loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 50 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

 

هر کدام از ما پوست هایی با نوع متفاوت داریم. پوست های خشک، چرب، نرمال و مختلط از انواع پوستی رایج هستند. هر پوستی با هر نوعی به مراقبت های خاصی نیاز دارد.

برای این که همیشه پوست خوب و زیبایی داشته باشیم باید مراقبت های لازم را انجام دهیم. در این بین افرادی با پوست خشک نیاز دارند تا وقت بیشتری را برای رسیدگی به پوستشان بگذارند. پوست های خشک مستعد اگزما و مشکلاتی مثل پیدایش زودرس چین و چروک هستند. در این مطلب می خواهیم نکات کلی را مرور کنیم که برای مراقبت بهتر از پوست های خشک نیاز است.
 

استفاده از پن به جای صابون

اگر پوست شما خشک است اصلا نباید از صابون برای شست و شوی بدن و صورت خود استفاده کنید. صابون باعث خشک شدن پوست می شود. چرا که پوست شما را از مواد مغذی و مفید مثل چربی های ضروری تهی می کند. همچنین با تغییر ph پوست باعث خشکی بیشتر می شود. توصیه می شود که از پن به جای صابون استفاده کنید. پن ها محصولاتی با شکل ظاهری شبیه به صابون هستند. با این تفاوت که باعث آسیب به پوست نمی شوند.
 

استفاده از شامپو بدن های مناسب

توصیه می کنیم که برای شستن پوست های خشک از شامپوهای بدن استفاده کنید. شامپو بدن را نیز با توجه به نوع پوست خریداری کنید. با خواندن عبارات روی این محصولات به راحتی می توانید بفهمید برای چه نوع پوستی هستند. استفاده های شامپوهایی که به طور اختصاصی برای پوست های خشک ساخته شده اند از خشکی زیاد جلوگیری می کند. شامپوهای کرمی گزینه خیلی خوبی هستند. این محصولات پوست را نرم و لطیف می کنند.


 

پاک کننده مناسب داشته باشید

برای شستن صورت نیاز به محصولات پاک کننده دارید. بهترین گزینه ژل ها و فوم های شست و شو هستند. برای این که آرایش را از روی پوستتان پاک کنید نیاز به این محصولات دارید. به جای استفاده از صابون و شامپو و محصولاتی که ممکن است به پوست صورت شما آسیب برند از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید.
 

استفاده از کرم برای آبرسانی و بازیابی رطوبت

احتمالا اولین و مهم ترین محصولی که ذهن همه می رسد استفاده از کرم است. همه ما با هر نوع پوستی از کرم های رطوبت رسان استفاده کرده ایم. این محصولات با ترکیبات و برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. می توان به راحتی این محصولات را با برند مرغوب و با نوع پوست خود پیدا کرد. اگر پوستی خشک دارید از هر کرمی استفاده نکنید. استفاده از یک کرم مرطوب کننده پوست خشک که به طور تخصصی نیازهای پوست شما را تامین می کند می تواند از خشکی شدید پوست جلوگیری کند. این کرم را در مواقع مناسب استفاده کنید. همچنین توجه کنید که کرم را برای دست و صورت یا صرفا برای دست یا صورت می خرید. چون کرم ها از این نظر نیز متفاوت هستند.


 
 

از لوسیون بدن استفاده کنید

افرادی با پوستهای خشک تجربه های زیادی دارند که پس از استحمام دچار خشکی و یا کشش پوست شده اند. یک راه حل آسان و بسیار عالی استفاده از لوسیون های بدن است. یک لوسیون خوب داشته باشید و پس از استحمام از آن استفاده کنید. لوسیون را نیز برای پوستهای خشک بخرید. در این مدل محصولات از چرب کننده ها و نرم کننده های بیشتری برای پوست استفاده می شود. لوسیون را در حمام استفاده کنید. هنگامی که حمام شما تمام شد و پوستتان کمی مرطوب است لوسیون را به بدن بمالید. خواهید دید که چقدر پوستتان در مقایسه با مواقعی که لوسیون استفاده نمی کردید نرم تر و لطیف تر شده است.
 

از ماسکهای صورت استفاده کنید

محصولات دیگری را که می توانید برای مراقبت بیشتر از پوست صورت استفاده کنید ماسک ها هستند. ماسکهای ورقه ای برای پوستهای خشک بیشتر توصیه می شوند. این محصولات یک لایه نازک هستند که به مواد مغذی پوست آغشته شده اند. برخی از ترکیباتی که در این ماسک ها یافت می شود کلاژن و رطوبت رسان هایی مثل ژل آلوئه وراست. چند بار در هفته ماسک روی صورت خود بگذارید تا پوستی جوان و زیبا داشته باشید و همیشه جوان تر از سن خود به نظر برسید.
 

از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید. کرم پودرها و دیگر محصولات آرایشی نامرغوب می توانند به پوست شما آسیب برسانند. با مشاوره و تحقیق این محصولات را خریداری کنید تا همیشه پوست خوبی داشته باشید.
 

با آب داغ حمام نکنید

یک اشتباهی که خیلی از افرادی که پوستهای خشکی دارند انجام می دهند این است که با آب داغ و یا آبی با دمای خیلی زیاد حمام می کنند. آب داغ چربی ها و خیلی از پروتئین هایی را که در پوست شما وجود دارند نابود می کند. به همین دلیل پس از حمام کردن دچار خشکی شدید می شوید. اگر می خواهید همیشه پوست خوبی داشته باشید و هرگز به دلیل این خشکی زیاد دچار پیری زودرس پوست نشوید عادت حمام کردن با آب داغ را ترک کنید. هرچه دمای آب خنک تر باشد برای پوست شما بهتر است.
 

سبزیجات و میوه تازه بخورید

استفاده از سبزی جات و گروه غذایی سبزی و صیفی جات باعث زیبایی و طراوت پوست و مو می شود. مقداری سبزی خوردن و یا سالاد فصل به همراه وعده های غذایی خود مصرف کنید. این کار باعث می شود که بسیاری از مواد ضروری که برای زیبایی و سلامت پوست و مو نیاز است از خود بدن تامین شود. در میوه ها نیز ویتامین ها و خیلی از ترکیبات مورد نیاز برای پوست و مو وجود دارد.
 


استفاده از عسل و آلوئه ورا

دو ماده طبیعی که برای پوست های خشک به مانند معجزه عمل می کند عسل و آلوئه وراست. استفاده از عسل هم از طریق خوردن آن و هم از طریق استفاده موضعی به پوست به شکل ماست می تواند خشکی پوست را از بین ببرد. ژل آلوئه ورا نیز تاثیر زیادی در ایجاد رطوبت و آبرسانی پوست دارد و پوست را تا زمان زیادی مرطوب نگاه می دارد. این باعث می شود که پوست دیرتر خشک شود و جوان تر باقی می ماند.

 

منبع: خبرگزاری آفتاب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 399
  • بازدید سال : 4,831
  • بازدید کلی : 21,754