loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 35 پنجشنبه 14 مرداد 1400 نظرات (0)



بهترین مارک آدامس مو, مزایای آدامس مو, مضرات آدامس مو

کاربرد آدامس مو

 

حالت دهی طولانی مدت موها با آدامس مو

آدامس مو یکی از بهترین محصولات حالت دهنده طولانی مدت برای موهاست که حالت خشکی و شکنندگی به مو نمیدهد و ضمن حالت دادن مو، رطوبت مو را حفظ کرده و ساقه مو را آبرسانی میکند.

آدامس مو چیست؟

یکی از روش های موثر برای زیباتر نشان دادن موها، حالت دادن به آن هاست. آدامس مو ( به انگلیسی : hair styling gum )  یکی از بهترین ترکیبات نرم کننده و حالت دهنده  مو محسوب میشود. 

 

آدامس مو یکی از بهترین محصولات برای نرم کردن و حالت دادن به موها به خصوص موهای وز و مجعد است. با استفاده از آدامس مو میتوانید حالت های دلخواهتان را به موها بدهید.

 

معمولا افرادی که میخواهند برای مدت طولانی حدود 24 ساعت مدل موهایشان ثابت بماند از آدامس مو استفاده میکنند. آدامس مو قدرت حالت دهنده بسیار بالایی روی موها دارد و معمولا مدت زمان بیشتری نسبت به سایر محصولات حالت دهنده مو، ماندگار است.

 

روش استفاده از آدامس مو, فرمول آدامس مو, آدامس مو

مزایای آدامس مو

 

مزایای آدامس مو

- ظاهر مات و طبیعی روی موها

- احساس سبکی خوشایند روی موها

- فیکس کننده و حالت دهنده قوی موها

- قابل شستشو با آب

- بدون ایجاد سفیدک و پوسته پوسته روی موها

- امکان فرم دهی مجدد و چند باره

- ترمیم کننده و حجیم کننده ساقه مو

- دارای فیبر فعال برای نگه داشتن طولانی مدت حالت مو

- آبرسانی به ساقه مو

- بعد از استفاده موها حالت خشکی و شکنندگی ندارند و باعث ایجاد موخوره نمیشود.

- خنثی کننده الکتریسیته ساکن

- فرم دادن مدل های مو فشن 

- ترکیب خاص آدامس مو باعث میشود بدون ایجاد چسبندگی موهایتان را به فرم دلخواه درآورید.

- حالت دهنده قوی با قابلیت ارتجاعی

 

آدامس مو, آدامس مو چیست, نحوه استفاده از آدامس مو

مضرات آدامس مو

 

مضرات آدامس مو

باید از رسیدن آدامس مو به پوست سر جلوگیری کنید. تماس آدامس مو با ریشه موها باعث ریزش مو خواهد شد.

 

فرمول آدامس مو

آدامس مو معمولا با ترکیبت اولیه طبیعی مثل ترکیبات گیاهی و موم عسل ساخته میشود که خاصیت  تقویت کننده برای ساقه موها دارند. انواع پلیمرها ، گلیسرین و گلیکول ها برای تولید آدامس مو استفاده میشود. 

 

مقایسه آدامس مو با سایر حالت دهنده های مو

 روش کار آدامس مو مانند ژل مو است ولی بافت متراکم و تقویت شده آن باعش میشود که راحت تر بتوایند به مدل دلخواهتان برسید. 

 

آدامس مو بر خلاف واکس مو روی موهایتان سفیدک نمیزند و رنگ مویتان بعد از استفاده کاملا طبیعی است.

 

آدامس مو بر خلاف کرم موها حالت درخشندگی غیر طبیعی روی مو ایجاد نمیکند و ظاهر موها کاملا طبیعی خواهد بود. 

 

آدامس مو بر پایه آب تولید میشود بنابراین به راحتی با آب شسته میشود و احساس چربی و سنگینی روی موها ایجاد نمکنید. از آنجا که آدامس مو روطوبت بیشتری نسبت به واکس مو دارد ، مانند واکس مو احساس خشکی و شکنندگی روی موها ایجاد نمیکند.

 

فرمول آدامس مو, آدامس مو, آدامس مو چیست

روش استفاده از آدامس مو

 

روش استفاده از آدامس مو

شما باید با توجه به جنس موهایتان آدامس مو مناسب را خریداری نمایید. ممکن است یک مدل آدامس مو برای شما بسیار خوب عمل کند ولی به درد دوستتان نخورد.

 

حالت خمیری آدامس مو باعث میشود که ظاهر موها پرتر دیده شود و موها از نظر ظاهری ضخامت بیشتری پیدا کنند. آدامس مو معمولا برای حالت دهی به موهای کوتاه و متوسط مناسب است.

 

موهایتان را بشویید و کاملا تمیز کنید. 

برای استفاده از آدامس مو بهتر است با انگشت مقداری از آدامس را برداشته کف دست بکشید و کاملا دستان و انگشتان را به آدامس مو آغشته کنید و سپس ساقه موهای خشک یا مرطوب را با آدامس مو فرم دهید.

 

در صورتی که موها خشک باشد به مقدار بیشتری آدامس مو برای حالت دادن موها نیاز خواهید داشت. 

 

بعد از این که ساقه موها را کاملا به آدامس مو آغشته کردید با یک برس و سشوار موهای خود را مدل دهید. 

 

سعی کنید آدامس مو را بعد از سشوار کشیدن استفاده کنید تا بهتر به موهایتان حالت بدهد.

منبع: بیتوته

بیوتی بازدید : 30 پنجشنبه 14 مرداد 1400 نظرات (0)

انواع عطرها یا ادکلن های لاکچری جزو انتخاب‌های اول خانم‌ها و آقایان لوکس‌پسند هستند. معمولا افرادی که اکسسوری‌های تجملاتی را بیشتر می‌پسندند، به ادکلن های لاکچری، گرم، ماندگار و رویایی هم علاقه بیشتری نشان می‌دهند. اگر شما هم جزو همین گروه از افراد هستید و دوست دارید تا انواع برندهای لاکچری یا انواع ادکلن لاکچری زنانه و انواع ادکلن لاکچری مردانه را بیشتر بشناسید، خواندن ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برند میسون فرانسیس کورکجان و ادکلن لاکچری باکارات رژ

میسون فرانسیس کورکجان، یک برند فرانسوی نسبتا جدید در حوزه عطر و ادکلن در جهان است که فعالیت خود را از سال 2009 شروع کرد. سبک زندگی فرانسوی در برند لوکس کورکجان به چشم می‌خورد و این کمپانی، عطرهایی برگرفته از احساسات لطیف و ظریف را روانه بازار کرده است. کمال‌گرایی، ماندگاری، شیکی، پیچیدگی و برازندگی یک شخصیت کلاسیک، در عطرهای کورکجان حسابی خودنمایی می‌کنند.

میسون فرانسیس کورکجان لاکچری باکارات رژ 540

میسون فرانسیس کورکجان لاکچری باکارات رژ 540

باکارات رژ 540 در سال 2015 و به عنوان یک عطر گرم توسط کمپانی میسون فرانسیس کورکجان روانه بازار شد. هرچند که این ادکلن لاکچری، در گروه عطرهای یونی (زنانه و مردانه) جای می‌گیرد، اما بیشتر طرفداران آن بر این باورند که باکارات رژ، برای خانم‌های جوان، کلاسیک، شیک و خوش‌پوش، بسیار مناسب‌تر است و می‌تواند وقار زنانه خاصی در مهمانی‌های شبانه یا مناسبت‌های رسمی به آنها ببخشد. این عطر که در گروه ادکلن های لاکچری قرار دارد، از 4 آمیزه ساده اما جادویی همچون یاس، زعفران، سدر و درخت نراد تشکیل شده است و با پخش بو و ماندگاری بالایی که دارد، توجه بسیاری از طرفداران یک عطر برند را به خود جلب کرده است.

برند کلایو کریستین و ادکلن لاکچری کلایو کریستین ایکس

کمپانی انگلیسی کلایو کریستین از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان عطر و ادکلن خاص در جهان است. اوج کمال‌گرایی و شکوه این برند لاکچری در عطرهای زنانه و مردانه‌ی کلایو کریستین نشان داده شده است. ظرافت و ماندگاری عطرهای این برند، ناشی از کمک گرفتن از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه در تولید عطر و ادکلن های مختلف و متناسب با ذائقه‌های لاکچری‌پسند است.

کلایو کریستین ایکس مردانه

کلایو کریستین ایکس مردانه

این عطر نسبتا گرم مردانه در سال 2001 به عنوان یک ادکلن لاکچری مردانه به بازار معرفی شد. کلایو کریستین ایکس مردانه در گروه بویایی شرقی فوژه جای می‌گیرد و به دلیل تنوع روایحی که دارد، به خوبی می‌تواند نظر مردان خوش‌پوش، کلاسیک و‌ خاص‌پسند که همیشه یک عطر برند را ترجیح می‌دهند، جلب کند. در نت آغازین این عطر، روایح ترنج، ریواس و آناناس خودنمایی می‌کنند. در نت میانی، رایحه زنبق در کنار یاس و فلفل قرمز شیرین به خوبی می‌درخشد. در نت پایانی هم شکوهی رویایی از رقص روایحی همچون کهربا، وانیل، خزه درخت بلوط، خس‌خس، سدر، لابدانیوم، دارچین و بوته وحشی جاوی برقرار است. این ادکلن لاکچری و شیرین مردانه می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای قرارهای خاص عاشقانه یا مناسبت‌های بسیار شیک و رسمی باشد.

برند بای کیلیان و ادکلن لاکچری بلک فانتوم

بای کیلیان یک برند عطر فرانسوی لوکس و لاکچری است که در سال 2007 توسط بنیان‌گذار کمال‌گرای خود پایه‌گذاری شد. کیلیان در سال 2017، مجموعه‌ای از کالکشن‌های بسیار خاص، تجملاتی را روانه بازار کرد تا بتواند نظر تمامی آقایان و خانم‌های ثروتمند و لوکس‌پسند را به خود جلب کند. کالکشن‌هایی مانند «Nights»، «Arabian» و «Addictive State of Mind»، از معروف‌ترین مجموعه‌های این عطر برند لاکچری محسوب می‌شوند.

بای کیلیان بلک فانتوم

بای کیلیان بلک فانتوم

بلک فانتوم همزمان با سایر کالکشن‌های برند لاکچری بای کیلیان در سال 2017 و به عنوان یک عطر گرم و یونی وارد بازار عطرهای پاییزی و زمستانی شد. این عطر با رایحه شرقی و وانیلی خود، می‌تواند عطر امضای شما برای استفاده روزانه یا حتی مناسبت‌های رسمی در روزهای سرد سال باشد. بلک فانتوم به عنوان یک ادکلن لاکچری مانند سایر ادکلن های برند، روایح شیک، باکلاس و البته ماندگاری مانند چوب صندل سفید، شکلات، گل آفتاب‌پرست، بادام، کارامل، قهوه و قند را در خود جای داده است تا یک عطر تمام و عیار شیرین و مناسب برای درخشیدن در مراسم‌های شبانه را پیش روی شما بگذارد.

برند تام فورد و ادکلن لاکچری توسکان لدر

برند آمریکایی تام فورد، فعالیت مستقل خود در زمینه مد، اکسسوری و عطر را در سال 2005 آغاز کرد و درست یک سال بعد، عطر بسیار موفق، پرفروش و پرطرفدار «بلک ارکید» را به بازار معرفی کرد. تام فورد حدود 15 سال است که همچنان در تولید و فروش عطرهای لاکچری، موفقیت‌آمیز عمل کرده و توانسته است نظر بسیاری از طرفداران عطر و ادکلن های لاکچری را به محصولات خود جلب کند. 

تام فورد توسکان لدر

تام فورد توسکان لدر

توسکان لدر یکی دیگر از ادکلن های یونی، گرم و تلخ در جهان است که در سال 2007 به بازار عرضه شد. این ادکلن لاکچری با رایحه‌های چرمی خود، طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. اگر به عنوان یک آقای جوان، خوش‌پوش و جذاب، دنبال یک عطر برند لاکچری برای مناسبت‌های رسمی در شب‌ها و روزهای سرد سال هستید، انتخاب توسکان لدر را به شما پبشنهاد می‌کنیم؛ هرچند که این عطر می‌تواند انتخاب برازنده‌ای برای خانم‌های تلخ‌پسند هم باشد! در توسکان لدر از روایح فریبنده‌ای مانند آویشن، تمشک، زعفران، یاس، صمغ کندر، کهربا، چرم، جیر و روایح چوبی استفاده شده است.

برند هاوس آف سیلیج و ادکلن لاکچری دیگنیفاید

برند آمریکایی و البته لاکچری هاوس آف سیلیج از دیگر برندهای تولید عطر و ادکلن در سراسر جهان است که با تولید و عرضه عطرهایی ظریف، باشکوه و ماندگار، قدمی بزرگ در راستای ارائه ادکلن‌های پیش‌تاز در نوآوری و خلاقیت برداشته است.

هاوس آف سیلیج دیگنیفاید مردانه

هاوس آف سیلیج دیگنیفاید مردانه

هاوس آف سیلیج دیگنیفاید، عطری مردانه، ‌گرم و لاکچری است که در سال 2015 روانه بازار شد. این عطر آمریکایی و مردانه در گروه بویایی چوبی معطر جای می‌گیرد و به همین دلیل هم می‌تواند برای استفاده در مناسبت‌های رسمی یا مهمانی‌های خاص، گزینه بسیار قابل قبولی باشد. آقایان جوان یا میانسال که علاقه فراوانی به عطرهای کلاسیک دارند، می‌توانند این ادکلن لاکچری را در لیست خرید خود قرار بدهند. 4 رایحه ساده اما به شدت خاص همچون خس‌خس، ادویه گل میخک، عود و زعفران در این عطر برند خودنمایی می‌کنند.

برند لویی ویتون و ادکلن لاکچری آمبرنومد

لویی ویتون از معروف‌ترین برندهای مد و فشن فرانسوی است که در چندین دهه گذشته، اقدام به تولید و عرضه انواع عطر و ادکلن لاکچری کرده است. نوآوری در ایجاد روایح اغواکننده و خاص، باعث شد تا طرفداران ادکلن های خارجی، نظر مثبتی نسبت به عطرهای این برند پرآوازه پیدا کنند.

لویی ویتون آمبرنومد

لویی ویتون آمبرنومد

آمبرنومد یا آمبر نومید، هم یک ادکلن زنانه لاکچری به حساب می‌آید و هم یک ادکلن لاکچری مردانه! درواقع می‌توان آمبرنومد را عطری خاص، یونی و با ماندگاری بسیار مناسب دانست. این عطر گرم در سال 2018 به بازار آمد و براساس ادعای تولیدکنندگان آن، بیشتر برای استفاده در شب‌های سرد پاییزی و زمستانی، مناسب خانم‌ها و آقایان شیک‌پوش خواهد بود. در این ادکلن، روایح شیک و باکلاسی مانند لوبان، رز، شمعدانی، روایح دودی، عود، تمشک، زعفران، چوب درخت قان و چوب عنبر، خودنمایی می‌کنند.

برند زرجوف و ادکلن لاکچری مفیستو

برند زرجوف یک برند ایتالیایی لوکس است که انواع عطر و ادکلن های لاکچری را به صورت بسیار محدود و با کیفیت منحصر به فرد، روانه بازار می‌کند. عطرهای خاص و با روایح شگفت‌انگیز این برند، اوج ظرافت و شیکی را به شما هدیه می‌دهد.

زرجوف مفیستو

زرجوف مفیستو

مفیستو به عنوان یک ادکلن مردانه لاکچری و خنک در سال 2009 به بازار معرفی شد. این عطر برند و ایتالیایی، در گروه بویایی مرکباتی معطر جای می‌گیرد تا یک عطر بسیار باکلاس و مناسب برای استفاده روزانه در فصل‌های گرم سال باشد. این ادکلن، بیشتر برای آقایان جوان و خوش‌پوش که علاقه زیادی به پوشش‌های کلاسیک دارند، مناسب است. در زرجوف مفیستو از روایح دلنشینی مانند ترنج، لیمو ترش، گریپ‌فروت، رز، اسطوخودوس، زنبق، مشک، کهربا، سدر و چوب صندل سفید استفاده شده است تا شما با یک عطر شاداب و در عین حال ماندگار، مواجه باشید.

برند روژا و ادکلن لاکچری داو انیگما

روژا داو یک برند انگلیسی است که عطرهای مرغوب و شیکی در بازار عطرهای لاکچری زنانه و مردانه دارد. اگر شما هم جزو علاقمندان عطرهایی با تِم تجملاتی و لوکس هستید، می‌توانید از ادکلن های روژا که با تلفیق مواد اولیه مرغوب و اوج هنرمندی عطار، تهیه می‌شوند، استفاده کنید.

روژا داو انیگما پور هوم

روژا داو انیگما پور هوم

داو انیگما پور هوم یکی دیگر از ادکلن های لاکچری مردانه و با طبع گرم است که در سال 2013 به بازار عطرهای پاییزی و زمستانی مردانه عرضه شد. این عطر شیک با رایحه‌های شرقی خود می‌تواند به خوبی باعث درخشش شما در مهمانی‌های رسمی یا مناسبت‌های خاص بشود. آقایان جوان یا آنهایی که در ابتدای میانسالی قرار دارند، می‌توانند با افشاندن این عطر روی پوست یا لباس خود، اوج سلیقه، وقار و کلاس خود را در مهمانی‌های شبانه به رخ بکشند. رایحه‌های اغواکننده‌ای چون ترنج، بهارنارنج، فلفل، یاس، زنجبیل، تنباکو، لوبان، وانیل و نعنا هندی در این عطر ماندگار و باکلاس، به خوبی خودنمایی می‌کنند.

برند پیور دیتنس و ادکلن لاکچری دیستنس ام

پیور دیستنس یک خانه عطر هلندی و مستقل است که در سال 2007 اولین ادکلن لاکچری خود را به بازار معرفی کرد. محصولات باکیفیت، مرغوب و بسیار ماندگار این برند، مورد علاقه بسیاری از طرفداران عطرهای تجملاتی و لاکچری هستند.

پیور دیستنس اِم

پیور دیستنس اِم

پیور دیستنس ام به عنوان یک عطر یونی و کاملا گرم در گروه ادکلن های لاکچری قرار گرفته است. این عطر هلندی با رایحه‌های چرمی خود می‌تواند گزینه بسیار مطلوب و دل‌فریبی برای استفاده در مناسبت‌های رسمی یا قرارهای خاص عاشقانه و کاری باشد. دیستنس ام برای افراد جوان یا در اوایل میانسالی که به استایل‌های لوکس و کلاسیک علاقه دارند، مناسب‌تر است. در نت ابتدایی این ادکلن، رایحه ترنج و لیمو ترش به خوبی در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. در نت میانی، راویح شیک وانیل، رز و یاس خودنمایی می‌کنند. نت پایانی این عطر برند لاکچری هم از ترکیب رایحه‌های لوکسی مانند مشک، نعنا هندی، خزه درخت بلوط، خس‌خس، چرم،‌میخک صد پر،  لابدانیوم، دارچین، ادویه گل میخک و روایح چوبی تشکیل شده است.

برند مِمو و ادکلن لاکچری آفریکن لدر

برند لاکچری ممو، یک برند فرانسوی است که عطرهایی اسرارآمیز و بسیار خاص را در جهان عرضه کرده‌ است. از آنجایی که بنیان‌گذاران این عطر، بسیار اهل گردش و سفر بوده‌اند،‌ بنابراین تصمیم گرفتند تا ادکلن هایی لاکچری و با روایحی مرموز را روانه بازار کنند تا حس اسرارآمیز سفر به نقاط مختلف جهان را به مخاطبان خود عرضه کرده باشند.

ممو پاریس آفریکن لدر

ممو پاریس آفریکن لدر

آفریکن لدر به عنوان یک ادکلن یونی در سال 2015 به بازار آمد. این عطر فرانسوی می‌تواند هم برای مناسبت‌های رسمی و هم برای استفاده روزانه توسط افراد شیک‌پوش و خاص‌پسند، بسیار مناسب باشد. معمولا اقبال جوانان به این عطر، بسیار زیاد است و شاید بتوان ماندگاری بالا و رایحه لوکس آفریکن لدر را دلیل این اقبال خوب دانست! در این ادکلن لاکچری، روایح شیک، ماندگار و شگفت‌انگیزی مانند ترنج، مشک، نعنا هندی، خس‌خس، شمعدانی، چرم، هل، عود، زعفران و زیره سبز خودنمایی می‌کنند تا شما بتوانید در شب‌ها و روزهای خنک سال با کمک این عطر برند لاکچری، به خوبی بدرخشید.

به نظر شما کدام ادکلن لاکچری مردانه یا ادکلن لاکچری زنانه می‌تواند بهترین ادکلن لاکچری باشد؟

هر کدام از ادکلن های لاکچری می‌توانند برای آقایان یا خانم‌های شیک‌پوش، خاص‌پسند و اهل تجملات، گزینه مناسبی باشند. حالا شما کدام یک از عطرهای معرفی‌شده را بیشتر می‌پسندید؟ عطر مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های ادکلن های لاکچری چیست؟

اگر در میان اسم عطر ادکلن های مختلف، به دنبال انواع عطرهای لاکچری هستید، بهتر است بدانید که بیشتر ادکلن‌های لاکچری، ترکیبات شیک، ماندگار و معمولا شیرین یا تلخی مانند رایحه زعفران، چوب صندل سفید، کهربا، وانیل، روایح چرمی یا روایح چوبی را در خود جای داده‌اند. بد نیست این را هم بدانید که قیمت عطر زنانه و قیمت عطر مردانه لاکچری از سایر عطرها و ادکلن‌ها بیشتر است.

خوشبوترین ادکلن های لاکچری کدام هستند؟

در میان ادکلن های لاکچری مختلف، عطرهایی با برندهای لوکسی مانند میسون فرانسیس کورکجان، تام فورد، پیور دیتنس، مِمو، زرجوف، روژا و لویی ویتون، جزو خوشبوترین و پرفروش‌ترین عطرهای لاکچری در لیست خرید اینترنتی عطر و ادکلن اورجینال قرار هستند.

در انتخاب و خرید عطر و ادکلن های لاکچری به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی که انواع ادکلن لاکچری قیمت بالایی دارند، بنابراین اگر می‌خواهید یک عطر اصل را خریداری کنید، حتما به یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر و باسابقه مراجعه کنید تا عطرهای فیک و با قیمت‌های بالا را به جای عطر و ادکلن اورجینال خریداری نکنید.

منبع: مجله عطرافشان

بیوتی بازدید : 20 پنجشنبه 14 مرداد 1400 نظرات (0)

برای اینکه مو‌هایی درخشان و با طراوت داشته باشید مراقبت از آن‌ها و شستشوی مناسب امری ضروری است.

به نقل از الیوم السابع، مراقبت از مو یکی از مواردی است که همواره مورد توجه زنان بوده و آن‌ها از طریق جستجوی مداوم راه‌های ایده آل برای حالت دادن به مو‌ها و درخشندگی آن‌ها به دنبال زیباسازی مو‌های خود هستند، اما حقیقت این است که مهمترین قدم تمیز کردن و شستشوی مو‌ها است.

به گونه‌ای که با دنبال کردن یک روال نادرست، پوست خود را درگیر می‌کنید. اگر به دنبال مو‌های درخشان و صاف هستید باید به شیوه مناسب به آن‌ها توجه داشته، از ماسک‌های مناسب استفاده کنید.

شستشوی مو
در ابتدا، اگر به ضرورت شستشوی روزانه مو‌ها اعتقاد دارید، خود را برای داشتن مو‌های ناسالم آماده کنید، شستشوی صحیح مو‌ها نباید از سه بار در هفته بیشتر شود و بهتر است فقط دوبار باشد. در این گزارش، مراحل صحیح شستشوی مو را برای داشتن مو‌های سالم و درخشان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گره‌های مو را از بین ببرید
باز کردن گره مو امری حیاتی و ضروری است. این کار را زمانی انجام دهید که مو‌های شما کاملاً خشک شده است. اگر متوجه افزایش گره‌ها شدید، این بدان معناست که مو‌های شما دچار شکستگی شده و باید کوتاه شود.

مو‌های خود را قبل از شامپو با آب بشویید
قبل از شامپو زدن مو‌ها، شستن مو‌ها و پوست سر با آب ولرم را گامی ثابت در روال مراقبت از مو‌های خود قرار دهید. این مرحله به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند تا محصولات بهداشتی بهتر جذب شوند.

از شامپو به طور مستقیم استفاده نکنید
شامپو را با آب رقیق کنید تا از سختی محصول غلیظ بکاهید و استفاده از شامپو را محدود کنید، مو‌های خود را بیش از حد شامپو نزنید، همچنین می‌توانید بعد از شامپو زدن از برس ماساژ پوست سر استفاده کنید، زیرا این امر به افزایش گردش خون کمک می‌کند.

نرم کننده را روی تار‌های مو بریزید
اگر مو‌ی شما از خشکی رنج می‌برد، این به معنی آن است که شما باید از نرم کننده استفاده کنید، اما نرم کننده را روی پوست سر خود نریزید، فقط روی تار‌های مو‌ بریزید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

حوله‌های مو را کنار بگذارید
مو‌های خود را خشک کرده و از نوار‌های مناسب مو استفاده کنید و منتظر بمانید تا کاملاً خشک شود. توصیه می‌شود از حوله‌هایی که باعث ریزش و خشکی مو می‌شوند اجتناب کنید. می‌توانید از سرم مو برای مرطوب سازی بیشتر استفاده کنید.

منبع: آفتاب

بیوتی بازدید : 31 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

چرا باید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

پوست آینه‌ای از شخصیت فرد و زیبایی او است. در واقع از پوست هر فرد می توان مقدار توجه او به سلامت و زیبایی اش را فهمید. دیگر نمی توان با کرم پودرهای سنگین پوست را پوشاند، پس برای جذاب بودن، اعتماد به نفس و درخشش باید اول پوستی سالم داشته باشید.

پوست آینه‌ای از شخصیت فرد و زیبایی او است. در واقع از پوست هر فرد می توان مقدار توجه او به سلامت و زیبایی اش را فهمید. دیگر نمی توان با کرم پودرهای سنگین پوست را پوشاند، پس برای جذاب بودن، اعتماد به نفس و درخشش باید اول پوستی سالم داشته باشید.

می توان گفت که دو فاکتور برای نشان دادن جوانی یک فرد، پوست صاف و موهای درخشان هستند. برای رسیدن به این مورد، تنها یک تصمیم فاصله دارید. تصمیم به اینکه، به سلامت پوست و موی خود اهمیت بدهید. رنگدونه، برای رسیدن به این هدف به شما کمک می کند.

 فروشگاه رنگدونه با هدف ارتقاء سطخ زندگی و سلامت پوست به دنیا آمد. در کنار این هدف اصلی، اهدافی مثل سلامت مو و استفاده از لوازم آرایشی اورجینال، دنبال شدند. این نام تنها یک فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت از پوست و مو نیست، بلکه رنگدونه با انتشار مقالات تخصصی در زمینه سلامت و زیبایی، همچنین سلامت زنان، به فکر ارتقاء سطح دانش عمومی کاربران در این زمینه است.

مردم آسیای شرقی، چین و کره جنوبی، با پوست شفاف، بدون چین و چروک و بدون جوش معروف‌اند. رنگدونه این زیبایی را در داخل ایران به شما هدیه می دهد. برای این منظور، با برندهای معتبر چینی و کره ای، همکاری نموده تا بهترین برندها در این فروشگاه اینترنتی بدرخشند.

فروشگاه اینترنتی رنگدونه، در سه قسمت سایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی فعال است. این فروشگاه با نیازسنجی دقیق کاربر ایرانی، به ارائه خدماتی درخور مشتریان خود می پردازد. به علاوه با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، اعتماد مشتریان خود را نیز جلب کرده است.

محصولات مراقبتی پوست چه چیزهایی هستند؟

مراقبت از پوست با روتین های پوستی شروع می شود. در واقع هر فردی می تواند بدون آکنه، جوش و چین و چروک باشد، اما اول باید شیوه مراقبت از پوست خود را بداند.

همانطور که گفتیم، فروشگاه رنگدونه، شما را در رسیدن به پوستی سالم، همراهی می کند. به این منظور این فروشگاه، تمامی محصولات مراقبتی پوست را، از معتبرترین برندها فراهم نموده است. اما قبل از شروع مراقبت پوست، باید محصولات مراقبت پوست و کارکرد هر کدام از آن ها را بشناسید.

· سرم پوست و صورت

سرم ها، مواد مورد نیاز پوست را با غلظت فراوان در خود دارند. این محصولات بافت سبکی دارند و به عمق پوست نفوذ می کنند. در نتیجه‌ی این دو مورد، استفاده از سرم صورت، سبب جوانی، شادابی و تغذیه‌ی پوست می گردد.

· ماسک کاسه ای صورت

پوست هر روزه به آبرسانی و محافظت در برابر خشکی نیاز دارد. این محافظت را می توانید با ماسک‌های کاسه ای صورت انجام دهید. این ماسک ها برای جلوگیری از چین و چروک و رطوبت رسانی به پوست ساخته شده اند.

· ماسک ورقه‌ای صورت

یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت پوست در سال های اخیر، ماسک ورقه ای بوده اند. پوست صورت هر روزه در معرض  نور خورشید، استرس و عوامل دیگر قرار دارد. ماسک ها از جنس پارچه های سلولزی ساخته می شوند که به موادی مانند مواد سرم ها آغشته شده اند. در واقع ماسک های ورقه ای روی صورت قرار می گیرند و سبب رطوبت رسانی، روشن و شاداب شدن پوست می شوند.

· شوینده صورت

چربی طبیعی پوست، گرد و غبار، آلودگی هوا و چندین مورد دیگر روزانه باعث مسدود شدن منافذ پوست و آلودگی پوست می شوند. شستشوی روزانه با استفاده از شوینده صورت مناسب به شما کمک می کند تا پوستی تمیز داشته باشید.

· تونر صورت

با استفاده از شوینده ها نمی توان تمامی منافذ را به طور عمیق پاک کرد، به همین خاطر تونرها به میدان آمدند پس خرید تونر صورت بسیار مهم می باشد. تونر سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش ها، مخصوصا جوش سرسیاه می شود. تونرها سبب کم شدن منافذ باز پوست می گردند در نتیجه به شما پوستی صاف و یکدست می دهند.

· دور چشم

بعد از تمیز کردن صورت نوبت به مراقبت از آن می رسد. مهم نیست در چه سنی باشید، پوست دور چشم همیشه نازک و در معرض چین و چروک است. دور چشم برای استفاده در پوست این ناحیه ایجاد شده است تا علاوه بر آبرسانی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، سبب ایجاد ملیا یا موارد دیگر نشود.

· مرطوب کننده و آبرسان

کم آب بودن پوست، اولین عامل در ایجاد چین و چروک است. پوست صورت روزانه شستشو داده می شود. همراه با آلودگی پوستی، مقداری از رطوبت پوست و چربی ها طبیعی نیز حذف می گردند. آبرسان و مرطوب کننده برای جبران این نیاز پوست به دنیا آمده اند. مرطوب کننده ها موادی بر پایه چربی هستند، در حالی که آبرسان ها، کارکردشان از اسم آن ها مشخص است. در روتین های پوستی ابتدا آبرسان استفاده می شود و سپس با استفاده از مرطوب کننده، تاثیرات آبرسان حفظ می گردد.

· مرطوب کننده لب

لب های نرم و خوش رنگ، آرزوی هر خانمی می باشد. لب ها به دلیل پوست حساس و استفاده از مواد آرایشی دائما در معرض خشکی قرار دارند. آبرسانی لب باعث می شود لب ها براق، حجیم و جذاب تر به نظر برسند.

· کرم ضد لک و روشن کننده

به دلیل چرخه های ماهیانه و عوامل ژنتیکی، جوش ها هیچ گاه به طور کامل با پوست خداحافظی نمی کنند. اما می توان با لک و جای تیرگی آن ها خداحافظی کرد. کرم های ضد لک باعث حذف لک های صورت و روشن شدن پوست صورت می گردند.

· اسکراب و لایه بردار

روتین های روزانه از پوست مراقبت می کنند، اما گاهی نیاز به اقدامات شدیدتر ایجاد می شود. لایه بردارها با حذف لایه های شاخی پوست، باعث نفوذ محصولات مراقبتی به عمق پوست می شوند. همچنین لایه بردار باعث ایجاد پوستی روشن، سف و یکدست می گردد.

· کرم دست و لوسیون

دست ها، نمایانگر کاری هستند که فرد هر روز انجام می دهد. پوست لطیف دست ها و بدن، با کمک لوسیوه و کرم ها ایجاد می شود. این دو محصول مراقبتی باعث رطوبت رسانی و تغذیه پوست این ناحیه ها می شوند.

· ترمیم کننده و بازسازی کننده

گاهی پوست تا حدی آسیب دیده است که با استفاده از محصولات مراقبتی نمی توان آن را جبران کرد. بلکه باید به فکر ترمیم پوست بود. این محصولات برای ترمیم بافت پوست، از بین بردن جای جوش و زخم، برطرف کردن چین و چروک و سایر آسیب ها به وجود آمده اند.

· ابزارهای مراقبت پوست

در کنار استفاده از محصولات پوستی، استفاده از ابزار های مراقبتی پوست برای پاکسازی و داشتن پوست سالم لازم است. ابزارهای مراقبت از پوست، سبب پاکسازی عمقی پوست و از بین بردن آلودگی های سطحی پوست می شوند.

منبع: خبرآنلاین

بیوتی بازدید : 28 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

قرمزی یا زردی مو‌های دکلره شده بعد از چند بار شستشو، یکی از مشکلات رایج خانم‌ها می‌باشد که راه حل‌های ساده‌ای برای رفع آن‌ها وجود دارد.

منهای اقتصاد

برخی از رنگ مو‌ها بعد از چند بار شستشو مایل به رنگ قرمز میشوند و یا به زردی میزنند که این موضوع حسابی روی اعصاب خانم‌ها است، اما نگران نباشید برای رفع قرمزی و زردی رنگ مو چند راه حل خوب وجود دارد که در ادامه این بخش به شما میگوییم.

چرا مو‌ها بعد از مدتی به قرمزی میزنند؟

از عواملی که باعث قرمز و یا نارنجی شدن رنگ مو میشوند میتوان نور خوشید، آب استخر، آب اقیانوس و شامپو‌های حاوی سولفات و پارابن را نام برد. این مشکل غیرقابل رفع نیست و شما به راحتی میتوانید از قرمز شدن رنگ موهایتان جلوگیری کنید.

رفع قرمزی رنگ مو

پس از رنگ کردن مو‌ها برای بار اول آن‌ها را با نرم کننده بشویید.
مو‌های بلوندی که به زردی میزنند باید از رنگ موی بلوند دودی برای رفع زردی آن‌ها استفاده کنید.
برای روشن کردن رنگ ریشه مو میتوانید از عسل و نرم کننده استفاده کنید که واقعا تاثیر گذار هستند.

آرایشگران ماهر برای رفع تغییر رنگ مو به قرمزی، زردی و نارنجی چند روش دارند که شامل:
استفاده از واریاسیون

از رنگ مو گروه M برای رفع قرمزی مو استفاده نمایید و به اندازه‌ی یک بند انگشت واریاسیون سبز به رنگ مویتان اضافه کنید. شما می‌توانید در ترکیب رنگ خود یکی از واریاسیون‌های نقره ای، بنفش، خاکستری، (هر کدام که در دسترس شما بود) مخلوط کنید. واریاسیون نقره‌ای و یا بنفش، ضد زردی است. برای گرفتن زردی مو مناسب هستند.


 


اگر رنگ مو‌های خود را به پایه ۶ رساندید حتما در ترکیب رنگ‌های رنگساژ خود، یک بند رنگساژ بنفش هم استفاده کنید تا زردی مو‌ها از ابتدا گرفته شود.

اگر موهایتان به پایه ۷ به بالا رسید و دارای تناژ زردی بود، بیسکوییتی ۸ را به همراه یک بند واریاسیون بنفش رنگ ترکیب کنید و روی مو‌های خود بگذارید.

رنگساژ کردن مو‌ها

فوم‌های رنگساژ مو کف‌هایی رنگ دهنده هستند، که پس از دکلره، می‌تواند مو‌ها را به وسیله آن‌ها رنگساژ کرد. اگر فوم رنگساژ را با شامپو‌های سیلور شاین ترکیب کنید تن زردی و قرمزی موی شما را میگیرد.

اگر رنگ موی جدید شما با چندین بار شستن مو‌ها قرمز ویا زرد شد شما می‌توانید مو‌ها را یکبار با ویتامین بوناول در حمام وطبق دستور بشویید و سه تا چهار روز بعد یک بند انگشت واریاسیون سبز ومقدار کمی شامپو را ربع ساعت روی مو‌ها رنگساژ کرده و بشویید.

برای رفع کامل قرمزی مو به جای رنگساژ بوسیله‌ی واریاسیون سبز و شامپو کمی رنگ مشکی پر کلاغی را در کف دست با کمی شامپو مخلوط کرده و بر روی مو‌های خیس گذاشته و بلافاصله شستشو نمایید.

برای رفع کامل قرمزی مو دو بند انگشت واریاسیون نقره‌ای و بنفش که ضد قرمزی می‌باشد را با اکسیدان ۱۲ درصد ترکیب نمایید. استفاده زیاد از واریاسیون باعث تیره گی موی شما می‌شود. برای از بین بردن تناژ نارنجی و زرد می‌توانید از واریاسیون خاکستری و آبی استفاده نمایید.

استفاده از اکسیدان‌های ضد قرمزی

استفاده از از اکسیدان‌های ضد قرمزی یکی از روش‌های موثر در رفع این مشکل است.
استفاده از ویتامین بوناول

اگر رنگ موی قبلی شما قرمزی داشته و از گروه N بوده، چند روز قبل از گذاشتن رنگ موی جدید، یکی دو بار از ویتامین بوناول استفاده کنید تا علاوه بر تقویت مو‌ها، قرمزی مو‌ها را نیز پاک کند.

استفاده از اکسیدان به مقدار کم

اگر از رنگ‌های تیره‌ی گروه زیتونی و فاقد قرمزی استفاده نمودید و باز هم هاله‌ی قرمز رنگی روی مو‌ها دیده شد، علت آن مقدار مصرفی اکسیدان است پس بهتر است در هنگام درست کردن رنگ از اکسیدان‌های با درصد پایین وبه مقدار کم استفاده نمایید.

برای رقیق کردن رنگ‌های زیتونی درجه‌ی ۵ و ۶ می‌توانید برای کمتر مصرف شدن اکسیدان‌های ضد قرمزی از مقدار کمی آب نیز استفاده کنید، اما استفاده از آب برای رقیق کردن رنگ‌های بسیار روشن وبلوند زیتونی در روشن شدن اختلال ایجاد می‌کند پس این رنگ‌ها را تنها با اکسیدان‌های ضد قرمزی وبا درصد بالا، اما به میزان کمتر از رنگ مو رقیق کنید.

استفاده از تونر ضد قرمزی (toner)

تونر بسیار کمک کننده است و باعث جلوگیری از قرمز شدن مو‌ها میشوداما اغلب استفاده از تونر را بعد از بلیچ در خانه، فراموش می‌کنیم. تونر مناسب را با توجه به گرمی و سردی آب و هوا و تن رنگ پوستتان انتخاب کنید و آن را فقط روی ریشه مو بزنید تا تن کل رنگ مویتان تغییر نکند.

تیره کردن مو‌ها

برای از بین بردن قرمزی و زردی موها، مو‌های خود را تیره کنید.

استفاده از شامپو مخصوص ضد زردی

شامپوی ضد زردی، بنفش یا شامپوی سیلور دارای خاصیت حذف زردی هستند و رنگ زرد مو را از بین می‌برند. از این شامپو هم بعد از دکلره و هم برای از بین بردن زردی مو بعد از رنگ مو‌ها استفاده نمایید.

 

منبع: اقتصادآنلاین

بیوتی بازدید : 22 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

در هنگام تهیه و خرید عطرهای مردانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تهیه یک عطر خوب می تواند زندگی ما را با طراوت کند اما در هنگام تهیه و خرید عطر باید به چه نکاتی توجه کنیم. در این جا قصد داریم به شما که به دنبال خرید عطر خوب مردانه برای خود یا مردانی که دوستشان دارید کمک کنیم.

مهم ترین فاکتور جذابیت یک مرد، قدرت آن فرد می باشد. عوامل زیادی باعث افزایش قدرت یک مرد می شود. علاوه بر شیک پوشی، بیان خوب، مرد باید خوش بو نیز باشد. در یک جمع فرد با عطر مناسبی که زده است می تواند پیام های بسیاری را انتقال دهد. این پیام ها می تواند شامل نشان دادن شخصیت فرد و اهمیت دادن به بهداشت خود و... باشد.

علاوه بر این در روابط زناشویی نیز تاثیرات بسیار می گذارد. بنابراین زدن عطر مناسب در اولین قرار کاری، عاشقانه و... می تواند برداشت فرد نسبت به شما و آینده آن رابطه را بسازد.

عطر زدن به افراد اعتماد  به نفس می دهد. باعث می شود که مردان در هر جمعی احساس قدرت بیشتری داشته باشند و همچنین تاثیرگذار باشند. خیلی اوقات یک بوی خاص می تواند شما را در ذهن دیگران حک کند. پس اگر دنبال این هستید که چه عطر مردانه ای مناسب خود یا فرد مدنظرتان است تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

5 نکته ای که باید در هنگام خرید عطرهای مردانه رعایت کنیم

خرید یک عطر مناسب برای بسیاری از افراد بسیار مشکل می باشد. ما قصد داریم در این جا به نکاتی بپردازیم که شما بتوانید بهترین خرید اینترنتی عطر مردانه را داشته باشید.

1- در نظر گرفتن تیپ شخصیتی مرد

یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید عطر مردانه توجه کردن به شخصیت و تیپ آن ها می باشد. مطمئنآً فردی که دارای تیپ رسمی می باشد یا از درجه بالایی در جامعه برخوردار است، عطر اسپرت انتخاب خوبی نمی باشد. به هر حال هر مردی اغلب دارای یک نوع تیپ شخصیتی می باشد.

در این بخش باید به این نکته نیز دقت کنید که فرد در کدام شرایط آب و هوایی زندگی می کند. و همچنین طبع درونی فرد چگونه می باشد. یک فردی که همیشه احساس گرما می کند و عرق زیادی می کند، عطرهای با رایحه خنک و ترش می تواند گزینه مناسبی باشد.

2- خرید عطر مردانه متناسب با پوست

خصوصیت دیگری که باید در هنگام خرید عطر برای مردان توجه کنید رنگ پوست فرد می باشد. این نکته در هنگام خرید آنلاین عطر می تواند جزو نکات مهم باشد. کلاً پوست شما چرب یا خشک می باشد.

برای پوست های چرب توصیه می شود که از رایحه های طبیعی و ملایم مثل میوه ها استفاده کنید. این نوع پوست باعث می شود تا دوام و ماندگاری عطر بیشتر باشد. البته هر چه پوست تیره تر باشد نیز زمان طولانی تری عطر با شما همراه خواهد بود.

اما برای پوست های خشک چون عطر سریع از این نوع پوست فرار می کند و از بین می رود، بنابراین توصیه می کنند از مرطوب کننده قبل استفاده از عطر استفاده کنید.

vik

 

3- توجه به نت های عطر

عطرها دارای نت های اولیه، میانی و پایانی می باشد. توجه به این خصوصیت عطرها می تواند شما را به خرید بهترین عطر مردانه نزدیک کند. اما چطور؟

نت اولیه، همان بویی است که شما در ابتدای استفاده از عطر احساس می کنید. معمولاً در این مرحله بویی تند و قوی از عطر استشمام می کنیم. ولی این بو فقط در دقایق اولیه باقی می ماند و بعد از مدتی از بین می رود.

نت میانی، این نت بین نت اولیه و پایانی می باشد و شما در مدت کمی این بو را حس می کنید. نسبت به نت اولیه تندی کمتری دارد و حس بهتری به ما منتقل می کند.

نت پایانی، این نت بسیار مهم می باشد چون آن بویی که تا مدت طولانی تری با شما همراه می باشد این مرحله از بوی عطر می باشد. پس شاید مهم تر از همه ی نت ها توجه به این نت باشد که باید با سلیقه شما مطابقت داشته باشد.

4- تست کردن مناسب عطر

یکی از مواردی که در هنگام خرید عطر باید رعایت کنید، نحوه درست تست کردن عطر می باشد. شما برای اینکه به درستی بتوانید عطرهای مختلف را تست کنید باید یک سری نکات را رعایت کنید.

شما برای تست باید عطر را به دست خود نزدیک نبض یا بر روی کاغذ تست بزنید. زدن عطر به لباس باعث می شود تا بوی دقیق عطر را حس نکنید. بعد از چند دقیقه دست خود را تا فاصله حدود پنج سانتی متری از بینی خود نگه دارید. می توانید براساس این بو خرید کنید.

5- توجه به اصل بودن عطر

آخرین نکته که بحث مهمی می باشد اصل بودن عطر است. خیلی اوقات بخاطر هزینه بالای عطر شرکت های مختلف عطرهای معروفی را به صورت تقلبی و ارزان تر ارائه می کنند.

توجه به بسته بندی صحیح، رنگ عطر، برچسب و نوشته ها و شیشه و در بطری عطر از مهم ترین نشانه هایی است که می توان با توجه به آن ها اصل بودن عطر را تشخیص داد.

adfae

 

سخن پایانی

چیزی به عنوان بهترین عطر مردانه وجود ندارد چون عطر باید متناسب با فرد مدنظر انتخاب شود. خیلی اوقات فردی با انتخاب عطری مناسب می تواند جلوه بهتری نسبت به عطر گران ما داشته باشد. پس اگر می خواهید بهترین عطر را برای هدیه دادن و یا خود انتخاب کنید نکات ذکر شده در بالا را بررسی کنید.

 

منبع: ایلنا

بیوتی بازدید : 32 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

برای حفظ سلامتی پوست خود استفاده از صابون را فراموش کنید

 

صابون یکی از عمده شوینده های پوست است که معمولا در زمان استحمام از آن استفاده می شود و برای پاکسازی پوست بسیار قدرتمند عمل می کند.

 

برای حفظ سلامتی پوست خود استفاده از صابون را فراموش کنید

صابون یکی از عمده شوینده های پوست است که معمولا در زمان استحمام از آن استفاده می شود و برای پاکسازی پوست بسیار قدرتمند عمل می کند.

صابون به راحتی می تواند تمام آلودگی و چربی پوست شما را ازبین ببرد اما در بین استفاده از شامپو بدن و صابون کدام انتخاب سالم تری برای پوست شما است؟

صابون ها برای پوست خشن هستند و می توانند چربی ها و پروتئین های اساسی موجود در سطح پوست را ازبین می برند. شامپو بدن دارای بافتی ملایم تر از صابون است و حاوی مواد غیر صابونی مانند امولسیون ها، مرطوب کننده ها، ویتامین E و روغن و عصاره های طبیعی است.

 

صابون

صابون

مکانیزم پاکسازی شامپو بدن مانند صابون است و می تواند کثیفی، چربی اضافی و عرق را از روی پوست پاک کند. با این حال یک تفاوت بزرگ در نوع پاکسازی شامپو بدن و صابون در این است که شامپو بدن خشکی، مسدود بودن منافذ و پوسته پوسته شدن پوست را برطرف می کند و رطوبت از دست رفته پوست را بر می گرداند.

یک واقعیت این مسئله است که هرچه صابون کف بیشتری تولید می کند ممکن است شما احساس تمیزی بیشتری داشته باشید درحالی که هرچه میزان کف کردن بیشتر باشد چربی های طبیعی بیشتری ازبین می رود که باعث خشکی پوست می شود. در نتیجه استفاده از شامپو حتی با داشتن کف کمتر بهترین گزینه برای پاکسازی پوست است.

 

شامپو

شامپو

به طور کلی توصیه می شود اگر پوست حساس، معمولی و دارای آکنه دارید از شامپو بدن استفاده کنید اما اگر پوست بسیار چربی دارید و یا در شهری با آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید استفاده از صابون برای شما مناسب تر است.

توجه به این نکته نیز ضروری است که با افزایش سن بهتر از شوینده های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید تا سلامت پوست شما حفظ شود و در طولانی مدت نرم، لطیف و مرطوب باقی بماند.

 

منبع: طلا

بیوتی بازدید : 27 سه شنبه 12 مرداد 1400 نظرات (0)

پشت لب رنگی

 

پشت لب رنگی: با این نکات می توانید تغییر رنگ بالای لب خود را از بین ببرید

 

پشت لب رنگی: با این نکات می توانید تغییر رنگ بالای لب خود را از بین ببرید

پشت لب رنگی چگونه ایجاد می شود و آیا میتوان از آن پیشگیری کرد؟ و شاید حتی مهمتر: در صورت بوجود آمدن می توانید آن را حذف کنید؟ ما خبرهای خوبی داریم ، زیرا به لطف این نکات مفید هم پیشگیری و هم درمان امکان پذیر است!

پشت لب رنگی

پشت لب رنگی را می توان با تغییر رنگ بالای لب تشخیص داد. در پشت لب نسبت به سایر نواحی صورت ، بیشتر رنگدانه ایجاد می شود. اما نکته دیگری که هست برخی از افراد نسبت به افراد دیگر حساسیت بیشتری دارند.

 

سه دلیل عمده برای پشت لب رنگی وجود دارد: ژنتیک /به هم خوردن تعادل هورمونی/ قرص های ضد بارداری که زنان استفاده می کنند.

 

آیا روی لب های خود لکه می بینید ؟ دلیل آن چیست ؟

آیا روی لب های خود لکه می بینید ؟ دلیل آن چیست ؟

کرم ضد آفتاب با SPF بالا

تغییر رنگ پوست بخاطر رنگدانه ها و تحت تاثیر اشعه خورشید اتفاق می افتد. بنابراین بهتر است اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا از رنگی شدن پشت لب جلوگیری کنید که مهمترین آن استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای سرد زمستانی است. در طول روز آن را تکرار کنید تا نتیجه بهتر را بدست بیاورید.

پوست را لایه برداری کنید

با لایه برداری کردن پوست آن قسمت، می توانید از مقداری از رنگ ایجاد شده در آن قسمت بکاهید. برای این کار خوب است که به طور مرتب پوست را مالش دهید. سپس از محصولات مراقبت از پوست مثل عصاره شیرین بیان ، نیاسینامید و ویتامین C استفاده کنید که برای روشن شدن پوست مفید هستند. علاوه بر این ، ویتامین A و اسید گلیکولیک نیز می توانند به از بین بردن رنگدانه ها کمک کنند.

استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری

همانطور که قبلاً گفته شد ، مصرف قرص ضد بارداری دلیل احتمالی ایجاد پشت لب رنگی در زنان است. ممکن است بتوان با استفاده از روشی متفاوت برای پیشگیری ، رنگدانه ها را کاهش داد. با پزشک خود صحبت کنید تا گزینه ی مناسب شما را انتخاب کند.

استفاده از کرم های مخصوص

 

 

آیا نکات بالا را امتحان کرده اید ، اما به نظر نمی رسد اتفاق مثبتی افتاده است؟ پس سراغ کرم های مخصوص این کار بروید.این نوع کرم ها تضمین می کنند که تولید ملانین و تیروزین در پوست مهار می شود ، و پوست شما صاف و یکدست به نظر می رسد. قبل از استفاده از این کرم راهنمای آن را با دقت بخوانید. با استفاده بیش از حد ، پوست می تواند خشک و تحریک شود. با افزایش دقت استفاده از کرم و صبور بودن ، می توانید نتایج قابل مشاهده را طی چند هفته ببینید.

 

منبع: طلا

بیوتی بازدید : 23 سه شنبه 12 مرداد 1400 نظرات (0)

مو به علت ساختار ضعیفی که دارد بسیار شکننده بوده و به علت تاثیر عوامل محیطی دچار آسیب دیدگی می شود که پس از آسیب دیدگی قدرت ترمیم ندارد ، به همین علت مراقبت از مو بسیار مهم است.

یکی از گام های اساسی برای حفاظت از مو داشتن رژیم غذایی سالم است و از مشکلات رایج مو که بسیاری افراد با آن مواجه می شوند ریزش مو و شوره سر می باشد. ریزش مو زیبایی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد که علاوه براین می تواند مشکلات روحی را برای فرد به همراه داشته باشد.

دهها ترفند طبیعی وجود دارد که با استفاده از آن ها فولیکول های مو تغذیه شده و در نتیجه زیبا، سالم و ترمیم خواهند شد که یکی از این ترفندها استفاده از زنجبیل پرخاصیت در ترکیبات ماسک موست که دراین بخش از سلامت پوست و مو در مورد آن خواهیم گفت.

مزایای زنجبیل برای پوست و مو

همانطور که مراقبت از پوست بسیار مهم است ، مراقبت از مو نیز به همان اندازه اهمیت دارد . زنجبیل ماده ای است که برای سلامتی ، تغذیه و رشد موها مفید بوده و علاوه بر ریزش موها ، شوره سر را نیز از بین خواهد برد اما براساس ادعای برخی ، مزایای زنجبیل در بهبودی ریزش مو افسانه ای بیش نیست.

آیا زنجبیل باعث بهبودی رشد مو می شود؟

در طب آسیای شرقی از این ماده برای رشد مو استفاده می شود ، با این حال برخی محققان بر معتبر نبودن این درمان ادعا دارند . در عوض برخی از آن ها ادعا می کنند که زنجبیل در کاهش التهاب پوست سر موثر می باشد به این صورت که تصور می شود هنگامیکه پوست سر پاک شود رشد مو نیز بهبود خواهد یافت.

آیا زنجبیل می تواند ریزش مو را کند و آهسته کند؟

مصرف زنجبیل می تواند باعث بهبودی ظاهر و سلامت مو شود و به دلیل دارا بودن ترکیبات مفید برای مو چنانچه در مطلب خواص زنجبیل در بخش سلامت نمناک هم گفتیم برای تقویت مو مفید است.

عوارض جانبی احتمالی استفاده از زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک ادویه برای اکثر افراد بی خطر است اما اگر به آن حساسیت دارید از مصرف عصاره و روغن اساسی آن نیز خودداری کنید . به این منظور می توانید 24 ساعت قبل از استفاده از زنجبیل برروی پوست یا مو مقدار کمی از آن را بر قسمت داخلی آرنج مالیده تا از حساسیت آن آگاه شوید.

برخی از علائم احتمالی حساسیت پوست به زنجبیل عبارتند از:

خارش

دانه های قرمز پوستی

کهیر یا جوش

افزایش التهاب

احساس سوزش

چگونه از زنجبیل برای مو استفاده کنیم؟

استفاده از زنجبیل می تواند یک تجربه جذاب باشد بدین صورت می توان با استفاده از دستورالعمل های زیر از زنجبیل ماسک هایی را تهیه و استفاده کرد :

1. روغن زنجبیل

روغن زنجبیل بصورت عصاره و اسانس در دسترس می باشد.

مواد لازم :

روغن زنجبیل

روغن های حامل چون نارگیل ، آرگان و جوجوبا

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا مقداری مساوی از روغن زنجبیل را به همراه یکی از روغن های حامل به منظور رقیق کردن بایکدیگر مخلوط کنید و سپس به تمام موهای خود مالیده و بااستفاده از یک کلاه رنگ موهای خود را بپوشانید و به مدت 15-30 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

اگر از این ماسک برای پوست سر استفاده می کنید برای اسیدیته کردن آن می توانید مقداری ماست ، لیمو و یا سرکه سیب نیز به ترکیب بیفزایید.

2. آب زنجبیل

آب زنجبیل مستقیما از ریشه زنجبیل تهیه می شود . به این منظور می توانید ریشه ی تازه بریده شده زنجبیل را مستقیما بر پوست سر خود ماساژ دهید و یا ریشه زنجبیل را در مخلوط کن ریخته و سپس استفاده کنید.

3. ماسک زنجبیل

مواد لازم :

مقداری زنجبیل

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا مقدار کمی زنجبیل تازه را رنده کنید و با روغن زیتون به همراه عسل به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید و پس از آن موهای خود را در حمام کمی مرطوب کرده و این ترکیب را اعمال کنید ، سپس موهای خود را توسط کلاه یا پلاستیکی بپوشانید و به مدت 40 دقیقه صبر کنید و در نهایت به خوبی شستشو دهید . ازاین ماسک می توانید هفته ای یکبار استفاده کنید.

فواید ماسک زنجبیل

استفاده منظم ازاین روش های درمانی زنجبیل سبب افزایش جریان خون به پوست سر ، تسریع رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. علاوه براین تارهای مو ضخیم شده و شوره سر ازبین خواهد رفت.

منبع: ساعت24

بیوتی بازدید : 29 سه شنبه 12 مرداد 1400 نظرات (0)

با این 5 روش برای همیشه با موخوره موهای خود خداحافظی کنید

 

موخوره یکی از شایع ترین بیماری مو است که می تواند زیبایی و سلامت موهی شما را به خطر بیندازد. به ویژه اگر موهای بلندی داشته باشید مجبور می شوید آن ها را کوتاه کنید.

 

با این 5 روش برای همیشه با موخوره موهای خود خداحافظی کنید

موخوره یکی از شایع ترین بیماری مو است که می تواند زیبایی و سلامت موهی شما را به خطر بیندازد. به ویژه اگر موهای بلندی داشته باشید مجبور می شوید آن ها را کوتاه کنید.

موخوره از جمله بیماری هایی است که یک تهدید جدی برای مو به حساب نمی آید با این حال درمان آن کار بسیاردشوار است و یکی از قطعی ترین راهکارها برای درمان موخوره قیچی کردن مها با یک قیچی بسیار تیز است که این مسئله می تواند برای افرادی که موهای بلندی دارند بسیار دردناک و سخت باشد.

 

در نتیجه اولین قدم برای درمان موخوره را این پیش فرض قرار دهید که باید از ابتلا به آن در امان بمانید و از گرفتار شدن موهایتان به موخوره پیشگیری کنید.

 

موخوره

موخوره

1.شستشوی موها از ریشه

شستشوی موها را ریشه شروع کنید و برای تمیز کردن ساقه مو از زمان کمتری استفاده کنید زیرا ساقه های مو خشک تر هستند و شستشوی مداوم آن ها می تواند موجب تشدید خشکی و بروز موخوره شود.

2. نحوه خشک کردن موها

در هنگام خشک کردن موها هرگز حوله را به دور موهای نپیچید و آن ها را نچلانید. این کار مانع از گره خوردن شدید موها می شود و آسیب رسیدن به موها را کاهش می دهد. برای شانه زدن نیز باید اجازه دهید موها به طورکامل خشک شوند.

3. عدم شانه زدن مو از ریشه

بهترین روش شانه زدن از انتها و سپس بالا رفتن به ریشه ها است همچنبن بهتر است از اسپری های نرم کننده استفاده کنیم تا هم موها راحت تر شانه شوند و هم رطوبت آن ها حفظ شود.

 

شانه

شانه

4. استفده از روغن های طبیعی

بهترین کار برای مراقبت از موها در برابر موخوره جلوگیری از خشک شدن ان ها است. از روغن هایی مانند روغن آرگان یا بادام برای چرب کردن موهای خود استفاده کنید.

5. شامپو و مواد مراقبتی از مو

شامپو باید متناسب با جنس موها و حاوی مواد مرطوب کننده و تقویت کننده باشد. همچنین محصولات مراقبتی از مو مانند ماسک یا سرم ها می توانند از ایجاد موخوره یا آسیب های دیگر جلوگیری کنند.

 

منبع: خبرگزاری طلا

تعداد صفحات : 32

درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 146
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 626
  • بازدید سال : 5,058
  • بازدید کلی : 21,981