loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 29 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

 آکنه یکی از مشکلات پوستی است که فارغ از سن نوجوانی، در هر سن دیگر هم بروز می‌یابد و به اندازه خودش می‌تواند فرد را ناراحت کند یا اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار دهد.

 برای درمان آکنه صورت روش‌های درمانی بسیاری وجود دارد که بر حسب پوست و شرایط بدنی و روحی هر فرد نتایج آن‌ها متفاوت است. یکی از نکاتی که در درمان آکنه باید در نظر داشت صبوری است. زمانی که درمان را آغاز می‌کنید ممکن است چند هفته زمان ببرد یا حتی در ابتدای روند، پوست خود را در شرایط وخیم‌تری ببینید، اما در ادامه بهبود می‌یابد.

آکنه را فشار ندهید

 

با کندن و فشار دادن آکنه و جوش، ممکن است چرک آن به قسمت دیگری از پوست منتقل شود و اوضاع را وخیم‌تر کند.

سرکه سیب

از خواص سرکه سیب برای مبارزه با جوش‌ها استفاده کنید. چون باکتری‌هایی را که از همان اول باعث به وجود آمدن جوش می‌شود، می‌کُشد. همچنین با تنظیم PH پوست از تکثیر باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

در تکمیل این خاصیت باید بگوییم که سرکه سیب اثر سفت‌کنندگی دارد و چربی اضافی را از بین می‌برد. پس باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد آن باعث خشک شدن پوست می‌شود. در این صورت غده‌های چربی پوست برای جبران این خشکی فعالیت‌شان را افزایش می‌دهند و دوباره جوش‌های بیشتری تولید می‌شوند. صورت‌تان را با آب بشویید و با ضربه زدن با دستمال پوست‌تان را خشک کنید.

محلولی با نسبت یک به سه از سرکه سیب و آب تهیه کنید (سه پیمانه آب به ازای هر پیمانه سرکه سیب). یک تکه پنبه را در محلول فرو ببرید و مستقیم روی جوش بکشید. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید. این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید و هر بار صورت‌تان را کاملا با آب بشویید. اگر بعد از آن در پوست‌تان احساس خشکی کردید، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک عسل و دارچین

دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و جلوی تکثیر باکتری‌ها را می‌گیرد. عسل هم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است. صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید. دو قاشق عسل و یک قاشق دارچین را مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و خمیر یکدستی به وجود آید. می‌توانید این ماسک را به کل صورت‌تان بزنید یا فقط روی نقاط مدنظر (جوش‌ها) بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، بعد ماسک را کاملا از صورت‌تان بشویید و با دستمال پوست‌تان را خشک کنید.

چون این مخلوط چسبناک است، حتما در هنگام استفاده از آن مقداری دستمال در دسترس داشته باشید.

جوش شیرین

جوش‌شیرین و آب را به یک نسبت با هم مخلوط کنید و یک خمیر بسازید. به مدت ۲ دقیقه خمیر را در یک مسیر دایره‌ای روی صورت‌تان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند، بعد آن را کاملا بشویید و بعد از خشک کردن پوست تان، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

بخار آب

بخار آب می‌تواند برای تسکین بعضی ناراحتی‌های پوستی کوچک از جمله جوش‌ها مفید باشد. بخار با باز کردن منافذ پوست و بیرون کشیدن آلودگی‌هایی که در اعماق پوست‌تان مخفی شده‌اند، به کاهش تعداد جوش‌ها و کم‌رنگ کردن آن‌ها کمک می‌کند.

یک قابلمه آب را بجوشانید و در یک کاسه بزرگ بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود. بعد از این‌که دمای آن کمی کاهش یافت صورت‌تان را بالای آن بگیرید و حوله را روی سرتان بیندازید تا بخار آب محصور شود. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حوله را بردارید و صورت‌تان را خشک کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

 

منبع: پارسینه

بیوتی بازدید : 37 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

6 راهکار ساده و رایگان برای پیشگیری از موخوره

 

موخوره از جمله بیماری هایی است که درمان آن کار دشواری است و معمولا توصیه می شود از ابتلا به آن پیشگیری کنیم.

 

6 راهکار ساده و رایگان برای پیشگیری از موخوره

موخوره از جمله بیماری هایی است که درمان آن کار دشواری است و معمولا توصیه می شود از ابتلا به آن پیشگیری کنیم.

همانطور که گفته شد موخوره یک بیماری نه چندان جدی است که درمان آن نیاز تلاش و صبر زیادی دارد در نتیجه افراد بهتر است از ابتلا به آن جلوگیری کنند.

درنتیجه با کمک گرفتن از این ۶ راهکار از موخوره پیشگیری کنید.

۱. شستشوی مو

شستشوی مو را از ریشه شروع کنید و برای تمیز کردن ساقه مو زمان کمتری بگذاریم زیرا ساقه ها خشک تر هستند و شستشوی مداوم آن ها موجب خشک تر شدن و شکننده شدن آن ها می شود.

 

شامپو

شامپو

۲. خشک کردن

اگر حوله را تنها بر روی موهای خیس خود قرار دهید و دیگر آن ها را نپیچانید موها به یکدیگر گره نمی‌خورند و آسیب نمیبینند. برای شانه زدن نیز باید اجازه دهید موها کاملا خشک شوند.

۳. شانه زدن

بهتر است شانه زدن را از ساقه ها شروع کنید و کم کم به سمت ریشه بروید و برای به راحتی باز شدن گره ها نیز می توانید از اسپری نرم کننده استفاده تا به این وسیله رطوبت خود را نیز حفظ کنند.

 

شانه زدن مو

شانه زدن مو

۴. شامپو

شامپو باید متناسب با جنس مو و حاوی مواد مرطوب کننده و تقویت کننده باشد.

۵. روغن های طبیعی

بهترین کار برای مراقبت از موها در برابر موخوره جلوگیری از خشک شدن آن ها است. از روغن هایی ماننده روغن آرگان یا بادام برای چرب کردن ساقه موها استفاده کنید.

۶. سشوار

اتوکشی و استفاده از سشوار را به حداقل برسانید و برای مدتی موها را از مواد شیمیایی دور نگه دارید.

 

منبع: خبرگزاری طلا

بیوتی بازدید : 28 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

برای درمان طبیعی آفتاب‌سوختگی راه‌های زیادی وجود دارد، مثلا مرهم با سیب زمینی خام یا عسل روی صورت؛ اما بعضی از کارهای ظاهرا معمولی و بی‌ضرر می‌توانند آفتاب‌سوختگی را حتی بدتر هم بکنند. شاید باور نکنید ولی غذاهایی که می‌خورید یا لباس‌هایی که می‌پوشید هم می‌توانند به التیام یا بدتر شدن آفتاب‌سوختگی‌تان کمک کنند.

به گزارش برنا؛ از آلوئه‌ورا با مواد افزودنی استفاده نکنیدهر چند آلوئه ورا برای تسکین و التیام آفتاب سوختگی بسیار مفید است؛ اما باید توجه داشته باشید که از چه نوع ژل آلوئه ورا برای پوستتان استفاده می‌کنید. بعضی از مواد مصنوعی مانند بنزوکائین یا لیدوکائین می‌توانند تحریکات پوست را بدتر کرده و باعث خارش بیشتر پوست شوند. پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند از مرطوب کننده خالص آلوئه‌ورا برای درمان پوست آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

لباس‌های تنگ نپوشید

شکی نیست که لباس‌هایی که فیت بدنتان هستند می‌توانند جلوه بسیار زیبایی به شما بدهند؛ اما مطمئنا زمانی که دچار آفتاب سوختگی هستید، بهترین گزینه نیستند. پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان در حالی که آفتاب سوختگی روی پوستتان دارید اجازه نمی‌دهد پوستتان نفس بکشد و خودش را ترمیم کند. بهتر است تا زمانی که پوستتان ترمیم نشده لباس‌های آزادتر با پارچه‌های طبیعی و قابل تنفس برای پوست بپوشید، مثلا لباس نخی.

قهوه ننوشید

آفتاب سوختگی اغلب باعث سردرد می‌شود و هر چند ممکن است به نظر برسد نوشیدن یک فنجان قهوه تاثیری روی آفتاب سوختگی‌تان ندارد؛ اما در واقع آن را بدتر می‌کند. ماندن زیر نور خورشید برای مدت طولانی بدنتان را دهیدراته کرده است و نوشیدن آب فراوان برای جایگزین کرده مایعات از دست رفته بدن ضروریست. کافئین هم خاصیت ادرارآوری دارد و باعث می‌شود بیشتر دستشویی بروید و مایعات و املاح بیشتری از دست بدهید.

آفتاب سوختگی‌تان را با آرایش نپوشانید

شاید وسوسه شوید پوسته‌های ناشی از آفتاب سوختگی‌تان را با مواد آرایشی پوشش دهید؛ اما این کار جلوی تنفس پوست را می‌گیرد. اگر هم مجبورید آرایش کنید، از مواد آرایشی سنگین اجتناب کرده و در عوض از مواد سبُک‌تر که امکان تنفس به پوست می‌دهند استفاده نمایید. پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند از اسفنج مرطوب برای آرایش استفاده کنید چون برای پوست ملایم‌تر است.

پوست آسیب دیده را لایه‌برداری نکنید

پوست آفتاب سوخته ظاهر خوشایندی ندارد و نه تنها طبیعی است که دلتان بخواهد پوسته‌های خشک روی آن را جدا کنید، بلکه شاید بخواهید آن قسمت از پوست را لایه‌برداری کنید؛ اما این کار به پوست آسیب بیشتری وارد می‌کند، زیرا مواد لایه‌بردار پوست معمولا پوست را می‌سابند. در عوض اجازه دهید آفتاب سوختگی به طور طبیعی خودش التیام پیدا کند که معمولا هفت روز طول می‌کشد.

از کرِم نامناسب استفاده نکنید

استفاده از کرم می‌تواند به رطوبت رسانی پوست آفتاب‌سوخته کمک کند؛ اما باید مطمئن شوید محصولی که استفاده می‌کنید بر پایه‌ی الکل نباشد. الکل به محصولات کمک می‌کند که به پوست برسند و عمیق‌تر نفوذ کنند، اما از طرفی دیگر چربی طبیعی پوست را که برای حفظ رطوبت آن لازمند از بین می‌برد.

آب پرتقال ننوشید

هر چند مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند اما می‌توانند پوست‌ را حساس‌تر کنند. البته توصیه نمی‌کنیم نوشیدن آب پرتقال را کلا کنار بگذارید بلکه پیشنهاد می‌کنیم بعد از نوشیدن آب پرتقال، بهتر و بیشتر ضدآفتاب بزنید و از نور مستقیم خورشید دوری کنید.

به مرطوب کننده حاوی SPF اکتفا نکنید

شاید فکر کنید مرطوب کننده حاوی SPF دقیقا همان چیزی است که برای محافظت از پوستتان نیاز دارید؛ اما در واقع این بهترین راه مراقبت از پوست در برابر خورشید نیست. مطالعه‌ای نشان داده بیشتر افراد وقتی از مرطوب کننده حاوی SPF استفاده می‌کنند از خیلی از نواحی صورتشان غافل می‌شوند؛ اما وقتی از ضدآفتاب واقعی (نه مرطوب‌کننده حاوی SPF) استفاده می‌کنند، دقیق‌تر و کامل‌تر آن را به کار می‌برند.

تاول‌ها را دستکاری نکنید

وقتی پوست‌ آفتاب‌سوخته‌تان شروع به تاول زدن می‌کند موقعیت ناخوشایندی است. تاول به این معنی است که دچار سوختگی درجه دو شده‌اید و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا خوب شود و شما باید بیشتر مراقب باشید تا دچار عفونت نشوید. این نواحی را خوب محافظت کنید، مراقب باشید تاول‌ها پاره نشوند و آن را دستکاری نکنید. اگر فکر می‌کنید دچار عفونت شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.

مستقیما از یخ استفاده نکنید

شما می‌توانید با کمپرس سرد، التهاب پوست را تسکین دهید؛ اما حتما یخ را در پارچه‌ای بپیچید. استفاده مستقیم از یخ روی سوختگی می‌تواند آسیب بیشتری به آن بزند. ضمنا علاوه بر کمپرس سرد می‌توانید دوش آب سرد بگیرید. نیازی نیست حمام کردن‌تان را محدود کنید؛ اگر حمام کردن از درد و التهاب پوستتان کم می‌کند می‌توانید چند بار در روز دوش بگیرید؛ اما از آب خیلی گرم استفاده نکنید.

از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری نکنید

ایرادی ندارد برای کاهش درد و التهاب بعد از آفتاب‌سوختگی از داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن استفاده کنید. می‌توانید یکی دو روز به مصرف این داروها ادامه دهید؛ اما از مصرف داروها بیش از حد توصیه شده پرهیز کنید. اگر در این مورد سوال یا تردیدی دارید از پزشک بپرسید.

منبع: خبرگزاری برنا

بیوتی بازدید : 32 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

دمای بالای هوا در روزهای گرم تابستان می‌تواند به موهای شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

skincare

 با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده

تخم مرغ خواص تغذیه‌کننده و مرطوب‌کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده‌ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به موها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی موها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن موها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت‌کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم موهای خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن موهای خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن موها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از موهای چرب مراقبت می‌کند

موهای چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

۵- ماسکی که از موهای فر مراقبت می‌کند

موهای مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول موها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت‌کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی موها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول موها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص موهای آسیب‌دیده

موهای بیجان نیاز به درمان تغذیه‌کننده و ترمیم‌کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، موها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن موها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن موها با شامپوی نرم روی موها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تارهای مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم‌کننده بشویید.

 

منبع: خبرگزاری همشهری

بیوتی بازدید : 28 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو‌ در تابستان

 

دمای بالای هوا در روز‌های گرم تابستان می‌تواند به مو‌های شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روشی طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

 با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب کننده و تغذیه کننده

تخم مرغ خواص تغذیه کننده و مرطوب کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به مو‌ها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن مو‌ها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم مو‌های خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن مو‌های خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از مو‌های چرب مراقبت می‌کند

مو‌های چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۵- ماسکی که از مو‌های فر مراقبت می‌کند

مو‌های مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی مو‌ها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص مو‌های آسیب دیده

مو‌های بی جان نیاز به درمان تغذیه کننده و ترمیم کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن مو‌ها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم روی مو‌ها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

 

منبع: خسروشاه نیوز

بیوتی بازدید : 27 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

برترین ها: ریش و سبیل برای مرد‌ها کاملا عادی است و معمولا همراه با علائمی، چون صدای بم همراه است تا مردانگی را در یک مرد نشان بدهد. اما همین سمبل خاص جنتلمنی، یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات برای خانم‌هاست. به طور طبیعی هم برای زنان و هم برای مردان، رویش مو در صورت، دور دهان، گونه‌ها، دست‌ها و پا‌ها نسبتا عادی است و در واقع عارضه‌ای محسوب نمی‌شود که خطری برای سلامتی داشته باشد.

اما از آنجایی که این مو‌ها بسیار مردانه تلقی می‌شوند، عامل اصلی پایین آوردن اعتماد بنفس در بسیاری از خانم‌ها هستند. زنانی که موی اضافی در صورت خود دارند در ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های بیرون از خانه احساس ناخوشایندی از عدم اطمینان می‌کنند. برای همین راه‌هایی که برای رها شدن از مو‌های صورت وجود دارند به زن‌ها کمک می‌کنند از نظر ظاهری اعتماد بنفس خود را به دست بیاورند. در این مطلب چند راهکار و نکته به شما توصیه می‌کنیم که بتوانید این مو‌های ناخواسته را به طور طبیعی و فوری از صورت خود پاک کنید.

 

از بین بردن سبیل خانم‌ها به طور طبیعی

 

۱. زردچوبه و شیر

اولین راهکاری که به شما توصیه می‌کنیم ترکیبی از شیر و زردچوبه است. زردچوبه فواید زیادی دارد از پیشگیری از سرطان گرفته تا درمان افسردگی. زردچوبه نه تنها می‌تواند پوست را کاملا پاکسازی کند بلکه ترکیب آن با شیر نیز می‌تواند رشد مو‌های ناخواسته را متوقف کند. یک قاشق غذاخوری شیر و پودر زردچوبه را ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر به آرامی بالای لب‌تان را با انگشت بمالید و بگذارید خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پشت سر هم این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

۲. سفیده تخم مرغ و زردچوبه

سفیده تخم مرغ هم می‌تواند همراه با زردچوبه یک راهکار طبیعی موثر برای رها شدن از مو‌های اضافی صورت باشد. ضمنا این ترکیب می‌تواند پوست را سفت و محکم کرده و جوش‌های سر سفید را برطرف کند. یک قاشق غذاخوری پودر زرچوبه را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و آن را بالای لب‌تان بمالید. اجازه دهید تقریبا یک ساعت بماند و سپس مثل یک ماسک صورت آن را جدا کنید. پوست‌تان را با آب گرم بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای ۴ بار انجام دهید تا مو‌های صورت کاملا برطرف شوند.

۳. سیب زمینی و عدس

ترکیب سیب زمینی و عدس هم می‌تواند راهکار خوبی باشد. سیب زمینی عاملی روشن کننده است و عدس هم با زدودن مو‌های زائد رنگ پوست را روشن می‌کند. یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را همراه با مقداری عدس در آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را جدا کنید. سیب زمینی و عدس را کاملا مخلوط کنید تا خمیر درست شود و آن را مستقیما روی پشت لب‌تان بگذارید. اجازه دهید خشک شود و سپس مانند اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.

۴. خربزه درختی و زردچوبه

خربزه درختی یا پاپایا، منبع شگفت انگیز عاملی فعال به نام پاپائین است که می‌تواند رشد مو را مهار کرده و فولیکول‌های مو را جدا کند. ضمنا پاپایا برای افرادی که پوست حساس دارند مفید است. این میوه همراه با زردچوبه ترکیب خوبی برای برداشتن مو‌های زائد صورت است. نصف یک عدد پاپایا را له کنید و یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه کرده و خمیر درست کنید. خمیر را مستقیما روی پوست، قسمتی که مو ظاهر شده بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب بشویید. این کار را چند بار انجام دهید.

۵. ماست، زردچوبه و آرد نخود

زردچوبه همراه با ماست و آرد نخود کمک‌تان می‌کند از شر مو‌های ناخواسته‌ی صورت رها شوید. ضمنا ماست بعث می‌شود حساسیت پوست‌تان نیز کمتر شود. دو قاشق چایخوری ماست را با دو قاشق چایخوری آرد نخود و دو قاشق چایخوری زردچوبه در کاسه‌ای ترکیب کرده و آن را مستقیما روی پوست گذاشته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

۶. ماست و آرد برنج

ماست در ترکیب با آرد برنج نیز کمک می‌کند مو‌های زائد صورت را بردارید. یک چهارم قاشق چایخوری ماست را با یک دوم قاشق چایخوری آرد برنج ترکیب کنید تا خمیر مانند شود و آن را به پشت لب‌تان بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید و با آب تمیز آبکشی کنید. این راهکار را دست کم ۲ بار در هفته انجام دهید.

۷. موز و جو دوسر

ماسک موز و جو دوسر می‌تواند اسکراب موثری برای زدودن مو‌های زائد صورت باشد. یک عدد موز رسیده را با یک تا دو قاشق چایخوری جو دوسر ترکیب کنید. خمیر حاصل را با حرکات دورانی به پوست بمالید و ۱۵ دقیقه ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

 

از بین بردن سبیل خانم‌ها به طور طبیعی

 

۸. چای بابونه و شکر

بابونه نه تنها فواید زیادی برای سلامتی دارد بلکه به عنوان عاملی موثر در مراقبت و زیبایی پوست عمل می‌کند. پودر بابونه را در آب جوش بریزید و صبر کنید تا دم بکشد. دو فنجان شکر قهوه‌ای را در یک دوم فنجان چای بابونه بریزید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط حاصل را بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس آن را روی پوست بمالید. بگذارید کمی بماند و سپس مانند اسکراب روی پوست بکشید. صورت را با آب سرد بشویید.

۹. شکر

شکر هم می‌تواند رشد مو‌های ناخواسته را مهار کند. چند قاشق چایخوری شکر را در یک قابلمه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. کمی آبلیموی تازه به آن اضافه کرده و حرارت دهید تا مایع غلیظی درست شود. وقتی سرد شد آن را به پشت لب‌تان بزنید. با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و فورا در جهت عکس رویش مو‌ها آن را بکشید.

۱۰. لیموترش، زردچوبه و آب خیار

راهکار بعدی ترکیب زردچوبه، لیموترش و آب خیار است. لیموترش تاثیرات روشن کنندگی روی پوست داشته و زردچوبه هم مو‌های زائد را برطرف کرده و حفره‌های پوست را می‌بندد. ضمنا آب خیار خاصیت خنک کنندگی داشته و پوست را آرام می‌کند. آبلیمو و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت گذاشته و با آب بشویید. سپس آب خیار را هم ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

۱۱. پاپایا و شیر تازه

پاپایا و شیر تازه راهکار بعدی برای برطرف کردن مو‌های زائد هستند. پاپایا علاوه بر اینکه مو‌ها را بی‌رنگ می‌کند و پوست را تغذیه می‌کند، ترکیب آن با شیر نیز می‌تواند مو‌های صورت را بزداید. پاپایا را قبل از ترکیب با شیر آسیاب کنید و آن را روی پوست بمالید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به آرامی ماساژ بدهید. این کار را هفته‌ای سه بار انجام دهید تا مو‌های ناخواسته کاملا برطرف شوند.

۱۲. آرد لوبیا سبز

در مقایسه با سایر راهکار‌های برطرف کردن مو‌های زائد صورت، آرد لوبیا سبز به زمان طولانی‌تری برای اثر گذاشتن نیاز دارد، اما اثر آن بیشتر باقی می‌ماند و برای پوست هم خطری ندارد. آرد لوبیا سبز را با آب گرم یا با پودر زردچوبه ترکیب کنید و ان را ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و اجازه دهید خشک شود. سپس با یک دستمال مرطوب آن را از روی پوست پاک کرده و با آب سرد آبکشی کنید. این راهکار را دست کم سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

۱۳. آبلیمو و نشاسته ذرت

می‌توانید با آبلیمو و نشاسته ذرت یک ماسک طبیعی درست کنید. این ماسک یکی از موثرترین راه‌های برطرف کردن مو‌های زائد است. ۱۰ میلی گرم آبلیمو، ۳۰ گرم نشاسته ذرت و ۱۵۰ میلی گرم آب تمیز را با هم ترکیب کنید و آن را مستقیما روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با دست آن را روی پوست بمالید و با آب بشویید.

۱۴. ماسک پوست لیمو و پرتقال

از پوست پرتقال و لیمو در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود. عصاره‌ی پوست این میوه‌ها می‌تواند به طور طبیعی مو‌ها را بی‌رنگ کرده و در عرض چند روز محوشان کند. یک قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال خشک شده، یک تا دو قاشق چایخوری روغن زیتون، یک قاشق چایخوری بادام آرد شده، یک قاشق چایخوری پودر پوست لیموی خشک شده، یک قاشق چایخوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری گلاب را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را ۵ تا ۷ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با حرکات دورانی ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید و صورت را بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای دو بار انجام دهید.

۱۵. اسطوخودوس و روغن درخت چای

موی زائد می‌تواند یکی از علائم هیرسوتیسم یا پُرمویی در زنان باشد. راه حل درمان پُرمویی که مطالعات زیادی نیز آن را تائید کرده‌اند، عصاره‌ی روغنی با خاصیت آنتی اندروژنیک است. اسطوخودوس و روغن درخت چای می‌توانند رشد مو‌های ناخواسته را کاهش بدهند. یک قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس و ۴ تا ۶ قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید و با یک پنبه توپی آن را به پوست‌تان بزنید و چند ساعت صبر کنید. این کار را روزی یک تا دو بار و به مدت ۳ ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

هشدار: این دو عصاره بسیار قوی هستند و می‌توانند عوارضی داشته باشند، بنابراین قبل از اینکه آن را مستقیما به پوست صورت‌تان بزنید، روی دست‌تان امتحان کنید. اگر علائمی ندید می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱۶. تخم مرغ

یک راهکار مفید دیگر تخم مرغ است. ضمنا تخم مرغ می‌تواند تمام آلودگی‌ها را از روی پوست‌تان پاک کرده و آن را نرم و شاداب کند. سفیده‌ی یک تخم مرغ را با مقداری آرد ذرت و شکر خوب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست شود. آن را به پشت لب‌های‌تان بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه ماسک را بردارید.

۱۷. شنبلیله

شنبلیله هم گیاهی است که به خوبی می‌تواند مو‌های ناخواسته را از روی پوست‌تان بردارد. تخم شنبلیله را شب بخیسانید و روز بعد بخورید. یا اینکه دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله راپودر کرده و با آب ترکیب کرده خمیر درست کنید و آن را به پوست‌تان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. با یک تکه پارچه خشک و نرم به آرامی صورت را تمیز کرده و بشویید.

 

منبع: هشدارنیوز

بیوتی بازدید : 26 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

به احتمال زیاد به دفعات زمانی که در حال آرایش بوده اید دیده اید که دخترتان با علاقه به شما خیره شده.

دختران از چه موقع میتوانند آرایش کنند؟

سن علاقه به استفاده از لوازم آرایش در دختران فرق دارد، به گونه ای که حتی برخی ها به طور کل به این مسئله علاقه‌ای ندارند پس سن دقیقی را نمی‌توان گفت. ولی چنانچه دختر شما استفاده از لوازم آرایش را دوست دارد و به حد کافی بزرگ شده و می‌تواند از عهده‌ی آن برآید با رعایت نکات زیر این کار را انجام دهید.

چند نکته در مورد آرایش دختران
زیبایی طبیعی دختر خود را تایید کنید

پیش از معرفی هر نوع لوازم آرایش اطمینان داشته باشید که دختر شما می‌داند که از زیبایی درون و صورت بهره مند است. چرا که لوازم آرایش تنها برای زیبایی چهره هستند ولی ارزش زیبایی درون یقینا بیشتر از زیبایی چهره می‌باشد. در این مرحله چیزی که در اولویت است این است که او باید با پوست خود راحت باشد در غیر این‌صورت به علل اشتباه به لوازم آرایش گرایش پیدا خواهد کرد.


چه وقتی آرایش کردن برای دختر شما زود است؟

شاید دخترتان تصور کند که برای آغاز آرایش کردن دیگر خیلی دیر شده است، ولی باید به او بفهمانید که دوران کودکی هیچ گاه در زندگی انسان قابل برگشت نیست،پس باید تا آنجایی که می‌تواند از کودک بودنش لذت ببرد.

 

همینطور باید به او کمک کنید که بفهمد آرایش کردن، نه فقط ظاهرش را نسبت به سنی که دارد پیر تر می‌کند، بلکه توجه اشخاص غریبه که در سن و سال او بسیاری خطرناک نیز هست را به خود جلب می‌کند.

با محصولات مراقبت از پوست آغاز کنید

یکی از کارهایی که باید انجام بدهید این است که به او یاد دهید تا بسیار کم از لوازم آرایش استفاده کند. نوجوانان اغلب پوست چربی دارند پس در این سن داشتن رژیم غذایی که جوش‌های پوست را کم کرده و برای سلامت پوست مناسب است خیلی مهم می‌باشد. البته نوجوانان در رعایت رژیم غذایی قدری کوتاهی می کنند اما شما باید شیوه پاک‌سازی و مرطوب کردن منظم پوست و همینطور اهمیت آن را به دختر خود یاد بدهید.


به دخترتان در انتخاب کمک کنید

شما به عنوان کسی که تجربه ای در این موضوع دارد می توانید به صورت غیر مستقیم او را در مسیر آرایش ملایم و کم بگذارید مثلا با گفتن اینکه آرایش کردن تو را از این سنی که هستی بزرگتر نشان میدهد.

با مقدار کم آغاز کنید

خط لب، خط چشم، کرم پودر و پنکیک را به یک‌باره در اختیار او نگذارید بلکه با اصول اولیه و کم کم آغاز کنید. دختر شما هر چه بیشتر آرایش کند مجبور به خرید بیشتر لوازم آرایش خواهد شد و درنتیجه هزینه شما افزایش پیدا می کند. مثلا به‌جای خرید رژ لب گران با برق لب رنگی آغاز کنید. سایه‌های چشم خنثی، مرطوب کننده‌های رنگی و ریمل‌های مژه و ابروی قهوه‌ای رنگ موارد خوبی برای آغاز استفاده از لوازم آرایش هستند.


احساسات او را نادیده نگیرید

زمانی که دختر شما یاد گرفت که چگونه از پوست خود مراقبت کند و لوازم آرایش را استفاده کند، اکنون وقت این است که بگذارید تا با انواع آرایش، رنگ‌ها و مدل‌ها احساسات خود را نشان دهد. چنانچه هر هفته آرایش‌های گوناگونی می‌کند اما بیشتر ازخواسته‌های شما نمی‌رود، بنابراین نگران نباشید. مدام زیبایی او را به او خاطر نشان کنید چرا که با این کار احساس خوبی از خود خواهد داشت و زیبایی حقیقی او بیشتر نمود خواهد کرد.

 

منبع: بولتن

بیوتی بازدید : 30 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

حرارت و گرما همان طور که به پوست آسیب می‌زند به مو هم آسیب‌رسان است. بنابراین باید در هوای گرم تابستان مراقبت بیشتری انجام داد تا موها سالم و جذاب بماند.

حرارت و گرما همان طور که به پوست آسیب می‌زند به مو هم آسیب‌رسان است. بنابراین باید در هوای گرم تابستان مراقبت بیشتری انجام داد تا موها سالم و جذاب بماند.

بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

ماسک مرطوب کننده

دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را 20 دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپو بشویید.

ماسک تقویت کننده رشد

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید. این ماسک را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، سپس با یک شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک موهای خشک

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون را مخلوط کنید.ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه سس مایونز به دست آید.

ماسک مو‌های چرب

شش قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به پنج قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن چهار قطره روغن علف لیمو به مخلوطی یکدست برسید. این ماسک به مدت20 دقیقه روی سر بماند.

ماسک مو‌های فر

یک آووکادوی رسیده را له و بعد از کمی گرم شدن با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود. این مخلوط باید قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده ‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک درخشندگی مو

برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید.این ماسک را روی مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک مو‌های آسیب دیده

سه قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود 20 دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

ماسک ضد شوره

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

 

منبع: انتخاب

بیوتی بازدید : 30 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

 اکستنشن چه آسیبی به موها می رساند؟

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: در صورت استفاده مداوم از روش اکستنشن مو ریشه موهای فرد دچار آسیب جدی شده و فرد با ریزش مو مواجه می شود.

 

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: در صورت استفاده مداوم از روش اکستنشن مو ریشه موهای فرد دچار آسیب جدی شده و فرد با ریزش مو مواجه می شود.

«اکستنشن مو که همان افزودن موهای بافت شده به موهای طبیعی جهت پرپشت نشان دادن موها است به دلیل افزایش حجم مو، موجب سنگین شدن سر و کشش موها شده و به موهای طبیعی فشار می آورد می تواند موجب ریزش مو شود.»

 

اکستنشن چه آسیبی به موها می رساند؟

 

وی در ادامه گفت:«طبیعی است که اکستنشن می تواند موهای طبیعی را تخریب کرده و موجب عفونت ریشه موها و کنده شدن موهای طبیعی شود و در صورتی که فردی به صورت مکرر از این روش استفاده کند ممکن است ریشه سالم موهای وی از بین برود.»

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد:«در صورت استفاده از این روش برای افزایش حجم موها نباید به صورت دائم از این روش استفاده شود و هر چه حجم موها بیشتر باشد امکان گره خوردن موهای اضافه شده با موهای طبیعی بیشتر بوده و فرد دچار ریزش موی بیشتری می شود.»

منبع: دلگرم

بیوتی بازدید : 31 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

اگر تصمیم بگیرید بدون اطلاعات کافی قبلی یک نوع کرم ضدآفتاب را برای خرید انتخاب کنید، احتمالا گیج و ناامید خواهید شد؛ چراکه اصطلاحاتی در این زمینه وجود دارد که اگر بدون آمادگی آن‌ها را بررسی کنید، ایده‌ای نخواهید داشت که چه معنایی دارند و به چکار خواهند آمد. اما نگران نباشید، چراکه اینجا شما را روشن خواهیم کرد بهترین کرم ضد آفتاب برای شما چیست. برای انتخاب یک محصول مناسب که پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند، باید چند پارامتر را در نظر بگیرید؛ اول اینکه درجه  SPF ضدآفتاب موردنظر شما چقدر است و آیا از این نظر مناسب شما هست یا خیر.

اگر پوست حساسی دارید که معمولا به مواد شیمیایی یا کرم‌ها واکنش نشان‌ می‌دهد، بهتر است این مورد را بیشتر از دیگر افراد جدی بگیرید و در انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست دقت بیشتری به خرج بدهید.

تاثیر SPF در کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست

spf ضد آفتاب مناسب رنگ پوست روشن

این حروف اختصاری که خلاصه شده ” Sun Protection Factor” است، درحقیقت عاملی است که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید حفاظت می‌کند. البته که همۀ پرتوهای آفتاب مضر نیستند و ما به بسیاری از آن‌ها برای ادامه بقا نیاز داریم اما اشعه ماوراء بنفش (که حتما اسم آن را شنیده‌اید) باعث بروز مشکلاتی برای ما می‌شود. این اشعه خود به دو نوع اشعه UVA و UVB تقسیم می‌شود که هر کدام به نوعی به پوست ما آسیب می‌رسانند. اگر بخواهیم بهتر تشریح کنیم، در برخورد با پوست، اشعه ماورا بنفش نوع A عوارض بیرونی اندکی را از خود نشان می‌دهد و درعوض، با نفوذ به لایه‌های داخلی به عمق آن آسیب وارد می‌کند. از آنجا که این آسیب‌ها در اعماق رخ می‌دهد، ممکن است عوارض آن چند سال بعد به شکل چروک‌های پوستی ظهور پیدا کند. در مقابل، اشعه UVB عوارض ظاهری بیشتری دارد و خود را به شکل التهاب، سرخی پوست یا حتی آفتاب‌سوختگی نشان می‌دهد اما ممکن است عوارض طولانی‌مدت چندانی نداشته باشد اما با قرار گرفتن در معرض صدمات دائمی، احتمال بروز مشکلات جدی‌تر هم بالا می‌رود. SPF در دستۀ کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست، جلوی ورود اشعه UVB را به بدن گرفته و از آسیب رسیدن به سلول‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد.

چرا باید ضدآفتاب‌ را براساس رنگ پوست انتخاب کنیم؟

کرم ضد آفتاب بر اساس رنگ پوست

SPFدر ضدآفتاب‌ها می‌تواند عدد ۱۵، ۳۰ یا ۵۰ را کنار خود داشته باشد. این اعداد نشانگر قدرت آن ضدآفتاب در حفاظت از پوست در برابر اشعه UVB به‌حساب می‌آید. به این صورت که SPF 15 تا ۹۳%، SPF 30 تا ۹۷% و SPF 50 تا ۹۸% اشعه ماورا بنفش را از سطح پوست دفع می‌کند. احتمالا حالا با خودتان فکر می‌کنید که طبعا هرچه SPF بیشتر باشد، بهتر است اما این یک فکر اشتباه است… چراکه این کرم‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند و ما نمی‌خواهیم بی‌جهت بدن را در معرض این مواد قرار بدهیم؛ در نتیجه، مهم است که ضدآفتاب مناسب‌ را براساس نیاز پوست انتخاب کنیم.

کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست روشن

بهترین کرم ضد آفتاب رنگ پوست روشن

اگر از افرادی هستید که رنگ پوست بسیار روشنی دارید، احتمالا قرار گرفتن در معرض نور خورشید شما را به جای برنزه کردن، می‌سوزاند. اگر چنین پوستی دارید، لازم است تا از کرم ضدآفتابی با SPF 50 استفاده کنید و تا حد ممکن از این لایه حساس بدنتان محافظت کنید.

اگر هم پوستتان زیاد روشن نیست اما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دچار سوختگی‌های ناراحت‌کننده و دردناک می‌شود، باز هم پیشنهاد ما این است که از کرم ضدآفتابی با چنین SPFهایی استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست زرد و شرقی

کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست

توصیه این است، برای افرادی که در حوزه خاور دور سکونت دارند، نژادشان به هند و اروپایی باز می‌گردد یا اینکه به‌طور کلی پوستی از این نوع جنس دارند، از کرم‌های ضدآفتاب با SPF  بین ۱۵ تا ۲۰ استفاده کنند. هرچند که پوست این افراد هم در ظاهر سفید است اما مقاومت لایه‌های آن با نوع پوستی که پیشتر ذکر کردیم، تفاوت دارد و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سوختگی متوسطی ایجاد می‌کند. ضمن اینکه نسبت به نوع پوست دستۀ اول، پوست خاور دوری‌ها یا افرادی که پوستی مشابه آن دارند، کمی خاصیت برنزه شدن دارد.

بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست گندمی

بهترین کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست گندمی

این نوع پوست در حالت عادی سفید و روشن است اما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به سادگی تغییر رنگ می‌دهد و برنزه می‌شود. این نوع پوست معمولا دچار سوختگی اندکی می‌شود و بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست گندمی، ضدآفتابی است که SPFیی بین ۶ تا ۱۵ درجه داشته باشد.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست‌های سبزه و تیره

کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست سبزه و تیره

این نوع پوست به دلیل مقاوم بودن، بسیار کم دچار سوختگی یا برنزه شدن می‌شود اما اگر پوست سبزه‌ای دارید، ممکن است در مقابل تابش خورشید پوستتان تیره‌تر شود. بنابراین؛ اگر این اتفاق برایتان خوشایند نیست، پیشنهاد می‌کنیم از کرم ضدآفتابی با SPF بین ۱۰ تا ۲ استفاده کنید.

PA، نشانگر میزان محافظت از UVA

لیست بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب

همانطور که گفتیم، نمی‌توان کاملا جلوی اشعه UVA را گرفت اما تلاش‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته است. علامت (PA) که مخفف ” Protection Grade of UVA” است، روی برخی از ضدآفتاب‌ها وجود دارد و بیشتر در کشورهای خاور دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع دسته‌بندی، ضدآفتاب‌ها براساس میزان جلوگیری از جذب اشعه UVA، از +PA تا PA++++ طبقه‌بندی می‌شوند. استفاده از ضدآفتاب‌ها جلوی صدمات اشعه‌های مضر خورشید را به پوست ما می‌گیرند اما این را توجه داشته باشید که این کرم‌ها هم حاوی مواد شیمیایی هستند. بنابراین، همان‌طور که گفتیم بهتر است تا از کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست خودتان استفاده کنید و موادی با قدرت بیشتر را برای آن به‌کار نگیرید.

کرم‌های ضدآفتاب بر اساس نوع پوست

بهترین کرم ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

نوع پوست شما یکی دیگر از عوامل مهم در خرید کرم ضدآفتاب به‌حساب می‌آید؛ چراکه اگر به این عامل دقت نداشته باشید، ممکن است سطح پوست شما دچار عوارضی مانند جوش یا آکنه شود. بنابراین، پیش از انتخاب کرم مناسب ابتدا به این مسئله توجه داشته باشید که جنس پوست شما چیست؛ خشک است، چرب یا معمولی.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، در زمان خرید ضدآفتاب بهتر است کمی دقت به خرج بدهید؛ چراکه اگر به این موضوع دقت کافی نداشته باشید، ظرف چند روز شاهد بروز انواع جوش‌های ناراحت‌کننده روی پوستتان خواهید بود. برای اینکه از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید، لازم است از کرم‌هایی که در آن‌ها مواد حاوی چربی وجود نداشته باشد (اصطلاحا Oil Free) استفاده کنید و اگر همچنان مشکل جوش‌ها به قوت خود باقی است، بهتر است کرم‌های ضدآفتاب فاقد رنگ را انتخاب کنید تا میزان استفاده از مواد شیمیایی و میزان تحریک پوست را به حداقل برسانید.

بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک و لک دار

بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک

بعضی از افراد فکر می‌کنند پوست خشک نیازی به رسیدگی چندانی ندارد در حالی که این یک تصور کاملا اشتباه است. این نوع پوست با قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید دچار لک می‌شود و به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد. ضدآفتاب مناسب برای پوست خشک و لک دار باید حاوی ترکیبات روغنی باشد و در عین بتواند آبرسانی را نیز به پوست انجام بدهد تا از تجمع چربی روی سطح آن و بستن منافذ پوست جلوگیری کند.

بهترین ضدآفتاب برای پوست معمولی

بهترین ضدآفتاب برای پوست معمولی

افرادی با پوست معمولی هم نیاز به ضدآفتاب مناسب دارند. آنچه اهمیت دارد این است که اگر پوست شما از نوع معمولیست، از کرم‌های ویتامینه (مانند کرم‌های حاوی ویتامین E) استفاده کنید تا زمانی‌که پوستتان را با این مواد می‌پوشانید، مواد مغذی کافی به آن برسد.

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

کرم‌های ضدآفتاب به دو دسته رنگی و شفاف تقسیم می‌شوند. کرم‌های ضدآفتاب رنگی، در حقیقت کار ضدآفتاب و کرم‌پودر را با هم انجام می‌دهند و برای پوشاندن انواع لک‌ها نیز کاربرد دارند. پس اگر چنین مشکلی ندارید، بهتر است از همان کرم‌های فاقد رنگ استفاده کنید اما اگر به هر دلیلی از کرم پودر نیز در آرایشتان کمک می‌گیرید، ضدآفتاب‌های حاوی رنگ گزینه‌های بهتری هستند.

 

منبع: بانی مگ

تعداد صفحات : 32

درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 132
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 253
  • بازدید ماه : 612
  • بازدید سال : 5,044
  • بازدید کلی : 21,967