loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 52 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

ما در این مقاله بهترین نکاتی را که به شما در انتخاب ۱۰۰٪ عطر و رایحه های معتبر و ارجینال کمک می کند ، گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، گرچه به احتمال زیاد هنگام گشت و گذار در غرفه های بازار با یک عطر تقلبی روبرو خواهید شد ، اما بیشتر مصرف کنندگان از این موضوع غافل نیستند که عطر های فیک های بسیار پیچیده ای نیز در قفسه های فروشگاه های بزرگ عطر و ادکلن راه پیدا می کنند. خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند احساس کلاهبرداری و ناراحتی در شما ایجاد کند بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال ، علائم مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند حتی قوی ترین تقلبی ها را نیز تشخیص دهید.

 

ما در این مقاله بهترین نکاتی را که به شما در انتخاب ۱۰۰٪ رایحه های معتبر و ارجینال کمک می کند ، گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

1. بسته بندی را بررسی کنید

عطرهای معتبر معمولاً سلفون کاملاً ضخیمی دارند و بدون نقص تا می خورند تا بتوانند محکم به جعبه بچسبند. سلفون هایی که مانند سلفون آشپزی نازک هستند و یا نامناسب پیچیده شده اند و چروک دارند نشانه ای از عطرهای تقلبی است.

2. مقوا و درزهای بی عیب و نقص

بسته بندی عطرهای اورجینال از مقوا با کیفیت بالا ساخته شده و برای محافظت از بطری در برابر آسیب طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه ساختار خاصی وجود دارد که بطری عطر را در جای خود نگه می دارد.

مقوای داخلی نیز باید سفید و تمیز باشد ، مایل به خاکستری یا کاهی نباشد.

اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به روشی ناخوشایند مهر و موم شده باشد (درز آن بیش از 5 میلی متر باشد ، ناهموار باشد یا چسب اضافی روی آن باشد) ، در این صورت عطر معتبر نیست. بسته بندی عطر اصل همیشه دارای درزهای بی عیب و نقص است.

3. برچسب ها و نوشته ها

هنگام خرید عطر دریغ نکنید که وب سایت تولید کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه در بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین عدم تطابق در محتوا و فونت نوشته ها نشانه تقلبی بودن است.

4. بررسی بطری عطر ها با دقت زیاد

با نگاهی به قفسه های فروشگاه های عطر ، می توان عطرهایی را مشاهده کرد که ظاهری کاملاً شبیه به بوی برخی از عطرهای سطح بالای طراحان دارند. مثلا اسم عطر تقلبی را Evidance می نوسیند در حالی که نسخه اصلی آن Evidence است. این ترفند ساده به تولیدکنندگان آب زیر کاه این امکان را می دهد تا از خود در برابر شکایات محافظت کنند. بنابراین فراموش نکنید که قبل از خرید بطری عطر را با دقت بررسی کنید.

عطر + ادکلن + عطر اویدنس اورجینال

5.  رنگ عطر

مارک های معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند ، به همین دلیل رنگ عطر معتبر معمولاً کم رنگ است. رنگ های پر رنگ "شیمیایی" مایع نشانه عطر تقلبی است. همچنین مایع درون عطر باید کاملا شفاف باشد و چیزی درون آن شناور نباشد!

6.  درب بطری

کلاه عطر اصلی باید کاملاً متقارن باشد و به راحتی چفت شود. (البته مگر اینکه در خالق اصلی طرحی دیگر طراحی شده باشد). همچنین سر اسپری و افشانه هم باید متقارن بوده و عطر را به طور یکنواخت اسپری کند. قسمت فلزی اسپری نیز نباید خم شده باشد و یا خراش داشته باشد. این می تواند نشانه ای از پر شدن بطری با عطر فیک باشد. همچنین عطر نباید نشتی داشته باشد.

7. شماره سریال

شماره سریال باید در پایین بطری نشان داده شده و حک شود (و روی آن چسبانده نشود!). شماره سریال روی بطری باید با شماره پایین جعبه مطابقت داشته باشد. باید روی پایه جعبه چاپ شود یا با جوهر چاپ شود.

8. بطری

یک عطر معتبر دارای یک بطری با کیفیت بالا و یک سطح صاف و ظریف است. بطری یک عطر تقلبی کمی خشن و کدر است. بطری عطر باید کاملا شفاف و بدون حباب های هوای محبوس در شیشه باشد! از بسته بندی تا درب بطری ، تمام جزئیات یک عطر اصلی با جزئیات ریز طراحی و پیاده سازی می شود. با این حال ، اگر یک عطر تقلبی را کاملاً بررسی کنید ، نقص زیادی پیدا خواهید کرد.

9. قیمت عطر

حتما قیمت عطر را در وبسایت رسمی محصول در کشور مبدا برند بررسی کنید و آن را به ریال تبدیل کنید تا قیمت تقریبی عطر را داسته باشید. معمولا هزینه گمرک و مالیات و باربری نیز به این مبلغ اضافه می شوند. بنابراین اگر عطر قیمت کمتری نسبت به قیمت آن در سایت رسمی محصول داشت، این ارزانی بی دلیل نیست!

10. عطر و رایحه محصول : مهمترین شاخصه

بهترین و مطمئن ترین روش تشخیص عطر اصل از بدل بدون شک بوی آن است. اگر بوی عطر و ادکلن خود را می شناسید می توانید به راحتی عطر اورجینال را تشخیص دهید. در عطر های فیک و تقلبی معمولا بوی الکل غالب است و ماندگاری کمی دارند.

عطر + ادکلن

 

کیس استادی : عطر اویدنس ایوروشه

برای ارائه یک مثال ملموس از مقایسه عطر اصل با تقلبی، می توان به نمونه های تقلبی عطر زنانه اویدنس ایوروشه در بازار اشاره کرد.

عطر اویدنس اورجینال که در فرانسه تولید می شود رنگ صورتی ملایم داشته و تمام ویژگی های یک عطر اورجینال با رایحه فوق العاده خوشایند و وماندگاری بالا را دارد.

حال آنکه عطر اویدنس تقلبی رنگی صورتی متمایل به شیری داشته و افشانه آن عطر را به صورت یکنواخت اسپری نمی کند. بخش پشتی شیشه عطر انحنای نامتقارن و بیش از اندازه مجاز دارد. عطر فیک دارای ماندگاری کمتر از ۲ ساعت بوده و بوی آن نسبت به عطر اصلی شیرین تر است. به همین دلیل قیمت آن نیز ارزان تر است. که البته این ارزانی برای یک عطر فیک گران است.

اگر فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی هستید بهتر است یک نمونه از عطر تقلبی نیز در فروشگاه خود داشته باشید تا هنگام خرید بتوانید مشتریان خود را آگاه کنید و تفاوت آنها را به صورت واضح از نزدیک شرح دهید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 401
  • بازدید سال : 4,833
  • بازدید کلی : 21,756