loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 27 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

اگر به دنبال ضخیم کردن مو‌ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو‌های خود هستید و یا قصد دارید مو‌های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و مقرون به صرفه ‌تر از محصولات شیمیایی موجود در بازار ‌ها هستند.

روغن های مفید برای مراقبت از مو

 زمانی که صحبت استفاده از روغن‌های اساسی برای مو‌ها به میان می‌آید، گزینه‌های فراوانی وجود دارند. اگر به دنبال ضخیم کردن مو ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو‌های خود هستید و یا قصد دارید مو‌های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و به اندازه محصولات مراقبت از مو مؤثر هستند.

به لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر هستند - مصرف مقدار اندکی از یک بطری کوچک روغن ضروری نه تنها می‌تواند مو‌های تان را تغذیه کند، بلکه موجب کاهش شکستگی مو ها، موخوره و مقابله با عفونت‌های پوستی می‌شود. بعلاوه، روغن‌های اساسی کاملاً طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای شما ضرری ندارند.

معرفی ۷ روغن برای تقویت سلامت مو

۱. اسطوخودوس

مطالعات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تقویت کننده مو است. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۶، کاربرد موضعی روغن اسطوخودوس باعث افزایش چشمگیر تعداد فولیکول‌های مو در موش‌های ماده شد. روغن اسطوخودوس همچنین توانست عمق فولیکول‌های مو را عمیق‌تر کرده و لایه حرارتی را ضخیم‌تر کند.

روغن اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی دارد و از آن برای مقابله با اختلالات باکتریایی و قارچی استفاده می‌شود. برخی دیگر از مزایای روغن اسطوخودوس توانایی آن در تسکین التهاب پوست سر و بهبود خشکی پوست و مو است. به علاوه، از آنجا که استرس و تنش عاملی است که می‌تواند به نازک شدن مو‌ها کمک کند، از روغن اسطوخودوس می‌توان برای ایجاد یک فضای آرام و بدون استرس استفاده کرد.

۲. رزماری

روغن رزماری یکی از روغن‌های اساسی برای تقویت ضخامت و رشد مو است. از آن برای افزایش متابولیسم سلولی استفاده می‌شود، که باعث تحریک رشد مو و بهبودی می‌شود. تحقیقات حتی نشان می‌دهند که روغن رزماری همانند ترکیب شیمیایی ماینوکسیدیل، یک درمان موضعی رایج برای ریزش مو است. وقتی صحبت از تقویت سلامتی مو می‌شود، از مزایای روغن رزماری نیز می‌توان به جلوگیری از طاسی، کند شدن روند خاکستری و درمان شوره سر و خشکی پوست سر اشاره کرد.

برای استفاده از روغن رزماری برای مو‌های خود، ۳-۵ قطره مصرف کنید و آن را با روغن زیتون به همان اندازه مخلوط کنید، و سپس این مخلوط را حدود دو دقیقه در پوست سر خود ماساژ دهید. برای ۳ تا ۴ ساعت اجازه دهید روی مو‌های تان بماند و سپس طبق معمول مو‌های خود را بشویید.

 

۳. بابونه

روغن بابونه یک روغن ضروری عالی برای مو است، زیرا در ضمن تسکین التهاب پوست سر باعث درخشش و نرمی به مو‌های شما می‌شود.

آیا می‌دانید از روغن بابونه برای روشن کردن مو‌های شما به طور طبیعی استفاده می‌شود؟ ۵ قطره روغن بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک سوم فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. برای ایجاد خمیر از آب گرم استفاده کنید و مخلوط را روی مو‌های خود بمالید. آن را در پوست سر خود و در پایه مو‌های خود ماساژ دهید، سپس بگذارید حدود نیم ساعت روی سر بماند قبل در نهایت سر خود را بشویید. اگر می‌خواهید تأثیر بهتری داشته باشد، در حالی ترکیب روی سر تان است، زیر نور آفتاب نشسته بنشینید.

تحقیقات نشان می‌دهند که ۵۰ درصد از خانم‌ها مو‌های خود را مرتباً رنگ می‌کنند و درست پس از رنگ کردن مو‌های خود احساس جذابیت بیشتری می‌کنند، اما محصولات بهداشتی که برای روشن کردن مو استفاده می‌شوند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند. از انتخاب یک جایگزین طبیعی اطمینان حاصل کنید تا در معرض محصولات غیر بهداشتی رنگ مو مانند فرمالدئید و سفید کننده (هیدروکسید پراکسید) قرار نمی‌گیرید.

۴- روغن چوب سرو

روغن چوب سرو برای تحریک فولیکول‌های مو از طریق افزایش گردش خون به پوست سر استفاده می‌شود. این می‌تواند باعث رشد مو و کندی ریزش مو شود. همچنین می‌تواند نازک شدن مو‌ها و انواع مختلف آلوپسی را درمان کند.

مطالعه‌ای که در اسکاتلند انجام شده است، شامل ۸۶ بیمار بود که به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند - یک گروه روزانه ترکیبی از روغن‌های سرو، آویشن، رزماری و اسطوخودوس را در مخلوطی از روغن جوجوبا و حامل انگور بر روی اسکالپ سر خود ماساژ دادند. گروه کنترل روزانه فقط از روغن‌های حامل استفاده می‌کردند. بعد از گذشت ۷ ماه، ۴۴ درصد از بیماران در گروه اسانس بهبود علائم آلوپسی را نشان دادند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از گروه کنترل بهبودی داشتند.

روغن ضروری سرو نیز می‌تواند به کاهش تحریکات پوستی و دفع التهابات کمک کند، که می‌تواند در شب‌های تابستان برای گذراندن ساعات بیرون از خانه مفید باشد.

روغن چوب سرو را می‌توان بصورت موضعی روی پوست سر و مو بمالید. این روغن با روغن‌های ملایمی مانند اسطوخودوس و روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل به خوبی مخلوط می‌شود. همچنین می‌توانید ۲-۳ قطره روغن چوب سرو را به نرم کننده خانگی خود اضافه کنید.

۵- روغن مریم گلی (Clary Sage)

یک ماده مهم در روغن مریم گلی به نام linalyl acetate التهاب پوست را کاهش داده و تولید چربی روی پوست را تنظیم می‌کند. مریم گلی (Clary Sage) همچنین به عنوان داروی طبیعی برای بثورات و یک ماده ضد باکتری عمل می‌کند. اما شاید مهم‌تر از همه این است که مریم گلی می‌تواند به در رفع استرس و تعادل هورمون‌ها کمک کند. سه نوع ریزش مو می‌تواند با استرس زیاد همراه باشد: تلوژن افلوویوم، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو) و آلوپسی آرئاتا. از آنجا که می‌توان از مریم گلی برای رفع استرس و کاهش سطح کورتیزول در بدن استفاده کرد، به عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش مو‌های ناشی از استرس عمل می‌کند.

Clary Sage به خوبی با روغن جوجوبا ترکیب می‌شود. این دو می‌توانند به شما در تنظیم تولید چربی روی پوست کمک کنند و به شما در جلوگیری از لکه‌های پوستی یا پوسته پوسته شدنی که منجر به شوره سر می‌شوند، مفید باشد. برای کاهش استرسی که با ریزش مو همراه است، می‌توانید عطر روغن مریم گلی را در خانه پخش کنید یا چند قطره را روی مچ، گردن و کف پای خود بمالید.
به گزارش سرویس مجله برخط نیوز به نقل از فرارو -

۶. روغن علف لیمو

روغن علف لیمو دارای خاصیت درمانی است و به عنوان یک پاک کننده و ضد عفونی کننده موثر عمل می‌کند. این می‌تواند فولیکول‌های مو شما را تقویت کرده و خارش پوست سر و التهاب آن را تسکین دهد. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که استفاده از روغن علف لیمو بعد از هفت روز شوره سر را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بعد از ۱۴ روز استفاده موضعی اثر آن را حتی بیشتر می‌کند.

برخی از فواید روغن علف لیمو شامل توانایی آن به عنوان ماده‌ای دفع کننده طبیعی استرس (که با ریزش مو همراه است) و درمان سردرد است.

شما می‌توانید ۱۰ قطره روغن علف لیمو را به بطری شامپو خود اضافه کنید، یا می‌توانید روزانه ۲-۳ قطره را در پوست سر خود همراه با نرم کننده خود ماساژ دهید. همچنین روغن علف لیمو برای کاهش استرس و سم زدایی از فضا می‌تواند در خانه پخش شود.

۷. سوسنبر

سوسنبر (گونه‌ای نعناع) به تحریک پوست سر کمک می‌کند و به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده قدرتمند، می‌تواند شوره سر و حتی شپش را درمان کند. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نعناع باعث رشد مو نیز می‌شود. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۴، استفاده موضعی از روغن نعناع به مدت چهار هفته اثرات برجسته در رشد مو، افزایش ضخامت مو، تعداد فولیکول و عمق فولیکول را نشان می‌دهد.

سوسنبر باعث احساس خنکی سر می‌شود و به تسکین و کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. علاوه بر این استفاده از روغن سوسنبر، برای تقویت انرژی ذهنی، تقویت روحیه و رفع تنش یا سردرد نیز کار می‌کند.

۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

۵ مزیت روغن‌های اساسی برای مو

۱. تحریک رشد مو

عموما مبتلایان به ریزش مو به امید بازیابی کامل مو‌های خود به جراحی‌های جایگزینی مو و محصولات شیمیایی جلوگیری از ریزش مو مراجعه کنند، اما اولین خط برای مقابله با ریزش مو باید رفع علت اصلی باشد، خواه با افزایش گردش خون، مبارزه با التهاب یا افزایش رطوبت.

نکته شگفت انگیز در مورد روغن‌های اساسی این است که چند قطره می‌تواند همه این کار‌ها را برای شما انجام دهد. لازم نیست از محصولات حاوی مواد شیمیایی برای تحریک رشد مو استفاده کنید، روغن‌های اساسی مانند رزماری و چوب سرو را می‌توان بصورت موضعی برای جلوگیری و برطرف کردن ریزش مو استفاده کرد.

۲. خلاصی از شر شوره سر

یکی دیگر از نگرانی‌های رایج نحوه خلاص شدن از شر شوره سر است، یک اختلال پوستی که ۵۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شوره سر در اثر ایجاد پوست مرده اتفاق می‌افتد و در موارد شدید تر، ارگانیسم مخمر مانند آن را تشدید می‌کند. همچنین ممکن است توسط محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی ایجاد شده باشد که پوست سر شما قرمز، خارش و پوسته پوسته می‌شود.

خواص ملایم، شفابخش و مرطوب کننده روغن‌های اساسی مانند اسطوخودوس و علف لیمو به شما در مقابله با شوره سر به طور طبیعی کمک می‌کند و به از بین بردن مشکلات رایج مراقبت از مو مانند پوست سر پوسته پوسته و خارشی شدن آن جلوگیری می‌کند.

۳. تغذیه مو‌ها

عموما اکثر افراد مبلغ زیادی را صرف محصولات مراقبت از مو می‌کنند تا موهایشان بدرخشد، نرم‌تر و ضخیم‌تر به نظر برسد. متأسفانه، بسیاری از این محصولات آسیب‌های بیشتری نسبت به مزایایی که ارائه می‌دهند، دارند. به عنوان مثال، درمان کراتین حاوی مواد سمی مانند فرمالدئید است که به عنوان یک ماده سرطان زا در انسان شناخته شده است.

به جای روی آوردن به این روش‌های مرسوم، استفاده از روغن‌های اساسی مو باعث می‌شود بدون تجربه عوارض جانبی احتمالی، مو‌های شما قوی‌تر و سالم‌تر شود. خاصیت مرطوب کنندگی، تسکین دهنده و ضد التهاب و ضد عفونی کننده روغن‌های اساسی برای تغذیه طبیعی مو‌های بسیار مفید و مؤثر است.

۴- از چرب شدن مو‌ها جلوگیری کنید

غدد سباسه یا غدد چربی پوست وظیفه دارند سطح هیدراتاسیون مناسب را از طریق سبوم یا چربی که تولید می‌کنند حفظ کنند. این چیزی است که به مو‌های شما درخشش لازم و سالم را می‌بخشد، اما وقتی غدد شما بیش از حد چربی تولید کند، مو‌های شما می‌تواند چرب به نظر برسد، حتی اگر همان روز مو‌های تان را شسته باشید. برخی از روغن‌های اساسی مانند سوسنبر (نوعی نعناع) می‌توانند به شما در کنترل تولید سبوم کمک کنند و مو‌های تان بدون اینکه چرب به نظر برسند، براق باقی بماند.

۵- کاهش هورمون‌های استرس

تحقیقات نشان می‌دهد که استرس با ریزش مو همراه است و عدم تعادل هورمون نیز می‌تواند دلیل دیگری برای این امر باشد. استرس باعث ایجاد التهاب شده و باعث رگرسیون فولیکول مو می‌شود و در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود. به نظر می‌رسد خیلی هم سخت نیست که صرفاً با انتشار اسانس‌های آرام بخش و تسکین دهنده استرس خود را کنترل کنید استشمام عطر روغن‌هایی مانند اسطوخودوس و مریم گلی در خانه می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو به طور طبیعی کمک کند.

استفاده از روغن‌های اساسی به همراه دستور العمل‌های خانگی تقویت مو

روغن‌های اساسی مو به راحتی بصورت آنلاین یا در فروشگاه‌ها و عطاری‌های محلی شما یافت می‌شوند. بسیار مهم است که فقط روغن‌های اساسی را خریداری کنید که ۱۰۰ درصد درجه خالصی دارند، به خصوص وقتی که روغن را مصرف می‌کنید یا آن را به صورت موضعی مصرف می‌کنید. همچنین ایده خوبی است که با استفاده از هر روغن اساسی که برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید، یک آزمایش Patch (واکنش‌های آلرژی زا) را انجام دهید.

از آنجا که روغن‌های اساسی بسیار قوی هستند، باید قبل از استفاده موضعی با روغن حامل رقیق شوند. برخی روغن‌های حامل مفید برای مو شامل موارد زیر است:

• روغن نارگیل - روغن نارگیل حاوی اسید‌های چرب با زنجیره متوسط از جمله اسید لوریک و اسید capric است که دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچ قوی هستند. این خاصیت به تمیز کردن کامل مو و پوست سر کمک می‌کند و از این طریق به جلوگیری و معالجه مسائلی مانند شوره سر کمک می‌کند.

• روغن جوجوبا - روغن جوجوبا رشد مو را ترغیب و پوست سر را مرطوب می‌کند. همچنین به عنوان نرم کننده مو و تقویت کننده فولیکول‌های مو عمل می‌کند.

• روغن زیتون - روغن زیتون منبع ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌ها است. برخی از فواید روغن زیتون شامل توانایی آن در آبرسانی و تسکین پوست است و برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته سر و شوره سر کار می‌کند.

به سادگی می‌توانید روغن‌های ضروری مورد نظر خود را و روغن حامل ترکیب کرده و این مخلوط را در پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین می‌توانید روغن‌های اساسی را به شامپو یا نرم کننده روزمره خود اضافه کنید. اگر به دنبال پرداختن به یک موضوع خاص‌تر هستید، در اینجا چند دستور العمل DIY آورده شده است که به تقویت سلامت مو‌های شما نیز کمک می‌کند:

• مو‌های خود را ضخیم کنید: برای کمک به ضخیم‌تر شدن مو‌های خود به طور طبیعی، از این ضخیم کننده طبیعی مو که با ترکیبی از روغن‌های رزماری، سدر و مریم گلی تهیه شده است استفاده کنید. این روغن‌ها با افزایش گردش خون به پوست سر و کمک به تعادل هورمون ها، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند.

• مو‌های خود را تغذیه رسانی کنید: می‌خواهید در استفاده از اسپری‌های معمولی مو خودداری کنید، زیرا بسیاری از محصولات معمولی موجود در بازار امروزه شامل مواد شیمیایی هستند که مطمئنا نمی‌خواهید جایی در نزدیکی سر و صورت خود داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از ریزش مو‌های خود و مضرات این موارد، از این اسپری موی خانگی تهیه شده با اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید، که باعث می‌شود ریشه مو‌های شما تقویت شود.

• جلوگیری از چرب شدن مو ها: ۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به نرم کننده خود اضافه کنید تا از شر مو‌های چرب خلاص شوید.

• افزایش درخشش موها: با افزایش درخشش مو و پوست سر به کمک ماسک مو به صورت هفتگی می‌توانید در مراقبت از مو‌ها نقش پر رنگی داشته باشید.

• رنگ مو‌های خود را روشن کنید: ۲-۳ قطره روغن بابونه را قبل از بیرون آمدن در آفتاب به مو‌های خود بمالید.

نتیجه گیری

• به جای استفاده از محصولات مراقبت از موی معمولی که حاوی مواد شیمیایی خطرناک و حتی سرطان زا هستند، روغن‌های اساسی مو کاملا طبیعی و به همان اندازه مؤثر را استفاده کنید.

• روغن‌های اساسی مو می‌توانند به چندین روش به تقویت سلامتی مو کمک کنند، خواه بخواهید مو‌های خود را ضخیم، براق، پوست سر خود را آبرسانی کنید، شوره سر را درمان کنید یا موهایتان را به طور طبیعی روشن کنید.

• استفاده از روغن‌های اساسی برای مو بسیار ساده و مفید است - به سادگی روغن محبوب خود را با روغن حامل ترکیب کنید و مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. شما همچنین می‌توانید روغن‌های اساسی را در خانه پخش کنید تا با استشمم رایحه آن استرس را برطرف کرده و به رشد مو کمک کنید.

 

منبع: اقتصاد24

بیوتی بازدید : 25 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

ابرو

 

در این مقاله 4 راه سریع برای داشتن ابروهایی مرتب بدون خروج از منزل آورده شده است!

ابروهایی زیبا می خواهید؟ اینجا تنها در چند مرحله ساده!

ابرو

 

ابرو یکی از مهم ترین ویژگی های صورت است که هیچکس نمیخواهد نامرتب باشند؛ اما شاید همه وقت یا پول نداشته باشند که بطور منظم به آن ها برسند. انجام این کار توسط خودتان کمی نگران کننده است، اما واقعاً چندان هم دشوار نیست! ما اینجا برای شما 4 نکته ساده در مورد نحوه فرم دادن به ابروها را داریم!

1. مرطوب کننده بزنید

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما ابروهای شما به اندازه موهای شما به توجه نیاز دارند! مقداری سرم مرطوب کننده روی ابروهای خود بمالید تا پر و سالم به نظر برسند. همچنین می توانید از روغن های ارگانیک برای این کار استفاده کنید ، مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون. پوست شما نیز خوشحال خواهد شد!

2. مرتب کنید

اگر زمان زیادی ندارید، فقط جداکردن موهای سرگردان می تواند برای تمیز و مرتب بنظر رسیدن ابروهای شما بسیار مفید باشد و چهره شما را بسیار آراسته تر نشان دهد. اگر خود موهای ابروها نیز واقعاً بلند است، می توانید آنها را کمی کوتاه کنید تا مرتب تر به نظر برسند.

 

به ابروهای خودت مرطوب کننده بزنید

به ابروهای خودت مرطوب کننده بزنید

3. شانه کنید

شما هر روز موهای خود را شانه می کنید ، پس چرا ابروهای خود را شانه نمیزنید؟ اینکار فوراً ظاهر آنها را مرتب نشان می دهد! میتوانید برای اینکار از یک مسواک قدیمی و یا شانه کوچک ابرو که در اکثر فروشگاه های محصولات زیبایی موجود است استفاده کنید. مسواک یا شانه ابرو را همراه با جهت رشد موها کمی به سمت بالا ببرید.

4. آنها را پر کنید

با استفاده از مداد ابرو می توانید ابروهای خود را کمی پرتر کنید تا شکل آنها مشخص تر و منظم تر به نظر برسد. برای مداد خود ، باید رنگی انتخاب کنید که دو درجه روشن تر از رنگ ابروها باشد. اگر موهای شما بور یا بلوند و یا نقره ای است ، باید رنگی را انتخاب کنید که دو درجه تیره تر است.

 

ابرو های زیبا

 

منبع: سایت طلا

بیوتی بازدید : 28 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

 دمای بالای هوا در روز‌های گرم تابستان می‌تواند به مو‌های شما آسیب بزند، اما می‌توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

 

 

 

با ۹ ماسک خانگی که سخت‌ترین مشکلات مو را درمان می‌کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید و به عنوان درمانی که حداقل چهار هفته طول می‌کشد، به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

۱- ماسک مرطوب کننده و تغذیه کننده

تخم مرغ خواص تغذیه کننده و مرطوب کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسیاری از ماسک‌های مو گنجانده ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به مو‌ها می‌شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی مو‌ها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن مو‌ها را تمیز کنید.

۲- ماسک تقویت کننده رشد مو

برخی از انواع روغن‌های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو گسترش یابد. این ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم مو‌های خود را بشوئید.

۳- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می‌کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن مو‌های خشک و تغذیه عمیق آن کمک می‌کند، توصیه می‌شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم کننده، ۳۰ دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

۴- ماسکی که از مو‌های چرب مراقبت می‌کند

مو‌های چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می‌شود ۶ قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به ۵ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن ۴ قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می‌شود.

۵- ماسکی که از مو‌های فر مراقبت می‌کند

مو‌های مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می‌کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از ۳۰ دقیقه به طول مو‌ها زده می‌شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

۶- ماسک تقویت کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می‌شود، اثر تقویت کننده آن روی مو‌ها افزایش می‌یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول مو‌ها بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

۷- ماسک مخصوص مو‌های آسیب دیده

مو‌های بی جان نیاز به درمان تغذیه کننده و ترمیم کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است ۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، مو‌ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

۸- ماسک مغذی برای نرم شدن مو‌ها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شستن مو‌ها با شامپوی نرم روی مو‌ها بمالید.

۹- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی ریشه‌ها و تار‌های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

 

منبع: پارسینه

بیوتی بازدید : 29 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

توصیه‌های مهم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: متخصصان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتی هنگام نشستن در سایه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آفتاب سوختگی معمولا می تواند  آسیب گذرا، خفیف و حتی شدید ایجاد کند. آفتاب سوختگی نوعی آسیب پوستی است که ناشی از تماس با اشعه‌ فرابنفش (UV) ایجاد می‌شود.

معمولاً بعد از آفتاب سوختگی، پوست چند روز پوسته پوسته می‌شود و بعد از چند هفته بهبود می‌یابد. به گفته متخصصان در مواقعی آفتاب سوختگی بیش از حد منجر به سرطان پوست می شود. با وجود تمام هشدارهایی که در  مورد آسیب‌های خورشیدی می‌شود، باز هم بسیاری از افراد، خود را در معرض اشعه‌های مضر و سوزاننده‌ خورشید قرار می‌دهند.

علی روشن، متخصص بیماری‌های پوستی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: افرادی که به طور مکرر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند قطعا دچار آفتاب سوختگی خواهند شد و این موضوع می‌تواند برایشان خطر ساز باشد. طی چند سال اخیر بسیار رایج شده که افراد، از سولار و آفتاب برای برنز شدن استفاده می‌کنند که این موضوع باعث خواهد شد که در سال‌های آینده به انواع سرطان‌های پوستی دچار شوند.

او افزود: در این بین ضد آفتاب می‌تواند مانع بزرگی برای بروز بیماری‌های خطرناک پوستی شود، به همین دلیل استفاده از ضدآفتاب در تمام فصول توصیه می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوستی گفت: استفاده از ضدآفتاب باید پس از دوران شیرخوراگی و از سن شش ماهگی شروع شود. براساس تحقیقات صورت گرفته استفاده از ضدآفتاب برای نوزادان و کودکان ضرورت بیشتری دارد.

روشن بیان کرد: فقط در سنین بالا ۷۰ سال دیگر نیازی به زدن ضد آفتاب نیست، زیرا خورشید دیگر تاثیرات مخرب نخواهد گذاشت و کافیست از کرم‌هایی که حاوی ویتامین دی هستند، استفاده شود. گروهی ازبیماری‌های حاد پوستی کهیر بوده که می‌تواند به ندرت بروز کرده و شدت بگیرد. تنها راهکار برای جلوگیری از این نوع بیماری‌های پوستی، استفاده به موقع ضدآفتاب و فاصله گرفتن از نورمستقیم خورشید است.

ملانوم، وخیم‌ترین نوع سرطان پوست

در ادامه امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیرات مخرب نور آفتاب اظهار کرد: افرادی که مدام با نور خورشید سر و کار دارند در صورت مراقبت نکردن از پوست خود، به بیماری‌های خطرناکی مانند ملانوم (که می‌تواند در هر قسمتی از پوست بدن یا در نزدیکی یک خال پوستی ایجاد شود) دچار شوند.

او افزود: این نوع سرطان، از سلول‌های رنگدانه‌ای تشکیل می‌شود که معمولا قهوه‌ای یا مشکی رنگ است، هرچند ممکن به رنگ‌های دیگر نظیر قرمز یا سفید هم دیده شود. ملانوم وخیم‌ترین نوع سرطان پوست است که اگر افراد به آن بی توجهی کنند، جبران ناپذیر است. اسکلرودرمی هم نوعی بیماری پوستی است که از طریق نور آفتاب ایجاد می‌شود.

این متخصص پوست توصیه کرد:  افراد تا حد امکان در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از لباس‌های مناسب استفاده کنید. برای محافظت بهتر از بدن به جای ضد آفتاب از کلاه و پیراهن‌های یقه دار استفاده کنید. افرادی که دارای پوست‌های سفید هستند باید از ضد آفتاب و لباس‌های پوشیده استفاده کنند تا کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند

 

منبع: خبر آنلاین

بیوتی بازدید : 31 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

 زنان جوان کره ای دارای پوستی زیبا و صاف هستند. این خانم ها روزانه روتین پوستی خاصی دارند که موجب جلوگیری از پیری پوست و شفافیت پوست آن ها می شود.

راز اصلی پوست صاف و بدون لک کره ای ها

راز داشتن پوستی زیبا و جوان زنان کره ای هنوز هم بر بسیاری از شما پوشیده است و کاملا نمی دانیم که آن ها چه کار می کنند که پوست به این زیبایی دارند.  

فرمول و قانون 424

خانم های آسیایی یک روش ساده زندگی دارند و آن هم باعث می شود که زیبایی واقعی را تجربه کنند. آنها طبق قانون 424 به مدت 10 دقیقه صورت خود را می شویند و آن را جایگزین یک حمام کامل می کنند.

در چهار دقیقه اول بقایای میکاپ و چربی های صورت را پاک می کنند سپس با کف و فوم شوینده به مدت 2 دقیقه صورتشان را می شویند و بعد به مدت 4 دقیقه صورت و گردن را آب کشیده و شستشو می دهند.

همچنین برای این که اثربخشی کارشان بیشتر شود، از تونر مرطوب کننده هم استفاده می کنند. معمولاً بهتر است که زمان استفاده از تونر بیشتر از 4 ثانیه بعد از اتمام شست و شو نشود.

 ماسک روغن طبیعی همراه با برنج

خانم های کره ای معمولاً خیلی در معرض آفتاب قرار می گیرند و همین باعث می شود که در طول زمان پوست شان تیره شود. به همین دلیل آن ها سعی می کنند راهکارهایی را در پیش بگیرند تا از تیرگی پوست شان جلوگیری شود. معمولا از ماسک روغن طبیعی و برنج استفاده می کنند. این ماسک را فقط برای پوست صورت استفاده نمی کنند، بلکه آن را روی کل بدن شان هم می زنند.

کشش ماهیچه های دهان

خانم های کره ای برای از بین بردن چین و چروک ها، جریان خون را در بدن بهبود می بخشند و تناژ پوست خود را روشن تر می کنند و این کار را از طریق ورزش صورت و کشش اطراف دهان با ادای حروف A-E-I-O-U انجام می دهند.

 استفاده از روغن هیدروفیلیک به جای میسلارواتر

روغن های پاک کننده می توانند آلودگی ها را از عمق پوست بیرون بکشند. حتی کثیفی هایی را از بین می برند که میسلار واتر قادر به انجام آن ها نیست. معمولاً دو الی سه بار در هفته از این روغن استفاده می کنند.

قرار دادن محصولات زیبایی داخل یخچال

خانم های کره ای عادت دارند برای این که از ایجاد چین و چروک روی پوست شان جلوگیری کنند، آن را خنک نگه دارند. در نتیجه ماسک، کرم و محصولات زیبایی را قبل از استفاده مدتی داخل یخچال نگه می دارند. محصولات زیبایی را هنگامی که به پوست صورتشان می زنند، روی پوست نمی مالند و با حرکات ضربه ای آن را روی پوست پخش می کنند.

 اضافه کردن روغن طبیعی به کرم پودر

خانم های کره ای برای پوست خشک راه حل های زیادی دارند و یکی از راه هایشان این است که به جای خرید محصولات گران قیمت، چند قطره روغن طبیعی یا سرم صورت به کرم پودر خود اضافه می کنند.

شستشو با آب برنج

گاهی اوقات بعضی از محصولات ناشناخته به شدت باعث زیبایی می شود که یکی از آن ها آب برنج است. کره ای ها بعد از پختن برنج، آب آن را دور نمی ریزند و آن را برای اهداف آرایشی و زیبایی استفاده می کنند و عقیده دارند که شستن صورت با آب برنج پوست را جوان و مات کرده و مقاومت در برابر اشعه خورشید را بالا می برد.

 رنگ لب به جای رژ لب

شاید برایتان جالب باشد که معمولاً کره ای ها رژ لب نمی زنند، بلکه سعی می کنند به لب های خود رنگ های طبیعی بدهند. همچنین بر این عقیده هستند که رنگ لب معمولاً مدت زمان بیشتری باقی می ماند و از رژلب بهتر است.

استفاده از تونر برای صورت

خانم های کره ای از تونر به مقدار زیاد استفاده می کنند و حتی آن را جایگزین ماسک های ورقه ای می کنند. برای اینکه خواص تونر های مرطوب کننده را افزایش دهند، پد را داخل تونر کرده و به پوست خود می زنند.

 همراه داشتن ضد آفتاب

یکی دیگر از نکته های مهمی که خانم های کره ای رعایت می کنند، استفاده از ضد آفتاب است. آن ها از همان دوران کودکی به صورت خود ضدافتاب می زنند و هرگز استفاده از آن را فراموش نمی کنند.

ماساژ روزانه فیشیال

ماساژ دادن بخش بسیار مهمی برای جوان نگه داشتن صورت در مدت زمان طولانی است و یکی از ساده ترین راه هایش، مالیدن صورت با استفاده از دستمال آغشته به آب ولرم است که باعث می شود انعطاف پذیری پوست در سنین بالا هم حفظ شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

بیوتی بازدید : 25 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

حتما تا به حال به رنگ عطرها فکر کرده‌اید. شاید عقیده بسیاری از افراد این باشد که رنگ هر عطر صرفا نشان‌دهنده ترکیبات مربوط به آن است، در صورتی که این رنگ می‌تواند نکات دیگری را هم به ما بیاموزد.

عطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، از رنگ یک عطر می‌توان به بوی آن نیز پی برد. شاید این مسئله در نگاه اول کمی عجیب باشد، اما در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. البته این قضیه همیشه هم صدق نمی‌کند و شاید گاهی اوقات نتوان از روی رنگ به بوی عطرها پی برد. به هر حال، دانستن این مطلب به ما کمک می‌کند که خیلی سریع‌تر به خواسته‌ خودمان برسیم. اگر شما هم از دوستداران عطر و ادکلن هستید و می‌خواهید در این زمینه به اطلاعات بیشتری برسید، همراه ما باشید.

رنگ قرمز

عطرهایی با رنگ قرمز معمولا بوی بسیار تند و قدرتمندی دارند. در این عطرها بیشتر از ترکیباتی همچون ادویه‌جات، فلفل، زنجبیل و جوز هندی به کار رفته است. خود این عطرهای قرمز به دو بخش تقسیم می‌شود. در صورتی که عطر قرمز تیره دارید؛ رایحه‌ آن تلخ است و در غیر این صورت، به صورت شیرین خواهد بود. گفتنی است که از این عطرها بیشتر در محافل رسمی استفاده می‌شود.

رنگ آبی

استفاده از عطرهایی با رنگ آبی، نشاط و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل، گفته می‌شود که این عطرها بیشتر مناسب ورزشکاران است. عطرهای آبی تیره، رایحه‌ای تلخ به همراه ترکیباتی مانند ادویه‌جات و زعفران را در خود دارند. آبی روشن در بیشتر موارد خنک و شیرین بوده و آرامش را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان می‌آورد.

رنگ صورتی

بدیهی است که عطرهایی با رنگ صورتی برای خانم‌ها ساخته شده است و بهترین انتخاب ممکن برای آن‌ها به شمار می‌رود. این عطرها در اکثر مواقع از گل‌ها به وجود آمده‌اند. صورتی کمرنگ نشان‌دهنده‌ شیرین و خنک بودن آن است. صورتی تیره، شیرین و گرم بودن آن را مشخص می‌کند. گل رز تقریبا پای ثابت تمام گل‌های صورتی است و بوی خوبی را هم به آن می‌دهد. هر رنگ می‌تواند شخصیت یک فرد را هم به تصویر بکشد، به عنوان مثال، افرادی با شخصیت احساسی از عطرهای صورتی‌رنگ بهره می‌برند.

رنگ زرد

عطرهای زردرنگ خود به چند بخش لیمویی، قهوه‌ای و طلایی تقسیم می‌شوند و از پرطرفدارترین رنگ‌ها هم هستند. عطرهایی با این رنگ از روایح خنک و مناسب برای فصول گرم ساخته شده‌اند. حال هر چه رنگ این عطرها به سمت قهوه‌ای بودن پیش برود، رایحه‌ آن نیز تغییر می‌کند و گرم‌تر می‌شود. برای ساخت این عطرها از گل‌های زیادی استفاده می‌شود و معمولا هم برای آقایان مناسب است. افراد مغرور و با اعتماد به نفس بالا نسبت به زدن این عطر اقدام می‌کنند.

روشی جالب برای تشخیص بوی عطر بدون بوییدن آن

رنگ سبز

از دیرباز تا کنون، عطرهای سبز همیشه باعث موفق شدن برندهای عطرسازی شده‌اند. این عطرها همانطور که از رنگشان پیداست، طبیعت را برای ما تداعی می‌کنند و می‌توان روایحی در این خصوص را در آن‌ها استشمام کرد. در اینگونه عطرها از گل‌ها، خزه‌ها و برخی دیگر از گیاهان استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این عطرها خنک هستند و رایحه‌ این‌چنینی را به ما هدیه می‌دهند. پس اگر شما هم انرژی بالایی دارید، توصیه می‌کنیم از این عطر استفاده کنید.

رنگ سفید

این رنگ بیانگر پاکی است و اکثرا رایحه‌ای شیرین و خنک در عطرهای این‌چنینی حس می‌شود. این عطرها به این دلیل که ملایم و جذاب هستند، برای افرادی که بیشتر لباس سفید می‌پوشند، مناسب است. انسان‌هایی با نظر فراوان و شوخ طبعی زیاد به سراغ عطرهای سفید رنگ می‌روند.

رنگ مشکی

معمولا از مواد مختلفی در ترکیب عطرهای مشکی استفاده می‌شود تا سرانجام به نتیجه‌ دلخواه دست پیدا کنند. از این محتویات باید به ادویه‌جات، چوب و برخی گیاهان معطر اشاره داشت که در مجموع رایحه‌ تلخی هم دارند. حال جالب است بدانید که این موضوع در عطرهای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. اگر عطر مشکی زنانه دارید، بیشتر گل‌های مانند یاس در آن به کار رفته است. در غیر این صورت، ادویه‌جات را باید ترکیب آن عطر به حساب آورد. در مجموع باید گفت که عطرهای مشکی بسیار تلخ و کلاسیک هستند و به جذابیت شما نیز خواهند افزود.

 

منبع: همشهری

بیوتی بازدید : 29 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

برای حفظ سلامتی پوست خود استفاده از صابون را فراموش کنید

 

صابون یکی از عمده شوینده های پوست است که معمولا در زمان استحمام از آن استفاده می شود و برای پاکسازی پوست بسیار قدرتمند عمل می کند.

برای حفظ سلامتی پوست خود استفاده از صابون را فراموش کنید

صابون یکی از عمده شوینده های پوست است که معمولا در زمان استحمام از آن استفاده می شود و برای پاکسازی پوست بسیار قدرتمند عمل می کند.

صابون به راحتی می تواند تمام آلودگی و چربی پوست شما را ازبین ببرد اما در بین استفاده از شامپو بدن و صابون کدام انتخاب سالم تری برای پوست شما است؟

 

صابون ها برای پوست خشن هستند و می توانند چربی ها و پروتئین های اساسی موجود در سطح پوست را ازبین می برند. شامپو بدن دارای بافتی ملایم تر از صابون است و حاوی مواد غیر صابونی مانند امولسیون ها، مرطوب کننده ها، ویتامین E و روغن و عصاره های طبیعی است.

 

صابون

صابون

مکانیزم پاکسازی شامپو بدن مانند صابون است و می تواند کثیفی، چربی اضافی و عرق را از روی پوست پاک کند. با این حال یک تفاوت بزرگ در نوع پاکسازی شامپو بدن و صابون در این است که شامپو بدن خشکی، مسدود بودن منافذ و پوسته پوسته شدن پوست را برطرف می کند و رطوبت از دست رفته پوست را بر می گرداند.

یک واقعیت این مسئله است که هرچه صابون کف بیشتری تولید می کند ممکن است شما احساس تمیزی بیشتری داشته باشید درحالی که هرچه میزان کف کردن بیشتر باشد چربی های طبیعی بیشتری ازبین می رود که باعث خشکی پوست می شود. در نتیجه استفاده از شامپو حتی با داشتن کف کمتر بهترین گزینه برای پاکسازی پوست است.

 

شامپو

شامپو

به طور کلی توصیه می شود اگر پوست حساس، معمولی و دارای آکنه دارید از شامپو بدن استفاده کنید اما اگر پوست بسیار چربی دارید و یا در شهری با آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید استفاده از صابون برای شما مناسب تر است.

توجه به این نکته نیز ضروری است که با افزایش سن بهتر از شوینده های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید تا سلامت پوست شما حفظ شود و در طولانی مدت نرم، لطیف و مرطوب باقی بماند.

 

منبع: سایت طلا

بیوتی بازدید : 33 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C

اگر در محصولات مراقبت از پوست گشتی زده باشید و ترندها و روش‌های رسیدگی به پوست را دنبال کرده باشید، حتما نام سرم ویتامین C به گوشتان خورده است. سرم صورت به اندازه کرم مرطوب کننده و آبرسان و یا محصولات مراقبت از پوست دیگر قدمت ندارد و می‌توان گفت در دسته محصولات تازه‌تر قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم تاریخچه استفاده از ویتامین C برای جوانی و ترمیم پوست را در نظر بگیریم، به دوران باستان و پیش از میلاد مسیح می‌رسیم. اقوام آن زمان راز جوان کننده بودن رزماری، آویشن و میوه‌های حاوی این ویتامین را فهمیده بودند و به وسیله این ترکیبات از پوست خود محافظت می‌کردند. سرم ویتامین C اما محصول متفاوت‌تری است که با ذرات ریز خود می‌تواند بیشترین تاثیر را بر پوست بگذارد و خیلی سریع به بافت آن نفوذ کرده، مشکلات مربوط به پیری و چین و چروک را رفع کند.

پیشگام نگار، فروشگاه اینترنتی فعالی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است که کلیه محصولات مورد نیاز شما، از جمله سرم ویتامین C و ماسک زغال را در اختیارتان گذاشته و با ارائه بهترین برندها، خریدی فوق العاده برایتان رقم می‌زند. با خرید از این فروشگاه از خدمات ویژه‌ای نظیر تخفیف‌های باور نکردنی و مشاوره رایگاه برخوردار شوید. همچنین میتوانید برای مشاهده قیمت سرم ویتامین c و قیمت ماسک زغال کلیک کنید.

از خواص اعجاب انگیز سرم ویتامین C چه می‌دانید؟

سرم صورت بافت و ذرات بسیار کوچکی دارد که به محض استفاده به پوست جذب می‌شود. تصور کنید مقدار زیادی ماده مغذی به یک باره وارد پوستتان شود و به طور مستقیم بر آن اثر بگذارد. این کاری است که این سرم صورت با پوست می‌کند.

سرم ویتامین C محصولی است که با ویتامین C غنی شده و دارای غلظت بالایی از آن است. به این ترتیب میزان فراوانی از این ویتامین بدون واسطه وارد بافت پوست می‌شود و فعالیت خود را به عنوان آنتی اکسیدان و ماده تغذیه کننده آغاز می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها درمان اصلی پیری اند و می‌توانند رادیکال‌های آزاد را مهار کنند. پوست به علت افزایش سن، استرس زیاد، نور خورشید، آلودگی و... نشانه‌های پیری را در خود بروز می‌دهد و دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. ویتامین C اما این فرایند را کند کرده و آن را کاهش می‌دهد؛ سبب جوانی و لطافت پوست می‌شود.

سرم ویتامین C همچنین قادر است پوست را سفت و مستحکم، بدون لک، جای جوش و تیرگی کند و در تعدیل چربی آن موثر باشد. این محصول ضد جوش بوده و در درمان آفتاب سوختگی نقشی تعیین کننده دارد.

استفاده از سرم ویتامین C در شب یا روز؟ چرا؟       

این محصول بایستی یک بار در روز و در شب یا صبح مورد استفاده قرار بگیرد. علت هم این است که پوست در طول روز تنها یک بار یا مقدار مشخصی می‌تواند ویتامین C جذب کند و استفاده بی‌رویه آن نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند حساسیت ایجاد کند. البته منظور از استفاده بی‌رویه بیش از روزی دو بار است.

 پس مهم است که زمانی را بر مصرف هر روزه سرم ویتامین C انتخاب کنید و پوستتان را به آن عادت بدهید. اگر می‌خواهید شب‌ها سرم صورت را به پوستتان بزنید، همیشه همین کار را تکرار کنید و به این روتین نظم بدهید. اگر هم مایلید صبح‌ها از سرم ویتامین C استفاده کنید، به یاد داشته باشید که در روزهای دیگر نیز باید در همین زمان مصرف محصول را انجام دهید.

اما اکنون سوال این جا است پوست چه زمانی برای جذب محتویات این محصول آماده‌تر است؟

ویتامین C به دو شکل فعالیت می‌کند و به پوست جلا می‌دهد: فعالیت آنتی اکسیدانی که ناشی از فرم پایدار این ویتامین، مانند استرهای اسکوربیک اسید است و فعالیت لایه برداری که ناشی از فرم پیور یا خالص این ویتامین می‌باشد. هر دو این فرایندها باعث کند شدن روند پیری و شادابی و جوانی پوست می‌شوند. اما مسئه این جا است که در کنار اثر مثبت خود پوست را حساس می‌کنند و به همین دلیل باید به زمان استفاده از آن‌ها توجه شود. هرگز تصور نکنید که ویتامین C حساسیت‌زا است، خیر!

برای تشخیص بهترین زمان استفاده از این سرم صورت، باید نوع پوست خود را بررسی کنید. اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌شود که شب، زمانی که نور خورشید وجود ندارد، سرم ویتامین C را به پوستتان بزنید. آفتاب می‌تواند این ویتامین را تجزیه کند، به خصوص اگر از ضد آفتاب استفاده نکرده باشید. در نتیجه واکنش‌های آلرژیک در پوستتان پدید می‌آید و شما را اذیت می‌کند.

به علاوه لایه برداری عملی است که برای پوست حساس با دردسر همراه است. در مصرف کرم شب و ضد چروک‌های حاوی رتینول بعد از سرم ویتامین C احتیاط کنید. این محصولات برای همه افراد تاثیر فوق العاده‌ای به همراه دارند و ازبین بردن چروک را سریع و سریع‌تر می‌کنند، اما مصرف آن‌ها در کنار سرم ویتامین C برای افراد با پوست حساس ممکن است پوست را تحریک کند. پس بد نیست که ابتدا تست حساسیت را انجام دهید.

استفاده از سرم ویتامین C در روز، به علت خواص آنتی اکسیدانی بسیار، پوست را با نشاط می‌کند و از آن در برابر اکسیدان‌هایی به جز آفتاب محافظت می‌کند. این گونه خواص ضد آفتاب‌ها تکمیل می‌شود و پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل بیرونی همچون گرد و غبار، آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مقاوم خواهد شد.     

استفاده از سرم ویتامین C در شب سبب می‌شود که پوست بدون مزاحمت و عوامل بیرونی بتواند محتویات درون محصول را به خود جذب کند. همان طور که گفتیم نور خورشید قادر است ویتامین C را تجزیه کند یا اثر آن را کاهش دهد. دیگر عوامل آلوده نیز جذب این ویتامین را کاهش می‌دهند و اثرگذاری آن را کم می‌کنند.

در کل می‌توان گفت که مصرف این محصول چه در صبح و چه شب خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد؛ اما خوبی‌های مصرف شبانه سرم ویتامین C به مصرف روزانه‌اش می‌چربد و بیشتر است. برخی از محصولات در دستور مصرف خود استفاده دو بار در روز را توصیه می‌کنند. مهم این است که به پوستتان، نیازهایش و همچنین غلظت محصول توجه کنید.

پس از استفاده از سرم در روز، حتما ضد آفتاب بزنید. هنگامی که شستشوی شبانه صورتتان را انجام دادید از سرم ویتامین C استفاده کنید و بعد از آن کرم شب، جوان کننده یا مرطوب کننده را روی پوست خود قرار دهید.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 34 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن و روش های درمان آن

در این مطلب می توانید با علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن و روشسهای درمان آن آشنا شوید.

به گزارش ایلنا، تجمع باکتری ها، چربی، سلول های مرده و آلودگی ها در منافذ پوست، موجب ایجاد جوش و آکنه می شود. به طور معمول جوش در هر بخش از بدن علت خاصی دارد و برخی اوقات نشان از بیماری و یا مشکلی در بدن است. اما به هر حال چربی بیش از حد پوست در کنار بسته شدن منافذ پوست به دلیل رشد زیر پوستی مو مهم ترین دلیل ایجاد جوش روی بدن است. در این مقاله  می توانید با علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن آشنا شوید.

علت جوش زدن روی نواحی مختلف بدن

علت جوش زدن بدن

آکنه بدن معمولاً به دلیل فعالیت بیش از حد غدد چربی و تکثیر باکتری های آکنه ساز ایجاد می شود. زمانی که چربی ها و سلول های مرده پوست در فولیکول مو محبوس شوند، این منافذ مسدود می شوند و تبدیل به جوش های سر سفید و سرسیاه می شوند. بیشترین قسمت بدن که دچار آکنه می شود، پشت و قسمت کمر است. اما به هر حال امکان ایجاد جوش در هر بخش از بدن نیز وجود دارد.

۱- پوشیدن لباس نامناسب، علت جوش زدن بدن

برخی از لباس ها موجب ایجاد سایش و فشار روی پوست می شوند. این موضوع با تحریک پوست و التهاب فولیکول های مو موجب بروز نوعی آکنه به نام مکانیکا می شود. در صورت امکان سعی کنید از پوشیدن لباس های پلاستیکی، تنگ و لباس هایی که دارای بند هستند اجتناب کنید. گاهی اوقات استفاده از کوله پشتی و بند کیف نیز موجب ایجاد آکنه می شود.

۲- عرق کردن، علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن

عرق کردن، علت جوش در نقاط مختلف بدن

عرق یکی دیگر از عوامل مؤثر در ایجاد جوش روی نواحی مختلف بدن است. به منظور به حداقل رساندن تحریک پوست، سعی کنید از لباس های مناسب و نخی استفاده کنید. بعد از ورزش و بیرون رفتن دوش بگیرید. از مالیدن و خاراندن پوست بعد از عرق کردن اجتناب کنید زیرا این کار علت جوش زدن پشت بدن است و پوست را ملتهب می کند. سعی کنید برای شستشوی بدن از شوینده های ملایم استفاده کنید.

۳- فعالیت بیش از حد غدد چربی، علت جوش زدن بدن

چربی پوست مهم ترین علت جوش در نقاط و نواحی مختلف بدن است. غدد سباسه مسئول ترشح چربی پوست است. هنگامی که چربی پوست موجب بسته شدن منافذ پوست شود و نتواند به سطح پوست راه پیدا کند، جوش ایجاد می شود. این موضوع می تواند حتی برای افرادی که پوست خشکی دارند هم اتفاق بیفتد. زمانی که منافذ پوست به وسیله آلودگی، مو یا هر موضوع دیگری مسدود شد، چربی زیر پوست جمع شود و موجب ایجاد جوش می شود.

۴ -تکثیر باکتری ها زیر پوست، علت جوش در نقاط مختلف صورت و بدن

عامل دیگری که معمولاً موجب ایجاد جوش در بدن می شود، تکثیر باکتری ها است. جمع شدن باکتری ها در منافذ پوست موجب ایجاد التهاب و جوش آکنه می شود. توجه داشته باشید که این باکتری ها به طور طبیعی در پوست وجود دارند و به علت آلودگی ایجاد نمی شوند.

۵- به هم ریختن هورمون ها، علت جوش نواحی مختلف بدن در بزرگسالی

به هم ریختن هورمون ها، علت جوش بدن در بزرگسالی

هورمون ها نقش مهمی در ایجاد جوش و آکنه دارند. به هم ریختن هورمون ها موجب تحریک غدد چربی پوست می شود. این جوش ها معمولاً در افرادی که ترشح هورمون های آن ها دچار مشکل شده است بیشتر اتفاق می افتد. این نوسانات هورمونی معمولاً در نوجوانان و بزرگسالان ایجاد می شود و معمولاً در خانم ها در زمان یائسگی و قاعدگی بیشتر است.

۶- رژیم غذایی نادرست، علت جوش در نقاط مختلف بدن

رژیم غذایی نادرست، علت جوش در نقاط مختلف بدن

خوردن غذاهای چرب و فست فودها موجب ایجاد جوش در بدن می شود. پیروی از عادات غذایی اشتباه می تواند زمینه ابتلا به کبد چرب را فراهم کند. معمولاً علت جوش قرمز در بدن چرب شدن کبد است که موجب ایجاد جوش های چرکی و دردناکی می شود. مصرف غذاهای شیرین نیز می تواند با افزایش سریع قند خون موجب ایجاد جوش و آکنه در بدن شود. این موضوع به عنوان مهم ترین علت جوش صورت در مردان و زنان محسوب می شود و موجب ایجاد جوش روی بدن نیز می شود.

۷- کمبود آب، علت زیاد شدن جوش صورت و بدن

عدم نوشیدن آب کافی می تواند موجب خشک شدن پوست و ایجاد جوش در هر بخشی از صورت و بدن شود. زمانی که بدن کم آب شود، پوست شروع به پوسته پوسته شدن می کند. این وضعیت تولید چربی پوست را افزایش می دهد تا این کم آبی را جبران کند. از طرف دیگر پوسته پوسته شدن بدن موجب بسته شدن منافذ پوست می شود و زمینه ایجاد آکنه را فراهم می کند.

۸- حساسیت به مواد شوینده و عطرها، علت جوش زدن نواحی مختلف بدن

استفاده از شوینده های معطر می تواند یکی دیگر از دلایل ایجاد جوش بدن شود. معمولاً شوینده های عطری و رنگی برای پوست های حساس مناسب نیستند. اگر پوست حساسی دارید و لباس های خود را با این شوینده های بشویید، ممکن است بعد از مدتی بدن شما پر از جوش شود. از طرف دیگر استفاده از برخی عطرها نیز می تواند موجب تحریک پوست و ایجاد جوش شود.

۹- قرار گرفتن در معرض نور خوشید، علت جوش در نقاط مختلف بدن

تصور اشتباهی وجود دارد که آفتاب موجب پاکسازی پوست می شود. اما باید بدانید که نور آفتاب موجب تحریک پوست و بیشتر شدن آکنه می شود. این موضوع موجب ایجاد جوش در کمر و سینه می شود. از طرف دیگر نور آفتاب موجب خشک شدن پوست و کم آبی بدن می شود و زمینه ایجاد جوش را روی پوست فراهم می کند.

۱۰- استفاده از نرم کننده های روغنی، علت جوش زدن بدن

استفاده از نرم کننده های روغنی، علت جوش زدن بدن

استفاده از مرطوب کننده های روغنی شاید برای درمان پوست های خشک مفید باشد. اما این مرطوب کننده ها می توانند موجب ایجاد جوش مخصوصاً در ناحیه پشت کمر و قفسه سینه شوند. استفاده از مرطوب کننده های روغنی منافذ پوشت را مسدود می کند و با به دام انداختن باکتری ها و آلودگی ها زمینه ایجاد آکنه را فراهم می کنند. سعی کنید برای نرم کردن پوست بدن از لوسیون ها و کرم های بدون روغن که بیشتر آبرسان هستند، استفاده کنید.

علت جوش در نقاط مختلف بدن

علت جوش در نقاط مختلف بدن

گاهی اوقات جوش زدن در بخش های مختلف بدن نشانه مشکل خاصی در بدن است. در نتیجه با شناسایی علت بروز مشکل راحت تر می توانید جوش را درمان کنید.

علت جوش در پشت کمر و قفسه سینه

جوش هایی که در این ناحیه ایجاد می شود، معمولاً ناشی از استرس، اختلالات گوارشی و پیروی از غذاهای تند و ناسالم است. خوردن غذاهای شیرین نیز می تواند موجب ایجاد جوش در این نواحی شود.

علت جوش روی شانه

معمولاً جوش روی شانه در استرس، اضطراب و چرب شدن بیش از حد پوست ایجاد می شود.

علت ایجاد جوش روی آرنج

علت ایجاد جوش روی آرنج

جوش هایی که در این بخش از بدن ظاهر می شوند، معمولاً ناشی از کمبود ویتامین هستند. از طرف دیگر چرب شدن پوست و همچنین حساسیت به برخی لباس ها نیز می تواند موجب بروز این مشکل شود.

علت ایجاد جوش در پاها و باسن

پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی اولین و مهم ترین دلیل جوش زدن در این ناحیه محسوب می شود. برای این موضع سعی کنید از لباس های نخی و گشادتر استفاده کنید و از یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیروی نمایید.

درمان جوش در نقاط مختلف بدن  

درمان جوش در نقاط مختلف بدن

به طور معمول اگر عامل ایجاد جوش مشکلات هورمونی یا بیماری های خاصی باشد، فرد باید به دنبال راهی برای درمان باشد. زمانی که مشکلات هورمونی برطرف شوند، جوش های روی بدن نیز از بین می روند. اما اگر علت  جوش روی نواحی مختلف بدن به خاطر حساسیت، چرب شدن پوست یا مشکلات این چنینی باشد، رعایت کردن نکاتی ساده می تواند به درمان این جوش ها کمک کند. در ادامه به برخی از بهترین روش های درمان جوش اشاره شده است. به یاد داشته باشید که برای درمان جوش بدن باید صبور باشید و در صورتی که هیچ گونه تغییری در روند درمان خانگی مشاهده نشد، حتماً از پزشک متخصص کمک بگیرید.

  • دوش گرفتن بعد از ورزش به تمیز شدن منافذ پوست کمک می کند و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

  • سعی کنید از مصرف غذاهای چرب و شیرین اجتناب کنید.

  • از مصرف عطر و لوسیون های معطر در قسمت سینه و بخش های حساس پوست اجتناب کنید.

  • در فصل های گرم سال از لباس های نخی و گشاد استفاده کنید.

  • برای شستشوی لباس از شوینده های بدون رنگ و رایحه استفاده کنید.

  • در صورت نیاز و تحت نظر پزشک می توانید برای درمان جوش بدن از داروهای حاوی رتینوئید و آنتی بیوتیک استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از پماد برای رفع جوش بدن نیز بسیار مفید است.

  • از تحریک پوست و شستشوی بیش از حد پوست اجتناب کنید.

  • از تخلیه جوش ها اجتناب کنید، زیرا این کار موجب می شود تا جوش دیرتر درمان شود و جای آن روی پوست باقی بماند.

جمع بندی نهایی

جوش زدن در بخش های مختلف بدن معمولاً دلایل مشخصی دارد. اگر نگاهی به انواع جوش بدن با تصویر بیندازید متوجه می شوید که جوش ها انواع مختلفی دارند. شناخت علت این موضوع می تواند به شما کمک کند که راحت تر با آن مقابله کنید و از روش درمان مناسب تری استفاده نمایید. به طور کلی دوش گرفتن، عدم استفاده از شوینده ها و مواد معطر روی پوست و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم تأثیر به سزایی بر سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد جوش دارد.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 29 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

سرویس مجله - اگر به دنبال ضخیم کردن مو‌ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو‌های خود هستید و یا قصد دارید مو‌های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن‌های اساسی بسیار ایمن و مقرون به صرفه ‌تر از محصولات شیمیایی موجود در بازار ‌ها هستند.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو

 

زمانی که صحبت استفاده از روغن های اساسی برای مو ها به میان می آید، گزینه های فراوانی وجود دارند. اگر به دنبال ضخیم کردن مو ها، درمان شوره و خشکی پوست سر، استحکام و درخشش مو های خود هستید و یا قصد دارید مو های خود را به طور طبیعی روشن کنید، روغن های اساسی بسیار ایمن و به اندازه محصولات مراقبت از مو مؤثر هستند.

به لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه تر هستند - مصرف مقدار اندکی از یک بطری کوچک روغن ضروری  نه تنها می تواند مو های تان را تغذیه کند، بلکه موجب کاهش شکستگی مو ها، موخوره و مقابله با عفونت های پوستی می شود. بعلاوه، روغن های اساسی کاملاً طبیعی هستند، به این معنی که فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و برای شما ضرری ندارند.

۷ روغن اساسی برای تقویت سلامت مو
۱. اسطوخودوس
مطالعات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تقویت کننده مو است. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۶، کاربرد موضعی روغن اسطوخودوس باعث افزایش چشمگیر تعداد فولیکول های مو در موش های ماده شد. روغن اسطوخودوس همچنین توانست عمق فولیکول های مو را عمیق تر کرده و لایه حرارتی را ضخیم تر کند.

روغن اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی دارد و از آن برای مقابله با اختلالات باکتریایی و قارچی استفاده می شود. برخی دیگر از مزایای روغن اسطوخودوس توانایی آن در تسکین التهاب پوست سر و بهبود خشکی پوست و مو است. به علاوه، از آنجا که استرس و تنش عاملی است که می تواند به نازک شدن مو ها کمک کند، از روغن اسطوخودوس می توان برای ایجاد یک فضای آرام و بدون استرس استفاده کرد.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۲. رزماری
روغن رزماری یکی از روغن های اساسی برای تقویت ضخامت و رشد مو است. از آن برای افزایش متابولیسم سلولی استفاده می شود، که باعث تحریک رشد مو و بهبودی می شود. تحقیقات حتی نشان می دهند که روغن رزماری همانند ترکیب شیمیایی ماینوکسیدیل، یک درمان موضعی رایج برای ریزش مو است. وقتی صحبت از تقویت سلامتی مو می شود، از مزایای روغن رزماری نیز می توان به جلوگیری از طاسی، کند شدن روند خاکستری و درمان شوره سر و خشکی پوست سر اشاره کرد.

برای استفاده از روغن رزماری برای مو های خود، ۳-۵ قطره مصرف کنید و آن را با روغن زیتون به همان اندازه مخلوط کنید، و سپس این مخلوط را حدود دو دقیقه در پوست سر خود ماساژ دهید. برای ۳ تا ۴ ساعت اجازه دهید روی مو های تان بماند و سپس طبق معمول مو های خود را بشویید.

 

به گزارش سرویس مجله برخط نیوز به نقل از فرارو -  

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۳. بابونه
روغن بابونه یک روغن ضروری عالی برای مو است، زیرا در ضمن تسکین التهاب پوست سر باعث درخشش و نرمی به مو های شما می شود.

آیا می دانید از روغن بابونه برای روشن کردن مو های شما به طور طبیعی استفاده می شود؟ ۵ قطره روغن بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک سوم فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. برای ایجاد خمیر از آب گرم استفاده کنید و مخلوط را روی مو های خود بمالید. آن را در پوست سر خود و در پایه مو های خود ماساژ دهید، سپس بگذارید حدود نیم ساعت روی سر بماند قبل در نهایت سر خود را بشویید. اگر می خواهید تأثیر بهتری داشته باشد، در حالی ترکیب روی سر تان است، زیر نور آفتاب نشسته بنشینید.

تحقیقات نشان می دهند که ۵۰ درصد از خانم ها مو های خود را مرتباً رنگ می کنند و درست پس از رنگ کردن مو های خود احساس جذابیت بیشتری می کنند، اما محصولات بهداشتی که برای روشن کردن مو استفاده می شوند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می توانند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند. از انتخاب یک جایگزین طبیعی اطمینان حاصل کنید تا در معرض محصولات غیر بهداشتی رنگ مو مانند فرمالدئید و سفید کننده (هیدروکسید پراکسید) قرار نمی گیرید.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۴- روغن چوب سرو
روغن چوب سرو برای تحریک فولیکول های مو از طریق افزایش گردش خون به پوست سر استفاده می شود. این می تواند باعث رشد مو و کندی ریزش مو شود. همچنین می تواند نازک شدن مو ها و انواع مختلف آلوپسی را درمان کند.

مطالعه ای که در اسکاتلند انجام شده است، شامل ۸۶ بیمار بود که به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند - یک گروه روزانه ترکیبی از روغن های سرو، آویشن، رزماری و اسطوخودوس را در مخلوطی از روغن جوجوبا و حامل انگور بر روی اسکالپ سر خود ماساژ دادند. گروه کنترل روزانه فقط از روغن های حامل استفاده می کردند. بعد از گذشت ۷ ماه، ۴۴ درصد از بیماران در گروه اسانس بهبود علائم آلوپسی را نشان دادند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از گروه کنترل بهبودی داشتند.

روغن ضروری سرو نیز می تواند به کاهش تحریکات پوستی و دفع التهابات کمک کند، که می تواند در شب های تابستان برای گذراندن ساعات بیرون از خانه مفید باشد.

روغن چوب سرو را می توان بصورت موضعی روی پوست سر و مو بمالید. این روغن با روغن های ملایمی مانند اسطوخودوس و روغن های حامل مانند روغن نارگیل به خوبی مخلوط می شود. همچنین می توانید ۲-۳ قطره روغن چوب سرو را به نرم کننده خانگی خود اضافه کنید.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۵- روغن مریم گلی (Clary Sage)
یک ماده مهم در روغن مریم گلی به نام linalyl acetate التهاب پوست را کاهش داده و تولید چربی روی پوست را تنظیم می کند. مریم گلی (Clary Sage) همچنین به عنوان داروی طبیعی برای بثورات و یک ماده ضد باکتری عمل می کند. اما شاید مهم تر از همه این است که مریم گلی می تواند به در رفع استرس و تعادل هورمون ها کمک کند. سه نوع ریزش مو می تواند با استرس زیاد همراه باشد: تلوژن افلوویوم، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو) و آلوپسی آرئاتا. از آنجا که می توان از مریم گلی برای رفع استرس و کاهش سطح کورتیزول در بدن استفاده کرد، به عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش مو های ناشی از استرس عمل می کند.

Clary Sage به خوبی با روغن جوجوبا ترکیب می شود. این دو می توانند به شما در تنظیم تولید چربی روی پوست کمک کنند و به شما در جلوگیری از لکه های پوستی یا پوسته پوسته شدنی که منجر به شوره سر می شوند، مفید باشد. برای کاهش استرسی که با ریزش مو همراه است، می توانید عطر روغن مریم گلی را در خانه پخش کنید یا چند قطره را روی مچ، گردن و کف پای خود بمالید.

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۶. روغن علف لیمو
روغن علف لیمو دارای خاصیت درمانی است و به عنوان یک پاک کننده و ضد عفونی کننده موثر عمل می کند. این می تواند فولیکول های مو شما را تقویت کرده و خارش پوست سر و التهاب آن را تسکین دهد. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که استفاده از روغن علف لیمو بعد از هفت روز شوره سر را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بعد از ۱۴ روز استفاده موضعی اثر آن را حتی بیشتر می کند.

برخی از فواید روغن علف لیمو شامل توانایی آن به عنوان ماده ای دفع کننده طبیعی استرس (که با ریزش مو همراه است) و درمان سردرد است.

شما می توانید ۱۰ قطره روغن علف لیمو را به بطری شامپو خود اضافه کنید، یا می توانید روزانه ۲-۳ قطره را در پوست سر خود همراه با نرم کننده خود ماساژ دهید. همچنین روغن علف لیمو برای کاهش استرس و سم زدایی از فضا می تواند در خانه پخش شود.

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۷. سوسنبر
سوسنبر (گونه ای نعناع) به تحریک پوست سر کمک می کند و به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده قدرتمند، می تواند شوره سر و حتی شپش را درمان کند. تحقیقات نشان می دهند که روغن نعناع باعث رشد مو نیز می شود. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۴، استفاده موضعی از روغن نعناع به مدت چهار هفته اثرات برجسته در رشد مو، افزایش ضخامت مو، تعداد فولیکول و عمق فولیکول را نشان می دهد.

سوسنبر باعث احساس خنکی سر می شود و به تسکین و کاهش التهاب پوست کمک می کند. علاوه بر این استفاده از روغن سوسنبر، برای تقویت انرژی ذهنی، تقویت روحیه و رفع تنش یا سردرد نیز کار می کند.

۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

 

 

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۵ مزیت روغن های اساسی برای مو
۱. تحریک رشد مو
عموما مبتلایان به ریزش مو به امید بازیابی کامل مو های خود به جراحی های جایگزینی مو و محصولات شیمیایی جلوگیری از ریزش مو مراجعه کنند، اما اولین خط برای مقابله با ریزش مو باید رفع علت اصلی باشد، خواه با افزایش گردش خون، مبارزه با التهاب یا افزایش رطوبت.

نکته شگفت انگیز در مورد روغن های اساسی این است که چند قطره می تواند همه این کار ها را برای شما انجام دهد. لازم نیست از محصولات حاوی مواد شیمیایی برای تحریک رشد مو استفاده کنید، روغن های اساسی مانند رزماری و چوب سرو را می توان بصورت موضعی برای جلوگیری و برطرف کردن ریزش مو استفاده کرد.

۲. خلاصی از شر شوره سر
یکی دیگر از نگرانی های رایج نحوه خلاص شدن از شر شوره سر است، یک اختلال پوستی که ۵۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. شوره سر در اثر ایجاد پوست مرده اتفاق می افتد و در موارد شدید تر، ارگانیسم مخمر مانند آن را تشدید می کند. همچنین ممکن است توسط محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی ایجاد شده باشد که پوست سر شما قرمز، خارش و پوسته پوسته می شود.

خواص ملایم، شفابخش و مرطوب کننده روغن های اساسی مانند اسطوخودوس و علف لیمو به شما در مقابله با شوره سر به طور طبیعی کمک می کند و به از بین بردن مشکلات رایج مراقبت از مو مانند پوست سر پوسته پوسته و خارشی شدن آن جلوگیری می کند.

۳. تغذیه مو ها
عموما اکثر افراد مبلغ زیادی را صرف محصولات مراقبت از مو می کنند تا موهایشان بدرخشد، نرم تر و ضخیم تر به نظر برسد. متأسفانه، بسیاری از این محصولات آسیب های بیشتری نسبت به مزایایی که ارائه می دهند، دارند. به عنوان مثال، درمان کراتین حاوی مواد سمی مانند فرمالدئید است که به عنوان یک ماده سرطان زا در انسان شناخته شده است.

به جای روی آوردن به این روش های مرسوم، استفاده از روغن های اساسی مو باعث می شود بدون تجربه عوارض جانبی احتمالی، مو های شما قوی تر و سالم تر شود. خاصیت مرطوب کنندگی، تسکین دهنده و ضد التهاب و ضد عفونی کننده روغن های اساسی برای تغذیه طبیعی مو های بسیار مفید و مؤثر است.

 

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۴- از چرب شدن مو ها جلوگیری کنید
غدد سباسه یا غدد چربی پوست وظیفه دارند سطح هیدراتاسیون مناسب را از طریق سبوم یا چربی که تولید می کنند حفظ کنند. این چیزی است که به مو های شما درخشش لازم و سالم را می بخشد، اما وقتی غدد شما بیش از حد چربی تولید کند، مو های شما می تواند چرب به نظر برسد، حتی اگر همان روز مو های تان را شسته باشید. برخی از روغن های اساسی مانند سوسنبر (نوعی نعناع) می توانند به شما در کنترل تولید سبوم کمک کنند و مو های تان بدون اینکه چرب به نظر برسند، براق باقی بماند.

 

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


۵- کاهش هورمون های استرس
تحقیقات نشان می دهد که استرس با ریزش مو همراه است و عدم تعادل هورمون نیز می تواند دلیل دیگری برای این امر باشد. استرس باعث ایجاد التهاب شده و باعث رگرسیون فولیکول مو می شود و در نهایت منجر به ریزش مو می شود. به نظر می رسد خیلی هم سخت نیست که صرفاً با انتشار اسانس های آرام بخش و تسکین دهنده استرس خود را کنترل کنید استشمام عطر روغن هایی مانند اسطوخودوس و مریم گلی در خانه می تواند به جلوگیری از ریزش مو به طور طبیعی کمک کند.

استفاده از روغن های اساسی به همراه دستور العمل های خانگی تقویت مو
روغن های اساسی مو به راحتی بصورت آنلاین یا در فروشگاه ها و عطاری های محلی شما یافت می شوند. بسیار مهم است که فقط روغن های اساسی را خریداری کنید که ۱۰۰ درصد درجه خالصی دارند، به خصوص وقتی که روغن را مصرف می کنید یا آن را به صورت موضعی مصرف می کنید. همچنین ایده خوبی است که با استفاده از هر روغن اساسی که برای اولین بار از آن استفاده می کنید، یک آزمایش Patch (واکنش های آلرژی زا) را انجام دهید.

از آنجا که روغن های اساسی بسیار قوی هستند، باید قبل از استفاده موضعی با روغن حامل رقیق شوند. برخی روغن های حامل مفید برای مو شامل موارد زیر است:

• روغن نارگیل - روغن نارگیل حاوی اسید های چرب با زنجیره متوسط از جمله اسید لوریک و اسید capric است که دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچ قوی هستند. این خاصیت به تمیز کردن کامل مو و پوست سر کمک می کند و از این طریق به جلوگیری و معالجه مسائلی مانند شوره سر کمک می کند.

• روغن جوجوبا - روغن جوجوبا رشد مو را ترغیب و پوست سر را مرطوب می کند. همچنین به عنوان نرم کننده مو و تقویت کننده فولیکول های مو عمل می کند.

• روغن زیتون - روغن زیتون منبع ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها است. برخی از فواید روغن زیتون شامل توانایی آن در آبرسانی و تسکین پوست است و برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته سر و شوره سر کار می کند.

به سادگی می توانید روغن های ضروری مورد نظر خود را و روغن حامل ترکیب کرده و این مخلوط را در پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن های اساسی را به شامپو یا نرم کننده روزمره خود اضافه کنید. اگر به دنبال پرداختن به یک موضوع خاص تر هستید، در اینجا چند دستور العمل DIY آورده شده است که به تقویت سلامت مو های شما نیز کمک می کند:

 

به گزارش سرویس مجله برخط نیوز به نقل از فرارو -  

 

7 روغن اساسی برای تقویت مو


• مو های خود را ضخیم کنید: برای کمک به ضخیم تر شدن مو های خود به طور طبیعی، از این ضخیم کننده طبیعی مو که با ترکیبی از روغن های رزماری، سدر و مریم گلی تهیه شده است استفاده کنید. این روغن ها با افزایش گردش خون به پوست سر و کمک به تعادل هورمون ها، فولیکول های مو را تحریک می کنند.

• مو های خود را تغذیه رسانی کنید: می خواهید در استفاده از اسپری های معمولی مو خودداری کنید، زیرا بسیاری از محصولات معمولی موجود در بازار امروزه شامل مواد شیمیایی هستند که مطمئنا نمی خواهید جایی در نزدیکی سر و صورت خود داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از ریزش مو های خود و مضرات این موارد، از این اسپری موی خانگی تهیه شده با اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید، که باعث می شود ریشه مو های شما تقویت شود.

• جلوگیری از چرب شدن مو ها: ۲-۳ قطره روغن سوسنبر را به نرم کننده خود اضافه کنید تا از شر مو های چرب خلاص شوید.

• افزایش درخشش مو ها: با افزایش درخشش مو و پوست سر به کمک ماسک مو به صورت هفتگی می توانید در مراقبت از مو ها نقش پر رنگی داشته باشید.

 


• رنگ مو های خود را روشن کنید: ۲-۳ قطره روغن بابونه را قبل از بیرون آمدن در آفتاب به مو های خود بمالید.

7 روغن اساسی برای تقویت مو


نتیجه گیری
• به جای استفاده از محصولات مراقبت از موی معمولی که حاوی مواد شیمیایی خطرناک و حتی سرطان زا هستند، روغن های اساسی مو کاملا طبیعی و به همان اندازه مؤثر را استفاده کنید.

• روغن های اساسی مو می توانند به چندین روش به تقویت سلامتی مو کمک کنند، خواه بخواهید مو های خود را ضخیم، براق، پوست سر خود را آبرسانی کنید، شوره سر را درمان کنید یا موهایتان را به طور طبیعی روشن کنید.

• استفاده از روغن های اساسی برای مو بسیار ساده و مفید است - به سادگی روغن محبوب خود را با روغن حامل ترکیب کنید و مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. شما همچنین می توانید روغن های اساسی را در خانه پخش کنید تا با استشمم رایحه آن استرس را برطرف کرده و به رشد مو کمک کنید.

منبع: برخط نیوز

تعداد صفحات : 32

درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 136
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 616
  • بازدید سال : 5,048
  • بازدید کلی : 21,971