. با این حال، استفاده اولیه آن به عنوان یک روغن مرطوب کننده بر روی پوست، به ویژه در مناطق ملتهب یا تحریک شده بسیار مناسب است.

۵. روغن آووکادو
این روغن گیاهی طبیعی مطمئنا رایج‌ترین مورد در لیست خرید شما نیست، اما دارای مقادیر زیادی مواد مغذی، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و ترکیبات آلی فرار است که پوست را مرطوب می‌کند و از عفونت‌ها و سوزش محافظت می‌کند. به عنوان جایگزین روغن نارگیل، روغن آووکادو به هیچ وجه مناسب روغن پخت و پز نیست بلکه می‌تواند در هر قسمت از بدن از جمله مو، صورت و پوست استفاده شود، معمولاً در مقادیر کمتری از روغن نارگیل استفاده می‌شود.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل
۶. روغن شاهدانه یا همپ
یکی از روغن‌های مفید ارگانیک موجود در بازار، روغن بذر شاهدانه شگفت انگیز در محافظت از پوست در برابر آفتاب و است و به کوچک شدن اندازه منافذ پوست کمک می‌کند و به عنوان یک قابض در جهت بهبود خاصیت ارتجاعی و رفع علائم پیری عمل می‌کند. مقادیر بالای اسید‌های چرب امگا ۳ نیز این ماده را به روغن محبوب پخت و پز برای کسانی که به دنبال محافظت از سلامت قلب خود هستند و از استفاده از کره یا روغن کانولا در تهیه وعده غذایی خودداری می‌کنند، تبدیل می‌کند.

۷. کره شیا
کره Shea در درجه اول برای پوست مفید است و در دهه گذشته بسیار محبوب شده بود. با این حال، این یک چربی برای پخت و پز است که می‌تواند تعدادی از فواید از جمله محافظت در برابر آترواسکلروز و مشکلات قلبی را به همراه آورد، ضمن اینکه باعث تسکین معده و تقویت گوارش می‌شود. علاوه بر اینکه به عنوان مرطوب کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، کره شیا برای سوختگی، گزیدگی، اگزما، پسوریازیس، پوست ترک خورده و لکه‌های خشک نیز مفید است. در نهایت این کره می‌تواند مو‌های شما را براق و درخشان کند و از موخوره و ریزش موی بی دلیل جلوگیری کند.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل

منبع: فرارو

بیوتی بازدید : 29 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

زنان جوان کره ای دارای پوستی زیبا و صاف هستند. این خانم ها روزانه روتین پوستی خاصی دارند که موجب جلوگیری از پیری پوست و شفافیت پوست آن ها می شود.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

راز داشتن پوستی زیبا و جوان زنان کره‌ای هنوز هم بر بسیاری از شما پوشیده است و کاملا نمی‌دانیم که آن‌ها چه کار می‌کنند که پوست به این زیبایی دارند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم راز زیبایی پوست این خانم‌ها را به شما معرفی کنیم تا شما نیز در صورت توان، آن‌ها را به کار ببرید.

البته در مطلب " پوست زنان کره‌ای با این ماسک‌ها زیباست" در مورد اسرار زیبایی پوست این زنان کامل صحبت کردیم که میتوانید به سادگی آن‌ها را در این مطلب بشناسید.

فرمول و قانون ۴۲۴

خانم‌های آسیایی یک روش ساده زندگی دارند و آن هم باعث می‌شود که زیبایی واقعی را تجربه کنند. آن‌ها طبق قانون ۴۲۴ به مدت ۱۰ دقیقه صورت خود را می‌شویند و آن را جایگزین یک حمام کامل می‌کنند.

در چهار دقیقه اول بقایای میکاپ و چربی‌های صورت را پاک می‌کنند سپس با کف و فوم شوینده به مدت ۲ دقیقه صورتشان را می‌شویند و بعد به مدت ۴ دقیقه صورت و گردن را آب کشیده و شستشو می‌دهند.

همچنین برای این که اثربخشی کارشان بیشتر شود، از تونر مرطوب کننده هم استفاده می‌کنند. معمولاً بهتر است که زمان استفاده از تونر بیشتر از ۴ ثانیه بعد از اتمام شست و شو نشود.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

 

 

 

ماسک روغن طبیعی همراه با برنج

خانم های کره ای معمولاً خیلی در معرض آفتاب قرار می گیرند و همین باعث می شود که در طول زمان پوست شان تیره شود. به همین دلیل آن ها سعی می کنند راهکارهایی را در پیش بگیرند تا از تیرگی پوست شان جلوگیری شود. معمولا از ماسک روغن طبیعی و برنج استفاده می کنند. این ماسک را فقط برای پوست صورت استفاده نمی کنند، بلکه آن را روی کل بدن شان هم می زنند.

کشش ماهیچه های دهان

خانم های کره ای برای از بین بردن چین و چروک ها، جریان خون را در بدن بهبود می بخشند و تناژ پوست خود را روشن تر می کنند و این کار را از طریق ورزش صورت و کشش اطراف دهان با ادای حروف A-E-I-O-U انجام می دهند.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

استفاده از روغن هیدروفیلیک به جای میسلارواتر

روغن‌های پاک کننده می‌توانند آلودگی‌ها را از عمق پوست بیرون بکشند. حتی کثیفی‌هایی را از بین می‌برند که میسلار واتر قادر به انجام آن‌ها نیست. معمولاً دو الی سه بار در هفته از این روغن استفاده می‌کنند.

قرار دادن محصولات زیبایی داخل یخچال

خانم‌های کره‌ای عادت دارند برای این که از ایجاد چین و چروک روی پوست شان جلوگیری کنند، آن را خنک نگه دارند. در نتیجه ماسک، کرم و محصولات زیبایی را قبل از استفاده مدتی داخل یخچال نگه می‌دارند. محصولات زیبایی را هنگامی که به پوست صورتشان می‌زنند، روی پوست نمی‌مالند و با حرکات ضربه‌ای آن را روی پوست پخش می‌کنند

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها


 


اضافه کردن روغن طبیعی به کرم پودر

خانم‌های کره‌ای برای پوست خشک راه حل‌های زیادی دارند و یکی از راه هایشان این است که به جای خرید محصولات گران قیمت، چند قطره روغن طبیعی یا سرم صورت به کرم پودر خود اضافه می‌کنند.

شستشو با آب برنج

گاهی اوقات بعضی از محصولات ناشناخته به شدت باعث زیبایی می‌شود که یکی از آن‌ها آب برنج است. کره ای‌ها بعد از پختن برنج، آب آن را دور نمی‌ریزند و آن را برای اهداف آرایشی و زیبایی استفاده می‌کنند و عقیده دارند که شستن صورت با آب برنج پوست را جوان و مات کرده و مقاومت در برابر اشعه خورشید را بالا می‌برد

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

رنگ لب به جای رژ لب

شاید برایتان جالب باشد که معمولاً کره ای‌ها رژ لب نمی‌زنند، بلکه سعی می‌کنند به لب‌های خود رنگ‌های طبیعی بدهند. همچنین بر این عقیده هستند که رنگ لب معمولاً مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند و از رژلب بهتر است.

استفاده از تونر برای صورت

خانم‌های کره‌ای از تونر به مقدار زیاد استفاده می‌کنند و حتی آن را جایگزین ماسک‌های ورقه‌ای می‌کنند. برای اینکه خواص تونر‌های مرطوب کننده را افزایش دهند، پد را داخل تونر کرده و به پوست خود می‌زنند.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

همراه داشتن ضد آفتاب

یکی دیگر از نکته‌های مهمی که خانم‌های کره‌ای رعایت می‌کنند، استفاده از ضد آفتاب است. آن‌ها از همان دوران کودکی به صورت خود ضدافتاب می‌زنند و هرگز استفاده از آن را فراموش نمی‌کنند.

ماساژ روزانه فیشیال

ماساژ دادن بخش بسیار مهمی برای جوان نگه داشتن صورت در مدت زمان طولانی است و یکی از ساده‌ترین راه هایش، مالیدن صورت با استفاده از دستمال آغشته به آب ولرم است که باعث می‌شود انعطاف پذیری پوست در سنین بالا هم حفظ شود.

 

منبع: اقتصاد 24

بیوتی بازدید : 36 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

دکوراسیون سبک گلم

دکوراسیون سبک گلم

دکوراسیون سبک گلم از انواع دیزاین های داخلی شیک و لاکچری می باشد و اگر شما تمایل دارید فضای منزل تان پر زرق و برق به نظر برسد بهتر است از این سبک برای طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل خود الگوبرداری نمایید.

دکوراسیون سبک گلم شیک و لاکچری

برای طراحی داخلی منزل سبک های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی تان سبک دیزاین مناسبی را انتخاب نمایید و تغییرات مثبتی را در فضای منزل تان ایجاد کنید. در ادامه این مطلب طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل به کمک سبک گلم را در مشاهده خواهید کرد.

دکوراسیون سبک گلم

کهن استیل

طراحی داخلی با سبک گلم

سبک طراحی داخلی گلم از انواع دیزاین هایی است که از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته است و در این سبک سعی می شود تا با حفظ سادگی و زیبایی به خوبی لاکچری بودن فضای منزل برای دیگران به نمایش گذاشته شود.

در این سبک دکوراسیون داخلی از رنگ های طلایی و نقره ای و صورتی و رنگ های خنثی نظیر سیاه و سفید و خاکستری و فلزات طلایی یا نقره ای استفاده زیادی می شود.

به کار بردن عناصر  و المان ها مهم در دکوراسیون گلم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و یکی از اصلی ترین عناصر که در سالن پذیرایی به کار برده می شود میز بار طلایی و برنجی است همچنین پاف و مبل شزلون نیز یکی دیگر از عناصر می باشند که زرق و برق خاصی را به فضای منزل می بخشند. علاوه بر مبلمان شزلون نیز می توان از سایر مدل های مبلمان در فضای منزل با طراحی داخلی گلم استفاده کرد همچنین مبلمانی باید در این دکوراسیون استفاده می شوند که دارای پایه های طلایی یا نقره ای باشند و روکش آن ها نیز جلوه خوبی داشته باشد.

در این سبک دکوراسیون میز جلو مبلی یا قهوه خوری که در طراحی آن از ترکیب شیشه و آینه با فلز استفاده شده به چشم می خورد و طرح فرش و کفپوش نیز بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شود. فرش های شرقی در کنار زرق و برق مبلمان و پرده های لاکچری فضایی بی نظیر را در این سبک دکوراسیون داخلی خلق می کنند.

اجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق نشیمن گلم دکوراسیون داخلی گلم طراحی داخلی منزل به کمک سبک گلم  دکوراسیون لاکچری گلم طراحی داخلی گلم دکوراسیون گلم شیک دکوراسیون گلم شیک طراحی داخلی سبک گلم دکوراسیون سالن پذیرایی گلم دکوراسیون داخلی گلم دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون گلم طراحی داخلی گلم دکوراسیون لاکچری گلم دیزاین داخلی گلم طراحی شیک گلم دکوراسیون گلم شیک و زیبا  دکوراسیون گلم

برای نورپردازی منزل با طراحی داخلی گلم از لوسترهای بلند و آویز با رشته های کریستالی درخشان استفاده می شود همچنین ممکن است لوسترها به گونه ای انتخاب شوند که دارای شکل هندسی خاصی باشند.

برای تزیین منزل نیز از آینه های دیواری یا آینه قدی که قاب آن ها طلایی یا نقره ای می باشد استفاده می گردد همچنین وسایل تزیینی و دکوراتیو لوکس با طرح و رنگ طلایی در فضای منزل با طراحی گلم به چشم می خورند که از این وسایل برای تزیین شلف و دیوار و … استفاده می شود.

در این سبک دکوراسیون وسایل به صورت نامنظم و شلوغ چیده نمی شوند و فضای منزل با وجود وسایل زرق و برق دار لاکچری و ایده آل به نظر می رسد همچنین در فضای اتاق خواب نیز از سرویس خواب با طرح جذاب استفاده می شود و برای طراحی نورپردازی در فضای اتاق خواب از آباژور و لوسترهای لاکچری استفاده می شود.

دکوراسیون لاکچری اتاق خواب دکوراسیون شیک گلم دکوراسیون سبک گلم لاکچری دکوراسیون داخلی گلم طراحی داخلی گلم دکوراسیون داخلی سبک گلم دکوراسیون اتاق خواب گلم

اگر شما تمایل فضای سالن پذیرایی و اتاق خواب را به کمک دکوراسیون گلم طراحی کرده اید بهتر است برای فضای آشپزخانه نیز از کابینت های جذاب و لاکچری استفاده کنید همچنین بهتر است برای تزیین سطح پیشخوان یا اپن آشپزخانه از وسایل دکوراتیو و ظروف گران قیمت استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی گلم دکوراسیون لاکچری گلم دکوراسیون شیک گلم دکوراسیون سبک گلم و شیک طراحی دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون سبک گلم برای آشپزخانه طراحی داخلی گلم دکوراسیون داخلی سبک گلم دکوراسیون آشپزخانه سبک گلم دیزاین دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون گلم شیک دکوراسیون سبک گلم اشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه با سبک گلم

در این مطلب توجه شما عزیزان را به طراحی داخلی منزل به کمک سبک دکوراسیون گلم جلب کردیم که امیدواریم این دیزاین های داخلی مورد توجه تان قرار گرفته باشند و از مشاهده آن ها نهایت لذت را برده باشید.

 

منبع: زیبایی خانه

بیوتی بازدید : 31 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

پروتئین تراپی مو یا پروتئین درمانی روشی برای احیا و صافی مو‌ها محسوب می‌شود. همان گونه که می‌دانید پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت مو‌های شماست که نقش موثری در سلامت آن ایجاد می‌کند؛ بنابراین کمبود پروتئین می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای مو‌های شما ایجاد می‌کند.

تابناک با تو: پروتئین تراپی مو یا پروتئین درمانی روشی برای احیا و صافی مو‌ها محسوب می‌شود. همان گونه که می‌دانید پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت مو‌های شماست که نقش موثری در سلامت آن ایجاد می‌کند؛ بنابراین کمبود پروتئین می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای مو‌های شما ایجاد می‌کند. اما پیش از هر چیز باید بدانید آیا موهایتان از کمبود پروتئین رنج می‌برد یا خیر.

البته تشخیص این موضوع کار چندان دشواری هم نیست. در ادامه این مطلب به بررسی نشانه‌های کمبود پروتئین و همچنین پروتئین درمانی مو می‌پردازیم. همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری و کسب درآمد در حوزه مو و زیبایی هستید، در دوره آموزش صافی و احیای مو شرکت کنید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم، پروتئین کراتین بخش عمده تار‌های مو را تشکیل می‌دهد. این پروتئین نقش عمده‌ای در سلامت و تقویت مو‌ها ایفا می‌کند. عدم مراقبت از مو‌ها و آسیب‌های ناشی از رنگ شدن‌های مکرر، آلودگی‌ها و مواردی از این دست می‌تواند منجر به تجزیه کراتین شود. در این صورت موهایتان بر اثر کمبود پروتئین از ظاهر ناخوشایندی برخوردار می‌شود.

شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی نقش موثری در کمبود پروتئین دارند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، امری ضروری برای رشد و تقویت مو‌ها به شمار می‌رود. در واقع عدم مصرف پروتئین کافی ممکن است منجر به ریزش موهایتان شود. در این شرایط برای کمک به رشد و سلامت موهایتان نیاز به پروتئین درمانی خواهید داشت.

نحوه عملکرد پروتئین‌های موی سر

پروتئین تراپی مو با اعمال محصولات سرشار از پروتئین به موهایتان منجر به جذب بیشتر مواد کراتین و تقویت موهایتان می‌شود. البته برای پروتئین درمانی می‌توانید از محصولات شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید و یا درمان‌های خانگی را برای موهایتان آغاز کنید.

این شیوه در واقع با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول‌های مو، منجر به تقویت لایه‌های کوتیکول و ترمیم رشته‌های مو می‌شود. همچنین این درمان، تخلخل رشته‌های مو را از میان بر می‌دارد و مانند سدی در اطراف ساقه، از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب منجر به تقویت و ترمیم مو‌های آسیب دیده می‌شود.

پروتئین تراپی مو چطور باعث احیا موهایتان می‌شود؟

پروتئین تراپی مو، با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول مو و سخت شدن لایه کوتیکول، برای اصلاح رشته‌های مو، استفاده می‌شود.

اگر سوراخ‌هایی در کوتیکول مو وجود داشته باشد، پروتئین درمانی موها، این شکاف‌ها را مرتب کرده و سدی در اطراف ساقه مو قرار می‌دهد تا آسیب‌های بعدی کاهش یابد؛ و به نقویت و ترمیم مو‌های آسیب دیده تان کمک خواهد کرد.

نشانه‌های کمبود پروتئین در مو‌ها

قبل از اینکه به آموزش پروتئین تراپی مو بپردازیم، لازم است برخی نشانه‌ها برای کمبود پروتئین در مو‌ها را تشخیص دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن مو‌های خشک نشانه‌ای از کمبود پروتئین در مو‌ها به شمار می‌رود. اما بد نیست بدانید خشکی مو به تنهایی نمی‌تواند نشانه کمبود پروتئین باشد. اگر از مو‌های خشکی برخوردار هستید، بهتر است پیش از شروع پروتئین درمانی از محصولات مرطوب کننده و آبرسان‌های قوی استفاده کنید. اما اگر پس از مدتی همچنان دچار خشکی مو بودید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در ادامه این مطلب ۵ نشانه کمبود پروتئین را برایتان شرح می‌دهیم.

۱. از بین رفتن خاصیت ارتجاعی مو‌ها

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی مو‌ها یکی از نشانه‌های واضح کمبود پروتئین است. اما برای این که خاصیت ارتجاعی موهایتان را کنترل کنید، کافیست این ترفند را امتحان کنید. بخش کوچکی از رشته‌های موهایتان را انتخاب کنید و آن را به آرامی بکشید. اگر این رشته پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود باز نگردد و یا بشکند، به احتمال زیاد نیاز به پروتئین درمانی مو خواهید داشت.

۲. خشک و وز شدن مو‌ها

اگر مداوم به رنگ کردن مو مشغول هستید، احتمال کمبود پروتئین در آن زیاد است. مو‌های رنگ شده نسبت به مو‌های طبیعی در معرض آسیب‌ها و تخلخل بیشتری هستند. در این موارد پروتئین درمانی مو می‌تواند به تقویت مو‌های رنگ شده و حفظ سلامت آن کمک بسزایی داشته باشد.

۳. شکستگی و ریزش مو‌ها

ریزش بیش از اندازه مو می‌تواند زنگ خطری برای کمبود پروتئین در مو‌های شما باشد. البته فراموش نکنید ریزش ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است و لازم نیست نگران باشید. اما اگر حس می‌کنید موهایتان بیش از این‌ها می‌ریزد بهتر است پروتئینه کردن مو را آغاز کنید. به خصوص اگر ریزش موهایتان از ریشه نباشد و به راحتی بشکند، حتما برای تقویت آن اقدام کنید.

۴. نرم و نازک شدن مو‌ها

مو‌های نرم و نازک که بر اثر نشانه دیگری برای کمبود پروتئین به شمار می‌رود. پروتئین می‌تواند به احیای بافت رشته‌های مو کمک کند و از افتادگی و نرمی بیش از حد مو‌ها جلوگیری کند.

۵. تخلخل زیاد

اگر در بافت موهایتان تخلخل زیادی وجود دارد، احتمال شکستگی و همچنین موخوره در موهایتان زیاد است. این عوامل باعث آسیب پذیری بیشتری رشته‌های مو می‌شود. این نوع مو‌ها آب بیشتری نیاز دارند. همچنین وجود عواملی از جمله گره خوردن و وز شدن تجربه آشنایی برای مو‌های متخلخل هستند. پروتئین درمانی نقش موثری در درمان مو‌های متخلخل دارد. این روش با تغذیه مناسب مو‌ها از عوامل آسیب رسان مانند موخوره جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید تخلخل موهایتان را چک کنید، این ترفند را امتحان کنید. یکی از تار‌های مویتان را در یک کاسه آب قرار دهید. اگر مو در کاسه آب فرو برود، یعنی تخلخل زیادی دارد.

پروتئین تراپی مو چه فواید و ویژگی‌هایی دارد؟

نرم کنندگی: پروتئین ترابی با از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر و افزودن پروتئین به آن، مو‌ها را حالت دهنده و نرم می‌کند.

تقویت مو: با وارد شدن پروتئین‌های هیدرولیز شده به فولیکول‌های مو آن‌ها را سخت و محکم وا تقویت می‌کند.

مرطوب کنندگی: با از بین رفتن سلول‌های مرده پوست سر با پروتئین‌ها مو‌ها به طور موثر‌تر مرطوب می‌شوند.

حجم دهنده: در نهایت درمان پروتئین مو‌های شما را ضخیم‌تر، بلندتر و سالم‌تر می‌کند.

عوارض پروتئین تراپی مو

در حالی که استفاده از این روش برای مو‌ها مفید است و رشد آن‌ها را تقویت می‌کند، اما باید بدانید که پروتئین تراپی مو عوارض هم دارد. بسیاری از محصولات درمانی ممکن است باعث واکشن‌های پوستی و سایر عوارض جانبی شوند. همچنین متخصصان زیبایی نیز که بیشتر در معرض تماس با این مواد هستند، ممکن است به سلامت آن‌ها نیز آسیب وارد شود.

توصیه می‌کنیم قبل از هرکاری با یک متخصص در حوزه زیبایی و آرایشی مشورت کنید تا احتمال چنین آسیب‌هایی وجود نداشته باشد. برای این کار می‌توانید با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را از مربیان با سابقه ما بپرسید. اگر آسم، آلرژی یا حساسیت به بو دارید، ممکن است در خطر بیشتری برای عوارض جانبی مواد شیمیایی موجود در هوا باشید.

چرا باید از پروتئین درمانی مو استفاده کنیم؟

قبل از صحبت درباره چرایی استفاده از پروتئین درمانی مو، بیایید درباره مو بیشتر بدانیم. همانطور که همه ما می‌دانیم، مو‌های قابل مشاهده از سلول‌های مرده ساخته شده‌اند. رشد مو در زیر پوست سر، در فولیکول مو اتفاق می‌افتد. وقتی سلول‌های موی جدید تشکیل می‌شوند، سلول‌های مرده قدیمی به سمت بالا رانده می‌شوند و به همین دلیل است که مو رشد می‌کند. در واقع، مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است.

تمام پروتئینی که می‌خوریم به اسید‌های آمینه تجزیه می‌شوند که توسط کبد برای ایجاد پروتئین‌های مختلف استفاده می‌شوند. بنابراین، در زیر پوست سر، میلیون‌ها فولیکول مو وجود دارد که از آمینو اسید‌های موجود در غذا، کراتین ایجاد می‌کنند. رشد مو در این سلول‌ها اتفاق می‌افتد و به این ترتیب مو تشکیل می‌شود؛ بنابراین پروتئین به معنای واقعی کلمه برای تشکیل هر رشته مو حیاتی است! پروتئین درمانی به شما کمک می‌کند سطح پروتئین را در مو و پوست سرتان به حالت ایده‌آل برسانید. همچنین استفاده از شامپو، نرم کننده و ماسک موی غنی از بیوتین برای کمک به این مسئله عالی است.

نحوه پروتئین درمانی مو با مواد طبیعی در خانه

۱. مواد را با هم مخلوط کنید

برای تهیه ماسک پروتئین درمانی با مواد طبیعی به ۵ قاشق سس مایونر، ۳ قاشق روغن زیتون، و یک عدد تخم مرغ کامل نیاز دارید. تمام این مواد را در یک کاسه بریزید و خوب بهم بزنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود.

سس مایونز حاوی تخم مرغ، سرکه و روغن است. این مواد مو‌های شما را نرم و مرطوب کرده و پوست سرتان را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی بیوتین است که باعث تقویت و رشد مو‌های شما می‌شود.

۲. مخلوط را به مو‌های خود بمالید

مو‌های خود را دسته بندی کنید و هر قسمت را به طور کامل به ماسک آغشته کنید. موهایتان را ماساژ بدهید تا ماسک کاملا به تمام تار مو‌ها برسد.

۳. موهایتان را با حوله بپوشانید

برای تاثیر بیشتر ماسک، بهتر است که موهایتان گرم باشد. برای ایجاد یک محیط گرم می‌توانید یک لایه پلاستیک روی موهایتان بکشید و سپس با یک حوله آن را بپوشانید. گرما باعث می‌شود مواد مغذی موجود در ماسک بهتر به مو‌ها و پوست سر شما نفوذ کند.

۴. چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید

پس از پیچیدن حوله دور سر خود، ۳۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک به خوبی روی تار مو‌های شما تاثیر بگذارد. سپس می‌توانید موهایتان را با شامپوی ملایم روزانه و آب ولرم آبکشی کنید. پس از خشک شدن، متوجه زیبایی و درخشش موهایتان خواهید شد.

هر چند وقت یکبار باید پروتئین تراپی کرد؟

اینکه هر چند وقت یکبار مو‌های خود را پروتئین درمانی کنید، به نوع درمانی که انتخاب می‌کنید و همچنین نوع موی شما بستگی دارد. برخی از انواع ملایمتر از درمان‌های پروتئینی می‌توانند بیشتر استفاده شوند (به عنوان مثال هفته‌ای یکبار)، در حالی که اگر از مواد و یا محصولات قوی‌تر استفاده کنید، تعداد دفعات باید کمتر باشد (هر ۴ تا ۶ هفته) و با مراقبت بیشتر. قبل از استفاده از یک محصول برای پروتئین درمانی، برچسب آن را بخوانید تا ببینید چقدر باید استفاده شود – در این حالت به مو‌های خود نیز لطف خواهید کرد!

پروتئین درمانی طبیعی (خانگی) برای مو

پروتئین درمان مو با ماسک موز، عسل و روغن نارگیل

تمام ترکیبات طبیعی در این ماسک موهای‌تان را پروتئینه خواهد کرد. سه عدد موز کاملا رسیده را له و یا ریز ریز خورد کنید و در مخلوط کن بریزید.

دو قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید و بعد هم یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به دیگر مواد بیافزایید. بگذارید همه مواد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در مخلوط‌کن با هم ترکیب شوند تا خمیر غلیظ و کِرمی شکلی درست شود.

در صورتیکه حس می‌کنید خمیر کمی سفت یا غلیظ است می‌توانید با استفاده از آب آن را کمی رقیق کنید، فقط دقت داشته باشید خمیرتان زیاد شل نشود. مو‌های خود را به چند قسمت تقسیم کنید و ماسک را از ریشه تا نوک مو‌ها به همه سرتان بمالید. با کف دستان‌تان مو‌ها و کف‌سر را ماساژ دهید.

با استفاده از یک کلاه حمام موهای‌تان را بپوشانید و هم زمان ۳۰ دقیقه دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از بدن‌تان بگذارید تا قدری هم به بدن‌تان استراحت دهید. بعد از ۳۰ دقیقه مو‌ها را با آب گرم، شامپو و نرم‌کننده همیشگی‌تان بشویید. نرم‌کننده را فراموش نکنید.

بگذارید مو‌ها به شکل طبیعی خشک شوند و سعی کنید از خشک کننده‌های مو مانند سشوار استفاده نکنید.

آووکادو

آووکادو شامل اسید‌های چرب و پروتئین‌هایی است که مو‌های صدمه دیده را ترمیم، محکم و تغذیه می‌کند. شما می‌توانید با آووکادو یا مخلوط آووکادو خرد شده با مایونز، پروتئین درمانی کنید. شما می‌توانید از این ماسک برای همه مو‌ها و پوست سر خود استفاده کنید تا آن‌ها را حالت دهید و تغذیه کنید.

ماست

محصولات لبنی، مانند ماست و خامه شامل پروتئین‌ها و اسید لاکتیک‌هایی هستند که مو‌های شما را تمیز می‌کنند. شما می‌توانید یک نرم کننده پروتئینی با مخلوط کردن یک تخم مرغ و مقداری ماست به دست آورید. بگذارید این مخلوط حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

حرف آخر

در مقایسه با روش‌های درمان شیمیایی، افزودن پروتئین به مو‌های شما می‌تواند یک گزینه ایده آل محسوب شود. این کار نه تنها باعث می‌شود مو‌های شما از بیرون تغذیه شود، بلکه به تقویت یکپارچگی ساقه مو از داخل نیز کمک می‌کند. با این حال، شما باید مطمئن شوید که پروتئین معمول روزانه را برای مو‌های خود تامین نمائید.

همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری استفاده از روش پروتئین تراپی مو هستید، می‌توانید در دوره‌های صافی و احیای مو در آموزشگاه رز سرخ شرکت نمائید. فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مقاله اعلام نمائید.

منبع: نصرینو

بیوتی بازدید : 41 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

با موادی که در خانه دارید بالم لب طبیعی درست کنید

ساخت بالم لب خانگی

همه ما دوست داریم لب‌های نرم و شادابی داشته باشیم. یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این خواسته تأمین تغذیه موردنیاز لب‌هاست. پوست لب بسیار حساس است. سبک زندگی و قرارگیری در معرض آفتاب و شرایط سخت آب‌وهوایی به آن آسیب می‌زند. اگر پوست لب‌هایتان خشک شده و ترک می‌خورد، وقتش رسیده کمی به آن رسیدگی کنید. بهترین کاری که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید استفاده از مواد طبیعی برای آب‌رسانی و کمک به ترمیم سریع لب‌هایتان است. در این مطلب جذاب، نشانتان می‌دهیم چطور با چیزهایی که در خانه دارید بالم لب خانگی درست کنید.

۱. بالم لب موم زنبور عسل و روغن نارگیل

مواد موردنیاز:
– ۲ عدد کپسول ویتامین E؛
– مقداری عسل خام ارگانیک؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم قالبی رنده‌شده؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر.

روش درست‌کردن بالم لب موم و روغن نارگیل

  • موم زنبورعسل رنده‌شده را درون ظرفی ذوب کنید و سپس روغن نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید؛
  • مواد را خوب باهم مخلوط کنید؛
  • دو کپسول ویتامین E اضافه کنید؛
  • پس از خنک‌شدن، محصول را به ظرفی قدیمی بالم لب منتقل کنید؛
  • هر زمانی که احساس کردید لب‌هایتان خشک شده، از این بالم لب خانگی استفاده کنید.

۲. بالم لب خانگی کاکائو و نعناع

بالم لب خانگی کاکائو و نعناع

مواد موردنیاز:
– چند قطره روغن نعناع؛
– ۱ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو؛
– ۲ قاشق چای موم قالبی سفید؛
– ۲ قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین.

روش درست‌کردن بالم لب کاکائو و نعناع

  • با ذوب‌کردن موم قالبی شروع کنید؛
  • پس از ذوب‌شدن کامل موم، پودر کاکائو را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا مخلوطی یکدست شود؛
  • سپس روغن بادام شیرین و روغن نعناع را اضافه کنید؛
  • پس از خنک‌شدن، بالم لب را در ظرفی کوچک و مخصوص بریزید؛
  • هر زمان که لب‌های شما به آب‌رسانی جدی نیاز دارند، از این بالم لب خوش‌مزه استفاده کنید.

۳. بالم لب تمشک و لیمو

مواد موردنیاز:
– ۳ تا ۴ قطره روغن لیمو؛
– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر؛
– ۲ قاشق چای‌خوری مخلوط ژلاتین تمشک؛
– ۱ قاشق و ۱ کاسه قابل‌استفاده در مایکروویو.

روش درست‌کردن بالم لب تمشک و لیمو

  • روغن نارگیل را ۲۰ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید؛
  • سپس ژلاتین تمشک را اضافه کنید و دو ماده را باهم مخلوط کنید؛
  • یک بار دیگر کاسه را درون مایکروویو قرار دهید؛
  • هنگامی که ژلاتین ذوب شد، روغن باید رنگ تمشک را به خود گرفته باشد؛
  • روغن لیمو را بیفزایید و به‌طور کامل مخلوط کنید؛
  • مخلوط به‌دست‌آمده را در ظرفی مخصوص بریزید و در یخچال بگذارید.

۴. بالم لب اختصاصی

مواد موردنیاز:
– چند قطره از روغن موردعلاقه‌تان؛
– مقداری موم زنبورعسل یا موم سویا؛
– ۱ قاشق چای‌خوری پودر ریشه چغندر؛
– یک‌چـهارم پـیمانه کـره کاکائو یا کره انبه.

روش درست‌کردن بالم لب اختصاصی

  • موم قالبی‌تان را درون یک ظرف آب کنید؛
  • کره انبه را به موم بیفزایید و این دو را خوب باهم مخلوط کنید؛
  • روغن موردعلاقه‌تان را به مخلوط اضافه کنید؛
  • برای اضافه‌کردن رنگ به این بالم لب، پودر ریشه چغندر را اضافه کنید و خوب هم بزنید؛
  • بگذارید بالم لب شما خنک شود و سپس آن را به‌دقت در ظروف مخصوص بریزید.

۵. بالم لب خانگی گل سرخ

بالم لب خانگی گل سرخ

مواد موردنیاز:
– ۱ قاشق غذاخوری کره کاکائو؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم قالبی؛
– ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل؛
– ۳ قاشق غذاخوری روغن گل سرخ؛
– نصف قاشق غذاخوری روغن کرچک؛
– یک‌چهارم قاشق چای‌خوری ریشه آلکانت پودرشده.

روش درست‌کردن بالم لب گل سرخ

  • موم قالبی را ذوب کنید و سپس روغن کرچک، کره کاکائو و روغن گل سرخ را به آن اضافه کنید؛
  • عصاره وانیل را اضافه کنید؛
  • پودر ریشه آلکانت را برای اضافه‌کردن مقداری رنگ طبیعی به بالم لب، به این مواد بیفزایید؛
  • وقتی مخلوط مواد خنک شد، آن را در ظرفی بریزید و درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

۶. بالم لب عسل و کنف

 

مواد موردنیاز:
– ۱۵ گرم شی باتر؛
– ۱۰ گرم کره کاکائو؛
– ۱ قالب موم ۱۰گرمی؛
– ۲ قاشق چای‌خوری عسل؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن کنف؛
– ۴ قاشق چـای‌خوری روغن بادام.

روش درست‌کردن بالم لب عسل و کنف

  • موم زنبور عسل، کره کاکائو و شی‌باتر را در ظرف بریزید و بگذارید ذوب شوند؛
  • روغن کنف، روغن بادام و عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد؛
  • با مخلوط‌کن، مواد را هم بزنید تا مایع کاملا یک‌دستی ایجاد شود؛
  • پس از مخلوط‌شدن کامل، بالم لب دست‌سازتان را درون ظرف مخصوصتان بریزید تا خودش را بگیرد.

۷. بالم لب روغن نعناع

بالم لب خانگی روغن نعناع

مواد موردنیاز:
– ۲ تا ۳ قطره روغن نعناع؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم سفید؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین.

روش درست‌کردن بالم لب روغن نعناع

  • موم را در درون ظرفی گرم کنید تا کاملا ذوب شود؛
  • روغن نارگیل و روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید؛
  • روغن نعناع را اضافه کنید و خوب هم بزنید؛
  • پس از سردشدن مخلوط، آن را درون قالب یا ظرفی مخصوص بریزید.

۸. بالم لب خانگی شی‌باتر

مواد موردنیاز:
– ۴ تا ۵ قطره روغن لیمو؛
– ۱ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۱ قاشق چای‌خوری عسل خام؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم زنبورعسل قالبی؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل خام و بکر.

روش درست‌کردن بالم لب شی‌باتر

  • شی‌باتر، موم و روغن نارگیل را درون ظرفی بریزید و آن را گرم کنید تا این مواد ذوب شوند؛
  • پس از ذوب‌شدن کامل مواد بالا، عسل خام و روغن لیمو را درون ظرف بریزید و مخلوط کنید؛
  • پس از خنک‌شدن، بالم لب خانگی‌تان را به ظرفی که برایش آماده کرده‌اید منتقل کنید؛
  • هر زمان احساس کردید لب‌هایتان به مقداری مرطوب‌کننده نیاز دارند، از این بالم لب استفاده کنید.

۹. بالم لب پودر نوشیدنی

مواد موردنیاز:
– ۱ بسته پودر نوشیدنی؛
– ۱ قـاشق چـای‌خوری آب؛
– ۱ قاشق چای‌خوری شکر؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک.

روش درست‌کردن بالم لب پودر نوشیدنی

  • پودر نوشیدنی‌تان را در کاسه‌ای شیشه‌ای خالی کنید و شکر را به آن بیفزایید؛
  • برای حل‌شدن این ترکیب، ۱ قاشق چای‌خوری (یا در صورت نیاز مقدار بیشتر) آب اضافه کنید؛
  • روغن نارگیل ارگانیک نرم‌شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به‌درستی مخلوط شوند؛
  • پس از مخلوط‌شدن کامل مواد باهم، آن را درون ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

۱۰. بالم لب لیموترش

بالم لب خانگی لیموترش

مواد موردنیاز:
– ۵ تا ۱۰ قطره روغن لیمو؛
– ۱ قاشق چای‌خوری کره کاکائو؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن بادام؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل.

روش درست‌کردن بالم لب لیموترش

  • کره کاکائو، روغن نارگیل، موم و روغن بادام را درون ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید؛
  • مخلوط را مرتبا هم بزنید تا کاملا آب شود و سپس آن را از روی حرارت بردارید؛
  • روغن لیمو ترش را اضافه کنید و هم بزنید؛
  • بالم لب شما آماده است، آن را به شیشه یا قالب مخصوصی منتقل کنید و قبل از بستن درِ آن، بگذارید خوب خنک شود.

۱۱. بالم لب خانگی گریپ‌فروت

مواد موردنیاز:
– ۱ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک؛
– یک‌چهارم تا نصف قاشق چای‌خوری روغن گریپ فروت؛
– ریشه چغندر پودرشده (اختیاری، برای افزودن رنگ به بالم لب).

روش درست‌کردن بالم لب گریپ‌فروت

  • شی‌باتر، موم، روغن نارگیل و روغن کرچک را داخل قابلمه‌ای کوچک باهم مخلوط کنید و آن را روی حرارت کم قرار دهید؛
  • پس از اینکه ظرف را از روی حرارت برداشتید، روغن گریپ‌فروت را بیفزایید و خوب مخلوط کنید؛
  • در نهایت، مقداری از پودر ریشه چغندر به مخلوطتان اضافه کنید تا خوش‌رنگ شود؛
  • بالم لب گریپ‌فروت شما آماده است، آن را به ظرفی که آماده کرده‌اید منتقل کنید.

۱۲. بالم لب شیره افرا

مواد موردنیاز:
– ۴ گرم شیره افرا؛
– ۴ گرم کره کاکائو؛
– ۲ گرم لسیتین سویا؛
– ۳ گرم روغن نارگیل بکر؛
– ۴ گرم روغن بادام شیرین؛
– ۵ گرم موم قالبی زنبورعسل.

روش درست‌کردن بالم لب شیره افرا

  • کره کاکائو، روغن نارگیل، موم، روغن بادام شیرین، لسیتین سویا، و شیره افرا را درون ظرفی بریزید و اجازه دهید مواد با حرارت متوسط آب شوند؛
  • هنگامی که ظرف را از اجاق‌گاز برداشتید، مخلوط را به هم بزنید و هم‌زمان با خنک‌شدن به هم‌زدن ادامه دهید؛
  • پس از اینکه کاملا خنک شد، بالم لب را درون ظرف مخصوص خود بریزید.

۱۳. بالم لب پرتقال و وانیل

بالم لب خانگی پرتقال و وانیل

مواد موردنیاز:
– ۶ تا ۸ قطره روغن پرتقال؛
– ۲ قاشق چای‌خوری شی‌باتر؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– یک‌هشتم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل؛
– ۲ قاشق چای‌خوری موم زنبورعسل رنده‌شده.

روش درست‌کردن بالم لب پرتقال و وانیل

  • روغن نارگیل و روغن زیتون را با موم زنبورعسل و شی‌باتر درون ظرف یا قابلمه کوچکی بریزید و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط ذوب شوند؛
  • مواد را هم بزنید تا به‌خوبی به خورد هم بروند؛
  • پس از ذوب کامل مواد، آن را از روی حرارت بردارید و روغن پرتقال و عصاره وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید؛
  • پس از اینکه به قوام درستی رسید، بالم لب شما آماده است. آن را درون ظرفی که می‌خواهید بریزید.

۱۴. بالم لب نعناع و اسطوخدوس

مواد موردنیاز:
– ۶ قطره روغن نعناع؛
– ۶ قطره روغن اسطوخدوس؛
– ۲ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم زنبورعسل.

روش درست‌کردن بالم لب نعناع و اسطوخدوس

  • موم، روغن نارگیل و شی‌باتر را در قابلمه‌ای کوچک با حرارت متوسط ذوب کنید؛
  • پس از اینکه مواد داخل قابلمه کاملا آب شد، روغن‌های نعناع و اسطوخدوس را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا در تمام مخلوط پخش شوند؛
  • در نهایت، بالم لبتان را داخل ظرفی که برای این کار آماده کرده‌اید بریزید.

۱۵. بالم لب خانگی موم عسل (برتز بیز)

مواد موردنیاز:
– ۱۰ قطره روغن نعناع؛
– ۲ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۲ قاشق غذاخوری موم زنبورعسل؛
– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک.

روش درست‌کردن بالم لب موم عسل

  • موم زنبورعسل، شی‌باتر و روغن نارگیل را درون ظرفی روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا ذوب شود؛
  • روغن نعناع را به‌میزان دل‌خواه اضافه کنید و دوباره هم بزنید؛
  • بالم لب را به ظرف مخصوص و تمیز منتقل کنید؛
  • قبل از بستن درپوش ظرف، اجازه دهید بالم لب کاملا خنک و سفت شود.

توصیه‌های مهم درمورد نگهداری بالم لب خانگی

  • شیشه یا ظرفی که برای بالم لب خانگی خود استفاده می‌کنید باید تمیز و خشک باشد.
  • بالم لب خانگی را در فریزر قرار ندهید، زیرا فرم و ویژگی‌های قدرتمند خود را از دست می‌دهد.
  • بالم لبی را که درست کرده‌اید در یخچال نگهداری کنید، زیرا این محصولات حاوی مواد نگهدارنده نیستند.
  • موادی مانند روغن نارگیل، موم و کره کاکائو دارای خواص SPF طبیعی‌اند، بنابراین استفاده از آن از لب‌هایتان در برابر آفتاب محافظت می‌کند.
  • وقتی از موم به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده بالم لب استفاده می‌کنید، همیشه باید قبل از ذوب‌شدن آن را خرد کنید. این کار به ذوب‌شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند.

و اما سخن پایانی…

درست‌کردن بالم لب در خانه باعث می‌شود از مواد مفیدی که در دسترس شما هستند استفاده کنید و یک بالم لب طبیعی درست کنید. استفاده از بالم لب از خشکی لب‌هایتان جلوگیری خواهد کرد و با آب‌رسانی و رساندن مواد موردنیاز به لب‌ها، پوست لب‌ها را شاداب خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم با موادی که در خانه دارید و انجام یکی از این دستورالعمل‌ها، سلامت را به پوست لب‌هایتان هدیه کنید. در انتها، خوش‌حال می‌شویم اگر نظر یا تجربه‌ای در این مورد دارید، آن را با ما و مخاطبان عزیزمان در میان بگذارید.

منبع: چطور

بیوتی بازدید : 31 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟

عوامل بوجود آمودن چین و چروک پیشانی

به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد.

برای درمان، ابتدا انواع چروک پیشانی را بشناسید

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم

ممکن است چین و چروک‌های متفاوتی روی پوست ظاهر شوند که علت بروز آن‌ها یا افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست است یا به واسطۀ ارتباط پوستۀ پوست با عضله‌ها. در مورد دوم، با تغییر در حالت عضله، پوست نیز دچار تغییر وضعیت می‌شود و در طولانی‌مدت چروک خواهد شد. حرکاتی مثل اخم کردن یا بالا بردن ابروها باعث بروز چروک‌های پیشانی می‌شوند. البته این را به یاد داشته باشید که از سن حدود سی سالگی به بعد، تولید موادی مثل هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین شروع به کاهش می‌کند و این باعث افتادگی و چروک شدن پوست می‌شود.

نگاهی به فواید ماساژ صورت و پیشانی

فواید ماساژ برای پوست و پیشانی

گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر  فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد.

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اغلب به این موضوع آگاه هستیم که این روش برای رفع چروک‌ها روشی موثر به حساب می‌آید اما روش انجام ماساژ صورت نکته‌ای است که اغلب افراد یا از آن آگاه نیستند یا اینکه چندان به آن توجه ندارند. از طرف دیگر، اینکه چطور پیشانی را ماساژ می‌دهید هم اهمیت دارد؛ چراکه اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است برای پوستتان مضر باشد. به همین دلیل، ما آموزش ماساژ پیشانی و انواع روش‌ها برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ را هم در این مطلب آورده‌ایم.

خواص ماساژ روغن نارگیل برای چروک صورت

خواص روغن نارگیل برای چروک پوست

همه از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت شنیده‌ایم. این روغن با حفظ رطوبت پوست، طراوت آن را حفظ کرده و از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد. برای این که از خواص روغن نارگیل برای صورتتان به طور کامل بهره‌مند شوید، لازم است مقداری روغن نارگیل اصل و خالص تهیه کنید و با آن برای چند دقیقه پیشانیتان را ماساژ بدهید و بگذارید تا در طول شب روی پوست بماند تا به طور کامل جذب شود.

اگر می‌خواهید روغن نارگیل برای چروک پیشانی تاثیر لازم را داشته باشد، هر شب قبل از اینکه به تخت بروید این فرآیند را تکرار کنید. اما اگر پوست چربی دارید، از این روش استفاده نکنید؛ چراکه جوش‌های پوستی را افزایش خواهد داد.

ماساژ با روغن کرچک برای از بین بردن چروک پیشانی

انواع روغن های درمانی برای ماساژ صورت

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک به وفور یافت می‌شود، یک نرم‌کنندۀ قوی برای پوست به حساب می‌آید. روغن کرچک با خاصیت آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. تنها چیزی که لازم دارید، یک قاشق چایخوری روغن کرچک است. نوک انگشتانتان را به این روغن آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای و نرم، روی پیشانی بزنید و بگذارید در طول شب روی پوستتان باقی بماند.

می‌توانید روزانه این روش را انجام بدهید.

تاثیر روغن بادام در کاهش چروک پیشانی

روغن برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روغن بادام نیز یکی از موادی است که می‌توانید برای ماساژ پیشانی از آن استفاده کنید. این نوع روغن، پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد و از این طریق به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از روغن بادام در رفع چروک پیشانی، به یک قاشق چایخوری از این روغن نیاز دارید. چند قطره از آن را روی پیشانی بچکانید و با نوک انگشتان ماساژ بدهید؛ سپس بگذارید تا جذب شود؛ این کار را هر شب تکرار کنید.

رفع چین و چروک با استفاده از وسایل مختلف

وسایل های ماساژ صورت

ماساژ با دست، تنها روش رفع چین و چروک نیست؛ بلکه می‌توان از غلطک‌های مخصوص، رولر یا گواشا (سنگ ماساژ) برای اینکار استفاده نمود. حتی اگر این وسایل را در اختیار نداشته باشید، استفاده از پشت قاشق هم برای ماساژ پیشانی و صورت مفید است. رفع چین و چروک پیشانی با ماساژ تنها یکی از کاربردهای این روش درمانی است؛ تاثیرات ماساژ پیشانی در درمان سردرد نیز چشمگیر و قابل توجه است.

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

روش صحیح ماساژ پیشانی برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اگر ماساژ پیشانی را درست و صحیح انجام بدهید، ۵ دقیقه در روز کافی است تا پوست صورتتان سرحال و جوان باقی بماند. هزینه های رفع چین و چروک صورت می‌تواند با وجود انواع کرم و سرم ضد چروک بسیار گران باشد اما اگر بدانید چطور صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

نکته این جاست که قبل از شروع، روی پوست با نوک انگشتان به طور ممتد ضربه بزنید. بعد روغنی که می‌خواهید با آن صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، روی پوست پخش کنید و بعد از بین دو ابرو به سمت بالا و بیرون ماساژ بدهید. یا بند انگشتان را درست بالای دو ابرو بگذارید و تا محل رویش موهای سر بکشید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. این کار نه‌تنها چروک پیشانی را باز می‌کند بلکه تنش‌ها را هم از روی این قسمت بدن بر می‌دارد.

 

منبع: بانی مگ

بیوتی بازدید : 36 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

پوست ما یکی از ارزشمندترین دارایی­ هایمان در بحث زیبایی است. زمانی که سن مان کم است احتیاجی به مراقبت های آن چنانی از پوستمان دیده نمی­شود اما با ورود به سن نوجوانی و با ظاهر شدن جوش­ها و لک­های صورت نیاز به شروع این مراقبت­های پوستی به مرور احساس می­ شود.

9 محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

در صورت نداشتن مراقبت لازم و کافی از پوست صورت و دست زدن به جوش ها پس از چند سال با فاجعهای به نام جای جوش روبهرو خواهیم شد. جوشهایی که به آنها دست زده ایم اکنون به صورت لکهای زخم روی صورت باقی مانده اند. در سنینی که جوشها در تمام صورتتان وجود دارند بهترین کار این است به این جوش ها مخصوصا اگر چرکین باشند دست نزنید و بگذارید خودشان خشک شوند. میتوانید از برخی داروهای پوستی استفاده کنید که بتوانند این جوشها را سریعتر خشک کنند. این داروها فقط تحت نظارت پزشک تجویز خواهند شد. به غیر از جوش خشکیهای شدید پوستی یا چربی بیش از اندازه پوست، لکه های قهوه ای رنگ روی بینی، دانه های کراتین زیر پوست( میلیا )، منافذ باز پوست و همچنین جوشهای زیر پوستی و سرسیاه از مشکلاتی هستند که بیشتر خانمها با آن سروکار دارند. برخی مراقبتهای پوستی اگر به صورت دائم انجام شوند جلوی بسیاری از این مشکلات پوستی را خواهند گرفت. البته بعضی افراد تنها با دارو جواب میگیرند. در ادامه به برخی مشکلات پوستی و برخی محصولات درمانی مناسب اشاره خواهیم کرد.

1. تونر

 

تونرها پاک کننده های آرایشی هستند که قبل از شستن پوست میتوانید از آنها استفاده کنید. تونر از این جهت کاربرد دارد که شاید شوینده ها به تنهایی نتوانند تمام و کمال پوست را از آلودگیها پاک کنند از این جهت ابتدا آرایش پوست را با تونر و یک پد مناسب پاک میکنیم و سپس با شوینده مناسب پوستمان صورت خود را میشوییم.

2. فیس واش

فکر میکنم اولین محصولی که هر خانم باید داشته باشد یک فیس واش یا یک شوینده مناسب پوست صورت خواهد بود. اولین چیزی که برای شستشوی آلودگی های محیطی و لوازم آرایشی احتیاج خواهیم داشت یک فیس واش با PH نزدیک به پوست صورتمان خواهد بود. فیس واش ها شویندهی ملایمی برای شستشوی صورت هستند. استفاده از انواع صابون ها با PH بازی صورت را خشک و چربی طبیعی صورت را از بین میبرد. استفاده از فیس واش مناسب پوستتان همراه با یک فیس براش میتواند چربیهای اضافه پوست را از بین ببرد و همچنین آلودگیهای عمقی پوست را بیرون بکشید. دقت داشته باشید که فیس براشی انتخاب کنید که زیاد از حد نرم نباشد تا بتواند کمی پوستتان را تحریک کند و همچنین آلودگیها را نیز بیرون بکشد.

3. کرم آبرسان

9 محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

کرم آبرسان برای بعد از شستشوی صورت استفاده میشود. زمانی که صورت به خوبی تمیز شده و هنوز مقداری رطوبت دارد مقدار مناسبی آبرسان را روی پوست خود بزنید. این کار باعث میشود رطوبت قطره های آب هم روی پوستتان باقی بماند. اگر پوست خشکی دارید پس از آبرسان از یک مرطوب کننده دارای روغن های طبیعی استفاده کنید.

4. ماسک‌های ورقه‌ای

داشتن ماسکهای ورقه ای از این جهت مهم است که میتوانند بدون آن که وقت زیادی از ما بگیرند پوستمان را درخشان و شاداب و همچنین لطیف تر کنند. تهیه ماسک های دست ساز برای کسانی که شاغل هستند شاید کار راحتی نباشید و استفاده از یک ماسک ورقهای مناسب هم به پوست زیبایی میبخشید هم در ریلکس شدن اعصاب کمک کننده خواهد بود. گذشته از این موارد قیمت پایین این ماسکها باعث میشود مصرف کنندهگان به استفاده از آن راغبتر شوند. انواع مختلف این ماسکها شامل ماسک‌های ورقهای آبرسان، ماسک صورت مرطوب کننده، ماسک ورقهای ضد جوش، ماسک ورقهای نرم کننده، ماسک‌های هیالورونیک اسید با کاربرد کاهش چین و چروک و ضدخشکی و تسکین دهنده پوست و بسیاری دیگر از این قبیل ماسک‌ها برای استفاده با قیمت مناسب در بازار وجود دارند که از طریق این لینک قابل مشاهده و خریداری است.

5. یک اسکراب ملایم تهیه کنید

اسکراب یا کرم های لایه بردار در صورتی که ملایم باشند و آسیب های جدی به پوست وارد نکنند برای استفاده دوبار در هفته مناسب هستند. اسکراب ها لایه پوست مرده را از روی پوستتان پاکسازی میکنند. برای آن که یک اسکراب مناسب داشته باشید دقت کنید که داشتن روغن جوجوبا در اسکراب به عنوان یک روغن طبیعی باعث میشود پوست خشک و کشیده نشود. اگر پوستتان حساس و آسیب پذیر است یک بار در هفته یا دوبار در ماه از اسکراب دارای نرم کننده پوست استفاده کنید. اگر پوستتان به این محصول پوستی واکنش نشان داد بهتر است سریعا به یک کلینیک پوستی بروید و با پزشک متخصص مشورت کنید تا از آسیب به پوستتان جلوگیری کنید.

6. کرم سفت کننده بدن

علاوه بر پوست صورت باید از پوست بدنمان هم مراقبت‌های کافی و لازم را انجام دهیم تا پوستمان شل و افتاده نشود. پوست گردن یکی از قسمت‌هایی است که پس از 30 سالگی کم کم شل میشود. برای این قسمت از کرم‌های بدن باید استفاده کنید. کرم‌های سفت کننده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. کرم‌های سفت کنند هم برای صورت و هم گردن مناسب هستند. اگر شما چهره زیبا و صافی داشته باشید داشته باشید اما پوست گردنتان خط‌های چروک زیادی داشته باشد و افتاده باشد سن شما را بالاتر نشان خواهد داد.

7. کرم دور چشم

9 محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

 

انواع کرم های دور چشم از برندهای معتبر برای جلوگیری و یا درمان تیرگی و چروک‌های دور چشم کاربرد دارد و روزی دوبار صبح و شب باید استفاده شود و به صورت ضربه ای با انگشت یا با براش مخصوص به قسمت های مختلف دور چشم زده شود.

8. ضد آفتاب مناسب پوست شما

با توجه به ضرورت‌های استفاده از ضد آفتاب، داشتن یک ضد آفتاب با SPF 30 حتی در روزهای زمستان میتواند از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست ما جلوگیری کند و باعث جلوگیری از آسیب های پوستی بر اثر اشعه های مضر خورشید شود. داشتن SPF 30 از آن جهت بهتر از SPF 50 است که این نوع منافذ پوست را باز نمیکند. درواقع SPF های بالا باعث باز شدن منافذ پوست میشوند و تا حدی برای پوست سنگین هستند. اگر صورتتان جوش میزند کرم ضدآفتابی مناسب برای جوش هایتان تهیه کنید. کرم مناسب شما باید فاقد چربی باشد و مقدار اندکی آبرسان داشته باشد. نیازی نیست هزینه سنگینی برای کرم ضد آفتاب بکنید برند های داخلی برای استفاده روزانه هم کفایت میکند هم به صرفه است. میتوانید از برند های دکتر ژیلا، سینره، پریم، الارو، لدورا و یا مای استفاده کنید. تمام این برندها از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارند.

9. کرم روز و شب

کرم های روز و شب نوع غنی از کرم هستند که حاوی موادی مانند ویتامین C روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا و همچنین هیالورونیک اسید هستند. این کرم ها از آن جهت به دو نام روز و شب تفکیک شده اند که میتوانند محافظ خوبی برای پوست در تمام روز و همچنین تمام طول شب باشند. این کرم ها در هنگام روز میتوانند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنند و همچنین آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را انجام دهند و در شب برای استراحت دادن به پوستی که در طول روز بر اثر صحبت ، خندیدن، سیگار کشیدن و موارد دیگر مستعد ایجاد چروک های پوستی شده در جلوگیری از این خطوط کمک کنند. نکته ی مهم این کرم ها این است که علاوه بر استفادهی بانوان برای استفاده مردان هم کاربرد دارد و کرم مردانهای خواهد بود. همچنین برای لک هایی که بر اثر تماس با نور خورشید روی پوست های حساس ایجاد میشود میتواند مفید باشد و از ادامهی روند جلوگیری کند.

در نهایت علاوه بر استفاده از موارد ذکر شده پرهیز از خارج شدن از خانه به هنگام ظهر و همچنین در روزهایی که هوا آلودگی بالایی دارد به سالم ماندن پوستتان تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

 

منبع: ساعت24

بیوتی بازدید : 28 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

مصرف کافی آب برای هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم از بدن و احساس طراوت در روزهای گرم تابستان بسیار مهم است​​​​​​​

وقتی دما بالا می‌رود، گرما و رطوبت می‌تواند غدد چربی شما را بیش فعال کند و با ایجاد چربی زیاد در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) سرخی و خارش و آفتاب سوختگی، پوست شما را با علائم پیری زودرس مواجه کند.

شما به عنوان اولین خط دفاعی خود به یک روال مناسب مراقبت از پوست نیاز دارید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه از پوست خود مراقبت کنید و در تابستان آن را درخشان و با طراوت نگه دارید.

1: پاک کننده صورت خود را تغییر دهید

 

در تابستان هوا گرم و مرطوب است و در این مدت صورت شما تمایل به تولید چربی بیشتر دارد. چربی منافذ پوست را مسدود می‌کند و باعث آکنه می‌شود، بنابراین برای تابستان یک پاک کننده کف‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک تهیه کنید و صورت خود را دو تا سه بار در روز بشویید.

2: ضد آفتاب را فراموش نکنید

 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش به پوست شما آسیب می‌رساند و باعث آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس شود.

3: از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید

 

روی سرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضد آفتاب که دارای مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان هستند، تمرکز کنید. به عنوان مثال ویتامین C از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

4: میوه و سبزیجات به رژیم غذایی اضافه کنید

 

استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها به صورت موضعی کافی نیست، مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید. آن‌ها حاوی ویتامین‌های ضروری‌، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که باعث افزایش تولید کلاژن‌، کاهش التهاب و محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید می‌شوند.

5: با مصرف آب طراوت خود را حفظ کنید

 

هر جا می‌روید فراموش نکنید که یک بطری آب همراه خود داشته باشید. این امر برای هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم از بدن و احساس طراوت در روزهای گرم تابستان بسیار مهم است.

6: ساده آرایش کنید

 

در تابستان حداقل آرایش را انتخاب کنید. وقتی هوا گرم و مرطوب است، پوست شما نیاز به تنفس دارد. اگر نمی‌توانید بدون کرم پودر بمانید، سراغ مرطوب‌کننده‌های رنگی با SPF بروید و یک لایه از آن استفاده کنید تا از ایجاد لکه‌های تکه‌ای روی صورت جلوگیری کنید.

7: لایه‌برداری کنید

 

در تابستان پوست به شدت تلاش می‌کند تا خود را سالم نگه دارد، با لایه‌برداری ملایم و حذف سلول‌های مرده به این فرایند کمک کنید.

8: پوست خود را تقویت کنید

 

استفاده از تونر در ماه‌های تابستان ضروری است. هنگام استفاده از تونر، به منطقه T (پیشانی، بینی و چانه) توجه کنید، این ناحیه قسمتی از صورت شما است که حداکثر چربی را در تابستان ترشح می‌کند.

9: مرطوب کننده خود را عوض کنید

 

وقتی هوا گرم است باید از مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی و سبک انتخاب کنید.

10: ناحیه چشم را فراموش نکنید

 

ناحیه اطراف چشم شما نسبت به بقیه صورت ظریف‌تر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هر زمان که در معرض نور خورشید هستید، استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید. این کار از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

 

منبع: فارسی العربیه

تعداد صفحات : 32

درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 239
  • بازدید ماه : 598
  • بازدید سال : 5,030
  • بازدید کلی : 21,953