loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 30 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟

عوامل بوجود آمودن چین و چروک پیشانی

به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد.

برای درمان، ابتدا انواع چروک پیشانی را بشناسید

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم

ممکن است چین و چروک‌های متفاوتی روی پوست ظاهر شوند که علت بروز آن‌ها یا افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست است یا به واسطۀ ارتباط پوستۀ پوست با عضله‌ها. در مورد دوم، با تغییر در حالت عضله، پوست نیز دچار تغییر وضعیت می‌شود و در طولانی‌مدت چروک خواهد شد. حرکاتی مثل اخم کردن یا بالا بردن ابروها باعث بروز چروک‌های پیشانی می‌شوند. البته این را به یاد داشته باشید که از سن حدود سی سالگی به بعد، تولید موادی مثل هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین شروع به کاهش می‌کند و این باعث افتادگی و چروک شدن پوست می‌شود.

نگاهی به فواید ماساژ صورت و پیشانی

فواید ماساژ برای پوست و پیشانی

گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر  فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد.

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اغلب به این موضوع آگاه هستیم که این روش برای رفع چروک‌ها روشی موثر به حساب می‌آید اما روش انجام ماساژ صورت نکته‌ای است که اغلب افراد یا از آن آگاه نیستند یا اینکه چندان به آن توجه ندارند. از طرف دیگر، اینکه چطور پیشانی را ماساژ می‌دهید هم اهمیت دارد؛ چراکه اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است برای پوستتان مضر باشد. به همین دلیل، ما آموزش ماساژ پیشانی و انواع روش‌ها برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ را هم در این مطلب آورده‌ایم.

خواص ماساژ روغن نارگیل برای چروک صورت

خواص روغن نارگیل برای چروک پوست

همه از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت شنیده‌ایم. این روغن با حفظ رطوبت پوست، طراوت آن را حفظ کرده و از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد. برای این که از خواص روغن نارگیل برای صورتتان به طور کامل بهره‌مند شوید، لازم است مقداری روغن نارگیل اصل و خالص تهیه کنید و با آن برای چند دقیقه پیشانیتان را ماساژ بدهید و بگذارید تا در طول شب روی پوست بماند تا به طور کامل جذب شود.

اگر می‌خواهید روغن نارگیل برای چروک پیشانی تاثیر لازم را داشته باشد، هر شب قبل از اینکه به تخت بروید این فرآیند را تکرار کنید. اما اگر پوست چربی دارید، از این روش استفاده نکنید؛ چراکه جوش‌های پوستی را افزایش خواهد داد.

ماساژ با روغن کرچک برای از بین بردن چروک پیشانی

انواع روغن های درمانی برای ماساژ صورت

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک به وفور یافت می‌شود، یک نرم‌کنندۀ قوی برای پوست به حساب می‌آید. روغن کرچک با خاصیت آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. تنها چیزی که لازم دارید، یک قاشق چایخوری روغن کرچک است. نوک انگشتانتان را به این روغن آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای و نرم، روی پیشانی بزنید و بگذارید در طول شب روی پوستتان باقی بماند.

می‌توانید روزانه این روش را انجام بدهید.

تاثیر روغن بادام در کاهش چروک پیشانی

روغن برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روغن بادام نیز یکی از موادی است که می‌توانید برای ماساژ پیشانی از آن استفاده کنید. این نوع روغن، پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد و از این طریق به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از روغن بادام در رفع چروک پیشانی، به یک قاشق چایخوری از این روغن نیاز دارید. چند قطره از آن را روی پیشانی بچکانید و با نوک انگشتان ماساژ بدهید؛ سپس بگذارید تا جذب شود؛ این کار را هر شب تکرار کنید.

رفع چین و چروک با استفاده از وسایل مختلف

وسایل های ماساژ صورت

ماساژ با دست، تنها روش رفع چین و چروک نیست؛ بلکه می‌توان از غلطک‌های مخصوص، رولر یا گواشا (سنگ ماساژ) برای اینکار استفاده نمود. حتی اگر این وسایل را در اختیار نداشته باشید، استفاده از پشت قاشق هم برای ماساژ پیشانی و صورت مفید است. رفع چین و چروک پیشانی با ماساژ تنها یکی از کاربردهای این روش درمانی است؛ تاثیرات ماساژ پیشانی در درمان سردرد نیز چشمگیر و قابل توجه است.

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

روش صحیح ماساژ پیشانی برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اگر ماساژ پیشانی را درست و صحیح انجام بدهید، ۵ دقیقه در روز کافی است تا پوست صورتتان سرحال و جوان باقی بماند. هزینه های رفع چین و چروک صورت می‌تواند با وجود انواع کرم و سرم ضد چروک بسیار گران باشد اما اگر بدانید چطور صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

نکته این جاست که قبل از شروع، روی پوست با نوک انگشتان به طور ممتد ضربه بزنید. بعد روغنی که می‌خواهید با آن صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، روی پوست پخش کنید و بعد از بین دو ابرو به سمت بالا و بیرون ماساژ بدهید. یا بند انگشتان را درست بالای دو ابرو بگذارید و تا محل رویش موهای سر بکشید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. این کار نه‌تنها چروک پیشانی را باز می‌کند بلکه تنش‌ها را هم از روی این قسمت بدن بر می‌دارد.

 

منبع: بانی مگ

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 211
  • بازدید ماه : 570
  • بازدید سال : 5,002
  • بازدید کلی : 21,925