loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 46 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (1)
برس زدن بيش از حد موها موجب موخوره مي‌شود

برس زدن بيش از حد موها موجب موخوره مي‌شود

آسيب‌هاي مکانيکي و شيميايي وارد بر مو سبب تخريب و چند شاخه شدن موها يا همان موخوره مي‌شود.برس زدن بيش از حد موها از مهمترين عوامل ايجاد آسيب‌هاي مکانيکي بر موها و مهمترين عامل وجود موخوره است.

آسيب‌هاي مکانيکي و شيميايي وارد بر مو سبب تخريب و چند شاخه شدن موها يا همان موخوره مي‌شود.برس زدن بيش از حد موها از مهمترين عوامل ايجاد آسيب‌هاي مکانيکي بر موها و مهمترين عامل وجود موخوره است.

برس زدن بیش از حد موها موجب موخوره می‌شود

درعين حال، استفاده از رنگ موهاي گوناگون در يک دوره کوتاه زماني، استفاده از حالت دهنده‌ها، کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپوهاي نامرغوب موجب ايجاد موخوره مي‌شوند که هنوز درماني براي اين پديده پيدا نشده و کوتاه کردن موها تنها راه از بين بردن موخوره‌ها است.

بلند نگه داشتن بيش از حد موها نبايد پائين‌تر از گودي کمر باشد. استفاده از ترکيبات ملايم و غيرمحرک در شست و شوي موها و حفظ رطوبت آنها و يک بار برس زدن در طول روز مي‌تواند مانع از ايجاد موخوره شود.

منبع: دلگرم

بیوتی بازدید : 53 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

توجه به سلامتی پوست صورت به عنوان یکی از قسمت‌های مهم بدن بسیار مهم است.

 

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمت‌های بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می‌باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است.

۱. قانون طلایی:

باید:اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می‌شود، و منافذ پوست را مسدود میکند. آیا پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط روغن زیتون را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید لایه برداری پوست را فراموش کنید. حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه‌های پوست مرده از بین بروند. اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم‌تر و روشن‌تر می‌شود، شما همچنین می‌توانید از ماسک پودر گردو و ماست، برای شفافیت پوست استفاده کنید.

۲. خورشید و پوست:

باید:از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می‌کند، استفاده کنید. از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های پوستی و سایر مشکلات پوستی می‌شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب "noncomedogenic" یا "nonacnegenic" را روی کرم باشد، چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید:در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ گرم، بپوشانید.

۳. شما چه چیزی می‌خورید:

باید:توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه‌های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین‌ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می‌کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می‌تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول‌ها اجازه می‌دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید:خوردن غذا‌های تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

۴. عرق کردن!

باید:ورزش منظم انجام دهید، دویدن و یوگا، گردش خون لازم را به بدن شما می‌دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می‌بخشد پس از ورزش، متوجه شادابی پوست خود میشوید.

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید، قبل از خروج، از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.

۵. خواب:

باید:سعی کنید هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، پوست نیز خسته می‌شود - و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن. شما همچنین، می‌توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آن‌ها را درمان کنید.

نباید:"قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید"، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست "برای پوست خشک، از پاک کننده‌های خفیف غیر الکلی استفاده کنید. مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می‌کند. "

۶. آب درمانی:

باید:به بدن آبرسانی کنید، بطور روزانه، مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل ۸ لیوان در روز همچنین، میوه‌ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ. "

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می‌کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل می کند

 

منبع: پارسینه

بیوتی بازدید : 51 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

بادام سرشار از منابع تغذیه‌ای مفیدی است. غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم، روغن استخراج شده از بادام برای قرن هاست که برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است.
فواید روغن بادام برای پوست
فرارو- بادام سرشار از منابع تغذیه‌ای مفیدی است. غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم، روغن استخراج شده از بادام برای قرن هاست که برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، روغن بادام شیرین به سلامت پوست کمک می‌کند تا درخشان و سالم به نظر برسد. همچنین معمولاً برای درمان و تسکین بیماری‌های پوستی مانند آکنه، اگزما و درماتیت استفاده می‌شود.

روغن بادام چیست؟
روغن بادام شیرین، روغنی است که از میوه درخت بادام (Prunus dulcis) استخراج می‌شود. درختان بادام بومی آسیا و خاورمیانه برای اولین بار در قرن نوزدهم در ایالات متحده دیده شدند. روغن بادام توسط پرس فولادی مدرن فشرده و از بادام استخراج می‌شود.

روغن بادام شیرین مملو از آنتی اکسیدان و اسید‌های چرب به عمق پوست و مو نفوذ می‌کند و فواید فراوانی را به همراه دارد.
 
انواع
روغن بادام دو نوع است که هر کدام موارد خاص خود را دارند:

• روغن بادام تلخ: بوی تندی دارد و گاهی در صابون‌ها، رایحه درمانی و ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنگام بلع دارای خاصیت سمی است.

• روغن بادام شیرین: از بادام شیرین استخراج می‌شود که معمولاً به عنوان ماده‌ای برای مراقبت از پوست و محصولات مو استفاده می‌شود.
فواید روغن بادام برای پوست
موارد استفاده از روغن بادام
خواه آن را در اسموتی‌ها بنوشید و به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از خود و زیبایی روزانه از آن استفاده کنید، روغن بادام - به لطف خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی - کاربرد‌های زیادی دارد. روغن بادام شیرین به عنوان روغن خالص در فروشگاه‌های آنلاین موجود است و همچنین می‌تواند در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از مو یافت شود، از جمله:

• صابون
• لوسیون
• کره بدن
• مرهم لب
• شامپو نرم کننده
• شامپو بدن
• سرم‌های روشن کننده
• پاک کننده‌های صورت

روغن بادام شیرین برای مو‌ها بسیار مناسب است. خواص روانکاری روغن بادام به ترمیم مو‌های آسیب دیده، وز شدن مو‌ها و رشد مو کمک می‌کند.

مواد غذایی
روغن بادام مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم و پروتئین‌هایی است که تعدادی از فواید سلامتی را برای شما فراهم می‌کند. برخی از مفیدترین مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارتند از:

۱. ویتامین A
سرشار از ویتامین A، روغن بادام می‌تواند به پوست درخشش بخشد. ویتامین A (رتینول) به عنوان پیشگیری از بروز آکنه شناخته شده است و برای حفظ یک درم و اپیدرم مرطوب، سالم - دو لایه بالایی پوست مفید است. ویتامین A همچنین تولید سلول‌های جدید پوست را تحریک می‌کند، به حفظ سلامت پوست و کاهش خطوط ریز کمک می‌کند.

۲. ویتامین D
ویتامین D - "ویتامین آفتاب" - برای سلامت پوست و مو مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به خشکی پوست، ریزش مو، تاخیر در ترمیم زخم و برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس شود.

هنگامی که به صورت موضعی روی پوست قرار می‌گیرد، روغن بادام غنی از ویتامین D ممکن است به کاهش رشد بیش از حد باکتری‌ها و از بین بردن آکنه‌های قرمز و ملتهب کمک کند. همچنین برای کاهش علائم درماتیت و جلوگیری از ریزش مو مفید است.
فواید روغن بادام برای پوست
۳. ویتامین E
روغن بادام یکی از بهترین منابع غذایی ویتامین E است - یک آنتی اکسیدان قوی که بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد مضر که با بسیاری از بیماری‌های مزمن و پیری مرتبط هستند محافظت می‌کند. روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین E وقتی به صورت موضعی استفاده می‌شود - به دلیل محو شدن جای زخم، بهبود آسیب‌های خورشید و کاهش علائم پیری شناخته می‌شود.

۴. مواد معدنی
روغن بادام سرشار از مواد معدنی مفید برای پوست و سلامت عمومی از جمله منیزیم، کلسیم، پتاسیم و زینک است. به ویژه زینک که برای از بین بردن آکنه مفید است. منیزیم به جلوگیری از تجمع کلسیم در پوست سر، کاهش شوره سر و پوست خشک و پوسته پوسته و همچنین به رشد مو کمک می‌کند.

۵. اسید‌های چرب امگا
اسید‌های چرب امگا به طور چشمگیری برای سلامت پوست مفید است. آن‌ها به عنوان عناصر سازنده اساسی پوست عمل می‌کنند، آنتی اکسیدان‌هایی را برای جلوگیری از پیری زودرس ارائه می‌دهند.

روغن بادام دارای ترکیب اسید چرب متعادل است و حاوی حداکثر ۳۰ ٪ اسید لینولئیک - یک اسید چرب ضروری امگا ۶ است که منجر به احتباس بهتر رطوبت می‌شود، که کلید حفظ پوست مرطوب و سالم است.

چه روغن بادام بخورید و چه آن را مستقیماً روی پوست بمالید، اسید‌های چرب موجود به سلامت پوست کمک می‌کند، بدون توجه به نوع پوست و سن، ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر ایجاد کنید.
فواید روغن بادام برای پوست
۶. ویتامین K
اگر با علائم کشیدگی، رگ‌های عنکبوتی و جای زخم بر روی پوست خود روبرو هستید، به دلیل وجود ویتامین K ممکن است روغن بادام به کاهش ظاهر آن‌ها کمک کند. این ماده مغذی کم شناخته شده نقش بسزایی در سلامت پوست دارد.

ویتامین K موجود در روغن بادام باعث تقویت مویرگ‌ها در سراسر بدن و کاهش احتباس مایعات در زیر چشم می‌شود و به شما ظاهری جوان و زیبا می‌بخشد. ویتامین K همچنین به دلیل کاهش قرمزی پوست و تسکین التهاب پوست‌های حساس شناخته شده است.

هشدار : آلرژی
در صورت حساسیت به آجیل‌ها و مغز‌ها از روغن بادام استفاده نکنید. روغن بادام حاوی مواد حساسیت زا است و در صورت مصرف یا استفاده موضعی ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود.

فواید
موارد زیر شامل مزایای روغن بادام برای پوست و بیماری‌های پوستی است.

درمان مشکلات پوستی 
روغن بادام هم مرطوب کننده است (آبرسانی می‌کند) و هم نرم کننده (پوست را صاف می‌کند)، این مزایا آن را به گزینه‌ای محبوب برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است. بدون تحریک و سبک بودن، برای پوست‌های حساس بی خطر است. از روغن بادام برای درمان بیماری‌های پوستی ناخوشایند مانند پسوریازیس و اگزما برای سال‌ها به صورت دارویی استفاده شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده در درمان درماتیت موثر است، باعث تسکین سوزش، التهاب، قرمزی و خارش پوست می‌شود. به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، روغن بادام به خوبی برای پوست مستعد آکنه عمل می‌کند و به کاهش قرمزی و التهاب کمک می‌کند.

برخی از افراد از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده روزانه صورت استفاده می‌کنند. به لطف خاصیت نرم کنندگی، باعث بهبود رنگ پوست می‌شود.
فواید روغن بادام برای پوست
جای زخم‌ها را کاهش می‌دهد
عموما بعد از بهبود زخم پس از آسیب یا بعد از جراحی اغلب روی پوست باقی می‌ماند. در طب آیورودا و چین باستان از روغن بادام برای کاهش ظاهر زخم و تسکین التهابات پوست استفاده می‌شد. شواهد و تجربیات بالینی نشان می‌دهد که روغن بادام به کاهش جای زخم بعد از جراحی کمک می‌کند.

گفته می‌شود که خواص ضد التهابی روغن به کاهش جای زخم کمک می‌کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات اثر آن در کاهش جای زخم پس از جراحی لازم است.

روغن بادام یک داروی طبیعی محبوب برای کمک به زیبایی و صافی پوست است و برخی افراد از آن برای کاهش زخم‌های آکنه در صورت استفاده می‌کنند.

علائم کشیدگی در پوست را از بین می‌برد
هنگامی که بدن رشد سریعی را تجربه می‌کند - مانند دوران بلوغ یا بارداری - این کشش باعث پارگی کلاژن و الاستین پوست می‌شود. با بهبود ظاهر پوست، علائم کشیدگی روی بدن ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن بادام نه تنها می‌تواند از بروز علائم کشیدگی بر روی شکم در افراد باردار جلوگیری کند، بلکه باعث کاهش خارش ناشی از علائم کشیدگی و بهبود پوست می‌شود.

یک مطالعه بر روی زنان باردار نشان داد هنگامی که روغن بادام هر روز مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد، احتمال بروز علائم کشیدگی کمتر است. اگر از قبل علائم کشیدگی دارید، ماساژ روغن بادام روی پوست به طور منظم باعث کم رنگ شدن ظاهر آن‌ها می‌شود پوست را نرم و لطیف می‌کند.
فواید روغن بادام برای پوست
آسیب ناشی از اشعه UV را کاهش می‌دهد
زمان زیادی را زیر آفتاب می‌گذرانید؟ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید (UV) می‌تواند باعث پیری زودرس شود و منجر به ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های تیره روی پوست شود. تحقیقات نشان می‌دهد روغن بادام در کند کردن روند پیری ناشی از آسیب خورشید موثر است.

روغن بادام مانع موثری برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV است. ویتامین E موجود در روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب سلول ناشی از اشعه UV جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه بالینی کوچک نشان داد که ضد آفتاب حاوی روغن بادام دارای SPF ۱۵ با سایر ضد آفتاب‌های تجاری SPF ۱۵ قابل مقایسه است.

مالیدن روغن بادام به صورت و بدن همراه با ضد آفتاب مناسب می‌تواند از آسیب آفتاب و پیری زودرس جلوگیری کند تا پوست جوان و با طراوت‌تر به نظر برسد.
فواید روغن بادام برای پوست
مو‌های سالم را تقویت می‌کند
نوع مو فرقی نمی‌کند، روغن بادام مزایایی برای بهبود ظاهر و سلامت مو‌ها دارد. روغن بادام هنگامی که به شامپو اضافه می‌شود، می‌تواند درخششی طبیعی به مو بدهد و به آن کمک کند تا سالم و درخشان به نظر برسد.

در سطح سلولی، خاصیت نرم کنندگی روغن بادام به دلیل غنی بودن از اسید‌های چرب امگا در بهبود آسیب‌های موجود در مو، بازگرداندن رطوبت و کشش کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از روغن بادام به طور مستقیم بر روی پوست سر می‌تواند به معکوس شدن علائم ریزش مو کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات اثر آن در تقویت رشد مو لازم است.

اگر دچار خارش، قرمزی پوست سر یا شوره سر هستید، استفاده از روغن بادام به طور مستقیم بر روی پوست سر می‌تواند در کاهش التهاب و تسکین پوست تحریک شده موثر باشد. آیا با مو‌های وز شده سروکار دارید، افزودن مقدار کمی روغن بادام به اندازه نخود به انتهای مو‌های می‌تواند مو‌ها را آبرسانی کند.

نحوه استفاده از روغن بادام برای مو
روغن بادام شیرین را به پوست سر بمالید و از ریشه تا نوک آن را به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه یا بیشتر بماند (در صورت تمایل می‌توانید یک شب هم بگذارید).

خطرات
استفاده از روغن بادام شیرین به طور کلی برای هر کسی بر روی مو و پوست خود بی خطر است. افرادی که به آجیل و مغز‌ها آلرژی دارند نباید از روغن بادام استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. کسانی که پوستی مستعد آکنه دارند باید از مالیدن روغن بادام به صورت مستقیم خودداری کنند، زیرا ممکن است منافذ پوست را مسدود کند.

کلام آخر
روغن بادام شیرین نه تنها به تسکین و آبرسانی پوست و مو کمک می‌کند بلکه معمولاً به عنوان پاک کننده آرایش طبیعی و پاک کننده صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک روغن پایه محبوب برای مخلوط شدن با روغن‌های اساسی است و اغلب توسط ماساژور‌ها استفاده می‌شود، زیرا دارای عطر و بویی ملایم است و بر روی پوست احساس طراوت ایجاد می‌کند.

این روغن محبوب را می‌توان از داروخانه خریداری و یا در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی در فروشگاه‌ها و آنلاین تهیه کرد.
منبع: فرارو
بیوتی بازدید : 56 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

داشتن یک دفتر کار خانگی در بیشتر خانه های امروزی یک ضرورت است. داشتن فضایی به عنوان محیط کار در خانه صرفا به دلیل انجام کارهای شرکت و.. در منزل نیست بلکه در دنیای امروزی هر خانه دست کم یک کامپیوتر برای ملحق شدن به اعضای عصر ارتباطات در خود دارد پس همین خود لازمه داشتن فضایی برای کارهای جدا از فعالیت های منزل و خانوادگی می باشد.به دلیل وجود کامپیوتر امروزه بسیاری از افراد می توانند تمام یا بخشی از کار خود را در منزل و فقط از طریق اینترنت و پست الکترونیکی انجام دهند. جای دادن دستگاه کامپیوتر و ملزومات آن و گاه نمابر خود به یک دفتر کار کوچک نیاز دارد پس طراحی و دیزاین یک دکوراسیون شیک و مدرن و البته جمع و جور برای محل کار خانگی اینجا همیت می یابد.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

یک دفتر کار خانگی باید ریزنکاتی را در طراحی دکوراسیون داخلی خود گنجانده باشد تا بتواند مکانی مناسب برای انجام کارهای مهم باشد. طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق کار خانگی نیاز به یک فضای بزرگ و ویژه ندارد بلکه در صورت نبود اتاق خالی و جداگانه ، گوشه از اتاق خواب هم می تواند دفتر کار خانگی شما باشد.

بهترین مدل میز و کابینت های چوبی در دکوراسیون دفتر کار خانگی:

میزهای مد روز چوبی و ام دی اف در مدل های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند . انوع و اقسام میزهای کار در بازار موجود است و شما باید با توجه به ابعاد فضای در دسترس برای قرار دادن میز کار در گوشه ی اتاق میز کار مناسب را انتخاب کنید. از میزهایی که خیلی سبک و یا خیلی سنگین هستند تا حد ممکن خریداری نکنید چرا که در جابه جایی و یا حفظ تعادل این دسته از میزها کمی مشکل ساز هستند.میز خیلی کوچکی را به این دلیل که مثلاً در فرورفتگی دیوار جا می گیرد انتخاب نکنید بلکه اندازه های میز را با توجه به ابعاد وسایلی که باید روی آن چیده شود در نظر بگیرید، با اندازه گیری مانیتورتان شروع کنید، سپس به این اندازه ها جای لازم برای سایر وسایل و تحرک کافی خودتان را نیز بیفزایید.کابینت ها و قفسه های اطراف میزکارتان را با دقت و ظرافت انتخاب کنید. باید قبل از سفارش دکوراسیون دفتر کار به ابعاد و حجم لوازمی مورد نیازتان در محیط کار توجه کنید.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

  

نورپردازی مناسب در دکوراسیون دفتر کار خانگی :

نور معمولی یک اتاق اغلب روشنایی کافی برای فضای کار شما را تامین نخواهد کرد. از این رو بهتر است از یک چراغ مطالعه که نور آن قابل تنظیم است بهره بگیرید تا بتوانید نور را به صورت دلخواه بر روی نقطه مورد نظر تنظیم نمائید و در ضمن از بازتاب آن بر روی صفحه مانیتور پیشگیری کنید.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

 تزیین و دیزاین دیوارهای دفتر کار خانگی:

 اگر شما از ان دسته افرادی هستید که به دیوارها و رنگ و لعاب محیط اطرافتان اهمیت می دهید پس باید برای ایجاد آرامش و حفظ تمرکز گزینه های مناسبی برای تکمیل دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی تان انتخاب کنید. برخی از روانشناسان طرح های راه راه را برای بخشی از این فضا توصیه می کنند و برخی دیگر نصب تابلوهای نقاشی و استیکرهای رنگی شاد را موثر می دانند.


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر


بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

 
بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

بهترین مدلهای میزکار و دکوراسیون دفتر کار خانگی + تصاویر

 

منبع: ویستا

بیوتی بازدید : 52 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

۷ علامتی که نشان می‌دهد مو آسیب‌ دیده است

مو‌های ما انعکاس سلامت عمومی بدن‌مان هستند. اگر زیاد سرحال نباشید و حالتان خوب نباشد، موهایتان نیز طبیعتا سرحال نخواهند بود بنابراین گاهی با افزایش جذب ویتامین و مواد معدنی یا رفع استرس و… می‌توان حال مو‌ها را نیز بهتر کرد.

 گاهی مو‌ها آسیب می‌بینند و این مساله نشانه‌هایی دارد. در این مطلب علائمی که نشان می‌دهند مو‌ها آسیب‌دیده و نیاز به کمک دارند را بررسی می‌کنیم.

موهایتان به سختی شانه می‌شوند

گره خوردگی مو زمانی ایجاد می‌شود که دو رشته‌ی مو دور هم پیچ می‌خورند و در هم تنیده می‌شوند. وقتی که چند تار مو به هم می‌چسبند گره بزرگتر می‌شود و از بین بردن آن سخت‌تر می‌شود. ریزش موی روزانه در حد چند تار مو طبیعی است و جزء چرخه‌ی سلامت مو محسوب می‌شود، اگر مو‌های شما صاف و نرم باشد، این مو‌های در حال ریزش راحت‌تر از سرتان جدا می‌شوند، ولی موی حالت دار و آسیب دیده معمولاً صاف و نرم نیست.

زیرا در این حالت کوتیکول (لایه‌ی بیرونی ساقه‌ی مو) یکنواخت و صاف نیست. بنابراین، این مو‌های سست، زمانی که از پوست سر جدا می‌شوند، به جای افتادن، بیشتر تمایل دارند که اطراف مو‌های دیگر بپیچند. به همین دلیل، موهایتان گره می‌خورند. دلیل دیگر ایجاد گره مو تماس و مالش مو با حوله، ملافه یا بالش است. اگر پس از بیدار شدن از خواب موهایتان گره می‌خورد، احتمالاً به همین دلیل است.

درواقع زمانی که کوتیکول‌ها (بیرونی‌ترین لایه ساقه مو) باز هستند مو‌ها به سختی رطوبت خود را حفظ می‌کنند بنابراین محصولات مراقبتی که استفاده می‌کنید مدت طولانی دوام نمی‌آورند. کوتیکول‌ها به راحتی به هم می‌چسبند و مو‌ها به‌خصوص به سمت نوک آن‌ها بیشتر در هم رفته و گره می‌خورند. برای مقابله با این مشکل باید با محصولات حاوی پروتئین موهایتان را به خوبی تغذیه کنید و استفاده از روغن‌های طبیعی را فراموش نکنید.

موهایتان خشک و کدر شده‌اند

بعضی اوقات متوجه می‌شوید که مو‌های شما براقی و درخشندگی خود را از دست داده و مانند گذشته نیست. کدر شدن مو‌ها علت‌های متعددی می‌تواند داشته باشد.

در قدم اول باید آن علت مشخص شود، مو‌های کدر ممکن است به علت صدمه به لایه کوتیکول مو، خشکی یا چربی زیاد، نور آفتاب، شنا کردن در آب دارای کلر استخرها، استفاده بیش از حد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند سشوار و صاف‌کننده‌های حرارتی، بی‌رنگ کردن زیاد و یا نامناسب، فر کردن موها، صاف کردن مو‌ها و رنگ کردن آن‌ها باشد.

گاهی نیز مو‌ها به دلیل استفاده از موس، ژل، اسپری، شامپو و نرم‌کننده‌ها کدر می‌شوند. مو‌های کدر ممکن است با بیماری‌های داخلی و یا کمبود‌های تغذیه‌ای نیز همراه باشد. اما برای برگشت دوباره براقی و درخشندگی مو‌ها چه کاری می‌توانید انجام بدهید.

برای بسته شدن کوتیکول‌ها لازم است که از ماسک موی مناسب استفاده کنید. ماسک مورد نظر را روی مو‌ها قرار دهید و برحسب دستورالعمل‌مندرج در روی آن عمل کنید. در نهایت نیز موهایتان را بشویید و با آب سرد، آبکشی کنید. این کار باعث بسته شدن کوتیکول‌ها می‌شود و به رفع خشکی مو‌ها کمک می‌کند.

موهای‌تان به‌شدت می‌ریزند

ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد، البته برای درمان مناسب، ابتدا نیاز به شناخت صحیح علت ریزش مو دارید. از دست‌دادن مو و ریزش آن تا حدودی طبیعی است. کافی است دست خود را در موهایتان ببرید و با فشار کم یک دسته از آن‌ها را بکشید. همیشه تعدادی مو در دستان شما می‌ماند. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. ریزش موی روزانه در واقع کمک بزرگی به پوست سر شما برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو است تا مو‌های جدید جایگزین مو‌های قدیمی شوند.

اگر متوجه شده‌اید که موهایتان زیاد می‌ریزند یا به راحتی می‌شکنند باید سلامت پوست سرتان را بررسی کنید. البته جای نگرانی نیست. ریزش مو امری موقت است و معمولا بعد از چند ماه مو‌ها به خودی خود دوباره رشد می‌کنند. هر تار مو چرخه زندگی خود را دارد که شامل ۳ مرحله است:

مرحله رشد یا آناژن: طولانی‌ترین و فعال‌ترین چرخه رشد مو که بین ۳ تا ۶ سال طول می‌کشد.

مرحله میانی یا کاتاژن: کوتاه‌ترین مرحله چرخه رشد مو که فقط ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. در مرحله میانی فعالیت فولیکول مو متوقف می‌شود؛ یعنی اینکه مو دیگر رشد نمی‌کند و خود را برای افتادن و دادن جای خود به تار موی دیگری آماده می‌کند.

مرحله استراحت یا تلوژن: آخرین فاز چرخه رشد مو که ۳ ماه طول می‌کشد و در این مدت موی مرده قبل از ریزش توسط موی جدید به‌تدریج به بیرون رانده می‌شود. اگر این مرحله با سرعت بالایی انجام شود ریزش موی زیاد و منتشر اتفاق می‌افتد.

این مساله نیز معمولا بعد از یک دوره استرس شدید، بارداری و تغییر فصل (بهار و پاییز) بروز می‌کند، اما در اغلب موارد کمبود آهن و زینک بیشترین تاثیر را در این نوع ریزش دارند. یادتان باشد که موهایتان را با محصولات بدون سیلیکون تقویت و تغذیه کنید تا مو‌ها دوباره رشد خود را از سر بگیرند و ریزش آن‌ها متوقف شود.

موهایتان چرب شده‌اند

اگر موهایتان چرب شده‌اند نباید با اولین شامپوی چربی‌زدایی که به دستتان رسید آن‌ها را بشویید. این کار اوضاع را بدتر خواهد کرد. متاسفانه زمانی که سبوم یا همان چربی طبیعی مو بیش از حد تولید می‌شود تاثیر منفی روی زیبایی مو می‌گذارد و علاوه بر این زمینه را برای بروز شوره آماده می‌کند. البته سبوم مو که در وضعیت عادی به میزان معقول ترشح می‌شود نقش مهمی در محافظت از مو‌ها در برابر آسیب‌های خارجی دارد.

از جمله مهم‌ترین کار‌هایی که باید برای مو‌های چرب انجام دهید، انتخاب شامپوی مناسب است تا چربی مو‌ها و پوست سر را متعادل کند. شامپو‌های زیادی برای مو‌های چرب در نظر گرفته شده است و هرکس می‌تواند با امتحان آن‌ها شامپویی را که با موی سرش سازگاری بیشتری دارد انتخاب نماید.

اما اگر چربی موهای‌تان بیش از حد شده است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا متناسب با شرایطتان درمان‌های لازم را تجویز کند.

موهایتان دیگر رشد نمی‌کنند

انواع ژل‌ها و سایر محصولات تثبیت کننده‌ی مو که برای زیبایی مو‌ها استفاده می‌شود از جمله عوامل بسیار مخرب برای پوست سر به حساب می‌آید و با بستن منافذ پوست رشد مو‌ها متوقف می‌شود. تا حد امکان از اسانس‌های طبیعی استفاده کنید و یا در صورت استفاده از مواد شیمیایی حتما در پایان روز سر خود را با دقت بشویید و از پاک شدن این مواد کاملا مطمئن شوید.

در حالت عادی، روزانه مو‌های مرده ریخته و مو‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند و رشد می‌کنند. با این حال، در برخی موارد به دلیل عوامل ژنتیکی و هورمونی، مو‌های ریخته دیگر رشد نمی‌کنند. بین افرادی که دچار مسائل ژنتیکی هستند، فولیکول‌های مو گیرنده هورمون‌های مردانه هستند. به مرور وضعیت مو‌ها تغییر می‌کند تا جایی که بیش از پیش نازک می‌شوند و تا جایی پیش می‌روند که از رشد باز می‌مانند. بین خانم‌ها، مو‌ها به‌طور یکنواخت طاس می‌شوند، در حالی که در آقایان، طاسی در ناحیه پیشانی، شقیقه‌ها و بالای سر بروز می‌کند.

موهایتان موخوره زده است

اگر زمانی که دسته‌ای از مو‌ها را دور انگشتتان می‌پیچید متوجه می‌شوید که نوک آن‌ها دو شاخه شده است به این معنی است که موهایتان دچار موخوره شده است. البته داشتن مقدار کمی موخوره کاملا عادی است، چون مو‌ها مدام روی لباس یا بالش ساییده می‌شوند. زمانی که موخوره زیاد می‌شود، مو‌ها به کندی رشد می‌کنند، چون به سرعت می‌شکنند.

در حالت عادی، ۲ تا ۳ ماه بعد از کوتاهی مقداری موخوره روی مو‌ها دیده می‌شود، اما اگر فقط چند روز بعد از کوتاهی متوجه موخوره شوید به این معنی است که موهایتان بسیار حساس و آسیب‌پذیر شده‌اند. متاسفانه برخلاف ادعای برند‌های بزرگ تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی، ترمیم موخوره امکان‌پذیر نیست و تنها راه خلاصی از آن کوتاه کردن کردن مو‌ها و استفاده از محصولات تقویت‌کننده است تا جلوی شکنندگی مو‌ها گرفته شود.

موهایتان شوره می‌زند

شوره مو دو نوع خشک و چرب دارد که برای تشخیص علت آن نیاز به آزمایشات پزشکی دارید. شامپو‌ها و لوسین‌های ضدشوره متعددی وجود دارند که برحسب نوع و علت شوره وضعیت را بهتر می‌کنند. لازم است که در انتخاب محصولات روزانه‌تان بیشتر دقت کنید. تغذیه عمقی مو‌ها با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن جوانه گندم یا روغن زیتون، کره کاریته و همچنین استفاده از ماسک مو می‌تواند وضعیت مو‌ها را بهبود دهد. از بین روغن‌های طبیعی روغن نارگیل در اولویت است، چون به راحتی در فیبر مو نفوذ می‌کند.

تغذیه و سلامت مو‌ها

برخی موادغذایی و مواد مغذی موجود در آن‌ها باعث تقویت و بهبود سلامت مو‌ها می‌شوند. در واقع موادغذایی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه B، آهن، زینک و گوگرد بیشترین تاثیر را در حفظ سلامت مو‌ها دارند. برای جذب پروتئینِ بیشتر سراغ گوشت قرمز، ماهی یا تخم مرغ بروید.

برای افزایش جذب ویتامین‌های گروه B، مصرف میوه و سبزیجات به صورت خام و پخته شده (کمپوت، تفت داده یا بخارپز شده)، بوقلمون و همچنین جعفری، غلاتی مانند کینوا، بادام، آجیل‌ها، پودر کاکائو، آرد سویا و حبوباتی مانند لوبیای سفید یا عدس کارساز هستند.

اگر کمبود زینک دارید حتما برای وعده صبحانه از غلات، نان تهیه شده از آرد کامل و صدف‌های خوراکی بهره ببرید. برای جذب بیشتر گوگرد به سراغ سیر، پیاز، پنیر‌های سفت مانند پارمزان بروید. یادتان باشد که استرس، خستگی و تغذیه نامناسب زمینه را برای کمبود ویتامین در بدن مهیا می‌کنند.

کمبود مواد مغذی در بدن باعث حساس و آسیب‌پذیر شدن مو‌ها می‌شوند، چون مو‌های ما به کمبود آهن، زینک و اسیدآمینه‌های گوگرد دار واکنش سریع نشان می‌دهند. به این ترتیب که به کندی رشد می‌کنند، حساس و شکننده شده و به سختی شانه می‌شوند. فراموش نکنید که مو‌ها به دلیل استفاده نادرست از محصولات مربوط به مو، رنگ کردن و دکلره کردن‌های مکرر، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، عدم مراقبت صحیح، عدم کوتاهی درست و به‌موقع و… در معرض آسیب قرار می‌گیرند. مو‌های آسیب‌دیده نیز به سرعت می‌شکنند و دچار موخوره می‌شوند. متاسفانه احیای مو‌های آسیب‌دیده کار بسیار سختی است، اما می‌توان وضعیت آن‌ها را بهبود بخشید بنابراین توصیه می‌شود روزانه به درستی از موهایتان مراقبت کنید و از محصولات مناسب استفاده کنید، علائم آسیب‌دیدگی مو‌ها را جدی بگیرید و به‌موقع به داد آن‌ها برسید. با مراجعه به متخصص پوست نیز می‌توانید راحت‌تر با مشکلات مربوط به مو مقابله کنید.

 

منبع: اینتیتر

بیوتی بازدید : 49 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

دمای بالای هوا در روزهای گرم تابستان می‌تواند به موهای شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده

تخم مرغ خواص تغذیه‌کننده و مرطوب‌کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده‌ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به موها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی موها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن موها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت‌کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم موهای خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن موهای خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن موها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از موهای چرب مراقبت می‌کند

موهای چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

۵- ماسکی که از موهای فر مراقبت می‌کند

موهای مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول موها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت‌کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی موها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول موها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص موهای آسیب‌دیده

موهای بیجان نیاز به درمان تغذیه‌کننده و ترمیم‌کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، موها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن موها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن موها با شامپوی نرم روی موها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تارهای مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم‌کننده بشویید.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 58 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

چند ترفند برای لخت کردن مو با سشوار

وز شدن موها بعد از سشوار کشیدن یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم‌ها با آن درگیر هستند. در این مطلب به شما می‌گوییم که با وز موهایتان چه کنید.

آیا اغلب اوقات بعد از سشوار کشیدن احساس می‌کنید موهایتان پف کرده و حالت وز به خود گرفته است؟ حتی اگر مدت زیادی را صرف سشوار کشیدن کرده باشید باز هم ممکن است این مشکل برایتان پیش بیاید. هنگام شستشوی موها حتما به آن‌ها نرم‌کننده زده تا موهایتان نرم شده و از وز آن کاسته شود.

بعد از حمام موهایتان را آبگیری کنید و یک حوله نخی دور موها بپیچید تا موها نزدیک به خشک شدن شوند و تنها کمی نمناک باشند تا برای سشوار کشیدن آماده شوند، به جز مواقعی که عجله دارید که می‌توانید با سشواری که از بالای سر به پایین می‌گیرید و شانه‌ای که به موها می‌کشید آب موها را بگیرید و موهایتان را برای سشوار کشیدن آماده کنید.

در این مرحله موهایتان را به لایه‌های نازک تقسیم کنید و سشوار بکشید تا صاف شوند. اگر دسته‌های موهای شما بزرگ باشند و سشوار نتواند حرارت خود را به همه موها برساند در نهایت موهایی وز کرده خواهید داشت که هنوز زیاد خوب خشک نشده‌اند.

توجه داشته باشید که برای صاف‌تر شدن موها بهتر است از باد داغ سشوار استفاده کنید، زیرا کم بودن حرارت سشوار باعث وزتر شدن موها و حالت نگرفتن آن‌ها می‌شود.

زمانی که موها را دور برس می‌پیچانید باید سشوار را از بالا به برس نزدیک کنید تا حرارت مستقیم به آن بخورد. وقتی کل موها یکبار سشوار کشیده شد و موها کاملا خشک شدند، کمی سرم رفع وزی مو را به نوک انگشتان زده و در لابه‌لای موها و روی موها بکشید. سپس دوباره موها را تقسیم‌بندی کرده و لایه‌لایه سشوار بکشید. این مرحله با دقت و آرامش بیشتری انجام دهید.

اگر موهایتان بسیار پر یا فر خیلی ریز و سیمی است گاهی لازم می‌شود موها را برای بار سوم نیز تقسیم کرد و سشوار کشید تا کاملا صاف و بدون وز شوند. در پایان کار تا آماده شدن کاملتان بهتر است موها را با یک کلیبس بزرگ در پشت سر به حالت افتاده و آویزان نه جمع بالا ببندید تا با فعالیت و عرق کردن حالتشان تغییر نکند.

چه چیزهایی وز مو را از بین می‌برد؟

هیچ‌چیز بدتر از وز کردن موها نیست، اما راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید تا حد زیادی از وز شدن موهای‌تان جلوگیری کنید.

آب گازدار: اگر معمولا ترجیح می‌دهید برای خشک کردن موهای‌تان از سشوار استفاده نکنید و دوست دارید موهای‌تان به‌صورت طبیعی خشک شود و اگر موهای شما به دلیل رطوبت وز می‌کنند، یک روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است. کافی است در حمام بعد از این مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبکشی کردید، در آخر یک‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبکشی کنید.

سرکه سیب: یک راه حل طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سرکه سیب است، روند استفاده از این راه هم خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در آخر مقداری مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و موها را با آن آب بکشید

ماءالشعیر: اگر موهایی فر و همیشه با حالت دادن آن‌ها مشکل دارید، یک راه حل خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءاشعیر فر موهای شما را ثابت نگه می‌دارد تا موهای شما وقتی خشک می‌شود نیز مثل زمانی باشد که خیس است. کافی است تمام موها را به آن آغشته کنید.

نرم‌کننده طبیعی: یک فرمول ویژه برای نرم کردن و حالت دادن موهای خشک شما. ۱ فنجان مایونز را با نصف یک عدد آووکادو له شده مخلوط کنید و آن‌قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا کند. این مخلوط را به موهای‌تان بمالید سپس موها را با یک کلاه پلاستیکی و با یک حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود ۰۲ دقیقه صبر کنید سپس موها را آب بکشید، برای نتیجه بهتر هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.

روغن زیتون و نارگیل: این روغن‌ها برای مبارزه با وز بهترین دوستان شما هستند. برای این‌که موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار کمی از این روغن‌ها را کف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید.

صاف‌کننده‌های سرامیکی: اگر می‌خواهید موهای‌تان را با اتو صاف کنید، اتویی انتخاب کنید که صفحه‌های سرامیکی داشته باشد.

برای تقویت موها چه کنیم؟

ماسک زرده تخم‌مرغ: یک عدد زرده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید) مخلوط کنید و روی موها بمالید.

کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به‌مدت ۲ ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند تا حدی مفید باشد.

راهکاری برای ضخیم شدن مو

تخم کتان: مقداری تخم کتان را در یک کاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود ۵ روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست کف سر بمالید.

حنا: هنگام استفاده از این روش باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید، چون همان طور که خودتان می‌دانید، حنا ماده‌ای رنگ‌دهنده است.

استفاده از حنای بدون رنگ می‌تواند تا حد زیادی این مشکل شما را حل کند، پودر حنا را در یک ظرف آب داغ بریزید سپس چند قطره آب لیمو یا ماست به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را به موهای‌تان بزنید و بگذارید حداقل ۱ ساعت روی موها باقی بماند. ۴ هفته اول هفته‌ای یک‌بار از این مخلوط استفاده کنید سپس ۲ هفته یک‌بار، تا نتیجه را ببینید.

 

منبع: ایلنا

گذارید حداقل ۱ ساعت روی موها باقی بماند. ۴ هفته اول هفته‌ای یک‌بار از این مخلوط استفاده کنید سپس ۲ هفته یک‌بار، تا نتیجه را ببینید.

بیوتی بازدید : 51 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

 

هر کدام از ما پوست هایی با نوع متفاوت داریم. پوست های خشک، چرب، نرمال و مختلط از انواع پوستی رایج هستند. هر پوستی با هر نوعی به مراقبت های خاصی نیاز دارد.

برای این که همیشه پوست خوب و زیبایی داشته باشیم باید مراقبت های لازم را انجام دهیم. در این بین افرادی با پوست خشک نیاز دارند تا وقت بیشتری را برای رسیدگی به پوستشان بگذارند. پوست های خشک مستعد اگزما و مشکلاتی مثل پیدایش زودرس چین و چروک هستند. در این مطلب می خواهیم نکات کلی را مرور کنیم که برای مراقبت بهتر از پوست های خشک نیاز است.
 

استفاده از پن به جای صابون

اگر پوست شما خشک است اصلا نباید از صابون برای شست و شوی بدن و صورت خود استفاده کنید. صابون باعث خشک شدن پوست می شود. چرا که پوست شما را از مواد مغذی و مفید مثل چربی های ضروری تهی می کند. همچنین با تغییر ph پوست باعث خشکی بیشتر می شود. توصیه می شود که از پن به جای صابون استفاده کنید. پن ها محصولاتی با شکل ظاهری شبیه به صابون هستند. با این تفاوت که باعث آسیب به پوست نمی شوند.
 

استفاده از شامپو بدن های مناسب

توصیه می کنیم که برای شستن پوست های خشک از شامپوهای بدن استفاده کنید. شامپو بدن را نیز با توجه به نوع پوست خریداری کنید. با خواندن عبارات روی این محصولات به راحتی می توانید بفهمید برای چه نوع پوستی هستند. استفاده های شامپوهایی که به طور اختصاصی برای پوست های خشک ساخته شده اند از خشکی زیاد جلوگیری می کند. شامپوهای کرمی گزینه خیلی خوبی هستند. این محصولات پوست را نرم و لطیف می کنند.


 

پاک کننده مناسب داشته باشید

برای شستن صورت نیاز به محصولات پاک کننده دارید. بهترین گزینه ژل ها و فوم های شست و شو هستند. برای این که آرایش را از روی پوستتان پاک کنید نیاز به این محصولات دارید. به جای استفاده از صابون و شامپو و محصولاتی که ممکن است به پوست صورت شما آسیب برند از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید.
 

استفاده از کرم برای آبرسانی و بازیابی رطوبت

احتمالا اولین و مهم ترین محصولی که ذهن همه می رسد استفاده از کرم است. همه ما با هر نوع پوستی از کرم های رطوبت رسان استفاده کرده ایم. این محصولات با ترکیبات و برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. می توان به راحتی این محصولات را با برند مرغوب و با نوع پوست خود پیدا کرد. اگر پوستی خشک دارید از هر کرمی استفاده نکنید. استفاده از یک کرم مرطوب کننده پوست خشک که به طور تخصصی نیازهای پوست شما را تامین می کند می تواند از خشکی شدید پوست جلوگیری کند. این کرم را در مواقع مناسب استفاده کنید. همچنین توجه کنید که کرم را برای دست و صورت یا صرفا برای دست یا صورت می خرید. چون کرم ها از این نظر نیز متفاوت هستند.


 
 

از لوسیون بدن استفاده کنید

افرادی با پوستهای خشک تجربه های زیادی دارند که پس از استحمام دچار خشکی و یا کشش پوست شده اند. یک راه حل آسان و بسیار عالی استفاده از لوسیون های بدن است. یک لوسیون خوب داشته باشید و پس از استحمام از آن استفاده کنید. لوسیون را نیز برای پوستهای خشک بخرید. در این مدل محصولات از چرب کننده ها و نرم کننده های بیشتری برای پوست استفاده می شود. لوسیون را در حمام استفاده کنید. هنگامی که حمام شما تمام شد و پوستتان کمی مرطوب است لوسیون را به بدن بمالید. خواهید دید که چقدر پوستتان در مقایسه با مواقعی که لوسیون استفاده نمی کردید نرم تر و لطیف تر شده است.
 

از ماسکهای صورت استفاده کنید

محصولات دیگری را که می توانید برای مراقبت بیشتر از پوست صورت استفاده کنید ماسک ها هستند. ماسکهای ورقه ای برای پوستهای خشک بیشتر توصیه می شوند. این محصولات یک لایه نازک هستند که به مواد مغذی پوست آغشته شده اند. برخی از ترکیباتی که در این ماسک ها یافت می شود کلاژن و رطوبت رسان هایی مثل ژل آلوئه وراست. چند بار در هفته ماسک روی صورت خود بگذارید تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید و همیشه جوان تر از سن خود به نظر برسید.
 

از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید. کرم پودرها و دیگر محصولات آرایشی نامرغوب می توانند به پوست شما آسیب برسانند. با مشاوره و تحقیق این محصولات را خریداری کنید تا همیشه پوست خوبی داشته باشید.
 

با آب داغ حمام نکنید

یک اشتباهی که خیلی از افرادی که پوستهای خشکی دارند انجام می دهند این است که با آب داغ و یا آبی با دمای خیلی زیاد حمام می کنند. آب داغ چربی ها و خیلی از پروتئین هایی را که در پوست شما وجود دارند نابود می کند. به همین دلیل پس از حمام کردن دچار خشکی شدید می شوید. اگر می خواهید همیشه پوست خوبی داشته باشید و هرگز به دلیل این خشکی زیاد دچار پیری زودرس پوست نشوید عادت حمام کردن با آب داغ را ترک کنید. هرچه دمای آب خنک تر باشد برای پوست شما بهتر است.
 

سبزیجات و میوه تازه بخورید

استفاده از سبزی جات و گروه غذایی سبزی و صیفی جات باعث زیبایی و طراوت پوست و مو می شود. مقداری سبزی خوردن و یا سالاد فصل به همراه وعده های غذایی خود مصرف کنید. این کار باعث می شود که بسیاری از مواد ضروری که برای زیبایی و سلامت پوست و مو نیاز است از خود بدن تامین شود. در میوه ها نیز ویتامین ها و خیلی از ترکیبات مورد نیاز برای پوست و مو وجود دارد.
 


استفاده از عسل و آلوئه ورا

دو ماده طبیعی که برای پوست های خشک به مانند معجزه عمل می کند عسل و آلوئه وراست. استفاده از عسل هم از طریق خوردن آن و هم از طریق استفاده موضعی به پوست به شکل ماست می تواند خشکی پوست را از بین ببرد. ژل آلوئه ورا نیز تاثیر زیادی در ایجاد رطوبت و آبرسانی پوست دارد و پوست را تا زمان زیادی مرطوب نگاه می دارد. این باعث می شود که پوست دیرتر خشک شود و جوان تر باقی می ماند.

 

منبع: خبرگزاری آفتاب

بیوتی بازدید : 53 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

ما در این مقاله بهترین نکاتی را که به شما در انتخاب ۱۰۰٪ عطر و رایحه های معتبر و ارجینال کمک می کند ، گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، گرچه به احتمال زیاد هنگام گشت و گذار در غرفه های بازار با یک عطر تقلبی روبرو خواهید شد ، اما بیشتر مصرف کنندگان از این موضوع غافل نیستند که عطر های فیک های بسیار پیچیده ای نیز در قفسه های فروشگاه های بزرگ عطر و ادکلن راه پیدا می کنند. خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند احساس کلاهبرداری و ناراحتی در شما ایجاد کند بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال ، علائم مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند حتی قوی ترین تقلبی ها را نیز تشخیص دهید.

 

ما در این مقاله بهترین نکاتی را که به شما در انتخاب ۱۰۰٪ رایحه های معتبر و ارجینال کمک می کند ، گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

1. بسته بندی را بررسی کنید

عطرهای معتبر معمولاً سلفون کاملاً ضخیمی دارند و بدون نقص تا می خورند تا بتوانند محکم به جعبه بچسبند. سلفون هایی که مانند سلفون آشپزی نازک هستند و یا نامناسب پیچیده شده اند و چروک دارند نشانه ای از عطرهای تقلبی است.

2. مقوا و درزهای بی عیب و نقص

بسته بندی عطرهای اورجینال از مقوا با کیفیت بالا ساخته شده و برای محافظت از بطری در برابر آسیب طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه ساختار خاصی وجود دارد که بطری عطر را در جای خود نگه می دارد.

مقوای داخلی نیز باید سفید و تمیز باشد ، مایل به خاکستری یا کاهی نباشد.

اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به روشی ناخوشایند مهر و موم شده باشد (درز آن بیش از 5 میلی متر باشد ، ناهموار باشد یا چسب اضافی روی آن باشد) ، در این صورت عطر معتبر نیست. بسته بندی عطر اصل همیشه دارای درزهای بی عیب و نقص است.

3. برچسب ها و نوشته ها

هنگام خرید عطر دریغ نکنید که وب سایت تولید کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه در بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین عدم تطابق در محتوا و فونت نوشته ها نشانه تقلبی بودن است.

4. بررسی بطری عطر ها با دقت زیاد

با نگاهی به قفسه های فروشگاه های عطر ، می توان عطرهایی را مشاهده کرد که ظاهری کاملاً شبیه به بوی برخی از عطرهای سطح بالای طراحان دارند. مثلا اسم عطر تقلبی را Evidance می نوسیند در حالی که نسخه اصلی آن Evidence است. این ترفند ساده به تولیدکنندگان آب زیر کاه این امکان را می دهد تا از خود در برابر شکایات محافظت کنند. بنابراین فراموش نکنید که قبل از خرید بطری عطر را با دقت بررسی کنید.

عطر + ادکلن + عطر اویدنس اورجینال

5.  رنگ عطر

مارک های معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند ، به همین دلیل رنگ عطر معتبر معمولاً کم رنگ است. رنگ های پر رنگ "شیمیایی" مایع نشانه عطر تقلبی است. همچنین مایع درون عطر باید کاملا شفاف باشد و چیزی درون آن شناور نباشد!

6.  درب بطری

کلاه عطر اصلی باید کاملاً متقارن باشد و به راحتی چفت شود. (البته مگر اینکه در خالق اصلی طرحی دیگر طراحی شده باشد). همچنین سر اسپری و افشانه هم باید متقارن بوده و عطر را به طور یکنواخت اسپری کند. قسمت فلزی اسپری نیز نباید خم شده باشد و یا خراش داشته باشد. این می تواند نشانه ای از پر شدن بطری با عطر فیک باشد. همچنین عطر نباید نشتی داشته باشد.

7. شماره سریال

شماره سریال باید در پایین بطری نشان داده شده و حک شود (و روی آن چسبانده نشود!). شماره سریال روی بطری باید با شماره پایین جعبه مطابقت داشته باشد. باید روی پایه جعبه چاپ شود یا با جوهر چاپ شود.

8. بطری

یک عطر معتبر دارای یک بطری با کیفیت بالا و یک سطح صاف و ظریف است. بطری یک عطر تقلبی کمی خشن و کدر است. بطری عطر باید کاملا شفاف و بدون حباب های هوای محبوس در شیشه باشد! از بسته بندی تا درب بطری ، تمام جزئیات یک عطر اصلی با جزئیات ریز طراحی و پیاده سازی می شود. با این حال ، اگر یک عطر تقلبی را کاملاً بررسی کنید ، نقص زیادی پیدا خواهید کرد.

9. قیمت عطر

حتما قیمت عطر را در وبسایت رسمی محصول در کشور مبدا برند بررسی کنید و آن را به ریال تبدیل کنید تا قیمت تقریبی عطر را داسته باشید. معمولا هزینه گمرک و مالیات و باربری نیز به این مبلغ اضافه می شوند. بنابراین اگر عطر قیمت کمتری نسبت به قیمت آن در سایت رسمی محصول داشت، این ارزانی بی دلیل نیست!

10. عطر و رایحه محصول : مهمترین شاخصه

بهترین و مطمئن ترین روش تشخیص عطر اصل از بدل بدون شک بوی آن است. اگر بوی عطر و ادکلن خود را می شناسید می توانید به راحتی عطر اورجینال را تشخیص دهید. در عطر های فیک و تقلبی معمولا بوی الکل غالب است و ماندگاری کمی دارند.

عطر + ادکلن

 

کیس استادی : عطر اویدنس ایوروشه

برای ارائه یک مثال ملموس از مقایسه عطر اصل با تقلبی، می توان به نمونه های تقلبی عطر زنانه اویدنس ایوروشه در بازار اشاره کرد.

عطر اویدنس اورجینال که در فرانسه تولید می شود رنگ صورتی ملایم داشته و تمام ویژگی های یک عطر اورجینال با رایحه فوق العاده خوشایند و وماندگاری بالا را دارد.

حال آنکه عطر اویدنس تقلبی رنگی صورتی متمایل به شیری داشته و افشانه آن عطر را به صورت یکنواخت اسپری نمی کند. بخش پشتی شیشه عطر انحنای نامتقارن و بیش از اندازه مجاز دارد. عطر فیک دارای ماندگاری کمتر از ۲ ساعت بوده و بوی آن نسبت به عطر اصلی شیرین تر است. به همین دلیل قیمت آن نیز ارزان تر است. که البته این ارزانی برای یک عطر فیک گران است.

اگر فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی هستید بهتر است یک نمونه از عطر تقلبی نیز در فروشگاه خود داشته باشید تا هنگام خرید بتوانید مشتریان خود را آگاه کنید و تفاوت آنها را به صورت واضح از نزدیک شرح دهید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

بیوتی بازدید : 52 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

روش‌های خانگی برای درمان شوره

بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جهان، یعنی بیش از سه میلیارد نفر دچار شوره‌ی سر هستند. ممکن است در هر دوره‌ای از زندگی‌اتان دچار این عارضه‌ی آزاردهنده شوید. درمان شوره را باید به محض ابتلا به این عارضه شروع کنید. گاهی می‌توانید شوره را با روش‌های خانگی کنترل کنید. در مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم به شما در رها شدن از شر شوره با روش‌های طبیعی کمک کنیم. قبل از هر چیز به بررسی علل شوره می‌پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چه عاملی منجر به شوره می‌شود؟

شوره یک مشکل پوستی رایج و مزمن است که منجر به بروز پوسته‌های سفید در کف سر می‌شود. در ادامه تعدادی از علل رایج شوره را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

۱. درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک عارضه‌ای است که منجر به التهاب، قرمزی پوست و بروز پوسته‌های چرب می‌شود. این عارضه معمولا نواحی مانند پوست سر، صورت و قسمت پایینی قفسه‌ی سینه را درگیر می‌کند که غده‌ی چربی دارند.

۲. مالاسزیا

مالاسزیا مخمری است که منجر به عفونت و التهاب پوست می‌شود. قارچ‌ها از چربی‌های طبیعی پوست سر تغذیه کرده و کف سر را خشک و پوسته‌پوسته می‌کنند که این موضوع احتمال بروز شوره را افزایش می‌دهد.

۳. خشکی کف سر

پوست سر خشک و دهیدراته که رطوبت ندارد، دچار التهاب، سوزش و خارش می‌شود. این عارضه‌ منجر به بروز پوسته‌هایی روی کف سر می‌شود که در نهایت تبدیل به شوره می‌شوند. معمولا این پوسته‌ها کوچک‌تر و چرب‌تر از پوسته‌هایی هستند که در اثر عوامل دیگر رخ می‌دهند.

چطور شوره را از بین ببریم؟

می‌توانید برای برطرف کردن شوره‌ی سر از روش‌های زیر کمک بگیرید.

۱. موهایتان را به‌طور منظم بشویید

جمع شدن چربی اضافی، کثیفی و سلول‌های پوستی مرده روی کف سر احتمال بروز شوره را بالا می‌برد. به همین دلیل است که باید موهای خود را به‌طور مرتب بشویید تا تمیز و بدون شوره بمانند.

هرچند باید حواستان باشد که نباید از شامپوهای ناملایم استفاده کنید، چون ممکن است پوست سر را خشک کرده و شوره را بدتر ‌کنند. می‌توانید از متخصص پوست و مو برای انتخاب مناسب‌ترین شامپو کمک بگیرید.

۲. از شامپوی ضدشوره استفاده کنید

استفاده‌ از شامپوی ضدشوره به جای شامپوی معمولی آسان‌ترین روش برای درمان شوره محسوب می‌شود. شامپوهای ضدشوره حاوی ترکیبات مفیدی مانند سالیسیلیک اسید، سلنیوم سولفاید و زینک پریتیون هستند که با پوسته‌های سر مبارزه می‌کنند.

۳. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

رژیم غذایی نامناسب که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، می‌تواند منجر به بروز شوره‌ی سر شود.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که مواد غذایی سرشار از چربی و شکر احتمال ابتلا به شوره را بالا می‌برند. بنابراین باید یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید که شامل مواد مغذی ضروری، پروتئین و مواد معدنی است. ترکیبات ذکر شده مو و کف سر را سالم نگه می‌دارند.

۴‌. پوست سر خود را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری می‌تواند به از بین بردن سلول‌های پوستی مرده و مواد شیمیایی (مانند باقیمانده‌ی شامپو) جمع شده روی پوست سر کمک کند. لایه‌برداری پوست سر رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند، خشکی را کاهش می‌دهد و از شکل‌گیری پوسته جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از ماسک موی روغن داغ برای متعادل کردن تولید چربی در پوست سر خود استفاده کنید. محصولاتی که برای درمان شوره از آن‌ها استفاده می‌شود، حاوی سه ترکیب زیر هستند.

  • ترکیبات ضدقارچ – این ترکیبات به درمان هر نوع عفونت قارچی روی پوست سر یا پیشانی که باعث شوره یا پوسته شده‌اند کمک می‌کنند. ترکیبات ضدقارچ مانند زینک پریتیون و سلنیوم سولفا.ید می‌توانند عفونت قارچی ایجاد شده در اثر مالاسزیا فورفور را برطرف کنند.
  • ترکیبات رفع‌‌کننده‌‌ی پوست سر – نشان داده شده که ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید و گوگرد پوسته‌ها را شل کرده و به از بین بردن آن‌ها کمک می‌کنند.
  • ترکیبات ضدالتهابی – استروئیدهای موضعی مانند کورتیکوستروئیدها می‌توانند اثرات ضدالتهابی روی شوره داشته باشند و پوسته‌ی سر را کاهش می‌دهند.

روش‌های خانگی برای درمان شوره‌ی سر

به غیر از روش‌های ذکر شده در بالا می‌توانید از ترفندهای طبیعی زیر برای درمان شوره استفاده کنید.

۱. روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و به همین دلیل به درمان شوره کمک می‌کند. علاوه بر این با مالاسزیا مبارزه می‌کند. مالاسزیا قارچ ایجادکننده‌ی شوره است. می‌توانید از روغن درخت چای به‌طور موضعی روی پوست و کف سر خود استفاده کنید‌ تا هر نوع عفونت قارچی که منجر به پوسته و شوره شده از بین برود.

احتیاط

روغن درخت چای می‌تواند در بعضی از افراد منجر به تحریک پوست شود. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آن تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید پوست سرتان دچار مشکل نمی‌شود.

برای انجام این تست مقدار کمی از روغن را روی بخش کوچکی از کف سرتان بمالید. اجازه دهید ۲۴ ساعت بگذرد. اگر دچار واکنش آلرژیک شدید، از روغن درخت چای استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از خواص این روغن برای درمان شوره بهره ببرید.

مواد لازم

  • روغن درخت چای: دو تا سه قطره
  • روغن بادام یا روغن جوجوبا: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. روغن درخت چای را با روغن بادام یا روغن جوجوبا مخلوط کنید.
  2. پد پنبه‌ای را به ترکیب روغن‌ها آغشته کنید و آن را روی کف سر خود بکشید.

هر چند وقت یک بار؟

این روش درمانی را سه تا چهار بار در هفته به کار بگیرید.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و به کاهش از دست رفتن پروتئین مو کمک می‌کند. این روغن می‌تواند در تغذیه و نرم کردن مو، هیدراته کردن پوست سر و پیشگیری از خشکی مفید باشد و از این طریق احتمال بروز شوره را کاهش دهد‌.

مواد لازم

  • روغن نارگیل: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. روغن نارگیل را کف سر خود ماساژ دهید.
  2. اجازه دهید روغن به مدت یک ساعت بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته برای استفاده از این روش خانگی کافی است.

۳. آلوئه‌ورا

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی آلوئه‌ورا از رشد مالاسزیا فورفور پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌ورا: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. مقدار مناسبی از ژل آلوئه‌ورا را با حرکات دورانی روی پوست سر خود ماساژ دهید تا خوب جذب شود.
  2. اجازه دهید ژل به مدت ۶۰ دقیقه روی کف سر بماند. سپس موهایتان را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته این روش درمانی را به کار بگیرید.

۴. سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب برای درمان شوره

سرکه‌ی سیب حاوی اسید استیک است که به متعادل کردن سطح PH پوست سر کمک می‌‌کند. این موضوع می‌تواند جلوی از دست رفتن رطوبت و خشکی پوست سر را بگیرد که منجر به شوره می‌شوند.

احتیاط

همیشه سرکه‌ی سیب را قبل از استفاده با آب مخلوط کنید. سرکه‌ی سیب خام و رقیق نشده می‌تواند منجر به سوزش و تحریک پوست شود.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: یک قاشق غذاخوری
  • آب: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. سرکه‌ی سیب و آب را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  2. محلول ایجاد شده را روی پوست سر خود بمالید.
  3. اجازه دهید ترکیب برای چند دقیقه روی موها بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در هفته از این محلول برای درمان شوره استفاده کنید.

۵‌. آسپرین

آسپرین به شل کردن پوسته‌های روی کف سر کمک می‌کند و چربی اضافی را از بین می‌برد.

مواد لازم

  • قرص آسپرین: دو عدد

طرز تهیه

  1. قرص آسپرین را له کنید.
  2. پودر قرص آسپرین را در شامپوی معمولی خود بریزید.
  3. موهایتان را با شامپو بشویید. اجازه دهید شامپو به مدت دو تا سه دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را آبکشی کنید.

۶. پروبیوتیک

مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست می‌توانند به متعادل کردن میکروبیوم پوست سر کمک کنند و از این طریق شوره را کاهش دهند. مصرف روزانه یک فنجان ماست پروبیوتیک در پیشگیری از شکل‌گیری شوره مفید است.

۷‌. جوش‌شیرین

جوش‌شیرین به‌عنوان یک لایه‌بردار ملایم عمل می‌کند و سلول‌های پوستی مرده و چربی اضافی پوست سر را از بین می‌برد. نشان داده شده که جوش‌شیرین خارش را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. هرچند باید دقت کنید که استفاده‌ی بیش از حد از جوش‌شیرین می‌تواند چربی‌های طبیعی کف سر را از بین ببرد و خشکی پوست سر را بدتر کند.

مواد لازم

  • جوش‌شیرین: دو تا سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. جوش‌شیرین را به‌طور مستقیم روی موهای خیس خود بمالید.
  2. اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه روی موها بماند‌. سپس موهایتان را به‌طور کامل بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از جوش‌شیرین برای درمان شوره‌ استفاده کنید.

۸. آب پیاز

مطالعات نشان می‌دهند که آب پیاز خواص ضدقارچی دارد و از رشد قارچ مالاسزیا پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • پیاز: نصف یک عدد

طرز تهیه

  1. پیاز را در مخلوط‌کن بریزید و یک تا دو پالس بزنید‌.
  2. مخلوط را از صافی رد کنید و آب پیاز را روی موهای خود بمالید.
  3. اجازه دهید آب پیاز به مدت ۶۰ دقیقه بماند. سپس موهای خود را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته برای استفاده از این روش کافی است.

۹. علف لیمو

علف لیمو

روغن علف لیمو خواص ضدقارچی دارد و می‌تواند به مبارزه با قارچ مالاسزیا فورفور کمک کند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، این قارچ منجر به شوره می‌شود.

احتیاط

اگر پوست سرتان حساس است، استفاده‌ی موضعی از روغن علف لیمو ممکن است منجر به واکنش آلرژیک در شما شود. بنابراین قبل از استفاده از این روش خانگی تست پچ را انجام دهید.

مواد لازم

  • روغن علف لیمو: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. روغن علف لیمو را به شامپوی خود اضافه کنید.
  2. کف سر خود را با مخلوط ایجاد شده ماساژ دهید.
  3. موهایتان را به‌طور کامل با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید.

۱۰. روغن اکالیپتوس

اگر سطح سرامید پوست سرتان کم باشد، ممکن است دچار شوره شوید. شواهد عنوان می‌کنند که روغن اکالیپتوس می‌تواند میزان سرامید کف سر را افزایش دهد و از این طریق احتمال بروز شوره را کم کند.

مواد لازم

  • روغن اکالیپتوس: دو تا سه قطره
  • روغن نارگیل: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و در آن روغن اکالیپتوس و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب ایجاد شده را روی پوست سر خود قرار دهید.
  3. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موهای خود را با آب بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته این روش درمانی را به کار بگیرید.

۱۱. سیر

مطالعات نشان می‌دهند که سیر اثرات ضدقارچی روی قارچ مالاسزیا فورفور دارد و استفاده‌ی از آن برای مدت طولانی می‌تواند در درمان شوره اثرگذار باشد.

مواد لازم

  • سیر: چند حبه
  • روغن زیتون: نصف فنجان

طرز تهیه

  1. پوست سیرها را بگیرید و آن‌ها را له کنید.
  2. سیرهای له شده را درون یک ماهیتابه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.
  3. ماهیتابه را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شوند.
  4. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر خود قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

اگر دچار شوره هستید، دو بار در هفته این روش را به کار بگیرید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن باشید.

۱۲‌. روغن چریش

عصاره‌ی برگ‌های چریش به‌شدت ضدقارچ هستند و می‌توانند به درمان شوره کمک کنند. هرچند به تحقیقات بیشتری برای پی بردن به فواید روغن چریش در این زمینه نیاز است.

مواد لازم

  • روغن چریش: دو تا سه قطره
  • روغن نارگیل: دو تا سه قطره

طرز تهیه

  1. روغن چریش و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  3. اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را به‌طور کامل با آب بشویید.
  4. همچنین می‌توانید تعدادی برگ چریش را در آب بجوشانید. اجازه دهید خنک شود. سپس مخلوط ایجاد شده را روی کف سرتان بریزید.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته کف سر خود را با روغن چریش ماساژ دهید تا شوره‌ سرتان برطرف شود.

۱۳. آب لیموترش

آب لیموترش غنی از اسید سیتریک است. این ترکیب می‌تواند به متعادل نگه داشتن PH کف سر کمک کند. این موضوع در کاهش شوره مفید است.

احتیاط

آب لیموترش ممکن است منجر به احساس سوزش شود.

مواد لازم

  • آب لیموترش تازه: دو تا سه قطره
  • پنبه

طرز تهیه

  1. پنبه را به آب لیموترش تازه آغشته کنید و آن را روی کف سر خود بمالید.
  2. اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید.

۱۴‌. چای سبز

چای سبز می‌تواند اختلالات مختلف مو و کف سر مانند شوره، خارش و ریزش مو را درمان کند. تحقیقات نشان می‌دهند که چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌ها و اپی‌گالوکاتچین گالات است که از عفونت‌های قارچی پیشگیری می‌کنند.

مواد لازم

  • چای سبز کیسه‌‌ای: دو تا سه عدد
  • آب گرم

طرز تهیه

  1. چای سبز کیسه‌ای را در آب گرم قرار دهید. زمانی که آب خنک شد، چای کیسه‌ای را بیرون بیاورید.
  2. ترکیب را روی موهای خود بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  3. حالا موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

برای چند ماه دو بار در هفته از این محلول استفاده کنید.

۱۵. تخم شنبلیله

مطالعه‌ی حیوانی انجام شده روی خرگوش‌ها به این نتیجه رسید که عصاره‌ی برگ شنبلیله یک داروهای بی‌خطر و اثربخش برای درمان عفونت‌های قارچی مانند شوره به شمار می‌رود. نشان داده شده که عصاره‌ی تخم شنبلیله خواص ضدقارچی دارد و از شکل‌گیری شوره پیشگیری می‌کند.

مواد لازم

  • تخم شنبلیله: یک قاشق غذاخوری
  • آب داغ: دو فنجان

طرز تهیه

  1. تخم شنبلیله را با هاون له کنید.
  2. تخم شنبلیله‌ی له شده را در کاسه‌ی حاوی آب جوش بریزید و اجازه دهید طی شب در آب بماند.
  3. مخلوط را از صافی رد کنید و موهایتان را صبح روز بعد با مایع ایجاد شده آبکشی کنید‌.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته از آب تخم شنبلیله استفاده کنید‌.

سخن پایانی

شوره یک عارضه‌ی آزاردهنده است که باعث خجالت فرد می‌شود. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، می‌توانید از روش‌های خانگی برای درمان شوره‌ی سر خود استفاده کنید. اگر بعد از استفاده از روش‌های طبیعی ذکر شده در این مقاله شوره‌ی سرتان همچنان باقی ماند، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

منبع: دیجی کالامگ

بیوتی بازدید : 29 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

 آکنه یکی از مشکلات پوستی است که فارغ از سن نوجوانی، در هر سن دیگر هم بروز می‌یابد و به اندازه خودش می‌تواند فرد را ناراحت کند یا اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار دهد.

 برای درمان آکنه صورت روش‌های درمانی بسیاری وجود دارد که بر حسب پوست و شرایط بدنی و روحی هر فرد نتایج آن‌ها متفاوت است. یکی از نکاتی که در درمان آکنه باید در نظر داشت صبوری است. زمانی که درمان را آغاز می‌کنید ممکن است چند هفته زمان ببرد یا حتی در ابتدای روند، پوست خود را در شرایط وخیم‌تری ببینید، اما در ادامه بهبود می‌یابد.

آکنه را فشار ندهید

 

با کندن و فشار دادن آکنه و جوش، ممکن است چرک آن به قسمت دیگری از پوست منتقل شود و اوضاع را وخیم‌تر کند.

سرکه سیب

از خواص سرکه سیب برای مبارزه با جوش‌ها استفاده کنید. چون باکتری‌هایی را که از همان اول باعث به وجود آمدن جوش می‌شود، می‌کُشد. همچنین با تنظیم PH پوست از تکثیر باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

در تکمیل این خاصیت باید بگوییم که سرکه سیب اثر سفت‌کنندگی دارد و چربی اضافی را از بین می‌برد. پس باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد آن باعث خشک شدن پوست می‌شود. در این صورت غده‌های چربی پوست برای جبران این خشکی فعالیت‌شان را افزایش می‌دهند و دوباره جوش‌های بیشتری تولید می‌شوند. صورت‌تان را با آب بشویید و با ضربه زدن با دستمال پوست‌تان را خشک کنید.

محلولی با نسبت یک به سه از سرکه سیب و آب تهیه کنید (سه پیمانه آب به ازای هر پیمانه سرکه سیب). یک تکه پنبه را در محلول فرو ببرید و مستقیم روی جوش بکشید. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید. این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید و هر بار صورت‌تان را کاملا با آب بشویید. اگر بعد از آن در پوست‌تان احساس خشکی کردید، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک عسل و دارچین

دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و جلوی تکثیر باکتری‌ها را می‌گیرد. عسل هم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است. صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید. دو قاشق عسل و یک قاشق دارچین را مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و خمیر یکدستی به وجود آید. می‌توانید این ماسک را به کل صورت‌تان بزنید یا فقط روی نقاط مدنظر (جوش‌ها) بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، بعد ماسک را کاملا از صورت‌تان بشویید و با دستمال پوست‌تان را خشک کنید.

چون این مخلوط چسبناک است، حتما در هنگام استفاده از آن مقداری دستمال در دسترس داشته باشید.

جوش شیرین

جوش‌شیرین و آب را به یک نسبت با هم مخلوط کنید و یک خمیر بسازید. به مدت ۲ دقیقه خمیر را در یک مسیر دایره‌ای روی صورت‌تان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند، بعد آن را کاملا بشویید و بعد از خشک کردن پوست تان، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

بخار آب

بخار آب می‌تواند برای تسکین بعضی ناراحتی‌های پوستی کوچک از جمله جوش‌ها مفید باشد. بخار با باز کردن منافذ پوست و بیرون کشیدن آلودگی‌هایی که در اعماق پوست‌تان مخفی شده‌اند، به کاهش تعداد جوش‌ها و کم‌رنگ کردن آن‌ها کمک می‌کند.

یک قابلمه آب را بجوشانید و در یک کاسه بزرگ بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود. بعد از این‌که دمای آن کمی کاهش یافت صورت‌تان را بالای آن بگیرید و حوله را روی سرتان بیندازید تا بخار آب محصور شود. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حوله را بردارید و صورت‌تان را خشک کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

 

منبع: پارسینه

بیوتی بازدید : 37 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

6 راهکار ساده و رایگان برای پیشگیری از موخوره

 

موخوره از جمله بیماری هایی است که درمان آن کار دشواری است و معمولا توصیه می شود از ابتلا به آن پیشگیری کنیم.

 

6 راهکار ساده و رایگان برای پیشگیری از موخوره

موخوره از جمله بیماری هایی است که درمان آن کار دشواری است و معمولا توصیه می شود از ابتلا به آن پیشگیری کنیم.

همانطور که گفته شد موخوره یک بیماری نه چندان جدی است که درمان آن نیاز تلاش و صبر زیادی دارد در نتیجه افراد بهتر است از ابتلا به آن جلوگیری کنند.

درنتیجه با کمک گرفتن از این ۶ راهکار از موخوره پیشگیری کنید.

۱. شستشوی مو

شستشوی مو را از ریشه شروع کنید و برای تمیز کردن ساقه مو زمان کمتری بگذاریم زیرا ساقه ها خشک تر هستند و شستشوی مداوم آن ها موجب خشک تر شدن و شکننده شدن آن ها می شود.

 

شامپو

شامپو

۲. خشک کردن

اگر حوله را تنها بر روی موهای خیس خود قرار دهید و دیگر آن ها را نپیچانید موها به یکدیگر گره نمی‌خورند و آسیب نمیبینند. برای شانه زدن نیز باید اجازه دهید موها کاملا خشک شوند.

۳. شانه زدن

بهتر است شانه زدن را از ساقه ها شروع کنید و کم کم به سمت ریشه بروید و برای به راحتی باز شدن گره ها نیز می توانید از اسپری نرم کننده استفاده تا به این وسیله رطوبت خود را نیز حفظ کنند.

 

شانه زدن مو

شانه زدن مو

۴. شامپو

شامپو باید متناسب با جنس مو و حاوی مواد مرطوب کننده و تقویت کننده باشد.

۵. روغن های طبیعی

بهترین کار برای مراقبت از موها در برابر موخوره جلوگیری از خشک شدن آن ها است. از روغن هایی ماننده روغن آرگان یا بادام برای چرب کردن ساقه موها استفاده کنید.

۶. سشوار

اتوکشی و استفاده از سشوار را به حداقل برسانید و برای مدتی موها را از مواد شیمیایی دور نگه دارید.

 

منبع: خبرگزاری طلا

بیوتی بازدید : 28 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

برای درمان طبیعی آفتاب‌سوختگی راه‌های زیادی وجود دارد، مثلا مرهم با سیب زمینی خام یا عسل روی صورت؛ اما بعضی از کارهای ظاهرا معمولی و بی‌ضرر می‌توانند آفتاب‌سوختگی را حتی بدتر هم بکنند. شاید باور نکنید ولی غذاهایی که می‌خورید یا لباس‌هایی که می‌پوشید هم می‌توانند به التیام یا بدتر شدن آفتاب‌سوختگی‌تان کمک کنند.

به گزارش برنا؛ از آلوئه‌ورا با مواد افزودنی استفاده نکنیدهر چند آلوئه ورا برای تسکین و التیام آفتاب سوختگی بسیار مفید است؛ اما باید توجه داشته باشید که از چه نوع ژل آلوئه ورا برای پوستتان استفاده می‌کنید. بعضی از مواد مصنوعی مانند بنزوکائین یا لیدوکائین می‌توانند تحریکات پوست را بدتر کرده و باعث خارش بیشتر پوست شوند. پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند از مرطوب کننده خالص آلوئه‌ورا برای درمان پوست آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

لباس‌های تنگ نپوشید

شکی نیست که لباس‌هایی که فیت بدنتان هستند می‌توانند جلوه بسیار زیبایی به شما بدهند؛ اما مطمئنا زمانی که دچار آفتاب سوختگی هستید، بهترین گزینه نیستند. پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان در حالی که آفتاب سوختگی روی پوستتان دارید اجازه نمی‌دهد پوستتان نفس بکشد و خودش را ترمیم کند. بهتر است تا زمانی که پوستتان ترمیم نشده لباس‌های آزادتر با پارچه‌های طبیعی و قابل تنفس برای پوست بپوشید، مثلا لباس نخی.

قهوه ننوشید

آفتاب سوختگی اغلب باعث سردرد می‌شود و هر چند ممکن است به نظر برسد نوشیدن یک فنجان قهوه تاثیری روی آفتاب سوختگی‌تان ندارد؛ اما در واقع آن را بدتر می‌کند. ماندن زیر نور خورشید برای مدت طولانی بدنتان را دهیدراته کرده است و نوشیدن آب فراوان برای جایگزین کرده مایعات از دست رفته بدن ضروریست. کافئین هم خاصیت ادرارآوری دارد و باعث می‌شود بیشتر دستشویی بروید و مایعات و املاح بیشتری از دست بدهید.

آفتاب سوختگی‌تان را با آرایش نپوشانید

شاید وسوسه شوید پوسته‌های ناشی از آفتاب سوختگی‌تان را با مواد آرایشی پوشش دهید؛ اما این کار جلوی تنفس پوست را می‌گیرد. اگر هم مجبورید آرایش کنید، از مواد آرایشی سنگین اجتناب کرده و در عوض از مواد سبُک‌تر که امکان تنفس به پوست می‌دهند استفاده نمایید. پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند از اسفنج مرطوب برای آرایش استفاده کنید چون برای پوست ملایم‌تر است.

پوست آسیب دیده را لایه‌برداری نکنید

پوست آفتاب سوخته ظاهر خوشایندی ندارد و نه تنها طبیعی است که دلتان بخواهد پوسته‌های خشک روی آن را جدا کنید، بلکه شاید بخواهید آن قسمت از پوست را لایه‌برداری کنید؛ اما این کار به پوست آسیب بیشتری وارد می‌کند، زیرا مواد لایه‌بردار پوست معمولا پوست را می‌سابند. در عوض اجازه دهید آفتاب سوختگی به طور طبیعی خودش التیام پیدا کند که معمولا هفت روز طول می‌کشد.

از کرِم نامناسب استفاده نکنید

استفاده از کرم می‌تواند به رطوبت رسانی پوست آفتاب‌سوخته کمک کند؛ اما باید مطمئن شوید محصولی که استفاده می‌کنید بر پایه‌ی الکل نباشد. الکل به محصولات کمک می‌کند که به پوست برسند و عمیق‌تر نفوذ کنند، اما از طرفی دیگر چربی طبیعی پوست را که برای حفظ رطوبت آن لازمند از بین می‌برد.

آب پرتقال ننوشید

هر چند مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند اما می‌توانند پوست‌ را حساس‌تر کنند. البته توصیه نمی‌کنیم نوشیدن آب پرتقال را کلا کنار بگذارید بلکه پیشنهاد می‌کنیم بعد از نوشیدن آب پرتقال، بهتر و بیشتر ضدآفتاب بزنید و از نور مستقیم خورشید دوری کنید.

به مرطوب کننده حاوی SPF اکتفا نکنید

شاید فکر کنید مرطوب کننده حاوی SPF دقیقا همان چیزی است که برای محافظت از پوستتان نیاز دارید؛ اما در واقع این بهترین راه مراقبت از پوست در برابر خورشید نیست. مطالعه‌ای نشان داده بیشتر افراد وقتی از مرطوب کننده حاوی SPF استفاده می‌کنند از خیلی از نواحی صورتشان غافل می‌شوند؛ اما وقتی از ضدآفتاب واقعی (نه مرطوب‌کننده حاوی SPF) استفاده می‌کنند، دقیق‌تر و کامل‌تر آن را به کار می‌برند.

تاول‌ها را دستکاری نکنید

وقتی پوست‌ آفتاب‌سوخته‌تان شروع به تاول زدن می‌کند موقعیت ناخوشایندی است. تاول به این معنی است که دچار سوختگی درجه دو شده‌اید و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا خوب شود و شما باید بیشتر مراقب باشید تا دچار عفونت نشوید. این نواحی را خوب محافظت کنید، مراقب باشید تاول‌ها پاره نشوند و آن را دستکاری نکنید. اگر فکر می‌کنید دچار عفونت شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.

مستقیما از یخ استفاده نکنید

شما می‌توانید با کمپرس سرد، التهاب پوست را تسکین دهید؛ اما حتما یخ را در پارچه‌ای بپیچید. استفاده مستقیم از یخ روی سوختگی می‌تواند آسیب بیشتری به آن بزند. ضمنا علاوه بر کمپرس سرد می‌توانید دوش آب سرد بگیرید. نیازی نیست حمام کردن‌تان را محدود کنید؛ اگر حمام کردن از درد و التهاب پوستتان کم می‌کند می‌توانید چند بار در روز دوش بگیرید؛ اما از آب خیلی گرم استفاده نکنید.

از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری نکنید

ایرادی ندارد برای کاهش درد و التهاب بعد از آفتاب‌سوختگی از داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن استفاده کنید. می‌توانید یکی دو روز به مصرف این داروها ادامه دهید؛ اما از مصرف داروها بیش از حد توصیه شده پرهیز کنید. اگر در این مورد سوال یا تردیدی دارید از پزشک بپرسید.

منبع: خبرگزاری برنا

بیوتی بازدید : 32 پنجشنبه 21 مرداد 1400 نظرات (0)

دمای بالای هوا در روزهای گرم تابستان می‌تواند به موهای شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

skincare

 با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده

تخم مرغ خواص تغذیه‌کننده و مرطوب‌کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده‌ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به موها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی موها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن موها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت‌کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم موهای خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن موهای خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن موها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از موهای چرب مراقبت می‌کند

موهای چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

۵- ماسکی که از موهای فر مراقبت می‌کند

موهای مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول موها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت‌کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی موها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول موها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص موهای آسیب‌دیده

موهای بیجان نیاز به درمان تغذیه‌کننده و ترمیم‌کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، موها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن موها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن موها با شامپوی نرم روی موها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تارهای مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم‌کننده بشویید.

 

منبع: خبرگزاری همشهری

بیوتی بازدید : 28 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

۹ ماسک خانگی برای مراقبت از مو‌ در تابستان

 

دمای بالای هوا در روز‌های گرم تابستان می‌تواند به مو‌های شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روشی طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

 با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب کننده و تغذیه کننده

تخم مرغ خواص تغذیه کننده و مرطوب کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به مو‌ها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن مو‌ها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم مو‌های خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن مو‌های خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از مو‌های چرب مراقبت می‌کند

مو‌های چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۵- ماسکی که از مو‌های فر مراقبت می‌کند

مو‌های مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی مو‌ها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص مو‌های آسیب دیده

مو‌های بی جان نیاز به درمان تغذیه کننده و ترمیم کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن مو‌ها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم روی مو‌ها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

 

منبع: خسروشاه نیوز

بیوتی بازدید : 27 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

برترین ها: ریش و سبیل برای مرد‌ها کاملا عادی است و معمولا همراه با علائمی، چون صدای بم همراه است تا مردانگی را در یک مرد نشان بدهد. اما همین سمبل خاص جنتلمنی، یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات برای خانم‌هاست. به طور طبیعی هم برای زنان و هم برای مردان، رویش مو در صورت، دور دهان، گونه‌ها، دست‌ها و پا‌ها نسبتا عادی است و در واقع عارضه‌ای محسوب نمی‌شود که خطری برای سلامتی داشته باشد.

اما از آنجایی که این مو‌ها بسیار مردانه تلقی می‌شوند، عامل اصلی پایین آوردن اعتماد بنفس در بسیاری از خانم‌ها هستند. زنانی که موی اضافی در صورت خود دارند در ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های بیرون از خانه احساس ناخوشایندی از عدم اطمینان می‌کنند. برای همین راه‌هایی که برای رها شدن از مو‌های صورت وجود دارند به زن‌ها کمک می‌کنند از نظر ظاهری اعتماد بنفس خود را به دست بیاورند. در این مطلب چند راهکار و نکته به شما توصیه می‌کنیم که بتوانید این مو‌های ناخواسته را به طور طبیعی و فوری از صورت خود پاک کنید.

 

از بین بردن سبیل خانم‌ها به طور طبیعی

 

۱. زردچوبه و شیر

اولین راهکاری که به شما توصیه می‌کنیم ترکیبی از شیر و زردچوبه است. زردچوبه فواید زیادی دارد از پیشگیری از سرطان گرفته تا درمان افسردگی. زردچوبه نه تنها می‌تواند پوست را کاملا پاکسازی کند بلکه ترکیب آن با شیر نیز می‌تواند رشد مو‌های ناخواسته را متوقف کند. یک قاشق غذاخوری شیر و پودر زردچوبه را ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر به آرامی بالای لب‌تان را با انگشت بمالید و بگذارید خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پشت سر هم این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

۲. سفیده تخم مرغ و زردچوبه

سفیده تخم مرغ هم می‌تواند همراه با زردچوبه یک راهکار طبیعی موثر برای رها شدن از مو‌های اضافی صورت باشد. ضمنا این ترکیب می‌تواند پوست را سفت و محکم کرده و جوش‌های سر سفید را برطرف کند. یک قاشق غذاخوری پودر زرچوبه را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و آن را بالای لب‌تان بمالید. اجازه دهید تقریبا یک ساعت بماند و سپس مثل یک ماسک صورت آن را جدا کنید. پوست‌تان را با آب گرم بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای ۴ بار انجام دهید تا مو‌های صورت کاملا برطرف شوند.

۳. سیب زمینی و عدس

ترکیب سیب زمینی و عدس هم می‌تواند راهکار خوبی باشد. سیب زمینی عاملی روشن کننده است و عدس هم با زدودن مو‌های زائد رنگ پوست را روشن می‌کند. یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را همراه با مقداری عدس در آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را جدا کنید. سیب زمینی و عدس را کاملا مخلوط کنید تا خمیر درست شود و آن را مستقیما روی پشت لب‌تان بگذارید. اجازه دهید خشک شود و سپس مانند اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.

۴. خربزه درختی و زردچوبه

خربزه درختی یا پاپایا، منبع شگفت انگیز عاملی فعال به نام پاپائین است که می‌تواند رشد مو را مهار کرده و فولیکول‌های مو را جدا کند. ضمنا پاپایا برای افرادی که پوست حساس دارند مفید است. این میوه همراه با زردچوبه ترکیب خوبی برای برداشتن مو‌های زائد صورت است. نصف یک عدد پاپایا را له کنید و یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه کرده و خمیر درست کنید. خمیر را مستقیما روی پوست، قسمتی که مو ظاهر شده بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب بشویید. این کار را چند بار انجام دهید.

۵. ماست، زردچوبه و آرد نخود

زردچوبه همراه با ماست و آرد نخود کمک‌تان می‌کند از شر مو‌های ناخواسته‌ی صورت رها شوید. ضمنا ماست بعث می‌شود حساسیت پوست‌تان نیز کمتر شود. دو قاشق چایخوری ماست را با دو قاشق چایخوری آرد نخود و دو قاشق چایخوری زردچوبه در کاسه‌ای ترکیب کرده و آن را مستقیما روی پوست گذاشته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

۶. ماست و آرد برنج

ماست در ترکیب با آرد برنج نیز کمک می‌کند مو‌های زائد صورت را بردارید. یک چهارم قاشق چایخوری ماست را با یک دوم قاشق چایخوری آرد برنج ترکیب کنید تا خمیر مانند شود و آن را به پشت لب‌تان بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید و با آب تمیز آبکشی کنید. این راهکار را دست کم ۲ بار در هفته انجام دهید.

۷. موز و جو دوسر

ماسک موز و جو دوسر می‌تواند اسکراب موثری برای زدودن مو‌های زائد صورت باشد. یک عدد موز رسیده را با یک تا دو قاشق چایخوری جو دوسر ترکیب کنید. خمیر حاصل را با حرکات دورانی به پوست بمالید و ۱۵ دقیقه ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

 

از بین بردن سبیل خانم‌ها به طور طبیعی

 

۸. چای بابونه و شکر

بابونه نه تنها فواید زیادی برای سلامتی دارد بلکه به عنوان عاملی موثر در مراقبت و زیبایی پوست عمل می‌کند. پودر بابونه را در آب جوش بریزید و صبر کنید تا دم بکشد. دو فنجان شکر قهوه‌ای را در یک دوم فنجان چای بابونه بریزید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط حاصل را بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس آن را روی پوست بمالید. بگذارید کمی بماند و سپس مانند اسکراب روی پوست بکشید. صورت را با آب سرد بشویید.

۹. شکر

شکر هم می‌تواند رشد مو‌های ناخواسته را مهار کند. چند قاشق چایخوری شکر را در یک قابلمه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. کمی آبلیموی تازه به آن اضافه کرده و حرارت دهید تا مایع غلیظی درست شود. وقتی سرد شد آن را به پشت لب‌تان بزنید. با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و فورا در جهت عکس رویش مو‌ها آن را بکشید.

۱۰. لیموترش، زردچوبه و آب خیار

راهکار بعدی ترکیب زردچوبه، لیموترش و آب خیار است. لیموترش تاثیرات روشن کنندگی روی پوست داشته و زردچوبه هم مو‌های زائد را برطرف کرده و حفره‌های پوست را می‌بندد. ضمنا آب خیار خاصیت خنک کنندگی داشته و پوست را آرام می‌کند. آبلیمو و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت گذاشته و با آب بشویید. سپس آب خیار را هم ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

۱۱. پاپایا و شیر تازه

پاپایا و شیر تازه راهکار بعدی برای برطرف کردن مو‌های زائد هستند. پاپایا علاوه بر اینکه مو‌ها را بی‌رنگ می‌کند و پوست را تغذیه می‌کند، ترکیب آن با شیر نیز می‌تواند مو‌های صورت را بزداید. پاپایا را قبل از ترکیب با شیر آسیاب کنید و آن را روی پوست بمالید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به آرامی ماساژ بدهید. این کار را هفته‌ای سه بار انجام دهید تا مو‌های ناخواسته کاملا برطرف شوند.

۱۲. آرد لوبیا سبز

در مقایسه با سایر راهکار‌های برطرف کردن مو‌های زائد صورت، آرد لوبیا سبز به زمان طولانی‌تری برای اثر گذاشتن نیاز دارد، اما اثر آن بیشتر باقی می‌ماند و برای پوست هم خطری ندارد. آرد لوبیا سبز را با آب گرم یا با پودر زردچوبه ترکیب کنید و ان را ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و اجازه دهید خشک شود. سپس با یک دستمال مرطوب آن را از روی پوست پاک کرده و با آب سرد آبکشی کنید. این راهکار را دست کم سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

۱۳. آبلیمو و نشاسته ذرت

می‌توانید با آبلیمو و نشاسته ذرت یک ماسک طبیعی درست کنید. این ماسک یکی از موثرترین راه‌های برطرف کردن مو‌های زائد است. ۱۰ میلی گرم آبلیمو، ۳۰ گرم نشاسته ذرت و ۱۵۰ میلی گرم آب تمیز را با هم ترکیب کنید و آن را مستقیما روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با دست آن را روی پوست بمالید و با آب بشویید.

۱۴. ماسک پوست لیمو و پرتقال

از پوست پرتقال و لیمو در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود. عصاره‌ی پوست این میوه‌ها می‌تواند به طور طبیعی مو‌ها را بی‌رنگ کرده و در عرض چند روز محوشان کند. یک قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال خشک شده، یک تا دو قاشق چایخوری روغن زیتون، یک قاشق چایخوری بادام آرد شده، یک قاشق چایخوری پودر پوست لیموی خشک شده، یک قاشق چایخوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری گلاب را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را ۵ تا ۷ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با حرکات دورانی ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید و صورت را بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای دو بار انجام دهید.

۱۵. اسطوخودوس و روغن درخت چای

موی زائد می‌تواند یکی از علائم هیرسوتیسم یا پُرمویی در زنان باشد. راه حل درمان پُرمویی که مطالعات زیادی نیز آن را تائید کرده‌اند، عصاره‌ی روغنی با خاصیت آنتی اندروژنیک است. اسطوخودوس و روغن درخت چای می‌توانند رشد مو‌های ناخواسته را کاهش بدهند. یک قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس و ۴ تا ۶ قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید و با یک پنبه توپی آن را به پوست‌تان بزنید و چند ساعت صبر کنید. این کار را روزی یک تا دو بار و به مدت ۳ ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

هشدار: این دو عصاره بسیار قوی هستند و می‌توانند عوارضی داشته باشند، بنابراین قبل از اینکه آن را مستقیما به پوست صورت‌تان بزنید، روی دست‌تان امتحان کنید. اگر علائمی ندید می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱۶. تخم مرغ

یک راهکار مفید دیگر تخم مرغ است. ضمنا تخم مرغ می‌تواند تمام آلودگی‌ها را از روی پوست‌تان پاک کرده و آن را نرم و شاداب کند. سفیده‌ی یک تخم مرغ را با مقداری آرد ذرت و شکر خوب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست شود. آن را به پشت لب‌های‌تان بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه ماسک را بردارید.

۱۷. شنبلیله

شنبلیله هم گیاهی است که به خوبی می‌تواند مو‌های ناخواسته را از روی پوست‌تان بردارد. تخم شنبلیله را شب بخیسانید و روز بعد بخورید. یا اینکه دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله راپودر کرده و با آب ترکیب کرده خمیر درست کنید و آن را به پوست‌تان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. با یک تکه پارچه خشک و نرم به آرامی صورت را تمیز کرده و بشویید.

 

منبع: هشدارنیوز

بیوتی بازدید : 26 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

به احتمال زیاد به دفعات زمانی که در حال آرایش بوده اید دیده اید که دخترتان با علاقه به شما خیره شده.

دختران از چه موقع میتوانند آرایش کنند؟

سن علاقه به استفاده از لوازم آرایش در دختران فرق دارد، به گونه ای که حتی برخی ها به طور کل به این مسئله علاقه‌ای ندارند پس سن دقیقی را نمی‌توان گفت. ولی چنانچه دختر شما استفاده از لوازم آرایش را دوست دارد و به حد کافی بزرگ شده و می‌تواند از عهده‌ی آن برآید با رعایت نکات زیر این کار را انجام دهید.

چند نکته در مورد آرایش دختران
زیبایی طبیعی دختر خود را تایید کنید

پیش از معرفی هر نوع لوازم آرایش اطمینان داشته باشید که دختر شما می‌داند که از زیبایی درون و صورت بهره مند است. چرا که لوازم آرایش تنها برای زیبایی چهره هستند ولی ارزش زیبایی درون یقینا بیشتر از زیبایی چهره می‌باشد. در این مرحله چیزی که در اولویت است این است که او باید با پوست خود راحت باشد در غیر این‌صورت به علل اشتباه به لوازم آرایش گرایش پیدا خواهد کرد.


چه وقتی آرایش کردن برای دختر شما زود است؟

شاید دخترتان تصور کند که برای آغاز آرایش کردن دیگر خیلی دیر شده است، ولی باید به او بفهمانید که دوران کودکی هیچ گاه در زندگی انسان قابل برگشت نیست،پس باید تا آنجایی که می‌تواند از کودک بودنش لذت ببرد.

 

همینطور باید به او کمک کنید که بفهمد آرایش کردن، نه فقط ظاهرش را نسبت به سنی که دارد پیر تر می‌کند، بلکه توجه اشخاص غریبه که در سن و سال او بسیاری خطرناک نیز هست را به خود جلب می‌کند.

با محصولات مراقبت از پوست آغاز کنید

یکی از کارهایی که باید انجام بدهید این است که به او یاد دهید تا بسیار کم از لوازم آرایش استفاده کند. نوجوانان اغلب پوست چربی دارند پس در این سن داشتن رژیم غذایی که جوش‌های پوست را کم کرده و برای سلامت پوست مناسب است خیلی مهم می‌باشد. البته نوجوانان در رعایت رژیم غذایی قدری کوتاهی می کنند اما شما باید شیوه پاک‌سازی و مرطوب کردن منظم پوست و همینطور اهمیت آن را به دختر خود یاد بدهید.


به دخترتان در انتخاب کمک کنید

شما به عنوان کسی که تجربه ای در این موضوع دارد می توانید به صورت غیر مستقیم او را در مسیر آرایش ملایم و کم بگذارید مثلا با گفتن اینکه آرایش کردن تو را از این سنی که هستی بزرگتر نشان میدهد.

با مقدار کم آغاز کنید

خط لب، خط چشم، کرم پودر و پنکیک را به یک‌باره در اختیار او نگذارید بلکه با اصول اولیه و کم کم آغاز کنید. دختر شما هر چه بیشتر آرایش کند مجبور به خرید بیشتر لوازم آرایش خواهد شد و درنتیجه هزینه شما افزایش پیدا می کند. مثلا به‌جای خرید رژ لب گران با برق لب رنگی آغاز کنید. سایه‌های چشم خنثی، مرطوب کننده‌های رنگی و ریمل‌های مژه و ابروی قهوه‌ای رنگ موارد خوبی برای آغاز استفاده از لوازم آرایش هستند.


احساسات او را نادیده نگیرید

زمانی که دختر شما یاد گرفت که چگونه از پوست خود مراقبت کند و لوازم آرایش را استفاده کند، اکنون وقت این است که بگذارید تا با انواع آرایش، رنگ‌ها و مدل‌ها احساسات خود را نشان دهد. چنانچه هر هفته آرایش‌های گوناگونی می‌کند اما بیشتر ازخواسته‌های شما نمی‌رود، بنابراین نگران نباشید. مدام زیبایی او را به او خاطر نشان کنید چرا که با این کار احساس خوبی از خود خواهد داشت و زیبایی حقیقی او بیشتر نمود خواهد کرد.

 

منبع: بولتن

بیوتی بازدید : 30 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

حرارت و گرما همان طور که به پوست آسیب می‌زند به مو هم آسیب‌رسان است. بنابراین باید در هوای گرم تابستان مراقبت بیشتری انجام داد تا موها سالم و جذاب بماند.

حرارت و گرما همان طور که به پوست آسیب می‌زند به مو هم آسیب‌رسان است. بنابراین باید در هوای گرم تابستان مراقبت بیشتری انجام داد تا موها سالم و جذاب بماند.

بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

ماسک مرطوب کننده

دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را 20 دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپو بشویید.

ماسک تقویت کننده رشد

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید. این ماسک را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، سپس با یک شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک موهای خشک

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون را مخلوط کنید.ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه سس مایونز به دست آید.

ماسک مو‌های چرب

شش قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به پنج قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن چهار قطره روغن علف لیمو به مخلوطی یکدست برسید. این ماسک به مدت20 دقیقه روی سر بماند.

ماسک مو‌های فر

یک آووکادوی رسیده را له و بعد از کمی گرم شدن با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود. این مخلوط باید قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده ‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک درخشندگی مو

برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید.این ماسک را روی مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

ماسک مو‌های آسیب دیده

سه قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود 20 دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

ماسک ضد شوره

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

 

منبع: انتخاب

بیوتی بازدید : 30 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

 اکستنشن چه آسیبی به موها می رساند؟

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: در صورت استفاده مداوم از روش اکستنشن مو ریشه موهای فرد دچار آسیب جدی شده و فرد با ریزش مو مواجه می شود.

 

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: در صورت استفاده مداوم از روش اکستنشن مو ریشه موهای فرد دچار آسیب جدی شده و فرد با ریزش مو مواجه می شود.

«اکستنشن مو که همان افزودن موهای بافت شده به موهای طبیعی جهت پرپشت نشان دادن موها است به دلیل افزایش حجم مو، موجب سنگین شدن سر و کشش موها شده و به موهای طبیعی فشار می آورد می تواند موجب ریزش مو شود.»

 

اکستنشن چه آسیبی به موها می رساند؟

 

وی در ادامه گفت:«طبیعی است که اکستنشن می تواند موهای طبیعی را تخریب کرده و موجب عفونت ریشه موها و کنده شدن موهای طبیعی شود و در صورتی که فردی به صورت مکرر از این روش استفاده کند ممکن است ریشه سالم موهای وی از بین برود.»

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد:«در صورت استفاده از این روش برای افزایش حجم موها نباید به صورت دائم از این روش استفاده شود و هر چه حجم موها بیشتر باشد امکان گره خوردن موهای اضافه شده با موهای طبیعی بیشتر بوده و فرد دچار ریزش موی بیشتری می شود.»

منبع: دلگرم

بیوتی بازدید : 31 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

اگر تصمیم بگیرید بدون اطلاعات کافی قبلی یک نوع کرم ضدآفتاب را برای خرید انتخاب کنید، احتمالا گیج و ناامید خواهید شد؛ چراکه اصطلاحاتی در این زمینه وجود دارد که اگر بدون آمادگی آن‌ها را بررسی کنید، ایده‌ای نخواهید داشت که چه معنایی دارند و به چکار خواهند آمد. اما نگران نباشید، چراکه اینجا شما را روشن خواهیم کرد بهترین کرم ضد آفتاب برای شما چیست. برای انتخاب یک محصول مناسب که پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند، باید چند پارامتر را در نظر بگیرید؛ اول اینکه درجه  SPF ضدآفتاب موردنظر شما چقدر است و آیا از این نظر مناسب شما هست یا خیر.

اگر پوست حساسی دارید که معمولا به مواد شیمیایی یا کرم‌ها واکنش نشان‌ می‌دهد، بهتر است این مورد را بیشتر از دیگر افراد جدی بگیرید و در انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست دقت بیشتری به خرج بدهید.

تاثیر SPF در کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست

spf ضد آفتاب مناسب رنگ پوست روشن

این حروف اختصاری که خلاصه شده ” Sun Protection Factor” است، درحقیقت عاملی است که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید حفاظت می‌کند. البته که همۀ پرتوهای آفتاب مضر نیستند و ما به بسیاری از آن‌ها برای ادامه بقا نیاز داریم اما اشعه ماوراء بنفش (که حتما اسم آن را شنیده‌اید) باعث بروز مشکلاتی برای ما می‌شود. این اشعه خود به دو نوع اشعه UVA و UVB تقسیم می‌شود که هر کدام به نوعی به پوست ما آسیب می‌رسانند. اگر بخواهیم بهتر تشریح کنیم، در برخورد با پوست، اشعه ماورا بنفش نوع A عوارض بیرونی اندکی را از خود نشان می‌دهد و درعوض، با نفوذ به لایه‌های داخلی به عمق آن آسیب وارد می‌کند. از آنجا که این آسیب‌ها در اعماق رخ می‌دهد، ممکن است عوارض آن چند سال بعد به شکل چروک‌های پوستی ظهور پیدا کند. در مقابل، اشعه UVB عوارض ظاهری بیشتری دارد و خود را به شکل التهاب، سرخی پوست یا حتی آفتاب‌سوختگی نشان می‌دهد اما ممکن است عوارض طولانی‌مدت چندانی نداشته باشد اما با قرار گرفتن در معرض صدمات دائمی، احتمال بروز مشکلات جدی‌تر هم بالا می‌رود. SPF در دستۀ کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست، جلوی ورود اشعه UVB را به بدن گرفته و از آسیب رسیدن به سلول‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد.

چرا باید ضدآفتاب‌ را براساس رنگ پوست انتخاب کنیم؟

کرم ضد آفتاب بر اساس رنگ پوست

SPFدر ضدآفتاب‌ها می‌تواند عدد ۱۵، ۳۰ یا ۵۰ را کنار خود داشته باشد. این اعداد نشانگر قدرت آن ضدآفتاب در حفاظت از پوست در برابر اشعه UVB به‌حساب می‌آید. به این صورت که SPF 15 تا ۹۳%، SPF 30 تا ۹۷% و SPF 50 تا ۹۸% اشعه ماورا بنفش را از سطح پوست دفع می‌کند. احتمالا حالا با خودتان فکر می‌کنید که طبعا هرچه SPF بیشتر باشد، بهتر است اما این یک فکر اشتباه است… چراکه این کرم‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند و ما نمی‌خواهیم بی‌جهت بدن را در معرض این مواد قرار بدهیم؛ در نتیجه، مهم است که ضدآفتاب مناسب‌ را براساس نیاز پوست انتخاب کنیم.

کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست روشن

بهترین کرم ضد آفتاب رنگ پوست روشن

اگر از افرادی هستید که رنگ پوست بسیار روشنی دارید، احتمالا قرار گرفتن در معرض نور خورشید شما را به جای برنزه کردن، می‌سوزاند. اگر چنین پوستی دارید، لازم است تا از کرم ضدآفتابی با SPF 50 استفاده کنید و تا حد ممکن از این لایه حساس بدنتان محافظت کنید.

اگر هم پوستتان زیاد روشن نیست اما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دچار سوختگی‌های ناراحت‌کننده و دردناک می‌شود، باز هم پیشنهاد ما این است که از کرم ضدآفتابی با چنین SPFهایی استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست زرد و شرقی

کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست

توصیه این است، برای افرادی که در حوزه خاور دور سکونت دارند، نژادشان به هند و اروپایی باز می‌گردد یا اینکه به‌طور کلی پوستی از این نوع جنس دارند، از کرم‌های ضدآفتاب با SPF  بین ۱۵ تا ۲۰ استفاده کنند. هرچند که پوست این افراد هم در ظاهر سفید است اما مقاومت لایه‌های آن با نوع پوستی که پیشتر ذکر کردیم، تفاوت دارد و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سوختگی متوسطی ایجاد می‌کند. ضمن اینکه نسبت به نوع پوست دستۀ اول، پوست خاور دوری‌ها یا افرادی که پوستی مشابه آن دارند، کمی خاصیت برنزه شدن دارد.

بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست گندمی

بهترین کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست گندمی

این نوع پوست در حالت عادی سفید و روشن است اما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به سادگی تغییر رنگ می‌دهد و برنزه می‌شود. این نوع پوست معمولا دچار سوختگی اندکی می‌شود و بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست گندمی، ضدآفتابی است که SPFیی بین ۶ تا ۱۵ درجه داشته باشد.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست‌های سبزه و تیره

کرم ضد آفتاب مناسب رنگ پوست سبزه و تیره

این نوع پوست به دلیل مقاوم بودن، بسیار کم دچار سوختگی یا برنزه شدن می‌شود اما اگر پوست سبزه‌ای دارید، ممکن است در مقابل تابش خورشید پوستتان تیره‌تر شود. بنابراین؛ اگر این اتفاق برایتان خوشایند نیست، پیشنهاد می‌کنیم از کرم ضدآفتابی با SPF بین ۱۰ تا ۲ استفاده کنید.

PA، نشانگر میزان محافظت از UVA

لیست بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب

همانطور که گفتیم، نمی‌توان کاملا جلوی اشعه UVA را گرفت اما تلاش‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته است. علامت (PA) که مخفف ” Protection Grade of UVA” است، روی برخی از ضدآفتاب‌ها وجود دارد و بیشتر در کشورهای خاور دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع دسته‌بندی، ضدآفتاب‌ها براساس میزان جلوگیری از جذب اشعه UVA، از +PA تا PA++++ طبقه‌بندی می‌شوند. استفاده از ضدآفتاب‌ها جلوی صدمات اشعه‌های مضر خورشید را به پوست ما می‌گیرند اما این را توجه داشته باشید که این کرم‌ها هم حاوی مواد شیمیایی هستند. بنابراین، همان‌طور که گفتیم بهتر است تا از کرم ضدآفتاب مناسب رنگ پوست خودتان استفاده کنید و موادی با قدرت بیشتر را برای آن به‌کار نگیرید.

کرم‌های ضدآفتاب بر اساس نوع پوست

بهترین کرم ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

نوع پوست شما یکی دیگر از عوامل مهم در خرید کرم ضدآفتاب به‌حساب می‌آید؛ چراکه اگر به این عامل دقت نداشته باشید، ممکن است سطح پوست شما دچار عوارضی مانند جوش یا آکنه شود. بنابراین، پیش از انتخاب کرم مناسب ابتدا به این مسئله توجه داشته باشید که جنس پوست شما چیست؛ خشک است، چرب یا معمولی.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، در زمان خرید ضدآفتاب بهتر است کمی دقت به خرج بدهید؛ چراکه اگر به این موضوع دقت کافی نداشته باشید، ظرف چند روز شاهد بروز انواع جوش‌های ناراحت‌کننده روی پوستتان خواهید بود. برای اینکه از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید، لازم است از کرم‌هایی که در آن‌ها مواد حاوی چربی وجود نداشته باشد (اصطلاحا Oil Free) استفاده کنید و اگر همچنان مشکل جوش‌ها به قوت خود باقی است، بهتر است کرم‌های ضدآفتاب فاقد رنگ را انتخاب کنید تا میزان استفاده از مواد شیمیایی و میزان تحریک پوست را به حداقل برسانید.

بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک و لک دار

بهترین ضدآفتاب برای پوست خشک

بعضی از افراد فکر می‌کنند پوست خشک نیازی به رسیدگی چندانی ندارد در حالی که این یک تصور کاملا اشتباه است. این نوع پوست با قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید دچار لک می‌شود و به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد. ضدآفتاب مناسب برای پوست خشک و لک دار باید حاوی ترکیبات روغنی باشد و در عین بتواند آبرسانی را نیز به پوست انجام بدهد تا از تجمع چربی روی سطح آن و بستن منافذ پوست جلوگیری کند.

بهترین ضدآفتاب برای پوست معمولی

بهترین ضدآفتاب برای پوست معمولی

افرادی با پوست معمولی هم نیاز به ضدآفتاب مناسب دارند. آنچه اهمیت دارد این است که اگر پوست شما از نوع معمولیست، از کرم‌های ویتامینه (مانند کرم‌های حاوی ویتامین E) استفاده کنید تا زمانی‌که پوستتان را با این مواد می‌پوشانید، مواد مغذی کافی به آن برسد.

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

کرم‌های ضدآفتاب به دو دسته رنگی و شفاف تقسیم می‌شوند. کرم‌های ضدآفتاب رنگی، در حقیقت کار ضدآفتاب و کرم‌پودر را با هم انجام می‌دهند و برای پوشاندن انواع لک‌ها نیز کاربرد دارند. پس اگر چنین مشکلی ندارید، بهتر است از همان کرم‌های فاقد رنگ استفاده کنید اما اگر به هر دلیلی از کرم پودر نیز در آرایشتان کمک می‌گیرید، ضدآفتاب‌های حاوی رنگ گزینه‌های بهتری هستند.

 

منبع: بانی مگ

بیوتی بازدید : 28 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

اگر به دنبال ضخیم کردن مو‌ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو‌های خود هستید و یا قصد دارید مو‌های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و مقرون به صرفه ‌تر از محصولات شیمیایی موجود در بازار ‌ها هستند.

روغن های مفید برای مراقبت از مو

 زمانی که صحبت استفاده از روغن‌های اساسی برای مو‌ها به میان می‌آید، گزینه‌های فراوانی وجود دارند. اگر به دنبال ضخیم کردن مو ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو‌های خود هستید و یا قصد دارید مو‌های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و به اندازه محصولات مراقبت از مو مؤثر هستند.

به لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر هستند - مصرف مقدار اندکی از یک بطری کوچک روغن ضروری نه تنها می‌تواند مو‌های تان را تغذیه کند، بلکه موجب کاهش شکستگی مو ها، موخوره و مقابله با عفونت‌های پوستی می‌شود. بعلاوه، روغن‌های اساسی کاملاً طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای شما ضرری ندارند.

معرفی ۷ روغن برای تقویت سلامت مو

۱. اسطوخودوس

مطالعات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تقویت کننده مو است. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۶، کاربرد موضعی روغن اسطوخودوس باعث افزایش چشمگیر تعداد فولیکول‌های مو در موش‌های ماده شد. روغن اسطوخودوس همچنین توانست عمق فولیکول‌های مو را عمیق‌تر کرده و لایه حرارتی را ضخیم‌تر کند.

روغن اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی دارد و از آن برای مقابله با اختلالات باکتریایی و قارچی استفاده می‌شود. برخی دیگر از مزایای روغن اسطوخودوس توانایی آن در تسکین التهاب پوست سر و بهبود خشکی پوست و مو است. به علاوه، از آنجا که استرس و تنش عاملی است که می‌تواند به نازک شدن مو‌ها کمک کند، از روغن اسطوخودوس می‌توان برای ایجاد یک فضای آرام و بدون استرس استفاده کرد.

۲. رزماری

روغن رزماری یکی از روغن‌های اساسی برای تقویت ضخامت و رشد مو است. از آن برای افزایش متابولیسم سلولی استفاده می‌شود، که باعث تحریک رشد مو و بهبودی می‌شود. تحقیقات حتی نشان می‌دهند که روغن رزماری همانند ترکیب شیمیایی ماینوکسیدیل، یک درمان موضعی رایج برای ریزش مو است. وقتی صحبت از تقویت سلامتی مو می‌شود، از مزایای روغن رزماری نیز می‌توان به جلوگیری از طاسی، کند شدن روند خاکستری و درمان شوره سر و خشکی پوست سر اشاره کرد.

برای استفاده از روغن رزماری برای مو‌های خود، ۳-۵ قطره مصرف کنید و آن را با روغن زیتون به همان اندازه مخلوط کنید، و سپس این مخلوط را حدود دو دقیقه در پوست سر خود ماساژ دهید. برای ۳ تا ۴ ساعت اجازه دهید روی مو‌های تان بماند و سپس طبق معمول مو‌های خود را بشویید.

 

۳. بابونه

روغن بابونه یک روغن ضروری عالی برای مو است، زیرا در ضمن تسکین التهاب پوست سر باعث درخشش و نرمی به مو‌های شما می‌شود.

آیا می‌دانید از روغن بابونه برای روشن کردن مو‌های شما به طور طبیعی استفاده می‌شود؟ ۵ قطره روغن بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک سوم فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. برای ایجاد خمیر از آب گرم استفاده کنید و مخلوط را روی مو‌های خود بمالید. آن را در پوست سر خود و در پایه مو‌های خود ماساژ دهید، سپس بگذارید حدود نیم ساعت روی سر بماند قبل در نهایت سر خود را بشویید. اگر می‌خواهید تأثیر بهتری داشته باشد، در حالی ترکیب روی سر تان است، زیر نور آفتاب نشسته بنشینید.

تحقیقات نشان می‌دهند که ۵۰ درصد از خانم‌ها مو‌های خود را مرتباً رنگ می‌کنند و درست پس از رنگ کردن مو‌های خود احساس جذابیت بیشتری می‌کنند، اما محصولات بهداشتی که برای روشن کردن مو استفاده می‌شوند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند. از انتخاب یک جایگزین طبیعی اطمینان حاصل کنید تا در معرض محصولات غیر بهداشتی رنگ مو مانند فرمالدئید و سفید کننده (هیدروکسید پراکسید) قرار نمی‌گیرید.

۴- روغن چوب سرو

روغن چوب سرو برای تحریک فولیکول‌های مو از طریق افزایش گردش خون به پوست سر استفاده می‌شود. این می‌تواند باعث رشد مو و کندی ریزش مو شود. همچنین می‌تواند نازک شدن مو‌ها و انواع مختلف آلوپسی را درمان کند.

مطالعه‌ای که در اسکاتلند انجام شده است، شامل ۸۶ بیمار بود که به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند - یک گروه روزانه ترکیبی از روغن‌های سرو، آویشن، رزماری و اسطوخودوس را در مخلوطی از روغن جوجوبا و حامل انگور بر روی اسکالپ سر خود ماساژ دادند. گروه کنترل روزانه فقط از روغن‌های حامل استفاده می‌کردند. بعد از گذشت ۷ ماه، ۴۴ درصد از بیماران در گروه اسانس بهبود علائم آلوپسی را نشان دادند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از گروه کنترل بهبودی داشتند.

روغن ضروری سرو نیز می‌تواند به کاهش تحریکات پوستی و دفع التهابات کمک کند، که می‌تواند در شب‌های تابستان برای گذراندن ساعات بیرون از خانه مفید باشد.

روغن چوب سرو را می‌توان بصورت موضعی روی پوست سر و مو بمالید. این روغن با روغن‌های ملایمی مانند اسطوخودوس و روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل به خوبی مخلوط می‌شود. همچنین می‌توانید ۲-۳ قطره روغن چوب سرو را به نرم کننده خانگی خود اضافه کنید.

۵- روغن مریم گلی (Clary Sage)

یک ماده مهم در روغن مریم گلی به نام linalyl acetate التهاب پوست را کاهش داده و تولید چربی روی پوست را تنظیم می‌کند. مریم گلی (Clary Sage) همچنین به عنوان داروی طبیعی برای بثورات و یک ماده ضد باکتری عمل می‌کند. اما شاید مهم‌تر از همه این است که مریم گلی می‌تواند به در رفع استرس و تعادل هورمون‌ها کمک کند. سه نوع ریزش مو می‌تواند با استرس زیاد همراه باشد: تلوژن افلوویوم، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو) و آلوپسی آرئاتا. از آنجا که می‌توان از مریم گلی برای رفع استرس و کاهش سطح کورتیزول در بدن استفاده کرد، به عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش مو‌های ناشی از استرس عمل می‌کند.

Clary Sage به خوبی با روغن جوجوبا ترکیب می‌شود. این دو می‌توانند به شما در تنظیم تولید چربی روی پوست کمک کنند و به شما در جلوگیری از لکه‌های پوستی یا پوسته پوسته شدنی که منجر به شوره سر می‌شوند، مفید باشد. برای کاهش استرسی که با ریزش مو همراه است، می‌توانید عطر روغن مریم گلی را در خانه پخش کنید یا چند قطره را روی مچ، گردن و کف پای خود بمالید.
به گزارش سرویس مجله برخط نیوز به نقل از فرارو -

۶. روغن علف لیمو

روغن علف لیمو دارای خاصیت درمانی است و به عنوان یک پاک کننده و ضد عفونی کننده موثر عمل می‌کند. این می‌تواند فولیکول‌های مو شما را تقویت کرده و خارش پوست سر و التهاب آن را تسکین دهد. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که استفاده از روغن علف لیمو بعد از هفت روز شوره سر را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بعد از ۱۴ روز استفاده موضعی اثر آن را حتی بیشتر می‌کند.

برخی از فواید روغن علف لیمو شامل توانایی آن به عنوان ماده‌ای دفع کننده طبیعی استرس (که با ریزش مو همراه است) و درمان سردرد است.

شما می‌توانید ۱۰ قطره روغن علف لیمو را به بطری شامپو خود اضافه کنید، یا می‌توانید روزانه ۲-۳ قطره را در پوست سر خود همراه با نرم کننده خود ماساژ دهید. همچنین روغن علف لیمو برای کاهش استرس و سم زدایی از فضا می‌تواند در خانه پخش شود.

۷. سوسنبر

سوسنبر (گونه‌ای نعناع) به تحریک پوست سر کمک می‌کند و به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده قدرتمند، می‌تواند شوره سر و حتی شپش را درمان کند. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نعناع باعث رشد مو نیز می‌شود. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۴، استفاده موضعی از روغن نعناع به مدت چهار هفته اثرات برجسته در رشد مو، افزایش ضخامت مو، تعداد فولیکول و عمق فولیکول را نشان می‌دهد.

سوسنبر باعث احساس خنکی سر می‌شود و به تسکین و کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. علاوه بر این استفاده از روغن سوسنبر، برای تقویت انرژی ذهنی، تقویت روحیه و رفع تنش یا سردرد نیز کار می‌کند.

۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

۵ مزیت روغن‌های اساسی برای مو

۱. تحریک رشد مو

عموما مبتلایان به ریزش مو به امید بازیابی کامل مو‌های خود به جراحی‌های جایگزینی مو و محصولات شیمیایی جلوگیری از ریزش مو مراجعه کنند، اما اولین خط برای مقابله با ریزش مو باید رفع علت اصلی باشد، خواه با افزایش گردش خون، مبارزه با التهاب یا افزایش رطوبت.

نکته شگفت انگیز در مورد روغن‌های اساسی این است که چند قطره می‌تواند همه این کار‌ها را برای شما انجام دهد. لازم نیست از محصولات حاوی مواد شیمیایی برای تحریک رشد مو استفاده کنید، روغن‌های اساسی مانند رزماری و چوب سرو را می‌توان بصورت موضعی برای جلوگیری و برطرف کردن ریزش مو استفاده کرد.

۲. خلاصی از شر شوره سر

یکی دیگر از نگرانی‌های رایج نحوه خلاص شدن از شر شوره سر است، یک اختلال پوستی که ۵۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شوره سر در اثر ایجاد پوست مرده اتفاق می‌افتد و در موارد شدید تر، ارگانیسم مخمر مانند آن را تشدید می‌کند. همچنین ممکن است توسط محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی ایجاد شده باشد که پوست سر شما قرمز، خارش و پوسته پوسته می‌شود.

خواص ملایم، شفابخش و مرطوب کننده روغن‌های اساسی مانند اسطوخودوس و علف لیمو به شما در مقابله با شوره سر به طور طبیعی کمک می‌کند و به از بین بردن مشکلات رایج مراقبت از مو مانند پوست سر پوسته پوسته و خارشی شدن آن جلوگیری می‌کند.

۳. تغذیه مو‌ها

عموما اکثر افراد مبلغ زیادی را صرف محصولات مراقبت از مو می‌کنند تا موهایشان بدرخشد، نرم‌تر و ضخیم‌تر به نظر برسد. متأسفانه، بسیاری از این محصولات آسیب‌های بیشتری نسبت به مزایایی که ارائه می‌دهند، دارند. به عنوان مثال، درمان کراتین حاوی مواد سمی مانند فرمالدئید است که به عنوان یک ماده سرطان زا در انسان شناخته شده است.

به جای روی آوردن به این روش‌های مرسوم، استفاده از روغن‌های اساسی مو باعث می‌شود بدون تجربه عوارض جانبی احتمالی، مو‌های شما قوی‌تر و سالم‌تر شود. خاصیت مرطوب کنندگی، تسکین دهنده و ضد التهاب و ضد عفونی کننده روغن‌های اساسی برای تغذیه طبیعی مو‌های بسیار مفید و مؤثر است.

۴- از چرب شدن مو‌ها جلوگیری کنید

غدد سباسه یا غدد چربی پوست وظیفه دارند سطح هیدراتاسیون مناسب را از طریق سبوم یا چربی که تولید می‌کنند حفظ کنند. این چیزی است که به مو‌های شما درخشش لازم و سالم را می‌بخشد، اما وقتی غدد شما بیش از حد چربی تولید کند، مو‌های شما می‌تواند چرب به نظر برسد، حتی اگر همان روز مو‌های تان را شسته باشید. برخی از روغن‌های اساسی مانند سوسنبر (نوعی نعناع) می‌توانند به شما در کنترل تولید سبوم کمک کنند و مو‌های تان بدون اینکه چرب به نظر برسند، براق باقی بماند.

۵- کاهش هورمون‌های استرس

تحقیقات نشان می‌دهد که استرس با ریزش مو همراه است و عدم تعادل هورمون نیز می‌تواند دلیل دیگری برای این امر باشد. استرس باعث ایجاد التهاب شده و باعث رگرسیون فولیکول مو می‌شود و در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود. به نظر می‌رسد خیلی هم سخت نیست که صرفاً با انتشار اسانس‌های آرام بخش و تسکین دهنده استرس خود را کنترل کنید استشمام عطر روغن‌هایی مانند اسطوخودوس و مریم گلی در خانه می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو به طور طبیعی کمک کند.

استفاده از روغن‌های اساسی به همراه دستور العمل‌های خانگی تقویت مو

روغن‌های اساسی مو به راحتی بصورت آنلاین یا در فروشگاه‌ها و عطاری‌های محلی شما یافت می‌شوند. بسیار مهم است که فقط روغن‌های اساسی را خریداری کنید که ۱۰۰ درصد درجه خالصی دارند، به خصوص وقتی که روغن را مصرف می‌کنید یا آن را به صورت موضعی مصرف می‌کنید. همچنین ایده خوبی است که با استفاده از هر روغن اساسی که برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید، یک آزمایش Patch (واکنش‌های آلرژی زا) را انجام دهید.

از آنجا که روغن‌های اساسی بسیار قوی هستند، باید قبل از استفاده موضعی با روغن حامل رقیق شوند. برخی روغن‌های حامل مفید برای مو شامل موارد زیر است:

• روغن نارگیل - روغن نارگیل حاوی اسید‌های چرب با زنجیره متوسط از جمله اسید لوریک و اسید capric است که دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچ قوی هستند. این خاصیت به تمیز کردن کامل مو و پوست سر کمک می‌کند و از این طریق به جلوگیری و معالجه مسائلی مانند شوره سر کمک می‌کند.

• روغن جوجوبا - روغن جوجوبا رشد مو را ترغیب و پوست سر را مرطوب می‌کند. همچنین به عنوان نرم کننده مو و تقویت کننده فولیکول‌های مو عمل می‌کند.

• روغن زیتون - روغن زیتون منبع ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌ها است. برخی از فواید روغن زیتون شامل توانایی آن در آبرسانی و تسکین پوست است و برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته سر و شوره سر کار می‌کند.

به سادگی می‌توانید روغن‌های ضروری مورد نظر خود را و روغن حامل ترکیب کرده و این مخلوط را در پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین می‌توانید روغن‌های اساسی را به شامپو یا نرم کننده روزمره خود اضافه کنید. اگر به دنبال پرداختن به یک موضوع خاص‌تر هستید، در اینجا چند دستور العمل DIY آورده شده است که به تقویت سلامت مو‌های شما نیز کمک می‌کند:

• مو‌های خود را ضخیم کنید: برای کمک به ضخیم‌تر شدن مو‌های خود به طور طبیعی، از این ضخیم کننده طبیعی مو که با ترکیبی از روغن‌های رزماری، سدر و مریم گلی تهیه شده است استفاده کنید. این روغن‌ها با افزایش گردش خون به پوست سر و کمک به تعادل هورمون ها، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند.

• مو‌های خود را تغذیه رسانی کنید: می‌خواهید در استفاده از اسپری‌های معمولی مو خودداری کنید، زیرا بسیاری از محصولات معمولی موجود در بازار امروزه شامل مواد شیمیایی هستند که مطمئنا نمی‌خواهید جایی در نزدیکی سر و صورت خود داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از ریزش مو‌های خود و مضرات این موارد، از این اسپری موی خانگی تهیه شده با اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید، که باعث می‌شود ریشه مو‌های شما تقویت شود.

• جلوگیری از چرب شدن مو ها: ۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به نرم کننده خود اضافه کنید تا از شر مو‌های چرب خلاص شوید.

• افزایش درخشش موها: با افزایش درخشش مو و پوست سر به کمک ماسک مو به صورت هفتگی می‌توانید در مراقبت از مو‌ها نقش پر رنگی داشته باشید.

• رنگ مو‌های خود را روشن کنید: ۲-۳ قطره روغن بابونه را قبل از بیرون آمدن در آفتاب به مو‌های خود بمالید.

نتیجه گیری

• به جای استفاده از محصولات مراقبت از موی معمولی که حاوی مواد شیمیایی خطرناک و حتی سرطان زا هستند، روغن‌های اساسی مو کاملا طبیعی و به همان اندازه مؤثر را استفاده کنید.

• روغن‌های اساسی مو می‌توانند به چندین روش به تقویت سلامتی مو کمک کنند، خواه بخواهید مو‌های خود را ضخیم، براق، پوست سر خود را آبرسانی کنید، شوره سر را درمان کنید یا موهایتان را به طور طبیعی روشن کنید.

• استفاده از روغن‌های اساسی برای مو بسیار ساده و مفید است - به سادگی روغن محبوب خود را با روغن حامل ترکیب کنید و مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. شما همچنین می‌توانید روغن‌های اساسی را در خانه پخش کنید تا با استشمم رایحه آن استرس را برطرف کرده و به رشد مو کمک کنید.

 

منبع: اقتصاد24

بیوتی بازدید : 25 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

ابرو

 

در این مقاله 4 راه سریع برای داشتن ابروهایی مرتب بدون خروج از منزل آورده شده است!

ابروهایی زیبا می خواهید؟ اینجا تنها در چند مرحله ساده!

ابرو

 

ابرو یکی از مهم ترین ویژگی های صورت است که هیچکس نمیخواهد نامرتب باشند؛ اما شاید همه وقت یا پول نداشته باشند که بطور منظم به آن ها برسند. انجام این کار توسط خودتان کمی نگران کننده است، اما واقعاً چندان هم دشوار نیست! ما اینجا برای شما 4 نکته ساده در مورد نحوه فرم دادن به ابروها را داریم!

1. مرطوب کننده بزنید

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما ابروهای شما به اندازه موهای شما به توجه نیاز دارند! مقداری سرم مرطوب کننده روی ابروهای خود بمالید تا پر و سالم به نظر برسند. همچنین می توانید از روغن های ارگانیک برای این کار استفاده کنید ، مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون. پوست شما نیز خوشحال خواهد شد!

2. مرتب کنید

اگر زمان زیادی ندارید، فقط جداکردن موهای سرگردان می تواند برای تمیز و مرتب بنظر رسیدن ابروهای شما بسیار مفید باشد و چهره شما را بسیار آراسته تر نشان دهد. اگر خود موهای ابروها نیز واقعاً بلند است، می توانید آنها را کمی کوتاه کنید تا مرتب تر به نظر برسند.

 

به ابروهای خودت مرطوب کننده بزنید

به ابروهای خودت مرطوب کننده بزنید

3. شانه کنید

شما هر روز موهای خود را شانه می کنید ، پس چرا ابروهای خود را شانه نمیزنید؟ اینکار فوراً ظاهر آنها را مرتب نشان می دهد! میتوانید برای اینکار از یک مسواک قدیمی و یا شانه کوچک ابرو که در اکثر فروشگاه های محصولات زیبایی موجود است استفاده کنید. مسواک یا شانه ابرو را همراه با جهت رشد موها کمی به سمت بالا ببرید.

4. آنها را پر کنید

با استفاده از مداد ابرو می توانید ابروهای خود را کمی پرتر کنید تا شکل آنها مشخص تر و منظم تر به نظر برسد. برای مداد خود ، باید رنگی انتخاب کنید که دو درجه روشن تر از رنگ ابروها باشد. اگر موهای شما بور یا بلوند و یا نقره ای است ، باید رنگی را انتخاب کنید که دو درجه تیره تر است.

 

ابرو های زیبا

 

منبع: سایت طلا

بیوتی بازدید : 28 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

 دمای بالای هوا در روز‌های گرم تابستان می‌تواند به مو‌های شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

 

 

 

با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب کننده و تغذیه کننده

تخم مرغ خواص تغذیه کننده و مرطوب کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به مو‌ها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن مو‌ها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم مو‌های خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن مو‌های خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از مو‌های چرب مراقبت می‌کند

مو‌های چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۵- ماسکی که از مو‌های فر مراقبت می‌کند

مو‌های مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی مو‌ها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص مو‌های آسیب دیده

مو‌های بی جان نیاز به درمان تغذیه کننده و ترمیم کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن مو‌ها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم روی مو‌ها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

 

منبع: پارسینه

بیوتی بازدید : 29 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

توصیه‌های مهم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: متخصصان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتی هنگام نشستن در سایه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آفتاب سوختگی معمولا می تواند  آسیب گذرا، خفیف و حتی شدید ایجاد کند. آفتاب سوختگی نوعی آسیب پوستی است که ناشی از تماس با اشعه‌ فرابنفش (UV) ایجاد می‌شود.

معمولاً بعد از آفتاب سوختگی، پوست چند روز پوسته پوسته می‌شود و بعد از چند هفته بهبود می‌یابد. به گفته متخصصان در مواقعی آفتاب سوختگی بیش از حد منجر به سرطان پوست می شود. با وجود تمام هشدارهایی که در  مورد آسیب‌های خورشیدی می‌شود، باز هم بسیاری از افراد، خود را در معرض اشعه‌های مضر و سوزاننده‌ خورشید قرار می‌دهند.

علی روشن، متخصص بیماری‌های پوستی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: افرادی که به طور مکرر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند قطعا دچار آفتاب سوختگی خواهند شد و این موضوع می‌تواند برایشان خطر ساز باشد. طی چند سال اخیر بسیار رایج شده که افراد، از سولار و آفتاب برای برنز شدن استفاده می‌کنند که این موضوع باعث خواهد شد که در سال‌های آینده به انواع سرطان‌های پوستی دچار شوند.

او افزود: در این بین ضد آفتاب می‌تواند مانع بزرگی برای بروز بیماری‌های خطرناک پوستی شود، به همین دلیل استفاده از ضدآفتاب در تمام فصول توصیه می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوستی گفت: استفاده از ضدآفتاب باید پس از دوران شیرخوراگی و از سن شش ماهگی شروع شود. براساس تحقیقات صورت گرفته استفاده از ضدآفتاب برای نوزادان و کودکان ضرورت بیشتری دارد.

روشن بیان کرد: فقط در سنین بالا ۷۰ سال دیگر نیازی به زدن ضد آفتاب نیست، زیرا خورشید دیگر تاثیرات مخرب نخواهد گذاشت و کافیست از کرم‌هایی که حاوی ویتامین دی هستند، استفاده شود. گروهی ازبیماری‌های حاد پوستی کهیر بوده که می‌تواند به ندرت بروز کرده و شدت بگیرد. تنها راهکار برای جلوگیری از این نوع بیماری‌های پوستی، استفاده به موقع ضدآفتاب و فاصله گرفتن از نورمستقیم خورشید است.

ملانوم، وخیم‌ترین نوع سرطان پوست

در ادامه امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیرات مخرب نور آفتاب اظهار کرد: افرادی که مدام با نور خورشید سر و کار دارند در صورت مراقبت نکردن از پوست خود، به بیماری‌های خطرناکی مانند ملانوم (که می‌تواند در هر قسمتی از پوست بدن یا در نزدیکی یک خال پوستی ایجاد شود) دچار شوند.

او افزود: این نوع سرطان، از سلول‌های رنگدانه‌ای تشکیل می‌شود که معمولا قهوه‌ای یا مشکی رنگ است، هرچند ممکن به رنگ‌های دیگر نظیر قرمز یا سفید هم دیده شود. ملانوم وخیم‌ترین نوع سرطان پوست است که اگر افراد به آن بی توجهی کنند، جبران ناپذیر است. اسکلرودرمی هم نوعی بیماری پوستی است که از طریق نور آفتاب ایجاد می‌شود.

این متخصص پوست توصیه کرد:  افراد تا حد امکان در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از لباس‌های مناسب استفاده کنید. برای محافظت بهتر از بدن به جای ضد آفتاب از کلاه و پیراهن‌های یقه دار استفاده کنید. افرادی که دارای پوست‌های سفید هستند باید از ضد آفتاب و لباس‌های پوشیده استفاده کنند تا کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند

 

منبع: خبر آنلاین

بیوتی بازدید : 31 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

 زنان جوان کره ای دارای پوستی زیبا و صاف هستند. این خانم ها روزانه روتین پوستی خاصی دارند که موجب جلوگیری از پیری پوست و شفافیت پوست آن ها می شود.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

راز داشتن پوستی زیبا و جوان زنان کره ای هنوز هم بر بسیاری از شما پوشیده است و کاملا نمی دانیم که آن ها چه کار می کنند که پوست به این زیبایی دارند.  

فرمول و قانون 424

خانم های آسیایی یک روش ساده زندگی دارند و آن هم باعث می شود که زیبایی واقعی را تجربه کنند. آنها طبق قانون 424 به مدت 10 دقیقه صورت خود را می شویند و آن را جایگزین یک حمام کامل می کنند.

در چهار دقیقه اول بقایای میکاپ و چربی های صورت را پاک می کنند سپس با کف و فوم شوینده به مدت 2 دقیقه صورتشان را می شویند و بعد به مدت 4 دقیقه صورت و گردن را آب کشیده و شستشو می دهند.

همچنین برای این که اثربخشی کارشان بیشتر شود، از تونر مرطوب کننده هم استفاده می کنند. معمولاً بهتر است که زمان استفاده از تونر بیشتر از 4 ثانیه بعد از اتمام شست و شو نشود.

 ماسک روغن طبیعی همراه با برنج

خانم های کره ای معمولاً خیلی در معرض آفتاب قرار می گیرند و همین باعث می شود که در طول زمان پوست شان تیره شود. به همین دلیل آن ها سعی می کنند راهکارهایی را در پیش بگیرند تا از تیرگی پوست شان جلوگیری شود. معمولا از ماسک روغن طبیعی و برنج استفاده می کنند. این ماسک را فقط برای پوست صورت استفاده نمی کنند، بلکه آن را روی کل بدن شان هم می زنند.

کشش ماهیچه های دهان

خانم های کره ای برای از بین بردن چین و چروک ها، جریان خون را در بدن بهبود می بخشند و تناژ پوست خود را روشن تر می کنند و این کار را از طریق ورزش صورت و کشش اطراف دهان با ادای حروف A-E-I-O-U انجام می دهند.

 استفاده از روغن هیدروفیلیک به جای میسلارواتر

روغن های پاک کننده می توانند آلودگی ها را از عمق پوست بیرون بکشند. حتی کثیفی هایی را از بین می برند که میسلار واتر قادر به انجام آن ها نیست. معمولاً دو الی سه بار در هفته از این روغن استفاده می کنند.

قرار دادن محصولات زیبایی داخل یخچال

خانم های کره ای عادت دارند برای این که از ایجاد چین و چروک روی پوست شان جلوگیری کنند، آن را خنک نگه دارند. در نتیجه ماسک، کرم و محصولات زیبایی را قبل از استفاده مدتی داخل یخچال نگه می دارند. محصولات زیبایی را هنگامی که به پوست صورتشان می زنند، روی پوست نمی مالند و با حرکات ضربه ای آن را روی پوست پخش می کنند.

 اضافه کردن روغن طبیعی به کرم پودر

خانم های کره ای برای پوست خشک راه حل های زیادی دارند و یکی از راه هایشان این است که به جای خرید محصولات گران قیمت، چند قطره روغن طبیعی یا سرم صورت به کرم پودر خود اضافه می کنند.

شستشو با آب برنج

گاهی اوقات بعضی از محصولات ناشناخته به شدت باعث زیبایی می شود که یکی از آن ها آب برنج است. کره ای ها بعد از پختن برنج، آب آن را دور نمی ریزند و آن را برای اهداف آرایشی و زیبایی استفاده می کنند و عقیده دارند که شستن صورت با آب برنج پوست را جوان و مات کرده و مقاومت در برابر اشعه خورشید را بالا می برد.

 رنگ لب به جای رژ لب

شاید برایتان جالب باشد که معمولاً کره ای ها رژ لب نمی زنند، بلکه سعی می کنند به لب های خود رنگ های طبیعی بدهند. همچنین بر این عقیده هستند که رنگ لب معمولاً مدت زمان بیشتری باقی می ماند و از رژلب بهتر است.

استفاده از تونر برای صورت

خانم های کره ای از تونر به مقدار زیاد استفاده می کنند و حتی آن را جایگزین ماسک های ورقه ای می کنند. برای اینکه خواص تونر های مرطوب کننده را افزایش دهند، پد را داخل تونر کرده و به پوست خود می زنند.

 همراه داشتن ضد آفتاب

یکی دیگر از نکته های مهمی که خانم های کره ای رعایت می کنند، استفاده از ضد آفتاب است. آن ها از همان دوران کودکی به صورت خود ضدافتاب می زنند و هرگز استفاده از آن را فراموش نمی کنند.

ماساژ روزانه فیشیال

ماساژ دادن بخش بسیار مهمی برای جوان نگه داشتن صورت در مدت زمان طولانی است و یکی از ساده ترین راه هایش، مالیدن صورت با استفاده از دستمال آغشته به آب ولرم است که باعث می شود انعطاف پذیری پوست در سنین بالا هم حفظ شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

بیوتی بازدید : 25 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

حتما تا به حال به رنگ عطرها فکر کرده‌اید. شاید عقیده بسیاری از افراد این باشد که رنگ هر عطر صرفا نشان‌دهنده ترکیبات مربوط به آن است، در صورتی که این رنگ می‌تواند نکات دیگری را هم به ما بیاموزد.

عطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، از رنگ یک عطر می‌توان به بوی آن نیز پی برد. شاید این مسئله در نگاه اول کمی عجیب باشد، اما در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. البته این قضیه همیشه هم صدق نمی‌کند و شاید گاهی اوقات نتوان از روی رنگ به بوی عطرها پی برد. به هر حال، دانستن این مطلب به ما کمک می‌کند که خیلی سریع‌تر به خواسته‌ خودمان برسیم. اگر شما هم از دوستداران عطر و ادکلن هستید و می‌خواهید در این زمینه به اطلاعات بیشتری برسید، همراه ما باشید.

رنگ قرمز

عطرهایی با رنگ قرمز معمولا بوی بسیار تند و قدرتمندی دارند. در این عطرها بیشتر از ترکیباتی همچون ادویه‌جات، فلفل، زنجبیل و جوز هندی به کار رفته است. خود این عطرهای قرمز به دو بخش تقسیم می‌شود. در صورتی که عطر قرمز تیره دارید؛ رایحه‌ آن تلخ است و در غیر این صورت، به صورت شیرین خواهد بود. گفتنی است که از این عطرها بیشتر در محافل رسمی استفاده می‌شود.

رنگ آبی

استفاده از عطرهایی با رنگ آبی، نشاط و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل، گفته می‌شود که این عطرها بیشتر مناسب ورزشکاران است. عطرهای آبی تیره، رایحه‌ای تلخ به همراه ترکیباتی مانند ادویه‌جات و زعفران را در خود دارند. آبی روشن در بیشتر موارد خنک و شیرین بوده و آرامش را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان می‌آورد.

رنگ صورتی

بدیهی است که عطرهایی با رنگ صورتی برای خانم‌ها ساخته شده است و بهترین انتخاب ممکن برای آن‌ها به شمار می‌رود. این عطرها در اکثر مواقع از گل‌ها به وجود آمده‌اند. صورتی کمرنگ نشان‌دهنده‌ شیرین و خنک بودن آن است. صورتی تیره، شیرین و گرم بودن آن را مشخص می‌کند. گل رز تقریبا پای ثابت تمام گل‌های صورتی است و بوی خوبی را هم به آن می‌دهد. هر رنگ می‌تواند شخصیت یک فرد را هم به تصویر بکشد، به عنوان مثال، افرادی با شخصیت احساسی از عطرهای صورتی‌رنگ بهره می‌برند.

رنگ زرد

عطرهای زردرنگ خود به چند بخش لیمویی، قهوه‌ای و طلایی تقسیم می‌شوند و از پرطرفدارترین رنگ‌ها هم هستند. عطرهایی با این رنگ از روایح خنک و مناسب برای فصول گرم ساخته شده‌اند. حال هر چه رنگ این عطرها به سمت قهوه‌ای بودن پیش برود، رایحه‌ آن نیز تغییر می‌کند و گرم‌تر می‌شود. برای ساخت این عطرها از گل‌های زیادی استفاده می‌شود و معمولا هم برای آقایان مناسب است. افراد مغرور و با اعتماد به نفس بالا نسبت به زدن این عطر اقدام می‌کنند.

روشی جالب برای تشخیص بوی عطر بدون بوییدن آن

رنگ سبز

از دیرباز تا کنون، عطرهای سبز همیشه باعث موفق شدن برندهای عطرسازی شده‌اند. این عطرها همانطور که از رنگشان پیداست، طبیعت را برای ما تداعی می‌کنند و می‌توان روایحی در این خصوص را در آن‌ها استشمام کرد. در اینگونه عطرها از گل‌ها، خزه‌ها و برخی دیگر از گیاهان استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این عطرها خنک هستند و رایحه‌ این‌چنینی را به ما هدیه می‌دهند. پس اگر شما هم انرژی بالایی دارید، توصیه می‌کنیم از این عطر استفاده کنید.

رنگ سفید

این رنگ بیانگر پاکی است و اکثرا رایحه‌ای شیرین و خنک در عطرهای این‌چنینی حس می‌شود. این عطرها به این دلیل که ملایم و جذاب هستند، برای افرادی که بیشتر لباس سفید می‌پوشند، مناسب است. انسان‌هایی با نظر فراوان و شوخ طبعی زیاد به سراغ عطرهای سفید رنگ می‌روند.

رنگ مشکی

معمولا از مواد مختلفی در ترکیب عطرهای مشکی استفاده می‌شود تا سرانجام به نتیجه‌ دلخواه دست پیدا کنند. از این محتویات باید به ادویه‌جات، چوب و برخی گیاهان معطر اشاره داشت که در مجموع رایحه‌ تلخی هم دارند. حال جالب است بدانید که این موضوع در عطرهای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. اگر عطر مشکی زنانه دارید، بیشتر گل‌های مانند یاس در آن به کار رفته است. در غیر این صورت، ادویه‌جات را باید ترکیب آن عطر به حساب آورد. در مجموع باید گفت که عطرهای مشکی بسیار تلخ و کلاسیک هستند و به جذابیت شما نیز خواهند افزود.

 

منبع: همشهری

بیوتی بازدید : 29 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

برای حفظ سلامتی پوست خود استفاده از صابون را فراموش کنید

 

صابون یکی از عمده شوینده های پوست است که معمولا در زمان استحمام از آن استفاده می شود و برای پاکسازی پوست بسیار قدرتمند عمل می کند.

برای حفظ سلامتی پوست خود استفاده از صابون را فراموش کنید

صابون یکی از عمده شوینده های پوست است که معمولا در زمان استحمام از آن استفاده می شود و برای پاکسازی پوست بسیار قدرتمند عمل می کند.

صابون به راحتی می تواند تمام آلودگی و چربی پوست شما را ازبین ببرد اما در بین استفاده از شامپو بدن و صابون کدام انتخاب سالم تری برای پوست شما است؟

 

صابون ها برای پوست خشن هستند و می توانند چربی ها و پروتئین های اساسی موجود در سطح پوست را ازبین می برند. شامپو بدن دارای بافتی ملایم تر از صابون است و حاوی مواد غیر صابونی مانند امولسیون ها، مرطوب کننده ها، ویتامین E و روغن و عصاره های طبیعی است.

 

صابون

صابون

مکانیزم پاکسازی شامپو بدن مانند صابون است و می تواند کثیفی، چربی اضافی و عرق را از روی پوست پاک کند. با این حال یک تفاوت بزرگ در نوع پاکسازی شامپو بدن و صابون در این است که شامپو بدن خشکی، مسدود بودن منافذ و پوسته پوسته شدن پوست را برطرف می کند و رطوبت از دست رفته پوست را بر می گرداند.

یک واقعیت این مسئله است که هرچه صابون کف بیشتری تولید می کند ممکن است شما احساس تمیزی بیشتری داشته باشید درحالی که هرچه میزان کف کردن بیشتر باشد چربی های طبیعی بیشتری ازبین می رود که باعث خشکی پوست می شود. در نتیجه استفاده از شامپو حتی با داشتن کف کمتر بهترین گزینه برای پاکسازی پوست است.

 

شامپو

شامپو

به طور کلی توصیه می شود اگر پوست حساس، معمولی و دارای آکنه دارید از شامپو بدن استفاده کنید اما اگر پوست بسیار چربی دارید و یا در شهری با آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید استفاده از صابون برای شما مناسب تر است.

توجه به این نکته نیز ضروری است که با افزایش سن بهتر از شوینده های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید تا سلامت پوست شما حفظ شود و در طولانی مدت نرم، لطیف و مرطوب باقی بماند.

 

منبع: سایت طلا

بیوتی بازدید : 33 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C

اگر در محصولات مراقبت از پوست گشتی زده باشید و ترندها و روش‌های رسیدگی به پوست را دنبال کرده باشید، حتما نام سرم ویتامین C به گوشتان خورده است. سرم صورت به اندازه کرم مرطوب کننده و آبرسان و یا محصولات مراقبت از پوست دیگر قدمت ندارد و می‌توان گفت در دسته محصولات تازه‌تر قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم تاریخچه استفاده از ویتامین C برای جوانی و ترمیم پوست را در نظر بگیریم، به دوران باستان و پیش از میلاد مسیح می‌رسیم. اقوام آن زمان راز جوان کننده بودن رزماری، آویشن و میوه‌های حاوی این ویتامین را فهمیده بودند و به وسیله این ترکیبات از پوست خود محافظت می‌کردند. سرم ویتامین C اما محصول متفاوت‌تری است که با ذرات ریز خود می‌تواند بیشترین تاثیر را بر پوست بگذارد و خیلی سریع به بافت آن نفوذ کرده، مشکلات مربوط به پیری و چین و چروک را رفع کند.

پیشگام نگار، فروشگاه اینترنتی فعالی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است که کلیه محصولات مورد نیاز شما، از جمله سرم ویتامین C و ماسک زغال را در اختیارتان گذاشته و با ارائه بهترین برندها، خریدی فوق العاده برایتان رقم می‌زند. با خرید از این فروشگاه از خدمات ویژه‌ای نظیر تخفیف‌های باور نکردنی و مشاوره رایگاه برخوردار شوید. همچنین میتوانید برای مشاهده قیمت سرم ویتامین c و قیمت ماسک زغال کلیک کنید.

از خواص اعجاب انگیز سرم ویتامین C چه می‌دانید؟

سرم صورت بافت و ذرات بسیار کوچکی دارد که به محض استفاده به پوست جذب می‌شود. تصور کنید مقدار زیادی ماده مغذی به یک باره وارد پوستتان شود و به طور مستقیم بر آن اثر بگذارد. این کاری است که این سرم صورت با پوست می‌کند.

سرم ویتامین C محصولی است که با ویتامین C غنی شده و دارای غلظت بالایی از آن است. به این ترتیب میزان فراوانی از این ویتامین بدون واسطه وارد بافت پوست می‌شود و فعالیت خود را به عنوان آنتی اکسیدان و ماده تغذیه کننده آغاز می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها درمان اصلی پیری اند و می‌توانند رادیکال‌های آزاد را مهار کنند. پوست به علت افزایش سن، استرس زیاد، نور خورشید، آلودگی و... نشانه‌های پیری را در خود بروز می‌دهد و دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. ویتامین C اما این فرایند را کند کرده و آن را کاهش می‌دهد؛ سبب جوانی و لطافت پوست می‌شود.

سرم ویتامین C همچنین قادر است پوست را سفت و مستحکم، بدون لک، جای جوش و تیرگی کند و در تعدیل چربی آن موثر باشد. این محصول ضد جوش بوده و در درمان آفتاب سوختگی نقشی تعیین کننده دارد.

استفاده از سرم ویتامین C در شب یا روز؟ چرا؟       

این محصول بایستی یک بار در روز و در شب یا صبح مورد استفاده قرار بگیرد. علت هم این است که پوست در طول روز تنها یک بار یا مقدار مشخصی می‌تواند ویتامین C جذب کند و استفاده بی‌رویه آن نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند حساسیت ایجاد کند. البته منظور از استفاده بی‌رویه بیش از روزی دو بار است.

 پس مهم است که زمانی را بر مصرف هر روزه سرم ویتامین C انتخاب کنید و پوستتان را به آن عادت بدهید. اگر می‌خواهید شب‌ها سرم صورت را به پوستتان بزنید، همیشه همین کار را تکرار کنید و به این روتین نظم بدهید. اگر هم مایلید صبح‌ها از سرم ویتامین C استفاده کنید، به یاد داشته باشید که در روزهای دیگر نیز باید در همین زمان مصرف محصول را انجام دهید.

اما اکنون سوال این جا است پوست چه زمانی برای جذب محتویات این محصول آماده‌تر است؟

ویتامین C به دو شکل فعالیت می‌کند و به پوست جلا می‌دهد: فعالیت آنتی اکسیدانی که ناشی از فرم پایدار این ویتامین، مانند استرهای اسکوربیک اسید است و فعالیت لایه برداری که ناشی از فرم پیور یا خالص این ویتامین می‌باشد. هر دو این فرایندها باعث کند شدن روند پیری و شادابی و جوانی پوست می‌شوند. اما مسئه این جا است که در کنار اثر مثبت خود پوست را حساس می‌کنند و به همین دلیل باید به زمان استفاده از آن‌ها توجه شود. هرگز تصور نکنید که ویتامین C حساسیت‌زا است، خیر!

برای تشخیص بهترین زمان استفاده از این سرم صورت، باید نوع پوست خود را بررسی کنید. اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌شود که شب، زمانی که نور خورشید وجود ندارد، سرم ویتامین C را به پوستتان بزنید. آفتاب می‌تواند این ویتامین را تجزیه کند، به خصوص اگر از ضد آفتاب استفاده نکرده باشید. در نتیجه واکنش‌های آلرژیک در پوستتان پدید می‌آید و شما را اذیت می‌کند.

به علاوه لایه برداری عملی است که برای پوست حساس با دردسر همراه است. در مصرف کرم شب و ضد چروک‌های حاوی رتینول بعد از سرم ویتامین C احتیاط کنید. این محصولات برای همه افراد تاثیر فوق العاده‌ای به همراه دارند و ازبین بردن چروک را سریع و سریع‌تر می‌کنند، اما مصرف آن‌ها در کنار سرم ویتامین C برای افراد با پوست حساس ممکن است پوست را تحریک کند. پس بد نیست که ابتدا تست حساسیت را انجام دهید.

استفاده از سرم ویتامین C در روز، به علت خواص آنتی اکسیدانی بسیار، پوست را با نشاط می‌کند و از آن در برابر اکسیدان‌هایی به جز آفتاب محافظت می‌کند. این گونه خواص ضد آفتاب‌ها تکمیل می‌شود و پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل بیرونی همچون گرد و غبار، آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مقاوم خواهد شد.     

استفاده از سرم ویتامین C در شب سبب می‌شود که پوست بدون مزاحمت و عوامل بیرونی بتواند محتویات درون محصول را به خود جذب کند. همان طور که گفتیم نور خورشید قادر است ویتامین C را تجزیه کند یا اثر آن را کاهش دهد. دیگر عوامل آلوده نیز جذب این ویتامین را کاهش می‌دهند و اثرگذاری آن را کم می‌کنند.

در کل می‌توان گفت که مصرف این محصول چه در صبح و چه شب خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد؛ اما خوبی‌های مصرف شبانه سرم ویتامین C به مصرف روزانه‌اش می‌چربد و بیشتر است. برخی از محصولات در دستور مصرف خود استفاده دو بار در روز را توصیه می‌کنند. مهم این است که به پوستتان، نیازهایش و همچنین غلظت محصول توجه کنید.

پس از استفاده از سرم در روز، حتما ضد آفتاب بزنید. هنگامی که شستشوی شبانه صورتتان را انجام دادید از سرم ویتامین C استفاده کنید و بعد از آن کرم شب، جوان کننده یا مرطوب کننده را روی پوست خود قرار دهید.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 34 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن و روش های درمان آن

در این مطلب می توانید با علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن و روشسهای درمان آن آشنا شوید.

به گزارش ایلنا، تجمع باکتری ها، چربی، سلول های مرده و آلودگی ها در منافذ پوست، موجب ایجاد جوش و آکنه می شود. به طور معمول جوش در هر بخش از بدن علت خاصی دارد و برخی اوقات نشان از بیماری و یا مشکلی در بدن است. اما به هر حال چربی بیش از حد پوست در کنار بسته شدن منافذ پوست به دلیل رشد زیر پوستی مو مهم ترین دلیل ایجاد جوش روی بدن است. در این مقاله  می توانید با علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن آشنا شوید.

علت جوش زدن روی نواحی مختلف بدن

علت جوش زدن بدن

آکنه بدن معمولاً به دلیل فعالیت بیش از حد غدد چربی و تکثیر باکتری های آکنه ساز ایجاد می شود. زمانی که چربی ها و سلول های مرده پوست در فولیکول مو محبوس شوند، این منافذ مسدود می شوند و تبدیل به جوش های سر سفید و سرسیاه می شوند. بیشترین قسمت بدن که دچار آکنه می شود، پشت و قسمت کمر است. اما به هر حال امکان ایجاد جوش در هر بخش از بدن نیز وجود دارد.

۱- پوشیدن لباس نامناسب، علت جوش زدن بدن

برخی از لباس ها موجب ایجاد سایش و فشار روی پوست می شوند. این موضوع با تحریک پوست و التهاب فولیکول های مو موجب بروز نوعی آکنه به نام مکانیکا می شود. در صورت امکان سعی کنید از پوشیدن لباس های پلاستیکی، تنگ و لباس هایی که دارای بند هستند اجتناب کنید. گاهی اوقات استفاده از کوله پشتی و بند کیف نیز موجب ایجاد آکنه می شود.

۲- عرق کردن، علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن

عرق کردن، علت جوش در نقاط مختلف بدن

عرق یکی دیگر از عوامل مؤثر در ایجاد جوش روی نواحی مختلف بدن است. به منظور به حداقل رساندن تحریک پوست، سعی کنید از لباس های مناسب و نخی استفاده کنید. بعد از ورزش و بیرون رفتن دوش بگیرید. از مالیدن و خاراندن پوست بعد از عرق کردن اجتناب کنید زیرا این کار علت جوش زدن پشت بدن است و پوست را ملتهب می کند. سعی کنید برای شستشوی بدن از شوینده های ملایم استفاده کنید.

۳- فعالیت بیش از حد غدد چربی، علت جوش زدن بدن

چربی پوست مهم ترین علت جوش در نقاط و نواحی مختلف بدن است. غدد سباسه مسئول ترشح چربی پوست است. هنگامی که چربی پوست موجب بسته شدن منافذ پوست شود و نتواند به سطح پوست راه پیدا کند، جوش ایجاد می شود. این موضوع می تواند حتی برای افرادی که پوست خشکی دارند هم اتفاق بیفتد. زمانی که منافذ پوست به وسیله آلودگی، مو یا هر موضوع دیگری مسدود شد، چربی زیر پوست جمع شود و موجب ایجاد جوش می شود.

۴ -تکثیر باکتری ها زیر پوست، علت جوش در نقاط مختلف صورت و بدن

عامل دیگری که معمولاً موجب ایجاد جوش در بدن می شود، تکثیر باکتری ها است. جمع شدن باکتری ها در منافذ پوست موجب ایجاد التهاب و جوش آکنه می شود. توجه داشته باشید که این باکتری ها به طور طبیعی در پوست وجود دارند و به علت آلودگی ایجاد نمی شوند.

۵- به هم ریختن هورمون ها، علت جوش نواحی مختلف بدن در بزرگسالی

به هم ریختن هورمون ها، علت جوش بدن در بزرگسالی

هورمون ها نقش مهمی در ایجاد جوش و آکنه دارند. به هم ریختن هورمون ها موجب تحریک غدد چربی پوست می شود. این جوش ها معمولاً در افرادی که ترشح هورمون های آن ها دچار مشکل شده است بیشتر اتفاق می افتد. این نوسانات هورمونی معمولاً در نوجوانان و بزرگسالان ایجاد می شود و معمولاً در خانم ها در زمان یائسگی و قاعدگی بیشتر است.

۶- رژیم غذایی نادرست، علت جوش در نقاط مختلف بدن

رژیم غذایی نادرست، علت جوش در نقاط مختلف بدن

خوردن غذاهای چرب و فست فودها موجب ایجاد جوش در بدن می شود. پیروی از عادات غذایی اشتباه می تواند زمینه ابتلا به کبد چرب را فراهم کند. معمولاً علت جوش قرمز در بدن چرب شدن کبد است که موجب ایجاد جوش های چرکی و دردناکی می شود. مصرف غذاهای شیرین نیز می تواند با افزایش سریع قند خون موجب ایجاد جوش و آکنه در بدن شود. این موضوع به عنوان مهم ترین علت جوش صورت در مردان و زنان محسوب می شود و موجب ایجاد جوش روی بدن نیز می شود.

۷- کمبود آب، علت زیاد شدن جوش صورت و بدن

عدم نوشیدن آب کافی می تواند موجب خشک شدن پوست و ایجاد جوش در هر بخشی از صورت و بدن شود. زمانی که بدن کم آب شود، پوست شروع به پوسته پوسته شدن می کند. این وضعیت تولید چربی پوست را افزایش می دهد تا این کم آبی را جبران کند. از طرف دیگر پوسته پوسته شدن بدن موجب بسته شدن منافذ پوست می شود و زمینه ایجاد آکنه را فراهم می کند.

۸- حساسیت به مواد شوینده و عطرها، علت جوش زدن نواحی مختلف بدن

استفاده از شوینده های معطر می تواند یکی دیگر از دلایل ایجاد جوش بدن شود. معمولاً شوینده های عطری و رنگی برای پوست های حساس مناسب نیستند. اگر پوست حساسی دارید و لباس های خود را با این شوینده های بشویید، ممکن است بعد از مدتی بدن شما پر از جوش شود. از طرف دیگر استفاده از برخی عطرها نیز می تواند موجب تحریک پوست و ایجاد جوش شود.

۹- قرار گرفتن در معرض نور خوشید، علت جوش در نقاط مختلف بدن

تصور اشتباهی وجود دارد که آفتاب موجب پاکسازی پوست می شود. اما باید بدانید که نور آفتاب موجب تحریک پوست و بیشتر شدن آکنه می شود. این موضوع موجب ایجاد جوش در کمر و سینه می شود. از طرف دیگر نور آفتاب موجب خشک شدن پوست و کم آبی بدن می شود و زمینه ایجاد جوش را روی پوست فراهم می کند.

۱۰- استفاده از نرم کننده های روغنی، علت جوش زدن بدن

استفاده از نرم کننده های روغنی، علت جوش زدن بدن

استفاده از مرطوب کننده های روغنی شاید برای درمان پوست های خشک مفید باشد. اما این مرطوب کننده ها می توانند موجب ایجاد جوش مخصوصاً در ناحیه پشت کمر و قفسه سینه شوند. استفاده از مرطوب کننده های روغنی منافذ پوشت را مسدود می کند و با به دام انداختن باکتری ها و آلودگی ها زمینه ایجاد آکنه را فراهم می کنند. سعی کنید برای نرم کردن پوست بدن از لوسیون ها و کرم های بدون روغن که بیشتر آبرسان هستند، استفاده کنید.

علت جوش در نقاط مختلف بدن

علت جوش در نقاط مختلف بدن

گاهی اوقات جوش زدن در بخش های مختلف بدن نشانه مشکل خاصی در بدن است. در نتیجه با شناسایی علت بروز مشکل راحت تر می توانید جوش را درمان کنید.

علت جوش در پشت کمر و قفسه سینه

جوش هایی که در این ناحیه ایجاد می شود، معمولاً ناشی از استرس، اختلالات گوارشی و پیروی از غذاهای تند و ناسالم است. خوردن غذاهای شیرین نیز می تواند موجب ایجاد جوش در این نواحی شود.

علت جوش روی شانه

معمولاً جوش روی شانه در استرس، اضطراب و چرب شدن بیش از حد پوست ایجاد می شود.

علت ایجاد جوش روی آرنج

علت ایجاد جوش روی آرنج

جوش هایی که در این بخش از بدن ظاهر می شوند، معمولاً ناشی از کمبود ویتامین هستند. از طرف دیگر چرب شدن پوست و همچنین حساسیت به برخی لباس ها نیز می تواند موجب بروز این مشکل شود.

علت ایجاد جوش در پاها و باسن

پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی اولین و مهم ترین دلیل جوش زدن در این ناحیه محسوب می شود. برای این موضع سعی کنید از لباس های نخی و گشادتر استفاده کنید و از یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیروی نمایید.

درمان جوش در نقاط مختلف بدن  

درمان جوش در نقاط مختلف بدن

به طور معمول اگر عامل ایجاد جوش مشکلات هورمونی یا بیماری های خاصی باشد، فرد باید به دنبال راهی برای درمان باشد. زمانی که مشکلات هورمونی برطرف شوند، جوش های روی بدن نیز از بین می روند. اما اگر علت  جوش روی نواحی مختلف بدن به خاطر حساسیت، چرب شدن پوست یا مشکلات این چنینی باشد، رعایت کردن نکاتی ساده می تواند به درمان این جوش ها کمک کند. در ادامه به برخی از بهترین روش های درمان جوش اشاره شده است. به یاد داشته باشید که برای درمان جوش بدن باید صبور باشید و در صورتی که هیچ گونه تغییری در روند درمان خانگی مشاهده نشد، حتماً از پزشک متخصص کمک بگیرید.

  • دوش گرفتن بعد از ورزش به تمیز شدن منافذ پوست کمک می کند و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

  • سعی کنید از مصرف غذاهای چرب و شیرین اجتناب کنید.

  • از مصرف عطر و لوسیون های معطر در قسمت سینه و بخش های حساس پوست اجتناب کنید.

  • در فصل های گرم سال از لباس های نخی و گشاد استفاده کنید.

  • برای شستشوی لباس از شوینده های بدون رنگ و رایحه استفاده کنید.

  • در صورت نیاز و تحت نظر پزشک می توانید برای درمان جوش بدن از داروهای حاوی رتینوئید و آنتی بیوتیک استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از پماد برای رفع جوش بدن نیز بسیار مفید است.

  • از تحریک پوست و شستشوی بیش از حد پوست اجتناب کنید.

  • از تخلیه جوش ها اجتناب کنید، زیرا این کار موجب می شود تا جوش دیرتر درمان شود و جای آن روی پوست باقی بماند.

جمع بندی نهایی

جوش زدن در بخش های مختلف بدن معمولاً دلایل مشخصی دارد. اگر نگاهی به انواع جوش بدن با تصویر بیندازید متوجه می شوید که جوش ها انواع مختلفی دارند. شناخت علت این موضوع می تواند به شما کمک کند که راحت تر با آن مقابله کنید و از روش درمان مناسب تری استفاده نمایید. به طور کلی دوش گرفتن، عدم استفاده از شوینده ها و مواد معطر روی پوست و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم تأثیر به سزایی بر سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد جوش دارد.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 29 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

سرویس مجله - اگر به دنبال ضخیم کردن مو‌ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو‌های خود هستید و یا قصد دارید مو‌های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و مقرون به صرفه ‌تر از محصولات شیمیایی موجود در بازار ‌ها هستند.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو

 

زمانی که صحبت استفاده از روغن های اساسی برای مو ها به میان می آید، گزینه های فراوانی وجود دارند. اگر به دنبال ضخیم کردن مو ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو های خود هستید و یا قصد دارید مو های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن های اساسی بسیار ایمن و به اندازه محصولات مراقبت از مو مؤثر هستند.

به لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه تر هستند - مصرف مقدار اندکی از یک بطری کوچک روغن ضروری  نه تنها می تواند مو های تان را تغذیه کند، بلکه موجب کاهش شکستگی مو ها، موخوره و مقابله با عفونت های پوستی می شود. بعلاوه، روغن های اساسی کاملاً طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای شما ضرری ندارند.

۷ روغن اساسی برای تقویت سلامت مو
۱. اسطوخودوس
مطالعات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تقویت کننده مو است. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۶، کاربرد موضعی روغن اسطوخودوس باعث افزایش چشمگیر تعداد فولیکول های مو در موش های ماده شد. روغن اسطوخودوس همچنین توانست عمق فولیکول های مو را عمیق تر کرده و لایه حرارتی را ضخیم تر کند.

روغن اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی دارد و از آن برای مقابله با اختلالات باکتریایی و قارچی استفاده می شود. برخی دیگر از مزایای روغن اسطوخودوس توانایی آن در تسکین التهاب پوست سر و بهبود خشکی پوست و مو است. به علاوه، از آنجا که استرس و تنش عاملی است که می تواند به نازک شدن مو ها کمک کند، از روغن اسطوخودوس می توان برای ایجاد یک فضای آرام و بدون استرس استفاده کرد.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۲. رزماری
روغن رزماری یکی از روغن های اساسی برای تقویت ضخامت و رشد مو است. از آن برای افزایش متابولیسم سلولی استفاده می شود، که باعث تحریک رشد مو و بهبودی می شود. تحقیقات حتی نشان می دهند که روغن رزماری همانند ترکیب شیمیایی ماینوکسیدیل، یک درمان موضعی رایج برای ریزش مو است. وقتی صحبت از تقویت سلامتی مو می شود، از مزایای روغن رزماری نیز می توان به جلوگیری از طاسی، کند شدن روند خاکستری و درمان شوره سر و خشکی پوست سر اشاره کرد.

برای استفاده از روغن رزماری برای مو های خود، ۳-۵ قطره مصرف کنید و آن را با روغن زیتون به همان اندازه مخلوط کنید، و سپس این مخلوط را حدود دو دقیقه در پوست سر خود ماساژ دهید. برای ۳ تا ۴ ساعت اجازه دهید روی مو های تان بماند و سپس طبق معمول مو های خود را بشویید.

 

به گزارش سرویس مجله برخط نیوز به نقل از فرارو -  

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۳. بابونه
روغن بابونه یک روغن ضروری عالی برای مو است، زیرا در ضمن تسکین التهاب پوست سر باعث درخشش و نرمی به مو های شما می شود.

آیا می دانید از روغن بابونه برای روشن کردن مو های شما به طور طبیعی استفاده می شود؟ ۵ قطره روغن بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک سوم فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. برای ایجاد خمیر از آب گرم استفاده کنید و مخلوط را روی مو های خود بمالید. آن را در پوست سر خود و در پایه مو های خود ماساژ دهید، سپس بگذارید حدود نیم ساعت روی سر بماند قبل در نهایت سر خود را بشویید. اگر می خواهید تأثیر بهتری داشته باشد، در حالی ترکیب روی سر تان است، زیر نور آفتاب نشسته بنشینید.

تحقیقات نشان می دهند که ۵۰ درصد از خانم ها مو های خود را مرتباً رنگ می کنند و درست پس از رنگ کردن مو های خود احساس جذابیت بیشتری می کنند، اما محصولات بهداشتی که برای روشن کردن مو استفاده می شوند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می توانند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند. از انتخاب یک جایگزین طبیعی اطمینان حاصل کنید تا در معرض محصولات غیر بهداشتی رنگ مو مانند فرمالدئید و سفید کننده (هیدروکسید پراکسید) قرار نمی گیرید.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۴- روغن چوب سرو
روغن چوب سرو برای تحریک فولیکول های مو از طریق افزایش گردش خون به پوست سر استفاده می شود. این می تواند باعث رشد مو و کندی ریزش مو شود. همچنین می تواند نازک شدن مو ها و انواع مختلف آلوپسی را درمان کند.

مطالعه ای که در اسکاتلند انجام شده است، شامل ۸۶ بیمار بود که به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند - یک گروه روزانه ترکیبی از روغن های سرو، آویشن، رزماری و اسطوخودوس را در مخلوطی از روغن جوجوبا و حامل انگور بر روی اسکالپ سر خود ماساژ دادند. گروه کنترل روزانه فقط از روغن های حامل استفاده می کردند. بعد از گذشت ۷ ماه، ۴۴ درصد از بیماران در گروه اسانس بهبود علائم آلوپسی را نشان دادند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از گروه کنترل بهبودی داشتند.

روغن ضروری سرو نیز می تواند به کاهش تحریکات پوستی و دفع التهابات کمک کند، که می تواند در شب های تابستان برای گذراندن ساعات بیرون از خانه مفید باشد.

روغن چوب سرو را می توان بصورت موضعی روی پوست سر و مو بمالید. این روغن با روغن های ملایمی مانند اسطوخودوس و روغن های حامل مانند روغن نارگیل به خوبی مخلوط می شود. همچنین می توانید ۲-۳ قطره روغن چوب سرو را به نرم کننده خانگی خود اضافه کنید.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۵- روغن مریم گلی (Clary Sage)
یک ماده مهم در روغن مریم گلی به نام linalyl acetate التهاب پوست را کاهش داده و تولید چربی روی پوست را تنظیم می کند. مریم گلی (Clary Sage) همچنین به عنوان داروی طبیعی برای بثورات و یک ماده ضد باکتری عمل می کند. اما شاید مهم تر از همه این است که مریم گلی می تواند به در رفع استرس و تعادل هورمون ها کمک کند. سه نوع ریزش مو می تواند با استرس زیاد همراه باشد: تلوژن افلوویوم، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو) و آلوپسی آرئاتا. از آنجا که می توان از مریم گلی برای رفع استرس و کاهش سطح کورتیزول در بدن استفاده کرد، به عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش مو های ناشی از استرس عمل می کند.

Clary Sage به خوبی با روغن جوجوبا ترکیب می شود. این دو می توانند به شما در تنظیم تولید چربی روی پوست کمک کنند و به شما در جلوگیری از لکه های پوستی یا پوسته پوسته شدنی که منجر به شوره سر می شوند، مفید باشد. برای کاهش استرسی که با ریزش مو همراه است، می توانید عطر روغن مریم گلی را در خانه پخش کنید یا چند قطره را روی مچ، گردن و کف پای خود بمالید.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۶. روغن علف لیمو
روغن علف لیمو دارای خاصیت درمانی است و به عنوان یک پاک کننده و ضد عفونی کننده موثر عمل می کند. این می تواند فولیکول های مو شما را تقویت کرده و خارش پوست سر و التهاب آن را تسکین دهد. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که استفاده از روغن علف لیمو بعد از هفت روز شوره سر را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بعد از ۱۴ روز استفاده موضعی اثر آن را حتی بیشتر می کند.

برخی از فواید روغن علف لیمو شامل توانایی آن به عنوان ماده ای دفع کننده طبیعی استرس (که با ریزش مو همراه است) و درمان سردرد است.

شما می توانید ۱۰ قطره روغن علف لیمو را به بطری شامپو خود اضافه کنید، یا می توانید روزانه ۲-۳ قطره را در پوست سر خود همراه با نرم کننده خود ماساژ دهید. همچنین روغن علف لیمو برای کاهش استرس و سم زدایی از فضا می تواند در خانه پخش شود.

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۷. سوسنبر
سوسنبر (گونه ای نعناع) به تحریک پوست سر کمک می کند و به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده قدرتمند، می تواند شوره سر و حتی شپش را درمان کند. تحقیقات نشان می دهند که روغن نعناع باعث رشد مو نیز می شود. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۴، استفاده موضعی از روغن نعناع به مدت چهار هفته اثرات برجسته در رشد مو، افزایش ضخامت مو، تعداد فولیکول و عمق فولیکول را نشان می دهد.

سوسنبر باعث احساس خنکی سر می شود و به تسکین و کاهش التهاب پوست کمک می کند. علاوه بر این استفاده از روغن سوسنبر، برای تقویت انرژی ذهنی، تقویت روحیه و رفع تنش یا سردرد نیز کار می کند.

۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

 

 

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۵ مزیت روغن های اساسی برای مو
۱. تحریک رشد مو
عموما مبتلایان به ریزش مو به امید بازیابی کامل مو های خود به جراحی های جایگزینی مو و محصولات شیمیایی جلوگیری از ریزش مو مراجعه کنند، اما اولین خط برای مقابله با ریزش مو باید رفع علت اصلی باشد، خواه با افزایش گردش خون، مبارزه با التهاب یا افزایش رطوبت.

نکته شگفت انگیز در مورد روغن های اساسی این است که چند قطره می تواند همه این کار ها را برای شما انجام دهد. لازم نیست از محصولات حاوی مواد شیمیایی برای تحریک رشد مو استفاده کنید، روغن های اساسی مانند رزماری و چوب سرو را می توان بصورت موضعی برای جلوگیری و برطرف کردن ریزش مو استفاده کرد.

۲. خلاصی از شر شوره سر
یکی دیگر از نگرانی های رایج نحوه خلاص شدن از شر شوره سر است، یک اختلال پوستی که ۵۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. شوره سر در اثر ایجاد پوست مرده اتفاق می افتد و در موارد شدید تر، ارگانیسم مخمر مانند آن را تشدید می کند. همچنین ممکن است توسط محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی ایجاد شده باشد که پوست سر شما قرمز، خارش و پوسته پوسته می شود.

خواص ملایم، شفابخش و مرطوب کننده روغن های اساسی مانند اسطوخودوس و علف لیمو به شما در مقابله با شوره سر به طور طبیعی کمک می کند و به از بین بردن مشکلات رایج مراقبت از مو مانند پوست سر پوسته پوسته و خارشی شدن آن جلوگیری می کند.

۳. تغذیه مو ها
عموما اکثر افراد مبلغ زیادی را صرف محصولات مراقبت از مو می کنند تا موهایشان بدرخشد، نرم تر و ضخیم تر به نظر برسد. متأسفانه، بسیاری از این محصولات آسیب های بیشتری نسبت به مزایایی که ارائه می دهند، دارند. به عنوان مثال، درمان کراتین حاوی مواد سمی مانند فرمالدئید است که به عنوان یک ماده سرطان زا در انسان شناخته شده است.

به جای روی آوردن به این روش های مرسوم، استفاده از روغن های اساسی مو باعث می شود بدون تجربه عوارض جانبی احتمالی، مو های شما قوی تر و سالم تر شود. خاصیت مرطوب کنندگی، تسکین دهنده و ضد التهاب و ضد عفونی کننده روغن های اساسی برای تغذیه طبیعی مو های بسیار مفید و مؤثر است.

 

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۴- از چرب شدن مو ها جلوگیری کنید
غدد سباسه یا غدد چربی پوست وظیفه دارند سطح هیدراتاسیون مناسب را از طریق سبوم یا چربی که تولید می کنند حفظ کنند. این چیزی است که به مو های شما درخشش لازم و سالم را می بخشد، اما وقتی غدد شما بیش از حد چربی تولید کند، مو های شما می تواند چرب به نظر برسد، حتی اگر همان روز مو های تان را شسته باشید. برخی از روغن های اساسی مانند سوسنبر (نوعی نعناع) می توانند به شما در کنترل تولید سبوم کمک کنند و مو های تان بدون اینکه چرب به نظر برسند، براق باقی بماند.

 

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۵- کاهش هورمون های استرس
تحقیقات نشان می دهد که استرس با ریزش مو همراه است و عدم تعادل هورمون نیز می تواند دلیل دیگری برای این امر باشد. استرس باعث ایجاد التهاب شده و باعث رگرسیون فولیکول مو می شود و در نهایت منجر به ریزش مو می شود. به نظر می رسد خیلی هم سخت نیست که صرفاً با انتشار اسانس های آرام بخش و تسکین دهنده استرس خود را کنترل کنید استشمام عطر روغن هایی مانند اسطوخودوس و مریم گلی در خانه می تواند به جلوگیری از ریزش مو به طور طبیعی کمک کند.

استفاده از روغن های اساسی به همراه دستور العمل های خانگی تقویت مو
روغن های اساسی مو به راحتی بصورت آنلاین یا در فروشگاه ها و عطاری های محلی شما یافت می شوند. بسیار مهم است که فقط روغن های اساسی را خریداری کنید که ۱۰۰ درصد درجه خالصی دارند، به خصوص وقتی که روغن را مصرف می کنید یا آن را به صورت موضعی مصرف می کنید. همچنین ایده خوبی است که با استفاده از هر روغن اساسی که برای اولین بار از آن استفاده می کنید، یک آزمایش Patch (واکنش های آلرژی زا) را انجام دهید.

از آنجا که روغن های اساسی بسیار قوی هستند، باید قبل از استفاده موضعی با روغن حامل رقیق شوند. برخی روغن های حامل مفید برای مو شامل موارد زیر است:

• روغن نارگیل - روغن نارگیل حاوی اسید های چرب با زنجیره متوسط از جمله اسید لوریک و اسید capric است که دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچ قوی هستند. این خاصیت به تمیز کردن کامل مو و پوست سر کمک می کند و از این طریق به جلوگیری و معالجه مسائلی مانند شوره سر کمک می کند.

• روغن جوجوبا - روغن جوجوبا رشد مو را ترغیب و پوست سر را مرطوب می کند. همچنین به عنوان نرم کننده مو و تقویت کننده فولیکول های مو عمل می کند.

• روغن زیتون - روغن زیتون منبع ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها است. برخی از فواید روغن زیتون شامل توانایی آن در آبرسانی و تسکین پوست است و برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته سر و شوره سر کار می کند.

به سادگی می توانید روغن های ضروری مورد نظر خود را و روغن حامل ترکیب کرده و این مخلوط را در پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن های اساسی را به شامپو یا نرم کننده روزمره خود اضافه کنید. اگر به دنبال پرداختن به یک موضوع خاص تر هستید، در اینجا چند دستور العمل DIY آورده شده است که به تقویت سلامت مو های شما نیز کمک می کند:

 

به گزارش سرویس مجله برخط نیوز به نقل از فرارو -  

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


• مو های خود را ضخیم کنید: برای کمک به ضخیم تر شدن مو های خود به طور طبیعی، از این ضخیم کننده طبیعی مو که با ترکیبی از روغن های رزماری، سدر و مریم گلی تهیه شده است استفاده کنید. این روغن ها با افزایش گردش خون به پوست سر و کمک به تعادل هورمون ها، فولیکول های مو را تحریک می کنند.

• مو های خود را تغذیه رسانی کنید: می خواهید در استفاده از اسپری های معمولی مو خودداری کنید، زیرا بسیاری از محصولات معمولی موجود در بازار امروزه شامل مواد شیمیایی هستند که مطمئنا نمی خواهید جایی در نزدیکی سر و صورت خود داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از ریزش مو های خود و مضرات این موارد، از این اسپری موی خانگی تهیه شده با اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید، که باعث می شود ریشه مو های شما تقویت شود.

• جلوگیری از چرب شدن مو ها: ۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به نرم کننده خود اضافه کنید تا از شر مو های چرب خلاص شوید.

• افزایش درخشش مو ها: با افزایش درخشش مو و پوست سر به کمک ماسک مو به صورت هفتگی می توانید در مراقبت از مو ها نقش پر رنگی داشته باشید.

 


• رنگ مو های خود را روشن کنید: ۲-۳ قطره روغن بابونه را قبل از بیرون آمدن در آفتاب به مو های خود بمالید.

7 روغن اساسی برای تقویت مو


نتیجه گیری
• به جای استفاده از محصولات مراقبت از موی معمولی که حاوی مواد شیمیایی خطرناک و حتی سرطان زا هستند، روغن های اساسی مو کاملا طبیعی و به همان اندازه مؤثر را استفاده کنید.

• روغن های اساسی مو می توانند به چندین روش به تقویت سلامتی مو کمک کنند، خواه بخواهید مو های خود را ضخیم، براق، پوست سر خود را آبرسانی کنید، شوره سر را درمان کنید یا موهایتان را به طور طبیعی روشن کنید.

• استفاده از روغن های اساسی برای مو بسیار ساده و مفید است - به سادگی روغن محبوب خود را با روغن حامل ترکیب کنید و مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. شما همچنین می توانید روغن های اساسی را در خانه پخش کنید تا با استشمم رایحه آن استرس را برطرف کرده و به رشد مو کمک کنید.

منبع: برخط نیوز

بیوتی بازدید : 33 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

یکی از عمل‌های شایع چشمی عمل لیزیک است که بعد از آن به طور کامل می‌توانید بینایی خود را به دست آورید.

چشم پزشکان می‌گویند: این روز‌ها و با زیاد شدن استفاده مردم از موبایل، اینترنت و کامپیوتر شاهد این هستیم روز به روز بر تعداد افرادی که از عینک استفاده می‌کنند اضافه می‌شود. دکتر مرتضی اناری می‌گوید: علاوه بر عینک افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف از لنز‌های طبی به جای عینک استفاده می‌کنند. بنا بر آخرین تحقیقات اکثر جمعیت ملت‌ها تا چهل سال آینده تبدیل به افراد نزدیک بینی می‌شوند که باید از عینک استفاده کنند.چگونه می‌توانید بیشتر از چشمان‌تان مراقبت کنید؟


وی افزود: با پیشرفت علم علاوه بر عینک زدن راه حل‌های دیگری وجود دارند که با استفاده از آنان می‌توانید بینایی خود را باز یابید. یکی از عمل‌های شایع چشمی عمل لیزیک است که بعد از آن به طور کامل می‌توانید بینایی خود را به دست آورید.


اناری خاطر نشان کرد: البته باید بدانید که برای انجام این عمل چشم شما باید دارای قطر قرنیه مناسب عمل باشد و در صورت خلاف این شرایط شما باید برای همیشه از لنز و یا عینک استفاد کنید. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را بیاموزیم که با استفاده از آنان به بهبود هر چند کم در شرایط بینایی‌تان کمک می‌کنند و همچنین قصد داریم رفتار‌های اشتباهی را متذکر شویم که چشم‌تان را ضعیف‌تر می‌کنند.


چگونه بینایی خود را بهبود ببخشیم؟
در این قسمت قصد داریم چند ورزش ساده چشمی را به شما بیاموزیم.


روی یک کاغذ فیلی عدد هشت و عدد هفت انگلیسی را بنویسید و آن را در فاصله چند متری خود قرار دهید و در سه ست شش‌تایی با چشمان‌تان به صورت مارپیچ وار عدد نوشته شده را دنبال کنید.


قانون بیست بیست: طبق این قانون پس از بیست دقیقه نگاه کردن به کتاب، موبایل و تلویزیون باید به مدت بیست ثانیه به فاصله دور نگاه کنید تا قطر قرنیه چشم کم و زیاد شود. این یک نوع ورزش چشمی محسوب می‌شود.


پلک زدن: اغلب شما بخاطر شرایط کاری‌تان مجبورید که برای مدت زمان طولانی از کامپیوتر استفاده کنید. پس سعی کنید به آن خیره نشوید و حداقل هر ۲ دقیقه یکبار پلک بزنید که چشم‌تان خشک نشود.


بازی با قطر مردمک: برای اینکه عضلات چشم‌تان را فعال نگه دارید و از تنبل شدن آن جلوگیری کنید بهتر است که هر روز مدت زمانی را برای بازی با قطر مردمک چشم‌هایتان اختصاص دهید. برای انجام این بازی سعی کنید که روی اجسام نزدیک به خودتان زوم کنید و سپس روی اشیاء دورتر و دورتر این کار را انجام دهید. این کار باعث انجام نوعی فعالیت مفید برای جلوگیری از تنبل شدن عضلات چشم‌هایتان می‌شود.


کدام رفتار‌های اشتباه باعث ضعیف‌تر شدن چشم‌ها می‌شوند؟
استفاده نکردن از عینک آفتابی به طرز قابل توجهی می‌تواند روند ضعیف‌تر شدن چشم‌هایتان را تسریع بخشد.


استفاده از مواد مخدر هم به نوبه خود در تار شدن دید و خشکی چشم اثر می‌گذارد.


استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و تاریخ گذشته هم می‌تواند در آسیب به چشم‌ها تاثیر گذار باشد.


عدم انجام معاینات چشمی سالیانه می‌تواند چشم‌های ضعیف شما را ضعیف‌تر کند.


 


همچنین اگر مبتلا به فشار خون بالا و یا دیابت هستید حتما باید دائماً زیر نظر پزشک باشید، زیرا این بیماری‌ها اگر کنترل نشوند می‌توانند منجر به کوری کامل شوند.

 

منبع: صداسیما

بیوتی بازدید : 27 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

برخی از رایج‌ترین علائم جسمی پیری پوست شامل چین و چروک‌های اطراف چشم، خطوط ریز اطراف لب و ایجاد لکه‌ها روی دست‌ها می‌شود.

 

 

چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
هیچ فرمول جادویی برای متوقف کردن ساعت پیری وجود ندارد. با گذشت سال‌ها، احتمالاً گذر زمان بیشتر روی پوست شما قابل مشاهده باشد. علاوه بر اینکه پوست سرتاسر بدن را پوشانده است، منعکس کننده بهزیستی و سلامت است. به عبارت دیگر، ظاهر پوست نشانگر میزان سلامتی و برعکس است.

ممکن است زمان غالب‌ترین دلیل پیری پوست باشد، اما به تنهایی مسئولیت اضافه کردن چین و چروک‌ها به چهره را بر عهده ندارد. به دلیل عوامل مختلف، پوست به تدریج خاصیت انعطاف پذیری و شادابی خود را از دست می‌دهد، ظهور برخی از این چین و چروک‌ها خارج از کنترل هستند در حالی که از برخی دیگر هنوز هم می‌توان جلوگیری کرد. شاید نتوانید از پیری پوست به طور کلی فرار کنید، اما مطمئناً می‌توانید روند کار را به تاخیر بیاندازید و اثرات آن را کاهش دهید.

برخی از رایج‌ترین علائم جسمی پیری پوست شامل چین و چروک‌های اطراف چشم، خطوط ریز اطراف لب و ایجاد لکه‌ها روی دست‌ها می‌شود.

بارزترین چین و چروک‌هایی که روی صورت ظاهر می‌شود، به شکل چین‌های عمودی یا افقی در پیشانی هستند. پس از نمایان شدن این چین و چروک، خلاص شدن از شر آن‌ها دشوار است و معمولاً برای یک عمر باقی می‌مانند، مگر اینکه برخی از روش‌های زیبایی مانند تزریقات بهداشتی و تجدید لیزر انجام شود.

همچنین این باور وجود دارد که چین و چروک‌های عمیق پیشانی می‌تواند بیش از یک نگرانی زیبایی، بی ضرر باشد.

یک مقاله تحقیقاتی ارائه شده در سال ۲۰۱۸ ارتباط بین چین و چروک‌های عمیق پیشانی و خطر بیشتر بروز بیماری قلبی عروقی را نشان داده است. نتایج مطالعه نشان داد که خطر مرگ و میر قلبی و عروقی افراد با میزان چین و چروک آن‌ها افزایش می‌یابد.

اگرچه هنوز منطق دقیقی در رابطه با این رابطه برقرار نشده است، اما محققان پیشنهاد می‌کنند که ممکن است ارتباطی با آترواسکلروز یا ایجاد پلاک در عروق وجود داشته باشد.

از آنجا که رگ‌های خونی در پیشانی نسبتاً باریک هستند، ممکن است در برابر پلاک‌ها آسیب پذیرتر باشند؛ بنابراین، ظاهر چین و چروک پیشانی در واقع می‌تواند ناشی از نشانه پیری رگ باشد. با این حال، این نتایج تأیید نشده و مطالعات آینده برای اثبات این یافته‌ها ضروری است.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
چه عواملی باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می‌شود؟
• پیری: کلاژن پروتئین اصلی ساختاری است که وظیفه محکم و ماندگار نگه داشتن پوست را بر عهده دارد. با افزایش سن، یک کاهش طبیعی در سنتز کلاژن بدن ایجاد می‌شود و در چنین شرایطی پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. کاهش وابسته به سن در تولید کلاژن شاید مهم‌ترین عامل در ایجاد چین و چروک و خطوط ریز باشد که طی سال‌ها برجسته‌تر و پایدار‌تر می‌شوند.

• آسیب آفتاب: قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند مانند هر چیز دیگری پیری پوست را تسریع کند. تنها نکته خوب در مورد آسیب‌های ناشی از آفتاب برای پوست این است که برخلاف زمان و ژنتیک، چیزی است که می‌توانید کنترل کنید. صرف یک روز در ساحل و یا انجام کار‌های روزمره بیرون از خانه نیازمند محافظت از پوست در برابر آفتاب ضروری است. می‌توانید با ماندن در سایه، پوشاندن صورت با لباس و استفاده از ضد آفتاب با SPF ۳۰ (یا بالاتر) و ضد آب از پوست خود محافظت کنید. باید ضد آفتاب را روزانه بر روی تمام پوستی که پوشیده از لباس نیست، بمالید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• سیگار کشیدن: افرادی که سیگار می‌کشند به دلیل اثرات منفی نیکوتین، یکی از مؤلفه‌های اصلی دخانیات بیشترمستعد پیری زودرس پوست هستند. نیکوتین باعث کوچک شدن رگ‌های خونی شده و جریان خون به پوست را خنثی می‌کند. در نتیجه، پوست اکسیژن و مواد مغذی کافی که از طریق خون عبور می‌کند، دریافت نمی‌کند و آسیب‌ها به شکل پیری زودرس در پوست ظاهر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض سایر مواد شیمیایی موجود در دود سیگار تنها با مختل کردن مستقیم تولید کلاژن و الاستین، دو بلوک ساختاری اساسی پوست، این آسیب را بدتر می‌کند؛ بنابراین، با هر دود سیگار باعث می‌شوید که پوست تان انعطاف پذیری و جوانی ذاتی خود را از دست دهد.

• تیک‌های عضلانی صورت. در هم فشردن دائمی عضلات پیشانی در اثر انقباض مکرر عضلات زیرین بعد از سال‌ها موجب ایجاد چین و چروک می‌شود. چین و چروک‌هایی که به دلیل انقباضات مکرر عضلات زیرین که به آن وصل می‌شوند روی پوست ایجاد می‌شوند و به عنوان چین و چروک پویا شناخته می‌شوند. هنگامی که ماهیچه منقبض می‌شود بین توده عضلات خط‌هایی موج مانند ایجاد می‌کنند. انقباض مکرر همان عضلات باعث تقویت این چین و چروک‌ها می‌شود و خطوط حاصل را دائمی‌تر می‌کند. چین و چروک‌های پیشانی غالباً ناشی از اخم یا زیاد بالا انداختن ابرو‌ها می‌باشد.

• عدم نوشیدن آب کافی: مصرف ناکافی آب می‌تواند پوست را خشک و پوسته پوسته کند. اگر پوست تان هیدراتاسیون مورد نیاز خود را پیدا نکند، خشک، سفت و پوسته پوسته می‌شود. پوست هرچه خشک‌تر، بیشتر در معرض چین و چروک است.

• رژیم غذایی ضعیف: دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، به شما کمک می‌کند تا با دریافت طیف گسترده‌ای از مواد مغذی سازگار با پوست ویتامکین‌های مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید. پوست نیز مانند سایر قسمت‌های بدن برای سالم ماندن به دوز مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص نیاز دارد. اگر این نیاز‌های غذایی را از طریق رژیم غذایی خود تکمیل نکنید، کمبود آن روی پوست ظاهر می‌شود. پوست کم تغذیه شده به طور فزاینده مستعد علائم زودرس پیری است.

• موقعیت‌های نامطلوب خواب: اگر بخش خوبی از زندگی خود را در خواب خوب سپری کرده اید، باید بدانید که فشرده سازی مکرر عضلات صورت در خواب می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک روی چانه، گونه‌ها و پیشانی شود. به این خطوط صورت به عنوان "خط خواب" گفته می‌شود. از آنجایی که صورت چند ساعت در شب به صورت جزئی با بالش تماس پیدا می‌کند، هر شب جریان خون به پوست صورت محدود می‌شود و در نتیجه پوست ضعیف‌تر مستعد چروک شدن می‌شود. برای افراد جوان، از آنجا که پوست آن‌ها به طور کلی مقاوم‌تر است، می‌تواند بلافاصله حتی پس از فشرده سازی عضلات در طول شب به حالت عادی برگردد. اما در بزرگسالان که از سطح کلاژن و الاستیک پایینی برخوردار هستند و باید تا حد امکان خوابیدن روی کمر خود را در نظر بگیرند. اگر عادت دارید به یک پهلو بیش از طرف دیگر بخوابید، خطوط خواب تا حد زیادی به آن سمت خاص صورت محدود خواهد شد.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• استرس: افرادی که عموما استرس زیادی دارند، یا به عنوان یک نتیجه اجتناب ناپذیر از سبک زندگی گیج کننده خود و یا بخشی از عادت، با سرعت بیشتری پیری زودرس در پوست صورت را تجربه می‌کنند. هورمون اولیه استرس به نام کورتیزول عمدتاً مقصر است، زیرا از جمله موارد دیگر با تخریب کلاژن در پوست همراه بوده است. هرچه سطح استرس بالاتر باشد، تولید کورتیزول در بدن بیشتر می‌شود. در طی یک دوره زمانی طولانی، افزایش سطح کورتیزول باعث می‌شود سلول‌های پوستی قادر به بازسازی طبیعی الاستین و کلاژن و نباشند. علاوه بر این، ظهور زودرس چین و چروک‌ها تا حد زیادی به سبک زندگی ناسالم مرتبط با استرس مزمن نسبت داده می‌شوند.

درمان پزشکی برای چین و چروک‌های پیشانی
• تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، Xeomin) یک روش درمانی است که برای رفع چین و چروک ناشی از حرکت تکراری عضلات استفاده می‌شود. این چین و چروک‌های پویا را از عمیق‌تر شدن باز می‌دارد و در نتیجه با انقباضات مکرر عضلات زیرین، برجسته‌تر و دائمی نمی‌شوند. این ماده معمولاً برای نرم کردن چین و چروک‌هایی که در پیشانی ظاهر می‌شود و در گوشه‌های چشم‌ها (چین پنجه کلاغ) و در کنار لب‌ها استفاده می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• پرکننده‌های تزریقی مانند Restylane، Juvederm و Radiesse یک درمان موقت برای چین و چروک‌ها را ارائه می‌دهند. این روش درمانی بر روی مکانیسم حجم دهی صورت کار می‌کند، پس از آن پزشک ممکن است از روش‌های مقاومت پوست برای رفع خطوط عمیق‌تر که خارج از محدوده پرکننده‌های تزریقی است، استفاده کند.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• تجدید زیبایی پوست با لیزر، که به نام بخار لیزر و لایه برداری نیز صورت می‌گیرد، می‌تواند چین و چروک صورت، زخم و لکه‌های صورت را به وضوح سبک‌تر کند. همانطور که از نام این محصول پیداست، این تکنیک باعث می‌شود لایه‌های تازه پوست روی سطح آسیب دیده ایجاد شود. با پیشرفت در فناوری‌های لیزر، جراحان پلاستیک اکنون سطح جدیدی از استقلال را در سطح لیزر به دست آورده اند، و این امر به ویژه در مناطق حساس و دقت بسیار بالا را دارد.

• لایه برداری‌های شیمیایی با افزایش گردش خون سلول‌ها به تسریع روند بازسازی پوست کمک می‌کنند. همانطور که لایه‌های فرسوده و آسیب دیده پوست صورت با سرعت بیشتری می‌ریزند، علائم قابل مشاهده پیری پوست، حداقل تا حدی مشخص، محو می‌شوند؛ بنابراین، لایه برداری‌های شیمیایی نه تنها ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهند، بلکه به یکدست شدن بافت کلی پوست صورت نیز کمک می‌کنند. افرادی که دارای حداقل چروک هستند، می‌توانند از لایه برداری با مواد شیمیایی بدون نسخه که معمولاً از نظر شدت خفیف هستند را انتخاب کنند که هیچ خطر جدی ندارند. با این وجود، اگر ابتدا آن را توسط متخصص پوست و مو خود دریافت کردید، بهتر است فقط برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته بعدی آگاهی لازم را =پیدا کنید. از طرف دیگر، لایه برداری شیمیایی عمیق‌تر فقط توسط پزشک یا متخصص باتجربه قابل تجویز است، زیرا خطر آن بسیار بیشتر است. لایه برداری‌های شیمیایی عمیق حتی می‌تواند منجر به ایجاد برخی از زخم‌ها یا تغییر در رنگ پوست شود. این نوع درمان تهاجمی دارای تأثیر عمیق تری است و احتیاط بیشتری برای مدت زمان بهبودی و همچنین اقدامات احتیاطی بیشتر مانند قرار نگرفتن در معرض آفتاب تا زمانی که پوست به اندازه کافی بهبود یافته باشد را تضمین می‌کند.

چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• درم ابریژن شامل استفاده از یک برس کوچک یا چرخشی با سرعت بالا و چرخش فلزی برای خراش دادن لایه‌های آسیب دیده اپیدرمی است. این فرسایش باعث رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود. به عنوان لایه‌های تازه سطح پوست، صورت شما به وضوح صاف می‌شود. درم ابریژن معمولاً برای درمان جای زخم آکنه، چین و چروک قابل توجهی از پوست و لکه‌های ایجاد شده توسط آفتاب و رنگدانه‌های ناهموار استفاده می‌شود. یک شکل نسبتاً کم تهاجمی از این تکنیک، که به عنوان میکرودرمابراسیون شناخته می‌شود، برای پرداختن به چین و چروک‌های خفیف تا متوسط استفاده می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
• رتینوئید‌ها مشتقات مصنوعی ویتامین A هستند که به عنوان یک درمان محبوب برای درمان پوست‌های دارای چین و چروک بسیارند. آن‌ها می‌توانند با تقویت تولید طبیعی کلاژن و خاصیت الاستیک، تغییر رنگ پوست و شکسته شدن بافت چین و چروک را کاهش دهند. توجه داشته باشید که رتینوئید‌ها می‌توانند پوست را تحریک کرده و باعث خشکی و حساسیت به نور شوند - حساسیت شدید به خورشید. آن‌ها فقط با تجویز پزشک متخصص در دسترس هستند.

کدام روش درمانی را باید انتخاب کنید؟
تعدادی از درمان‌های زیبایی برای کاهش ظاهر چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد، اما هرکدام با مجموعه اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی خاص خود همراه هستند. فقط یک متخصص پوست و مو ومتخصص جراحی زیبایی که در معالجه زیبایی بینی و چهره آموزش دیده است، قادر به ارائه گزینه درمانی ایده آل برای مشکل خاص و نوع پوست شما خواهد بود.

مهم است که تصمیمات عجولانه‌ای اتخاذ نکنید، زیرا اگر همه چیز به خوبی پیش نرود باید با عواقب آن زندگی کنید. همچنین باید بدانید که از نظر هر دو گزینه درمانی چه از نظر نتایج مثبت و چه منفی باید قبل از تصمیم گیری در مورد آن عواقب و خطرات احتمالی به خوبی آگاه باشید.

برای اینکه خود را از ناامیدی نجات دهید، مهم است که به یاد داشته باشید که این روش‌های درمانی می‌توانند وضعیت شما را تنها تا حدی بهبود بخشند. باید با مشورت با پزشک خود در مسیر درست کل فرآیند قرار بگیرید. آگاهی کافی به شما کمک می‌کند انتظارات خود را واقع بینانه مدیریت کنید.

نکاتی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی در نظر بگیرید:

• تزریق بوتاکس در چین و چروک‌های عمیق ناشی از پیری و آسیب آفتاب تا حد زیادی بی اثر است. درمان‌های ترکیبی بهترین هستند.
• پرکننده‌های پوستی برای رفع کمبود حجم مفید هستند.
• اگر مایل به اصلاح افتادگی پوست، چروک‌های عمیق و چربی اضافی هستید، تنها گزینه مناسب جراحی زیبایی است.
• حذف جای جوش صورت با لیزر با تغییراتی در رنگدانه پوست (رنگ)، اگرچه این درمان برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب نیست.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
دارو‌های خانگی برای چین و چروک‌های پیشانی
در اینجا چند روش طبیعی برای به تأخیر انداختن یا کاهش ظاهر چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد. گزینه‌های کم تهاجمی‌تر و ایمن‌تر به همراه روش‌های درمانی استاندارد هستند.

۱. آبرسانی پوست
مرطوب نگه داشتن پوست با نوشیدن مایعات کافی شاید ساده‌ترین راه برای جلوگیری از علائم زودرس پیری پوست باشد. مصرف کم آب به سلامتی آسیب می‌رساند، اما بیشترین آسیب را روی پوست قابل مشاهده است. این امر عمدتاً به این دلیل است که آبی که می‌نوشید قبل از اینکه به پوست شما برسد، به تمام اندام‌های دیگر می‌رسد.

بدن ما هر روز مقداری آب را از دست می‌دهد، در درجه اول به صورت عرق و ادرار؛ بنابراین مهم است که یک تلاش هماهنگ برای جایگزینی از دست دادن مایعات به صورت روزانه انجام شود.

اگر پوست شما هیدراتاسیون مورد نیاز خود را نیاورد، ناخواسته خشک و پوسته پوسته می‌شود. پوست خشک نسبت به پیری زودرس حساس‌تر است، در حالی که پوست‌های آبرسان خوبی نسبت به آن مقاومت می‌کنند.

حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. این ممکن است چیز ساده‌ای به نظر برسد، اما باعث شگفتی‌هایی برای مراقبت از پوست عمومی می‌شود، نه تنها تاثیر درمحو کردن چین و چروک‌ها دارد بلکه شامل فواید بسیاری می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۲. تمرین‌هایی برای کاهش چین و چروک روی پیشانی
علائم بارز پیری پوست فقط به سستی پوست و عکسبرداری سطحی محدود نمی‌شود. ایجاد چین و چروک و خطوط ریز همچنین می‌تواند به از دست دادن چربی و حجم عضلات در زیر پوست شود.

تعدادی تمرین صورت وجود دارد که بطور خاص برای رفع چین چروک‌های عمیق‌تر زیر ساختاری طراحی شده اند، احتمالا با القای رشد عضلانی. در حقیقت، این تمرینات ساده صورت یا "یوگا" صورت محبوبیت زیادی در بین عموم مردم پیدا کرده اند تا ظهور علائم پیری صورت را به تعویق بیندازند.

در اینجا یک تمرین برای صاف کردن پیشانی وجود دارد که به آزاد کردن تنش ایجاد شده در عضلات پیشانی شما کمک می‌کند و از ظهور چین و چروک‌ها و خطوط کاسته می‌شود:

• دو انگشت از هر دست خود را وسط پیشانی قرار دهید.
• با اعمال فشار ملایم، انگشتان خود را به طرفین بکشید.
• این تمرین روزانه را در ۵ ست و ۵ بار در روز تکرار کنید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۳. اعمال کمپرس سرد
انجمن جراحان پوستی آمریکا اعمال کمپرس سرد رابه عنوان یک جایگزین بی خطر، مؤثر، غیر سمی و غیر تهاجمی برای درمان و کاهش دهنده چین و چروک پیشنهاد می‌کنند. استفاده از کمپرس سرد برای کاهش ظاهر چین و چروک با رضایت از سوژه بالا و عدم بروز عوارض جانبی جدی داشته است.

درمان چین و چروک پوست با کمپرس سرد متمرکز در ناحیه‌ای خاص، آن قسمت را با هیدراتاسیون، تغذیه و اکسیژن کافی تأمین می‌کند و باعث می‌شود که به خوبی کشیده و به وضوح صاف شود. در حقیقت، کرایوتراپی زیبایی اغلب در روش‌های مربوط به زیبایی سینه و اندام‌های فوقانی یا تحتانی برای ایجاد استحکام مطلوب به کار رفته است و همچنین در درمان چروک مانند کرایوپلینگ نیز استفاده می‌شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
درمان های موضعی
۱. ژل آلوئه ورا
ژل تازه‌ای که از گیاه آلوئه ورا استخراج می‌شود به دلیل طیف گسترده‌ای از خصوصیات مفید به عنوان یک درمان موثر پوست شناخته می‌شود. غلظت‌های مختلف این ژل در بهبود خاصیت ارتجاعی و الاستیک ساختار پوست مفید است.

ژل آلوئه ورا همچنین به عنوان یک ماده مرطوب کننده عمل می‌کند و به بازگرداندن رطوبت پوست کمک می‌کند و در نتیجه پوست نرم و درخشان می‌شود. ژل آلوئه ورا با غلظت حداکثر ۰.۵ درصد برای کاربرد موضعی بی خطر است و می‌تواند به مرطوب شدن پوست بدون هیچ گونه اثر سمی کمک کند.

این شفابخش طبیعی پوست قسمت اعظم پتانسیل درمانی خود را مدیون خواص محافظ آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد اشعه ماوراء بنفش سینرژیک است.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۲. ماسک قهوه را امتحان کنید
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ که در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، فعالیت آنتی اکسیدانی گیاه قهوه (Coffea arabica) به نمایش گذاشته شد، نشان داد که پلی فنول‌های آنتی اکسیدان موجود در قهوه، به ویژه اسید کلروژنیک، اسید کوینیک و اسید فرولیک برای پوست مفید هستند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که کاربرد موضعی عصاره قهوه باعث کاهش ظهور خطوط ریز، چین و چروک و رنگدانه می‌شود و ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشد.

۱. یک تخم مرغ ارگانیک تهیه کنید و سفیده آن را از زرده آن جدا کنید.
۲. سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه منتقل کرده و آن را صاف کنید.
۳. ¼ قاشق چای خوری دانه‌های تازه خرد شده قهوه را به کاسه اضافه کنید.
۴. شستشوی محلول را ادامه دهید تا قهوه به خوبی مخلوط شود و کف کند.
۵. دستان خود را بشویید و مطمئن شوید که انگشتان و ناخن‌های شما قبل از استفاده ماسک تمیز و تمیز هستند.
۶. با حرکات دایره‌ای سبک، مخلوط را روی صورت تمیز خود بمالید.
۷. بگذارید ماسک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد آن را از روی پوست خود جدا کنید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۳. پوست خود را با روغن مانوکا ماساژ دهید
در یک مطالعه حیوانی که روی موش‌ها انجام شده است تا اثر روغن مانوکا در درمان چین و چروک را آزمایش کنند، مشخص شد که کاربرد موضعی این روغن باعث افزایش UVB در ضخامت پوست و درجه بندی چین و چروک به صورت وابسته به دوز آن می‌شود.

همچنین روغن مانوکا مانع از تولید سیتوکین‌های التهابی می‌شود و در نتیجه التهاب پوستی ناشی از UVB را کاهش می‌دهد.

در کل، بهبود قابل توجهی در ظاهر چین و چروک از نظر کاهش طول، عمق و سطح پوشش گزارش شده است. کاربرد موضعی ۱۰ درصد روغن مانوکا تأثیر کمتری در از بین رفتن فیبر کلاژن و هیپرپلازی اپیدرمی دارد که این امر اثر بخشی آن در کاهش ظاهر چین و چروک را نشان می‌دهد.

کافی است چند قطره روغن مانوکا را روی انگشتان خود قرار داده و آن را روی پیشانی خود ماساژ دهید تا جذب پوست شود.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
دارو‌های بی حسی
دارو‌های زیر برخلاف روش‌های ذکر شده در بالا، با شواهد علمی پشتیبانی نمی‌شوند و مورد تأیید پزشکان نیستند.

با این وجود، این روش‌های درمانی مکمل نتایج قابل توجهی را برای تعداد قابل ملاحظه‌ای از کاربران عمومی به همراه آورده است. اگر قصد استفاده از این روش‌های درمانی غیر علمی را دارید، باید به صلاحدید خودتان این کار را انجام دهید.

۱. برای بهبود ظاهر پوست از عسل و لیمو استفاده کنید
عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته شده است، به این معنی که به بازگرداندن و آبرسانی در لایه‌های پوست کمک می‌کند؛ بنابراین، این ترکیب برای افرادی که دارای پوست خشکی هستند مفید است، به عنوان یک عامل بهبود دهنده برای چین و چروک زودرس در نظر گرفته می‌شود.

عسل به ویژه در ترکیب با لیمو خوب عمل می‌کند. هر دو این مواد با هم کار می‌کنند تا ظاهر چین و چروک‌های صورت را از بین برده و پوست را روشن‌تر کرده و پوستی مرطوب و یکنواخت و نرم و لطیف داشته باشید.

۱. مقادیر مساوی عسل و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید.
۲. این محلول را روی چین و چروک پوست خود بمالید.
۳. سپس، به آرامی مخلوط را به مدت ۵ دقیقه در حرکات دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید تا در اعماق پوست نفوذ کند.
۴. اجازه دهید تا در ۱۵ دقیقه خشک شود.
۵. در نهایت پوست تان را با آب بشویید.
۶. روزانه یا حداقل چهار بار در هفته از این روش استفاده کنید.

می‌توانید از عسل خالص استفاده کنید.

۱. همچنین می‌توانید مقداری عسل به سر و مو‌های خود بمالید.
۲. بگذارید چند دقیقه روی پوست شما بنشیند تا عمیقاً نفوذ کند.
۳. در آخر، با دوش گرفتن، عسل‌های باقی مانده بر روی سطح پوست را بشویید.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
۲. روغن نارگیل را برای تأثیر مرطوب کنندگی آن امتحان کنید
روغن نارگیل یکی از ساده‌ترین مواد موجود است که می‌توانید به روش‌های جلوگیری از ظهور چین و چروک‌های خود اضافه کنید. این مرطوب کننده کاملاً طبیعی به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و به مقابله در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد کمک می‌کند. بسیاری از افراد که با چین و چروک پوست دست و پنجه نرم می‌کنند، با روغن نارگیل به عنوان یک شفابخش سالم و موثر پوست قرار دارند.

۱. از آنجا که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد می‌شود، مجبور خواهید بود مقداری روغن نارگیل را در یک کاسه ذوب کنید.
۲. یک توپ پنبه را در روغن بمالید و آن را روی پوست خود اعمال کنید، و آن را به طور مساوی روی تمام صورت خود بمالید.
۳. با انگشتان تمیز برای حداقل ۵ دقیقه روغن را به آرامی در پوست خود ماساژ دهید.
۴. لجازه دهید یک شب روی پوست بماند تا زمان کافی برای جذب روغن از پوست فراهم شود.
۵. صبح روز بعد صورت خود را با آب بشویید.

در حالی که این روش‌های درمانی عمدتاً اقدامات پیشگیرانه‌ای برای به تأخیر انداختن در شروع پیری پوست است، اما همچنین در کاهش چین و چروک‌ها و خطوط ریز در افرادی که با آن‌ها مواجه شده اند مفید است. علاوه بر این، تمام مواد مورد استفاده کاملاً غیر سمی و بی خطر هستند، بنابراین هیچ گونه آسیبی در استفاده شان وجود ندارد.
چگونه چین و چروک‌های پیشانی را به حداقل برسانیم
چگونه می‌توان از ظهور چین و چروک‌های پیشانی جلوگیری کرد؟
اقدامات پیشگیرانه زیر را برای به حداقل رساندن چین و چروک‌های پیشانی اتخاذ کنید.

بعضی از افراد به تکرار حالت‌های مختلف صورت سبب ایجاد تیک‌های صورت می‌شوند. این انقباض مکرر ماهیچه‌های صورت پس از سال‌ها می‌تواند باعث ایجاد چین‌هایی عمیق شود. شما باید سعی کنید بر چنین عادت‌هایی غلبه کنید، در غیر این صورت تنها با چین و چروک‌های دائمی و خطوط ریز روی صورت برای همیشه مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، اگر به طور ناآگاهانه اخم می‌کنید، عضلات خود را منقبض می‌کنید، از خانواده و دوستانتان بخواهید که زمان‌هایی را که متوجه تیک‌های صورت شما می‌شوند، جلوی شما را بگیرند.

برای تأمین نیاز‌های غذایی پوست، یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه است را برای خود در نظر بگیرید. تغذیه درست، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب‌های پوستی بازی می‌کند که در نهایت از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. در مقابل، دنبال کردن رژیم غذایی سرشار از قند یا سایر کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند.

ضد آفتاب و مرطوب کننده دو عنصر اساسی در یک روال موثر برای مراقبت از پوست هستند و همین مورد در رابطه با رژیم مقابله با پیری زودرس نیز صادق است. باید به طور مداوم از یک ضد آفتاب با کیفیت عالی و یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا از پوست شما به خوبی محافظت کند. ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای طیف گسترده‌ای از مزایا را ارائه دهد، مقاوم در برابر آب و غیر معطر باشد و SPF ۳۰ یا بالاتر را دارا باشد. حداقل ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن آن را روی تمام مناطق پوست در معرض آفتاب بمالید. بخش عمده‌ای از آسیب‌های پوستی که مسئول چین و چروک‌های زودرس است، ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید است. در ضمن، یک مرطوب کننده ضد پیری اساساً به حداقل رساندن ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

برای دوری جستن از نور خورشید لباس و لوازم جانبی مانند عینک آفتابی یا کلاه بپوشید.

همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. پاکسازی و مرطوب کردن باعث می‌شود یک روال مراقبت از پوست را دنبال کنید.

تفاوت بین خطوط زیبا، چین و چروک و خطوط عمیق
پوست خارجی‌ترین و بزرگترین پوشش اندام بدن است که شامل سه لایه است: اپیدرم، درم و هیپودرم (که به نام زیر جلدی نیز شناخته می‌شود).

به سطح یا بیرونی‌ترین لایه، اپیدرم گفته می‌شود که شامل لایه‌های ترمیم کننده سلول‌های پوستی است و از عناصر خارجی سدی ضد آب برای بدن فراهم می‌کند.

لایه‌ای که در زیر اپیدرم قرار دارد، به نام درم نامیده می‌شود، حاوی بافت همبند (یعنی کلاژن) و سایر الیاف است که به همراه فولیکول‌های مو و غدد عرق، به پوست استحکام می‌بخشد. عمیق‌ترین لایه، که در زیر درم قرار دارد و به عنوان زیر جلدی یا هایپودرم شناخته می‌شود، در درجه اول از چربی ساخته شده است.

 



چین و چروک‌ها بسته به میزان نفوذ آن‌ها به این لایه‌های پوستی معمولاً طبقه بندی می‌شوند. اگر آسیب به لایه سطحی یا درم فوقانی محدود شود، خطوط ریز ممکن است در پوست ظاهر شود. چین و چروک‌های متوسط و عمیق‌تر برای رسیدن به درم میانی گسترش می‌یابد، در حالی که چین و چروک‌های عمیق تمام راه را به درم و زیر پوستی عمیق می‌کشاند.

 

منبع: فرارو

بیوتی بازدید : 27 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی و همچنین در زمینه آشپزی کاربرد دارد و یکی از مهم ترین مواد بهداشتی با ارزش است. مطابق با داده‌های سازمان USDA، روغن نارگیل سرشار از چربی‌های مفید است که به متعادل کردن میزان کلسترول کمک می‌کند و همچنین دارای خواص طبیعی ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

 

۸ جایگزین برای روغن نارگیل

 

 

بهترین جایگزین‌های روغن نارگیل برای پخت و پز شامل روغن زیتون، کره شیا، روغن بادام، روغن آووکادو، روغن بذر شاهدانه، روغن انگور و روغن آفتابگردان است.

روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی و همچنین در زمینه آشپزی کاربرد دارد و یکی از مهم ترین مواد بهداشتی با ارزش است. مطابق با داده‌های سازمان USDA، روغن نارگیل سرشار از چربی‌های مفید است که به متعادل کردن میزان کلسترول کمک می‌کند و همچنین دارای خواص طبیعی ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

مقادیر بالای اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک به این معنی است که این روغن می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند، ظاهر مو‌های شما را بهبود بخشد، از بروز بیماری مزمن جلوگیری کند و علائم پیری را کاهش دهد. روشن است، دلیلی وجود دارد که روغن نارگیل را در طیف گسترده‌ای از محصولات مو، درمان‌های پوستی و دستور العمل‌های طبخ سالم می‌توان یافت. در واقع یک جایگزین عالی برای درمان بیماری‌های پوست و مو است و از کره روغن کانولا سالم‌تر است.

با این حال، برخی از افراد هنگام استفاده از روغن نارگیل درماتیت تماسی را تجربه می‌کنند که این امر باعث می‌شود که از مزایای آن استفاده نکنند. همچنین، برای افرادی که به طور مرتب از روغن نارگیل استفاده می‌کنند، ممکن است روزی برسد که در دسترس نباشد. در هر صورت، خوب است که بهترین جایگزین‌های روغن نارگیل را بشناسیم و همچنین هرگونه فواید سلامتی مختلف یا عوارض جانبی احتمالی شان را بر روی بدن بدانیم.

۱. روغن زیتون
احتمالاً محبوب‌ترین و ساده‌ترین جایگزین روغن نارگیل روغن فوق العاده زیتون است. سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی مهم است و معمولاً در محصولات مراقبت از مو و لوازم آرایشی استفاده می‌شود. وقتی صحبت از پخت و پز می‌شود، روغن زیتون را می‌توان در همان مقادیر روغن نارگیل استفاده کرد و از نظر کاهش سطح کلسترول خطرناک LDL در بدن، همان سلامتی را برای سلامتی قلب فراهم می‌کند. این ماده مرطوب کننده طبیعی است و به کاهش شوره سر و سوزش پوست سر کمک می‌کند و همچنین با افزایش خاصیت بهبودی و ترمیم کننده پوست همراه است.

۲. روغن دانه آفتابگردان
این روغن که از دانه‌های آفتابگردان حاصل می‌شود، جایگزین خوبی برای روغن نارگیل است، زیرا سرشار از ویتامین A.، E. و D. است، به همراه آنتی اکسیدان‌های کلیدی و اسید‌های چرب که به پایین آمدن سطح کلسترول، محافظت از سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن موثر است. روغن دانه آفتابگردان دارای کاروتنوئید منحصر به فردی است که می‌توانند از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند، ودرخشش و ظاهر مو‌های شما را افزایش دهند. این ماده در مقادیر وسیعی کاربرد دارد و می‌تواند به همان اندازه روغن نارگیل مورد استفاده قرار گیرد. روغن دانه آفتابگردان سرشار از سلنیوم، اسید اولئیک، اسید لینولئیک کونژوگه و ویتامین E. است که همگی دارا خواص پیشگیری کننده از سرطان هستند. اما تحقیقات و شواهد بالینی اضافی برای تایید مزایای ضد سرطان مورد نیاز است.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل
۳. روغن هسته انگور
این روغن خفیف کمی قابض شناخته می‌شود، و یک جایگزین عالی برای روغن نارگیل است. به دلیل داشتن محتوای آنتی اکسیدانی غنی، می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی و از بین بردن ظاهر لکه‌ها و چروک پوست کمک کند. طیف وسیعی از اسید‌های چرب موجود در آن، از جمله اسید‌های استئاریک، لینولئیک، لوریک، پالمیتیک، اولئیک و میریستیک، مصرف آن را برای سلامت قلب بسیار عالی می‌کند. این ماده ضد التهاب طبیعی هم برای مصرف خوراکی و هم در صورت استفاده موضعی است.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل
۴. روغن بادام
کمی گران‌تر از سایر گزینه‌های جایگزین روغن نارگیل است و معمولاً برای پخت و پز توصیه نمی‌شود، روغن بادام برای مراقبت از پوست و مو بسیار عالی است. به راحتی توسط پوست جذب می‌شود، پوست را چرب نمی‌کند و منافذ را مسدود نمی‌کند. فراوانی ویتامین‌ها از جمله A.، E.، B. و D. نیز این روغن را به یک درمان عالی برای ترمیم و تقویت مو تبدیل می‌کند. می‌توانید روغن بادام را با سایر محصولات مو مخلوط کنید، یا به سادگی آن را روی پوست سر خود بمالید تا پوست را احیا کند و مو را تقویت کند. با این حال، استفاده اولیه آن به عنوان یک روغن مرطوب کننده بر روی پوست، به ویژه در مناطق ملتهب یا تحریک شده بسیار مناسب است.

۵. روغن آووکادو
این روغن گیاهی طبیعی مطمئنا رایج‌ترین مورد در لیست خرید شما نیست، اما دارای مقادیر زیادی مواد مغذی، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و ترکیبات آلی فرار است که پوست را مرطوب می‌کند و از عفونت‌ها و سوزش محافظت می‌کند. به عنوان جایگزین روغن نارگیل، روغن آووکادو به هیچ وجه مناسب روغن پخت و پز نیست بلکه می‌تواند در هر قسمت از بدن از جمله مو، صورت و پوست استفاده شود، معمولاً در مقادیر کمتری از روغن نارگیل استفاده می‌شود.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل
۶. روغن شاهدانه یا همپ
یکی از روغن‌های مفید ارگانیک موجود در بازار، روغن بذر شاهدانه شگفت انگیز در محافظت از پوست در برابر آفتاب و است و به کوچک شدن اندازه منافذ پوست کمک می‌کند و به عنوان یک قابض در جهت بهبود خاصیت ارتجاعی و رفع علائم پیری عمل می‌کند. مقادیر بالای اسید‌های چرب امگا ۳ نیز این ماده را به روغن محبوب پخت و پز برای کسانی که به دنبال محافظت از سلامت قلب خود هستند و از استفاده از کره یا روغن کانولا در تهیه وعده غذایی خودداری می‌کنند، تبدیل می‌کند.

۷. کره شیا
کره Shea در درجه اول برای پوست مفید است و در دهه گذشته بسیار محبوب شده بود. با این حال، این یک چربی برای پخت و پز است که می‌تواند تعدادی از فواید از جمله محافظت در برابر آترواسکلروز و مشکلات قلبی را به همراه آورد، ضمن اینکه باعث تسکین معده و تقویت گوارش می‌شود. علاوه بر اینکه به عنوان مرطوب کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، کره شیا برای سوختگی، گزیدگی، اگزما، پسوریازیس، پوست ترک خورده و لکه‌های خشک نیز مفید است. در نهایت این کره می‌تواند مو‌های شما را براق و درخشان کند و از موخوره و ریزش موی بی دلیل جلوگیری کند.
۸ جایگزین برای روغن نارگیل

منبع: فرارو

بیوتی بازدید : 29 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

زنان جوان کره ای دارای پوستی زیبا و صاف هستند. این خانم ها روزانه روتین پوستی خاصی دارند که موجب جلوگیری از پیری پوست و شفافیت پوست آن ها می شود.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

راز داشتن پوستی زیبا و جوان زنان کره‌ای هنوز هم بر بسیاری از شما پوشیده است و کاملا نمی‌دانیم که آن‌ها چه کار می‌کنند که پوست به این زیبایی دارند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم راز زیبایی پوست این خانم‌ها را به شما معرفی کنیم تا شما نیز در صورت توان، آن‌ها را به کار ببرید.

البته در مطلب " پوست زنان کره‌ای با این ماسک‌ها زیباست" در مورد اسرار زیبایی پوست این زنان کامل صحبت کردیم که میتوانید به سادگی آن‌ها را در این مطلب بشناسید.

فرمول و قانون ۴۲۴

خانم‌های آسیایی یک روش ساده زندگی دارند و آن هم باعث می‌شود که زیبایی واقعی را تجربه کنند. آن‌ها طبق قانون ۴۲۴ به مدت ۱۰ دقیقه صورت خود را می‌شویند و آن را جایگزین یک حمام کامل می‌کنند.

در چهار دقیقه اول بقایای میکاپ و چربی‌های صورت را پاک می‌کنند سپس با کف و فوم شوینده به مدت ۲ دقیقه صورتشان را می‌شویند و بعد به مدت ۴ دقیقه صورت و گردن را آب کشیده و شستشو می‌دهند.

همچنین برای این که اثربخشی کارشان بیشتر شود، از تونر مرطوب کننده هم استفاده می‌کنند. معمولاً بهتر است که زمان استفاده از تونر بیشتر از ۴ ثانیه بعد از اتمام شست و شو نشود.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

 

 

 

ماسک روغن طبیعی همراه با برنج

خانم های کره ای معمولاً خیلی در معرض آفتاب قرار می گیرند و همین باعث می شود که در طول زمان پوست شان تیره شود. به همین دلیل آن ها سعی می کنند راهکارهایی را در پیش بگیرند تا از تیرگی پوست شان جلوگیری شود. معمولا از ماسک روغن طبیعی و برنج استفاده می کنند. این ماسک را فقط برای پوست صورت استفاده نمی کنند، بلکه آن را روی کل بدن شان هم می زنند.

کشش ماهیچه های دهان

خانم های کره ای برای از بین بردن چین و چروک ها، جریان خون را در بدن بهبود می بخشند و تناژ پوست خود را روشن تر می کنند و این کار را از طریق ورزش صورت و کشش اطراف دهان با ادای حروف A-E-I-O-U انجام می دهند.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

استفاده از روغن هیدروفیلیک به جای میسلارواتر

روغن‌های پاک کننده می‌توانند آلودگی‌ها را از عمق پوست بیرون بکشند. حتی کثیفی‌هایی را از بین می‌برند که میسلار واتر قادر به انجام آن‌ها نیست. معمولاً دو الی سه بار در هفته از این روغن استفاده می‌کنند.

قرار دادن محصولات زیبایی داخل یخچال

خانم‌های کره‌ای عادت دارند برای این که از ایجاد چین و چروک روی پوست شان جلوگیری کنند، آن را خنک نگه دارند. در نتیجه ماسک، کرم و محصولات زیبایی را قبل از استفاده مدتی داخل یخچال نگه می‌دارند. محصولات زیبایی را هنگامی که به پوست صورتشان می‌زنند، روی پوست نمی‌مالند و با حرکات ضربه‌ای آن را روی پوست پخش می‌کنند

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها


 


اضافه کردن روغن طبیعی به کرم پودر

خانم‌های کره‌ای برای پوست خشک راه حل‌های زیادی دارند و یکی از راه هایشان این است که به جای خرید محصولات گران قیمت، چند قطره روغن طبیعی یا سرم صورت به کرم پودر خود اضافه می‌کنند.

شستشو با آب برنج

گاهی اوقات بعضی از محصولات ناشناخته به شدت باعث زیبایی می‌شود که یکی از آن‌ها آب برنج است. کره ای‌ها بعد از پختن برنج، آب آن را دور نمی‌ریزند و آن را برای اهداف آرایشی و زیبایی استفاده می‌کنند و عقیده دارند که شستن صورت با آب برنج پوست را جوان و مات کرده و مقاومت در برابر اشعه خورشید را بالا می‌برد

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

رنگ لب به جای رژ لب

شاید برایتان جالب باشد که معمولاً کره ای‌ها رژ لب نمی‌زنند، بلکه سعی می‌کنند به لب‌های خود رنگ‌های طبیعی بدهند. همچنین بر این عقیده هستند که رنگ لب معمولاً مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند و از رژلب بهتر است.

استفاده از تونر برای صورت

خانم‌های کره‌ای از تونر به مقدار زیاد استفاده می‌کنند و حتی آن را جایگزین ماسک‌های ورقه‌ای می‌کنند. برای اینکه خواص تونر‌های مرطوب کننده را افزایش دهند، پد را داخل تونر کرده و به پوست خود می‌زنند.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

همراه داشتن ضد آفتاب

یکی دیگر از نکته‌های مهمی که خانم‌های کره‌ای رعایت می‌کنند، استفاده از ضد آفتاب است. آن‌ها از همان دوران کودکی به صورت خود ضدافتاب می‌زنند و هرگز استفاده از آن را فراموش نمی‌کنند.

ماساژ روزانه فیشیال

ماساژ دادن بخش بسیار مهمی برای جوان نگه داشتن صورت در مدت زمان طولانی است و یکی از ساده‌ترین راه هایش، مالیدن صورت با استفاده از دستمال آغشته به آب ولرم است که باعث می‌شود انعطاف پذیری پوست در سنین بالا هم حفظ شود.

 

منبع: اقتصاد 24

بیوتی بازدید : 36 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

دکوراسیون سبک گلم

دکوراسیون سبک گلم

دکوراسیون سبک گلم از انواع دیزاین های داخلی شیک و لاکچری می باشد و اگر شما تمایل دارید فضای منزل تان پر زرق و برق به نظر برسد بهتر است از این سبک برای طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل خود الگوبرداری نمایید.

دکوراسیون سبک گلم شیک و لاکچری

برای طراحی داخلی منزل سبک های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی تان سبک دیزاین مناسبی را انتخاب نمایید و تغییرات مثبتی را در فضای منزل تان ایجاد کنید. در ادامه این مطلب طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل به کمک سبک گلم را در مشاهده خواهید کرد.

دکوراسیون سبک گلم

کهن استیل

طراحی داخلی با سبک گلم

سبک طراحی داخلی گلم از انواع دیزاین هایی است که از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته است و در این سبک سعی می شود تا با حفظ سادگی و زیبایی به خوبی لاکچری بودن فضای منزل برای دیگران به نمایش گذاشته شود.

در این سبک دکوراسیون داخلی از رنگ های طلایی و نقره ای و صورتی و رنگ های خنثی نظیر سیاه و سفید و خاکستری و فلزات طلایی یا نقره ای استفاده زیادی می شود.

به کار بردن عناصر  و المان ها مهم در دکوراسیون گلم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و یکی از اصلی ترین عناصر که در سالن پذیرایی به کار برده می شود میز بار طلایی و برنجی است همچنین پاف و مبل شزلون نیز یکی دیگر از عناصر می باشند که زرق و برق خاصی را به فضای منزل می بخشند. علاوه بر مبلمان شزلون نیز می توان از سایر مدل های مبلمان در فضای منزل با طراحی داخلی گلم استفاده کرد همچنین مبلمانی باید در این دکوراسیون استفاده می شوند که دارای پایه های طلایی یا نقره ای باشند و روکش آن ها نیز جلوه خوبی داشته باشد.

در این سبک دکوراسیون میز جلو مبلی یا قهوه خوری که در طراحی آن از ترکیب شیشه و آینه با فلز استفاده شده به چشم می خورد و طرح فرش و کفپوش نیز بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شود. فرش های شرقی در کنار زرق و برق مبلمان و پرده های لاکچری فضایی بی نظیر را در این سبک دکوراسیون داخلی خلق می کنند.

اجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق نشیمن گلم دکوراسیون داخلی گلم طراحی داخلی منزل به کمک سبک گلم  دکوراسیون لاکچری گلم طراحی داخلی گلم دکوراسیون گلم شیک دکوراسیون گلم شیک طراحی داخلی سبک گلم دکوراسیون سالن پذیرایی گلم دکوراسیون داخلی گلم دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون گلم طراحی داخلی گلم دکوراسیون لاکچری گلم دیزاین داخلی گلم طراحی شیک گلم دکوراسیون گلم شیک و زیبا  دکوراسیون گلم

برای نورپردازی منزل با طراحی داخلی گلم از لوسترهای بلند و آویز با رشته های کریستالی درخشان استفاده می شود همچنین ممکن است لوسترها به گونه ای انتخاب شوند که دارای شکل هندسی خاصی باشند.

برای تزیین منزل نیز از آینه های دیواری یا آینه قدی که قاب آن ها طلایی یا نقره ای می باشد استفاده می گردد همچنین وسایل تزیینی و دکوراتیو لوکس با طرح و رنگ طلایی در فضای منزل با طراحی گلم به چشم می خورند که از این وسایل برای تزیین شلف و دیوار و … استفاده می شود.

در این سبک دکوراسیون وسایل به صورت نامنظم و شلوغ چیده نمی شوند و فضای منزل با وجود وسایل زرق و برق دار لاکچری و ایده آل به نظر می رسد همچنین در فضای اتاق خواب نیز از سرویس خواب با طرح جذاب استفاده می شود و برای طراحی نورپردازی در فضای اتاق خواب از آباژور و لوسترهای لاکچری استفاده می شود.

دکوراسیون لاکچری اتاق خواب دکوراسیون شیک گلم دکوراسیون سبک گلم لاکچری دکوراسیون داخلی گلم طراحی داخلی گلم دکوراسیون داخلی سبک گلم دکوراسیون اتاق خواب گلم

اگر شما تمایل فضای سالن پذیرایی و اتاق خواب را به کمک دکوراسیون گلم طراحی کرده اید بهتر است برای فضای آشپزخانه نیز از کابینت های جذاب و لاکچری استفاده کنید همچنین بهتر است برای تزیین سطح پیشخوان یا اپن آشپزخانه از وسایل دکوراتیو و ظروف گران قیمت استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی گلم دکوراسیون لاکچری گلم دکوراسیون شیک گلم دکوراسیون سبک گلم و شیک طراحی دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون سبک گلم برای آشپزخانه طراحی داخلی گلم دکوراسیون داخلی سبک گلم دکوراسیون آشپزخانه سبک گلم دیزاین دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون سبک گلم دکوراسیون گلم شیک دکوراسیون سبک گلم اشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه با سبک گلم

در این مطلب توجه شما عزیزان را به طراحی داخلی منزل به کمک سبک دکوراسیون گلم جلب کردیم که امیدواریم این دیزاین های داخلی مورد توجه تان قرار گرفته باشند و از مشاهده آن ها نهایت لذت را برده باشید.

 

منبع: زیبایی خانه

بیوتی بازدید : 31 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

پروتئین تراپی مو یا پروتئین درمانی روشی برای احیا و صافی مو‌ها محسوب می‌شود. همان گونه که می‌دانید پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت مو‌های شماست که نقش موثری در سلامت آن ایجاد می‌کند؛ بنابراین کمبود پروتئین می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای مو‌های شما ایجاد می‌کند.

تابناک با تو: پروتئین تراپی مو یا پروتئین درمانی روشی برای احیا و صافی مو‌ها محسوب می‌شود. همان گونه که می‌دانید پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت مو‌های شماست که نقش موثری در سلامت آن ایجاد می‌کند؛ بنابراین کمبود پروتئین می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای مو‌های شما ایجاد می‌کند. اما پیش از هر چیز باید بدانید آیا موهایتان از کمبود پروتئین رنج می‌برد یا خیر.

البته تشخیص این موضوع کار چندان دشواری هم نیست. در ادامه این مطلب به بررسی نشانه‌های کمبود پروتئین و همچنین پروتئین درمانی مو می‌پردازیم. همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری و کسب درآمد در حوزه مو و زیبایی هستید، در دوره آموزش صافی و احیای مو شرکت کنید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم، پروتئین کراتین بخش عمده تار‌های مو را تشکیل می‌دهد. این پروتئین نقش عمده‌ای در سلامت و تقویت مو‌ها ایفا می‌کند. عدم مراقبت از مو‌ها و آسیب‌های ناشی از رنگ شدن‌های مکرر، آلودگی‌ها و مواردی از این دست می‌تواند منجر به تجزیه کراتین شود. در این صورت موهایتان بر اثر کمبود پروتئین از ظاهر ناخوشایندی برخوردار می‌شود.

شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی نقش موثری در کمبود پروتئین دارند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، امری ضروری برای رشد و تقویت مو‌ها به شمار می‌رود. در واقع عدم مصرف پروتئین کافی ممکن است منجر به ریزش موهایتان شود. در این شرایط برای کمک به رشد و سلامت موهایتان نیاز به پروتئین درمانی خواهید داشت.

نحوه عملکرد پروتئین‌های موی سر

پروتئین تراپی مو با اعمال محصولات سرشار از پروتئین به موهایتان منجر به جذب بیشتر مواد کراتین و تقویت موهایتان می‌شود. البته برای پروتئین درمانی می‌توانید از محصولات شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید و یا درمان‌های خانگی را برای موهایتان آغاز کنید.

این شیوه در واقع با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول‌های مو، منجر به تقویت لایه‌های کوتیکول و ترمیم رشته‌های مو می‌شود. همچنین این درمان، تخلخل رشته‌های مو را از میان بر می‌دارد و مانند سدی در اطراف ساقه، از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب منجر به تقویت و ترمیم مو‌های آسیب دیده می‌شود.

پروتئین تراپی مو چطور باعث احیا موهایتان می‌شود؟

پروتئین تراپی مو، با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول مو و سخت شدن لایه کوتیکول، برای اصلاح رشته‌های مو، استفاده می‌شود.

اگر سوراخ‌هایی در کوتیکول مو وجود داشته باشد، پروتئین درمانی موها، این شکاف‌ها را مرتب کرده و سدی در اطراف ساقه مو قرار می‌دهد تا آسیب‌های بعدی کاهش یابد؛ و به نقویت و ترمیم مو‌های آسیب دیده تان کمک خواهد کرد.

نشانه‌های کمبود پروتئین در مو‌ها

قبل از اینکه به آموزش پروتئین تراپی مو بپردازیم، لازم است برخی نشانه‌ها برای کمبود پروتئین در مو‌ها را تشخیص دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن مو‌های خشک نشانه‌ای از کمبود پروتئین در مو‌ها به شمار می‌رود. اما بد نیست بدانید خشکی مو به تنهایی نمی‌تواند نشانه کمبود پروتئین باشد. اگر از مو‌های خشکی برخوردار هستید، بهتر است پیش از شروع پروتئین درمانی از محصولات مرطوب کننده و آبرسان‌های قوی استفاده کنید. اما اگر پس از مدتی همچنان دچار خشکی مو بودید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در ادامه این مطلب ۵ نشانه کمبود پروتئین را برایتان شرح می‌دهیم.

۱. از بین رفتن خاصیت ارتجاعی مو‌ها

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی مو‌ها یکی از نشانه‌های واضح کمبود پروتئین است. اما برای این که خاصیت ارتجاعی موهایتان را کنترل کنید، کافیست این ترفند را امتحان کنید. بخش کوچکی از رشته‌های موهایتان را انتخاب کنید و آن را به آرامی بکشید. اگر این رشته پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود باز نگردد و یا بشکند، به احتمال زیاد نیاز به پروتئین درمانی مو خواهید داشت.

۲. خشک و وز شدن مو‌ها

اگر مداوم به رنگ کردن مو مشغول هستید، احتمال کمبود پروتئین در آن زیاد است. مو‌های رنگ شده نسبت به مو‌های طبیعی در معرض آسیب‌ها و تخلخل بیشتری هستند. در این موارد پروتئین درمانی مو می‌تواند به تقویت مو‌های رنگ شده و حفظ سلامت آن کمک بسزایی داشته باشد.

۳. شکستگی و ریزش مو‌ها

ریزش بیش از اندازه مو می‌تواند زنگ خطری برای کمبود پروتئین در مو‌های شما باشد. البته فراموش نکنید ریزش ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است و لازم نیست نگران باشید. اما اگر حس می‌کنید موهایتان بیش از این‌ها می‌ریزد بهتر است پروتئینه کردن مو را آغاز کنید. به خصوص اگر ریزش موهایتان از ریشه نباشد و به راحتی بشکند، حتما برای تقویت آن اقدام کنید.

۴. نرم و نازک شدن مو‌ها

مو‌های نرم و نازک که بر اثر نشانه دیگری برای کمبود پروتئین به شمار می‌رود. پروتئین می‌تواند به احیای بافت رشته‌های مو کمک کند و از افتادگی و نرمی بیش از حد مو‌ها جلوگیری کند.

۵. تخلخل زیاد

اگر در بافت موهایتان تخلخل زیادی وجود دارد، احتمال شکستگی و همچنین موخوره در موهایتان زیاد است. این عوامل باعث آسیب پذیری بیشتری رشته‌های مو می‌شود. این نوع مو‌ها آب بیشتری نیاز دارند. همچنین وجود عواملی از جمله گره خوردن و وز شدن تجربه آشنایی برای مو‌های متخلخل هستند. پروتئین درمانی نقش موثری در درمان مو‌های متخلخل دارد. این روش با تغذیه مناسب مو‌ها از عوامل آسیب رسان مانند موخوره جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید تخلخل موهایتان را چک کنید، این ترفند را امتحان کنید. یکی از تار‌های مویتان را در یک کاسه آب قرار دهید. اگر مو در کاسه آب فرو برود، یعنی تخلخل زیادی دارد.

پروتئین تراپی مو چه فواید و ویژگی‌هایی دارد؟

نرم کنندگی: پروتئین ترابی با از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر و افزودن پروتئین به آن، مو‌ها را حالت دهنده و نرم می‌کند.

تقویت مو: با وارد شدن پروتئین‌های هیدرولیز شده به فولیکول‌های مو آن‌ها را سخت و محکم وا تقویت می‌کند.

مرطوب کنندگی: با از بین رفتن سلول‌های مرده پوست سر با پروتئین‌ها مو‌ها به طور موثر‌تر مرطوب می‌شوند.

حجم دهنده: در نهایت درمان پروتئین مو‌های شما را ضخیم‌تر، بلندتر و سالم‌تر می‌کند.

عوارض پروتئین تراپی مو

در حالی که استفاده از این روش برای مو‌ها مفید است و رشد آن‌ها را تقویت می‌کند، اما باید بدانید که پروتئین تراپی مو عوارض هم دارد. بسیاری از محصولات درمانی ممکن است باعث واکشن‌های پوستی و سایر عوارض جانبی شوند. همچنین متخصصان زیبایی نیز که بیشتر در معرض تماس با این مواد هستند، ممکن است به سلامت آن‌ها نیز آسیب وارد شود.

توصیه می‌کنیم قبل از هرکاری با یک متخصص در حوزه زیبایی و آرایشی مشورت کنید تا احتمال چنین آسیب‌هایی وجود نداشته باشد. برای این کار می‌توانید با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را از مربیان با سابقه ما بپرسید. اگر آسم، آلرژی یا حساسیت به بو دارید، ممکن است در خطر بیشتری برای عوارض جانبی مواد شیمیایی موجود در هوا باشید.

چرا باید از پروتئین درمانی مو استفاده کنیم؟

قبل از صحبت درباره چرایی استفاده از پروتئین درمانی مو، بیایید درباره مو بیشتر بدانیم. همانطور که همه ما می‌دانیم، مو‌های قابل مشاهده از سلول‌های مرده ساخته شده‌اند. رشد مو در زیر پوست سر، در فولیکول مو اتفاق می‌افتد. وقتی سلول‌های موی جدید تشکیل می‌شوند، سلول‌های مرده قدیمی به سمت بالا رانده می‌شوند و به همین دلیل است که مو رشد می‌کند. در واقع، مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است.

تمام پروتئینی که می‌خوریم به اسید‌های آمینه تجزیه می‌شوند که توسط کبد برای ایجاد پروتئین‌های مختلف استفاده می‌شوند. بنابراین، در زیر پوست سر، میلیون‌ها فولیکول مو وجود دارد که از آمینو اسید‌های موجود در غذا، کراتین ایجاد می‌کنند. رشد مو در این سلول‌ها اتفاق می‌افتد و به این ترتیب مو تشکیل می‌شود؛ بنابراین پروتئین به معنای واقعی کلمه برای تشکیل هر رشته مو حیاتی است! پروتئین درمانی به شما کمک می‌کند سطح پروتئین را در مو و پوست سرتان به حالت ایده‌آل برسانید. همچنین استفاده از شامپو، نرم کننده و ماسک موی غنی از بیوتین برای کمک به این مسئله عالی است.

نحوه پروتئین درمانی مو با مواد طبیعی در خانه

۱. مواد را با هم مخلوط کنید

برای تهیه ماسک پروتئین درمانی با مواد طبیعی به ۵ قاشق سس مایونر، ۳ قاشق روغن زیتون، و یک عدد تخم مرغ کامل نیاز دارید. تمام این مواد را در یک کاسه بریزید و خوب بهم بزنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود.

سس مایونز حاوی تخم مرغ، سرکه و روغن است. این مواد مو‌های شما را نرم و مرطوب کرده و پوست سرتان را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی بیوتین است که باعث تقویت و رشد مو‌های شما می‌شود.

۲. مخلوط را به مو‌های خود بمالید

مو‌های خود را دسته بندی کنید و هر قسمت را به طور کامل به ماسک آغشته کنید. موهایتان را ماساژ بدهید تا ماسک کاملا به تمام تار مو‌ها برسد.

۳. موهایتان را با حوله بپوشانید

برای تاثیر بیشتر ماسک، بهتر است که موهایتان گرم باشد. برای ایجاد یک محیط گرم می‌توانید یک لایه پلاستیک روی موهایتان بکشید و سپس با یک حوله آن را بپوشانید. گرما باعث می‌شود مواد مغذی موجود در ماسک بهتر به مو‌ها و پوست سر شما نفوذ کند.

۴. چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید

پس از پیچیدن حوله دور سر خود، ۳۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک به خوبی روی تار مو‌های شما تاثیر بگذارد. سپس می‌توانید موهایتان را با شامپوی ملایم روزانه و آب ولرم آبکشی کنید. پس از خشک شدن، متوجه زیبایی و درخشش موهایتان خواهید شد.

هر چند وقت یکبار باید پروتئین تراپی کرد؟

اینکه هر چند وقت یکبار مو‌های خود را پروتئین درمانی کنید، به نوع درمانی که انتخاب می‌کنید و همچنین نوع موی شما بستگی دارد. برخی از انواع ملایمتر از درمان‌های پروتئینی می‌توانند بیشتر استفاده شوند (به عنوان مثال هفته‌ای یکبار)، در حالی که اگر از مواد و یا محصولات قوی‌تر استفاده کنید، تعداد دفعات باید کمتر باشد (هر ۴ تا ۶ هفته) و با مراقبت بیشتر. قبل از استفاده از یک محصول برای پروتئین درمانی، برچسب آن را بخوانید تا ببینید چقدر باید استفاده شود – در این حالت به مو‌های خود نیز لطف خواهید کرد!

پروتئین درمانی طبیعی (خانگی) برای مو

پروتئین درمان مو با ماسک موز، عسل و روغن نارگیل

تمام ترکیبات طبیعی در این ماسک موهای‌تان را پروتئینه خواهد کرد. سه عدد موز کاملا رسیده را له و یا ریز ریز خورد کنید و در مخلوط کن بریزید.

دو قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید و بعد هم یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به دیگر مواد بیافزایید. بگذارید همه مواد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در مخلوط‌کن با هم ترکیب شوند تا خمیر غلیظ و کِرمی شکلی درست شود.

در صورتیکه حس می‌کنید خمیر کمی سفت یا غلیظ است می‌توانید با استفاده از آب آن را کمی رقیق کنید، فقط دقت داشته باشید خمیرتان زیاد شل نشود. مو‌های خود را به چند قسمت تقسیم کنید و ماسک را از ریشه تا نوک مو‌ها به همه سرتان بمالید. با کف دستان‌تان مو‌ها و کف‌سر را ماساژ دهید.

با استفاده از یک کلاه حمام موهای‌تان را بپوشانید و هم زمان ۳۰ دقیقه دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از بدن‌تان بگذارید تا قدری هم به بدن‌تان استراحت دهید. بعد از ۳۰ دقیقه مو‌ها را با آب گرم، شامپو و نرم‌کننده همیشگی‌تان بشویید. نرم‌کننده را فراموش نکنید.

بگذارید مو‌ها به شکل طبیعی خشک شوند و سعی کنید از خشک کننده‌های مو مانند سشوار استفاده نکنید.

آووکادو

آووکادو شامل اسید‌های چرب و پروتئین‌هایی است که مو‌های صدمه دیده را ترمیم، محکم و تغذیه می‌کند. شما می‌توانید با آووکادو یا مخلوط آووکادو خرد شده با مایونز، پروتئین درمانی کنید. شما می‌توانید از این ماسک برای همه مو‌ها و پوست سر خود استفاده کنید تا آن‌ها را حالت دهید و تغذیه کنید.

ماست

محصولات لبنی، مانند ماست و خامه شامل پروتئین‌ها و اسید لاکتیک‌هایی هستند که مو‌های شما را تمیز می‌کنند. شما می‌توانید یک نرم کننده پروتئینی با مخلوط کردن یک تخم مرغ و مقداری ماست به دست آورید. بگذارید این مخلوط حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

حرف آخر

در مقایسه با روش‌های درمان شیمیایی، افزودن پروتئین به مو‌های شما می‌تواند یک گزینه ایده آل محسوب شود. این کار نه تنها باعث می‌شود مو‌های شما از بیرون تغذیه شود، بلکه به تقویت یکپارچگی ساقه مو از داخل نیز کمک می‌کند. با این حال، شما باید مطمئن شوید که پروتئین معمول روزانه را برای مو‌های خود تامین نمائید.

همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری استفاده از روش پروتئین تراپی مو هستید، می‌توانید در دوره‌های صافی و احیای مو در آموزشگاه رز سرخ شرکت نمائید. فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مقاله اعلام نمائید.

منبع: نصرینو

بیوتی بازدید : 41 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

با موادی که در خانه دارید بالم لب طبیعی درست کنید

ساخت بالم لب خانگی

همه ما دوست داریم لب‌های نرم و شادابی داشته باشیم. یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این خواسته تأمین تغذیه موردنیاز لب‌هاست. پوست لب بسیار حساس است. سبک زندگی و قرارگیری در معرض آفتاب و شرایط سخت آب‌وهوایی به آن آسیب می‌زند. اگر پوست لب‌هایتان خشک شده و ترک می‌خورد، وقتش رسیده کمی به آن رسیدگی کنید. بهترین کاری که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید استفاده از مواد طبیعی برای آب‌رسانی و کمک به ترمیم سریع لب‌هایتان است. در این مطلب جذاب، نشانتان می‌دهیم چطور با چیزهایی که در خانه دارید بالم لب خانگی درست کنید.

۱. بالم لب موم زنبور عسل و روغن نارگیل

مواد موردنیاز:
– ۲ عدد کپسول ویتامین E؛
– مقداری عسل خام ارگانیک؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم قالبی رنده‌شده؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر.

روش درست‌کردن بالم لب موم و روغن نارگیل

  • موم زنبورعسل رنده‌شده را درون ظرفی ذوب کنید و سپس روغن نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید؛
  • مواد را خوب باهم مخلوط کنید؛
  • دو کپسول ویتامین E اضافه کنید؛
  • پس از خنک‌شدن، محصول را به ظرفی قدیمی بالم لب منتقل کنید؛
  • هر زمانی که احساس کردید لب‌هایتان خشک شده، از این بالم لب خانگی استفاده کنید.

۲. بالم لب خانگی کاکائو و نعناع

بالم لب خانگی کاکائو و نعناع

مواد موردنیاز:
– چند قطره روغن نعناع؛
– ۱ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو؛
– ۲ قاشق چای موم قالبی سفید؛
– ۲ قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین.

روش درست‌کردن بالم لب کاکائو و نعناع

  • با ذوب‌کردن موم قالبی شروع کنید؛
  • پس از ذوب‌شدن کامل موم، پودر کاکائو را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا مخلوطی یکدست شود؛
  • سپس روغن بادام شیرین و روغن نعناع را اضافه کنید؛
  • پس از خنک‌شدن، بالم لب را در ظرفی کوچک و مخصوص بریزید؛
  • هر زمان که لب‌های شما به آب‌رسانی جدی نیاز دارند، از این بالم لب خوش‌مزه استفاده کنید.

۳. بالم لب تمشک و لیمو

مواد موردنیاز:
– ۳ تا ۴ قطره روغن لیمو؛
– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر؛
– ۲ قاشق چای‌خوری مخلوط ژلاتین تمشک؛
– ۱ قاشق و ۱ کاسه قابل‌استفاده در مایکروویو.

روش درست‌کردن بالم لب تمشک و لیمو

  • روغن نارگیل را ۲۰ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید؛
  • سپس ژلاتین تمشک را اضافه کنید و دو ماده را باهم مخلوط کنید؛
  • یک بار دیگر کاسه را درون مایکروویو قرار دهید؛
  • هنگامی که ژلاتین ذوب شد، روغن باید رنگ تمشک را به خود گرفته باشد؛
  • روغن لیمو را بیفزایید و به‌طور کامل مخلوط کنید؛
  • مخلوط به‌دست‌آمده را در ظرفی مخصوص بریزید و در یخچال بگذارید.

۴. بالم لب اختصاصی

مواد موردنیاز:
– چند قطره از روغن موردعلاقه‌تان؛
– مقداری موم زنبورعسل یا موم سویا؛
– ۱ قاشق چای‌خوری پودر ریشه چغندر؛
– یک‌چـهارم پـیمانه کـره کاکائو یا کره انبه.

روش درست‌کردن بالم لب اختصاصی

  • موم قالبی‌تان را درون یک ظرف آب کنید؛
  • کره انبه را به موم بیفزایید و این دو را خوب باهم مخلوط کنید؛
  • روغن موردعلاقه‌تان را به مخلوط اضافه کنید؛
  • برای اضافه‌کردن رنگ به این بالم لب، پودر ریشه چغندر را اضافه کنید و خوب هم بزنید؛
  • بگذارید بالم لب شما خنک شود و سپس آن را به‌دقت در ظروف مخصوص بریزید.

۵. بالم لب خانگی گل سرخ

بالم لب خانگی گل سرخ

مواد موردنیاز:
– ۱ قاشق غذاخوری کره کاکائو؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم قالبی؛
– ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل؛
– ۳ قاشق غذاخوری روغن گل سرخ؛
– نصف قاشق غذاخوری روغن کرچک؛
– یک‌چهارم قاشق چای‌خوری ریشه آلکانت پودرشده.

روش درست‌کردن بالم لب گل سرخ

  • موم قالبی را ذوب کنید و سپس روغن کرچک، کره کاکائو و روغن گل سرخ را به آن اضافه کنید؛
  • عصاره وانیل را اضافه کنید؛
  • پودر ریشه آلکانت را برای اضافه‌کردن مقداری رنگ طبیعی به بالم لب، به این مواد بیفزایید؛
  • وقتی مخلوط مواد خنک شد، آن را در ظرفی بریزید و درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

۶. بالم لب عسل و کنف

 

مواد موردنیاز:
– ۱۵ گرم شی باتر؛
– ۱۰ گرم کره کاکائو؛
– ۱ قالب موم ۱۰گرمی؛
– ۲ قاشق چای‌خوری عسل؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن کنف؛
– ۴ قاشق چـای‌خوری روغن بادام.

روش درست‌کردن بالم لب عسل و کنف

  • موم زنبور عسل، کره کاکائو و شی‌باتر را در ظرف بریزید و بگذارید ذوب شوند؛
  • روغن کنف، روغن بادام و عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد؛
  • با مخلوط‌کن، مواد را هم بزنید تا مایع کاملا یک‌دستی ایجاد شود؛
  • پس از مخلوط‌شدن کامل، بالم لب دست‌سازتان را درون ظرف مخصوصتان بریزید تا خودش را بگیرد.

۷. بالم لب روغن نعناع

بالم لب خانگی روغن نعناع

مواد موردنیاز:
– ۲ تا ۳ قطره روغن نعناع؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم سفید؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین.

روش درست‌کردن بالم لب روغن نعناع

  • موم را در درون ظرفی گرم کنید تا کاملا ذوب شود؛
  • روغن نارگیل و روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید؛
  • روغن نعناع را اضافه کنید و خوب هم بزنید؛
  • پس از سردشدن مخلوط، آن را درون قالب یا ظرفی مخصوص بریزید.

۸. بالم لب خانگی شی‌باتر

مواد موردنیاز:
– ۴ تا ۵ قطره روغن لیمو؛
– ۱ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۱ قاشق چای‌خوری عسل خام؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم زنبورعسل قالبی؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل خام و بکر.

روش درست‌کردن بالم لب شی‌باتر

  • شی‌باتر، موم و روغن نارگیل را درون ظرفی بریزید و آن را گرم کنید تا این مواد ذوب شوند؛
  • پس از ذوب‌شدن کامل مواد بالا، عسل خام و روغن لیمو را درون ظرف بریزید و مخلوط کنید؛
  • پس از خنک‌شدن، بالم لب خانگی‌تان را به ظرفی که برایش آماده کرده‌اید منتقل کنید؛
  • هر زمان احساس کردید لب‌هایتان به مقداری مرطوب‌کننده نیاز دارند، از این بالم لب استفاده کنید.

۹. بالم لب پودر نوشیدنی

مواد موردنیاز:
– ۱ بسته پودر نوشیدنی؛
– ۱ قـاشق چـای‌خوری آب؛
– ۱ قاشق چای‌خوری شکر؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک.

روش درست‌کردن بالم لب پودر نوشیدنی

  • پودر نوشیدنی‌تان را در کاسه‌ای شیشه‌ای خالی کنید و شکر را به آن بیفزایید؛
  • برای حل‌شدن این ترکیب، ۱ قاشق چای‌خوری (یا در صورت نیاز مقدار بیشتر) آب اضافه کنید؛
  • روغن نارگیل ارگانیک نرم‌شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به‌درستی مخلوط شوند؛
  • پس از مخلوط‌شدن کامل مواد باهم، آن را درون ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

۱۰. بالم لب لیموترش

بالم لب خانگی لیموترش

مواد موردنیاز:
– ۵ تا ۱۰ قطره روغن لیمو؛
– ۱ قاشق چای‌خوری کره کاکائو؛
– ۱ قاشق چای‌خوری روغن بادام؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل.

روش درست‌کردن بالم لب لیموترش

  • کره کاکائو، روغن نارگیل، موم و روغن بادام را درون ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید؛
  • مخلوط را مرتبا هم بزنید تا کاملا آب شود و سپس آن را از روی حرارت بردارید؛
  • روغن لیمو ترش را اضافه کنید و هم بزنید؛
  • بالم لب شما آماده است، آن را به شیشه یا قالب مخصوصی منتقل کنید و قبل از بستن درِ آن، بگذارید خوب خنک شود.

۱۱. بالم لب خانگی گریپ‌فروت

مواد موردنیاز:
– ۱ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک؛
– یک‌چهارم تا نصف قاشق چای‌خوری روغن گریپ فروت؛
– ریشه چغندر پودرشده (اختیاری، برای افزودن رنگ به بالم لب).

روش درست‌کردن بالم لب گریپ‌فروت

  • شی‌باتر، موم، روغن نارگیل و روغن کرچک را داخل قابلمه‌ای کوچک باهم مخلوط کنید و آن را روی حرارت کم قرار دهید؛
  • پس از اینکه ظرف را از روی حرارت برداشتید، روغن گریپ‌فروت را بیفزایید و خوب مخلوط کنید؛
  • در نهایت، مقداری از پودر ریشه چغندر به مخلوطتان اضافه کنید تا خوش‌رنگ شود؛
  • بالم لب گریپ‌فروت شما آماده است، آن را به ظرفی که آماده کرده‌اید منتقل کنید.

۱۲. بالم لب شیره افرا

مواد موردنیاز:
– ۴ گرم شیره افرا؛
– ۴ گرم کره کاکائو؛
– ۲ گرم لسیتین سویا؛
– ۳ گرم روغن نارگیل بکر؛
– ۴ گرم روغن بادام شیرین؛
– ۵ گرم موم قالبی زنبورعسل.

روش درست‌کردن بالم لب شیره افرا

  • کره کاکائو، روغن نارگیل، موم، روغن بادام شیرین، لسیتین سویا، و شیره افرا را درون ظرفی بریزید و اجازه دهید مواد با حرارت متوسط آب شوند؛
  • هنگامی که ظرف را از اجاق‌گاز برداشتید، مخلوط را به هم بزنید و هم‌زمان با خنک‌شدن به هم‌زدن ادامه دهید؛
  • پس از اینکه کاملا خنک شد، بالم لب را درون ظرف مخصوص خود بریزید.

۱۳. بالم لب پرتقال و وانیل

بالم لب خانگی پرتقال و وانیل

مواد موردنیاز:
– ۶ تا ۸ قطره روغن پرتقال؛
– ۲ قاشق چای‌خوری شی‌باتر؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– یک‌هشتم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل؛
– ۲ قاشق چای‌خوری موم زنبورعسل رنده‌شده.

روش درست‌کردن بالم لب پرتقال و وانیل

  • روغن نارگیل و روغن زیتون را با موم زنبورعسل و شی‌باتر درون ظرف یا قابلمه کوچکی بریزید و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط ذوب شوند؛
  • مواد را هم بزنید تا به‌خوبی به خورد هم بروند؛
  • پس از ذوب کامل مواد، آن را از روی حرارت بردارید و روغن پرتقال و عصاره وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید؛
  • پس از اینکه به قوام درستی رسید، بالم لب شما آماده است. آن را درون ظرفی که می‌خواهید بریزید.

۱۴. بالم لب نعناع و اسطوخدوس

مواد موردنیاز:
– ۶ قطره روغن نعناع؛
– ۶ قطره روغن اسطوخدوس؛
– ۲ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
– ۱ قاشق غذاخوری موم زنبورعسل.

روش درست‌کردن بالم لب نعناع و اسطوخدوس

  • موم، روغن نارگیل و شی‌باتر را در قابلمه‌ای کوچک با حرارت متوسط ذوب کنید؛
  • پس از اینکه مواد داخل قابلمه کاملا آب شد، روغن‌های نعناع و اسطوخدوس را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا در تمام مخلوط پخش شوند؛
  • در نهایت، بالم لبتان را داخل ظرفی که برای این کار آماده کرده‌اید بریزید.

۱۵. بالم لب خانگی موم عسل (برتز بیز)

مواد موردنیاز:
– ۱۰ قطره روغن نعناع؛
– ۲ قاشق غذاخوری شی‌باتر؛
– ۲ قاشق غذاخوری موم زنبورعسل؛
– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک.

روش درست‌کردن بالم لب موم عسل

  • موم زنبورعسل، شی‌باتر و روغن نارگیل را درون ظرفی روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا ذوب شود؛
  • روغن نعناع را به‌میزان دل‌خواه اضافه کنید و دوباره هم بزنید؛
  • بالم لب را به ظرف مخصوص و تمیز منتقل کنید؛
  • قبل از بستن درپوش ظرف، اجازه دهید بالم لب کاملا خنک و سفت شود.

توصیه‌های مهم درمورد نگهداری بالم لب خانگی

  • شیشه یا ظرفی که برای بالم لب خانگی خود استفاده می‌کنید باید تمیز و خشک باشد.
  • بالم لب خانگی را در فریزر قرار ندهید، زیرا فرم و ویژگی‌های قدرتمند خود را از دست می‌دهد.
  • بالم لبی را که درست کرده‌اید در یخچال نگهداری کنید، زیرا این محصولات حاوی مواد نگهدارنده نیستند.
  • موادی مانند روغن نارگیل، موم و کره کاکائو دارای خواص SPF طبیعی‌اند، بنابراین استفاده از آن از لب‌هایتان در برابر آفتاب محافظت می‌کند.
  • وقتی از موم به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده بالم لب استفاده می‌کنید، همیشه باید قبل از ذوب‌شدن آن را خرد کنید. این کار به ذوب‌شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند.

و اما سخن پایانی…

درست‌کردن بالم لب در خانه باعث می‌شود از مواد مفیدی که در دسترس شما هستند استفاده کنید و یک بالم لب طبیعی درست کنید. استفاده از بالم لب از خشکی لب‌هایتان جلوگیری خواهد کرد و با آب‌رسانی و رساندن مواد موردنیاز به لب‌ها، پوست لب‌ها را شاداب خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم با موادی که در خانه دارید و انجام یکی از این دستورالعمل‌ها، سلامت را به پوست لب‌هایتان هدیه کنید. در انتها، خوش‌حال می‌شویم اگر نظر یا تجربه‌ای در این مورد دارید، آن را با ما و مخاطبان عزیزمان در میان بگذارید.

منبع: چطور

بیوتی بازدید : 31 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟

عوامل بوجود آمودن چین و چروک پیشانی

به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد.

برای درمان، ابتدا انواع چروک پیشانی را بشناسید

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم

ممکن است چین و چروک‌های متفاوتی روی پوست ظاهر شوند که علت بروز آن‌ها یا افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست است یا به واسطۀ ارتباط پوستۀ پوست با عضله‌ها. در مورد دوم، با تغییر در حالت عضله، پوست نیز دچار تغییر وضعیت می‌شود و در طولانی‌مدت چروک خواهد شد. حرکاتی مثل اخم کردن یا بالا بردن ابروها باعث بروز چروک‌های پیشانی می‌شوند. البته این را به یاد داشته باشید که از سن حدود سی سالگی به بعد، تولید موادی مثل هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین شروع به کاهش می‌کند و این باعث افتادگی و چروک شدن پوست می‌شود.

نگاهی به فواید ماساژ صورت و پیشانی

فواید ماساژ برای پوست و پیشانی

گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر  فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد.

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اغلب به این موضوع آگاه هستیم که این روش برای رفع چروک‌ها روشی موثر به حساب می‌آید اما روش انجام ماساژ صورت نکته‌ای است که اغلب افراد یا از آن آگاه نیستند یا اینکه چندان به آن توجه ندارند. از طرف دیگر، اینکه چطور پیشانی را ماساژ می‌دهید هم اهمیت دارد؛ چراکه اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است برای پوستتان مضر باشد. به همین دلیل، ما آموزش ماساژ پیشانی و انواع روش‌ها برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ را هم در این مطلب آورده‌ایم.

خواص ماساژ روغن نارگیل برای چروک صورت

خواص روغن نارگیل برای چروک پوست

همه از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت شنیده‌ایم. این روغن با حفظ رطوبت پوست، طراوت آن را حفظ کرده و از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد. برای این که از خواص روغن نارگیل برای صورتتان به طور کامل بهره‌مند شوید، لازم است مقداری روغن نارگیل اصل و خالص تهیه کنید و با آن برای چند دقیقه پیشانیتان را ماساژ بدهید و بگذارید تا در طول شب روی پوست بماند تا به طور کامل جذب شود.

اگر می‌خواهید روغن نارگیل برای چروک پیشانی تاثیر لازم را داشته باشد، هر شب قبل از اینکه به تخت بروید این فرآیند را تکرار کنید. اما اگر پوست چربی دارید، از این روش استفاده نکنید؛ چراکه جوش‌های پوستی را افزایش خواهد داد.

ماساژ با روغن کرچک برای از بین بردن چروک پیشانی

انواع روغن های درمانی برای ماساژ صورت

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک به وفور یافت می‌شود، یک نرم‌کنندۀ قوی برای پوست به حساب می‌آید. روغن کرچک با خاصیت آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. تنها چیزی که لازم دارید، یک قاشق چایخوری روغن کرچک است. نوک انگشتانتان را به این روغن آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای و نرم، روی پیشانی بزنید و بگذارید در طول شب روی پوستتان باقی بماند.

می‌توانید روزانه این روش را انجام بدهید.

تاثیر روغن بادام در کاهش چروک پیشانی

روغن برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روغن بادام نیز یکی از موادی است که می‌توانید برای ماساژ پیشانی از آن استفاده کنید. این نوع روغن، پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد و از این طریق به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از روغن بادام در رفع چروک پیشانی، به یک قاشق چایخوری از این روغن نیاز دارید. چند قطره از آن را روی پیشانی بچکانید و با نوک انگشتان ماساژ بدهید؛ سپس بگذارید تا جذب شود؛ این کار را هر شب تکرار کنید.

رفع چین و چروک با استفاده از وسایل مختلف

وسایل های ماساژ صورت

ماساژ با دست، تنها روش رفع چین و چروک نیست؛ بلکه می‌توان از غلطک‌های مخصوص، رولر یا گواشا (سنگ ماساژ) برای اینکار استفاده نمود. حتی اگر این وسایل را در اختیار نداشته باشید، استفاده از پشت قاشق هم برای ماساژ پیشانی و صورت مفید است. رفع چین و چروک پیشانی با ماساژ تنها یکی از کاربردهای این روش درمانی است؛ تاثیرات ماساژ پیشانی در درمان سردرد نیز چشمگیر و قابل توجه است.

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

روش صحیح ماساژ پیشانی برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اگر ماساژ پیشانی را درست و صحیح انجام بدهید، ۵ دقیقه در روز کافی است تا پوست صورتتان سرحال و جوان باقی بماند. هزینه های رفع چین و چروک صورت می‌تواند با وجود انواع کرم و سرم ضد چروک بسیار گران باشد اما اگر بدانید چطور صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

نکته این جاست که قبل از شروع، روی پوست با نوک انگشتان به طور ممتد ضربه بزنید. بعد روغنی که می‌خواهید با آن صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، روی پوست پخش کنید و بعد از بین دو ابرو به سمت بالا و بیرون ماساژ بدهید. یا بند انگشتان را درست بالای دو ابرو بگذارید و تا محل رویش موهای سر بکشید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. این کار نه‌تنها چروک پیشانی را باز می‌کند بلکه تنش‌ها را هم از روی این قسمت بدن بر می‌دارد.

 

منبع: بانی مگ

بیوتی بازدید : 36 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

پوست ما یکی از ارزشمندترین دارایی­ هایمان در بحث زیبایی است. زمانی که سن مان کم است احتیاجی به مراقبت های آن چنانی از پوستمان دیده نمی­شود اما با ورود به سن نوجوانی و با ظاهر شدن جوش­ها و لک­های صورت نیاز به شروع این مراقبت­های پوستی به مرور احساس می­ شود.

9 محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

در صورت نداشتن مراقبت لازم و کافی از پوست صورت و دست زدن به جوش ها پس از چند سال با فاجعهای به نام جای جوش روبهرو خواهیم شد. جوشهایی که به آنها دست زده ایم اکنون به صورت لکهای زخم روی صورت باقی مانده اند. در سنینی که جوشها در تمام صورتتان وجود دارند بهترین کار این است به این جوش ها مخصوصا اگر چرکین باشند دست نزنید و بگذارید خودشان خشک شوند. میتوانید از برخی داروهای پوستی استفاده کنید که بتوانند این جوشها را سریعتر خشک کنند. این داروها فقط تحت نظارت پزشک تجویز خواهند شد. به غیر از جوش خشکیهای شدید پوستی یا چربی بیش از اندازه پوست، لکه های قهوه ای رنگ روی بینی، دانه های کراتین زیر پوست( میلیا )، منافذ باز پوست و همچنین جوشهای زیر پوستی و سرسیاه از مشکلاتی هستند که بیشتر خانمها با آن سروکار دارند. برخی مراقبتهای پوستی اگر به صورت دائم انجام شوند جلوی بسیاری از این مشکلات پوستی را خواهند گرفت. البته بعضی افراد تنها با دارو جواب میگیرند. در ادامه به برخی مشکلات پوستی و برخی محصولات درمانی مناسب اشاره خواهیم کرد.

1. تونر

 

تونرها پاک کننده های آرایشی هستند که قبل از شستن پوست میتوانید از آنها استفاده کنید. تونر از این جهت کاربرد دارد که شاید شوینده ها به تنهایی نتوانند تمام و کمال پوست را از آلودگیها پاک کنند از این جهت ابتدا آرایش پوست را با تونر و یک پد مناسب پاک میکنیم و سپس با شوینده مناسب پوستمان صورت خود را میشوییم.

2. فیس واش

فکر میکنم اولین محصولی که هر خانم باید داشته باشد یک فیس واش یا یک شوینده مناسب پوست صورت خواهد بود. اولین چیزی که برای شستشوی آلودگی های محیطی و لوازم آرایشی احتیاج خواهیم داشت یک فیس واش با PH نزدیک به پوست صورتمان خواهد بود. فیس واش ها شویندهی ملایمی برای شستشوی صورت هستند. استفاده از انواع صابون ها با PH بازی صورت را خشک و چربی طبیعی صورت را از بین میبرد. استفاده از فیس واش مناسب پوستتان همراه با یک فیس براش میتواند چربیهای اضافه پوست را از بین ببرد و همچنین آلودگیهای عمقی پوست را بیرون بکشید. دقت داشته باشید که فیس براشی انتخاب کنید که زیاد از حد نرم نباشد تا بتواند کمی پوستتان را تحریک کند و همچنین آلودگیها را نیز بیرون بکشد.

3. کرم آبرسان

9 محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

کرم آبرسان برای بعد از شستشوی صورت استفاده میشود. زمانی که صورت به خوبی تمیز شده و هنوز مقداری رطوبت دارد مقدار مناسبی آبرسان را روی پوست خود بزنید. این کار باعث میشود رطوبت قطره های آب هم روی پوستتان باقی بماند. اگر پوست خشکی دارید پس از آبرسان از یک مرطوب کننده دارای روغن های طبیعی استفاده کنید.

4. ماسک‌های ورقه‌ای

داشتن ماسکهای ورقه ای از این جهت مهم است که میتوانند بدون آن که وقت زیادی از ما بگیرند پوستمان را درخشان و شاداب و همچنین لطیف تر کنند. تهیه ماسک های دست ساز برای کسانی که شاغل هستند شاید کار راحتی نباشید و استفاده از یک ماسک ورقهای مناسب هم به پوست زیبایی میبخشید هم در ریلکس شدن اعصاب کمک کننده خواهد بود. گذشته از این موارد قیمت پایین این ماسکها باعث میشود مصرف کنندهگان به استفاده از آن راغبتر شوند. انواع مختلف این ماسکها شامل ماسک‌های ورقهای آبرسان، ماسک صورت مرطوب کننده، ماسک ورقهای ضد جوش، ماسک ورقهای نرم کننده، ماسک‌های هیالورونیک اسید با کاربرد کاهش چین و چروک و ضدخشکی و تسکین دهنده پوست و بسیاری دیگر از این قبیل ماسک‌ها برای استفاده با قیمت مناسب در بازار وجود دارند که از طریق این لینک قابل مشاهده و خریداری است.

5. یک اسکراب ملایم تهیه کنید

اسکراب یا کرم های لایه بردار در صورتی که ملایم باشند و آسیب های جدی به پوست وارد نکنند برای استفاده دوبار در هفته مناسب هستند. اسکراب ها لایه پوست مرده را از روی پوستتان پاکسازی میکنند. برای آن که یک اسکراب مناسب داشته باشید دقت کنید که داشتن روغن جوجوبا در اسکراب به عنوان یک روغن طبیعی باعث میشود پوست خشک و کشیده نشود. اگر پوستتان حساس و آسیب پذیر است یک بار در هفته یا دوبار در ماه از اسکراب دارای نرم کننده پوست استفاده کنید. اگر پوستتان به این محصول پوستی واکنش نشان داد بهتر است سریعا به یک کلینیک پوستی بروید و با پزشک متخصص مشورت کنید تا از آسیب به پوستتان جلوگیری کنید.

6. کرم سفت کننده بدن

علاوه بر پوست صورت باید از پوست بدنمان هم مراقبت‌های کافی و لازم را انجام دهیم تا پوستمان شل و افتاده نشود. پوست گردن یکی از قسمت‌هایی است که پس از 30 سالگی کم کم شل میشود. برای این قسمت از کرم‌های بدن باید استفاده کنید. کرم‌های سفت کننده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. کرم‌های سفت کنند هم برای صورت و هم گردن مناسب هستند. اگر شما چهره زیبا و صافی داشته باشید داشته باشید اما پوست گردنتان خط‌های چروک زیادی داشته باشد و افتاده باشد سن شما را بالاتر نشان خواهد داد.

7. کرم دور چشم

9 محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

 

انواع کرم های دور چشم از برندهای معتبر برای جلوگیری و یا درمان تیرگی و چروک‌های دور چشم کاربرد دارد و روزی دوبار صبح و شب باید استفاده شود و به صورت ضربه ای با انگشت یا با براش مخصوص به قسمت های مختلف دور چشم زده شود.

8. ضد آفتاب مناسب پوست شما

با توجه به ضرورت‌های استفاده از ضد آفتاب، داشتن یک ضد آفتاب با SPF 30 حتی در روزهای زمستان میتواند از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست ما جلوگیری کند و باعث جلوگیری از آسیب های پوستی بر اثر اشعه های مضر خورشید شود. داشتن SPF 30 از آن جهت بهتر از SPF 50 است که این نوع منافذ پوست را باز نمیکند. درواقع SPF های بالا باعث باز شدن منافذ پوست میشوند و تا حدی برای پوست سنگین هستند. اگر صورتتان جوش میزند کرم ضدآفتابی مناسب برای جوش هایتان تهیه کنید. کرم مناسب شما باید فاقد چربی باشد و مقدار اندکی آبرسان داشته باشد. نیازی نیست هزینه سنگینی برای کرم ضد آفتاب بکنید برند های داخلی برای استفاده روزانه هم کفایت میکند هم به صرفه است. میتوانید از برند های دکتر ژیلا، سینره، پریم، الارو، لدورا و یا مای استفاده کنید. تمام این برندها از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارند.

9. کرم روز و شب

کرم های روز و شب نوع غنی از کرم هستند که حاوی موادی مانند ویتامین C روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا و همچنین هیالورونیک اسید هستند. این کرم ها از آن جهت به دو نام روز و شب تفکیک شده اند که میتوانند محافظ خوبی برای پوست در تمام روز و همچنین تمام طول شب باشند. این کرم ها در هنگام روز میتوانند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنند و همچنین آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را انجام دهند و در شب برای استراحت دادن به پوستی که در طول روز بر اثر صحبت ، خندیدن، سیگار کشیدن و موارد دیگر مستعد ایجاد چروک های پوستی شده در جلوگیری از این خطوط کمک کنند. نکته ی مهم این کرم ها این است که علاوه بر استفادهی بانوان برای استفاده مردان هم کاربرد دارد و کرم مردانهای خواهد بود. همچنین برای لک هایی که بر اثر تماس با نور خورشید روی پوست های حساس ایجاد میشود میتواند مفید باشد و از ادامهی روند جلوگیری کند.

در نهایت علاوه بر استفاده از موارد ذکر شده پرهیز از خارج شدن از خانه به هنگام ظهر و همچنین در روزهایی که هوا آلودگی بالایی دارد به سالم ماندن پوستتان تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

 

منبع: ساعت24

بیوتی بازدید : 28 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

مصرف کافی آب برای هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم از بدن و احساس طراوت در روزهای گرم تابستان بسیار مهم است​​​​​​​

وقتی دما بالا می‌رود، گرما و رطوبت می‌تواند غدد چربی شما را بیش فعال کند و با ایجاد چربی زیاد در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) سرخی و خارش و آفتاب سوختگی، پوست شما را با علائم پیری زودرس مواجه کند.

شما به عنوان اولین خط دفاعی خود به یک روال مناسب مراقبت از پوست نیاز دارید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه از پوست خود مراقبت کنید و در تابستان آن را درخشان و با طراوت نگه دارید.

1: پاک کننده صورت خود را تغییر دهید

 

در تابستان هوا گرم و مرطوب است و در این مدت صورت شما تمایل به تولید چربی بیشتر دارد. چربی منافذ پوست را مسدود می‌کند و باعث آکنه می‌شود، بنابراین برای تابستان یک پاک کننده کف‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک تهیه کنید و صورت خود را دو تا سه بار در روز بشویید.

2: ضد آفتاب را فراموش نکنید

 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش به پوست شما آسیب می‌رساند و باعث آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس شود.

3: از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید

 

روی سرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضد آفتاب که دارای مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان هستند، تمرکز کنید. به عنوان مثال ویتامین C از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

4: میوه و سبزیجات به رژیم غذایی اضافه کنید

 

استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها به صورت موضعی کافی نیست، مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید. آن‌ها حاوی ویتامین‌های ضروری‌، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که باعث افزایش تولید کلاژن‌، کاهش التهاب و محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید می‌شوند.

5: با مصرف آب طراوت خود را حفظ کنید

 

هر جا می‌روید فراموش نکنید که یک بطری آب همراه خود داشته باشید. این امر برای هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم از بدن و احساس طراوت در روزهای گرم تابستان بسیار مهم است.

6: ساده آرایش کنید

 

در تابستان حداقل آرایش را انتخاب کنید. وقتی هوا گرم و مرطوب است، پوست شما نیاز به تنفس دارد. اگر نمی‌توانید بدون کرم پودر بمانید، سراغ مرطوب‌کننده‌های رنگی با SPF بروید و یک لایه از آن استفاده کنید تا از ایجاد لکه‌های تکه‌ای روی صورت جلوگیری کنید.

7: لایه‌برداری کنید

 

در تابستان پوست به شدت تلاش می‌کند تا خود را سالم نگه دارد، با لایه‌برداری ملایم و حذف سلول‌های مرده به این فرایند کمک کنید.

8: پوست خود را تقویت کنید

 

استفاده از تونر در ماه‌های تابستان ضروری است. هنگام استفاده از تونر، به منطقه T (پیشانی، بینی و چانه) توجه کنید، این ناحیه قسمتی از صورت شما است که حداکثر چربی را در تابستان ترشح می‌کند.

9: مرطوب کننده خود را عوض کنید

 

وقتی هوا گرم است باید از مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی و سبک انتخاب کنید.

10: ناحیه چشم را فراموش نکنید

 

ناحیه اطراف چشم شما نسبت به بقیه صورت ظریف‌تر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هر زمان که در معرض نور خورشید هستید، استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید. این کار از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

 

منبع: فارسی العربیه

تعداد صفحات : 8

درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 659
  • بازدید سال : 5,091
  • بازدید کلی : 22,014