loading...
لوازم آرایش| زیباییی پوست و مو| ادکلن و عطر
بیوتی بازدید : 26 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

 بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ مو

 

آیا تا کنون هنگام باز کردن کاتالوگ رنگ مو به این مشکل برخورده‌اید که کدام رنگ مو را باید انتخاب کنم. انتخاب رنگ مو برای بانوان مسئله بسیار مهمی است زیرا گاهی اوقات پس از انتخاب رنگ مو مشاهده می‌کنند که به چهره‌شان نمی‌آید پس بهتر است قبل از انتخاب آن حتما راهنمای انتخاب رنگ مو را مطالعه نمایید.

در انتخاب رنگ مو حتما باید به فرم چهره و رنگ پوستتان دقت کنید. خصوصا اگر برای بار اول است که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید باید حتما آشنایی لازم با انواع رنگ مو، بهترین مارک های رنگ مو، رنگ مو مناسب پوستتان و رنگ مو ترند شده در سال جدید را داشته باشید.

 

انتخاب رنگ مو ار کاتالوگ

می‌خوام رنگ مویی انتخاب کنم که به پوستم بیاد

اگر شما هم هنگام مراجعه به فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و انتخاب رنگ مو از روی کاتالوگ مد نظرتون این جمله رو می‌گویید، پس هنوز احساس سردرگمی برای انتخاب بهترین رنگ مو مناسب برای پوستتان دارید. اگرچه رنگ پوست در انتخاب رنگ مو بسیار مهم است اما باید توجه داشت برای آنکه رنگ مویتان به صورتتان بیاید باید به تمامی اجزای چهره توجه کافی داشته باشید. ته رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ طبیعی موهای شما و همچنین عوامل دیگر به شما کمک می‌کند تا رنگ موی مد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه می‌توان زیر رنگ پوست خود را انتخاب کرد؟

کدام رنگ مو برای پوست ته رنگ سرد و ته رنگ گرم مناسب است؟

نحوه انتخاب بهترین رنگ مو از جدول رنگ مو

از کدام نوع مو باید در مقابل رنگ مو محافظت کرد؟

قبل از پاسخ به سوالات بالا بهتر است ابتدا به این مهم پاسخ بدهیم

هدف شما از رنگ کردن موهایتان چیست؟ یا به بیانی ساده تر “دقیقا چه تغییری می‌خواهید روی موهای خود پدید آورید”

اگر شما بخواهید موهایتان را روشن تر کنید باید بدانید موهای روشن به معنی استفاده از دکلره های قوی و بی رنگ کردن پایه مو است و در نتیجه احتمال آسیب بیشتر موی طبیعی تان است. در این حالت بسیار مهم است که شما  از روند سفید شدن و نحوه مراقبت از موهای رنگ شده خود آگاهی داشته باشید.

شما موهای تیره می‌خواهید

با توجه به اینکه رنگ موی بیشتر ایرانیان قهوه‌ای تیره‌ و سیاه است، بعید به نظر می‌رسد که به دنبال تیره کردن موهای خود باشید. اما در صورتی که تارهای سفید بین موهایتان زیاد شده و یا موهایتان از ریشه سیاه است بهتر است زمان مناسب برای رنگ کردن موهای خود را بدانید. در این حالت شما می‌خواهید رنگ موی طبیعی یا رنگ شده خود را تقویت کنید زیرا موی شما به هر ترتیب مستعد کمرنگ شدن و سفید شدن است. اگر شما بخواهید موهای سفید یا خاکستری خود را بپوشانید می‌توانید کاملا موهایتان را با رنگ موی دائمی پوشانده شود تا با بقیه موهای سرتان مطابقت داشته باشد یا می‌توان آن را با یک رنگ موی موقت لکه دار کرد و باعث می‌شود که در آن‌ها در برابر موهای تیره مانند هایلایت باشند.

 

انتخاب رنگ مو

اگر شما به دنبال رنگ مو برای هایلایت هستید

هایلایت بهترین راه برای ایجاد تغییر و تحول در شماست که با رنگ های روشن و تیره همراه است و شما می‌توانید انواع هابلایت های تیره و روشن را امتحان کنید. هاله هایی کم رنگ با نمایی ترکیبی از (طلایی و مسی) برای موهای تیره مانند سیاه و قهوه‌ای بسیار گزینه مناسبی است. البته هنگام انتخاب رنگ برای هایلایت مو حتما باید از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید.

چگونه می‌توان رنگ لایه زیرین پوست خود را برای انتخاب رنگ مو مناسب تشخیص داد؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کتیم بهتر است بدانید پوست ما از ۷ لایه تشکیل شده است و لایه‌های رویی ممکن است براساس شرایط آب و هوایی مانند برخورد اشعه آفتاب تیره شود اما رنگ اصلی پوست ما در لایه زیرین است. بیشتر افراد رنگ چهره خود را از نظر سایه یعنی روشن، متوسط و یا تیره توصیف می‌کنند. با این حال لایه‌های پوستی که در زیر اپیدرم پنهان شده اند، به صورت شما رنگ گرم یا سرد می‌دهند. یک تصور غلط رایج وجود دارد که افرادی که رنگ پوست روشن دارند دارای ته ر نگ سرد و افرادی که رنگ پوست ‌آن ها تیره است دارای رنگ گرم هستند اما حقیقت این است تمام رنگ های پوست می‌تواند رنگ گرم، سرد یا خنثثی داشته باشند.

شناخت تن رنگ پوست یک ضرورت برای انتخاب رنگ مو

پوست خود را در یک اتاق کاملا روشن بررسی کنید. بهتر است روشنایی اتاق ناشی از نور طبیعی باشد. سعی کنید در پوست خود به دنبال رنگ‌های زرد، طلایی و یا صورتی و آبی باشید. اگر پوست شما دارای رنگ زرد است، ته رنگی گرم دارید. رنگ صورتی مایل به آبی به معنای ته رنگ بسیار جذاب است. اگر واقعا شما نمی‌توانید آن را تشخیص بدهید ممکن است یک ته رنگ پوستی خنثی داشته باشید.

شناخن ته رنگ پوست با توجه به رگ ها

مچ دستان خود را از نزدیک بررسی کنید. رگ‌های شما ممکن است آبی، بنفش یا سبز باشد. اگر رگ‌های دستتان آبی یا بنفش باشد پوست زیرین شما سرد است و اگر رگ‌هایتان سبز باشد شما دارای تن پوستی گرم هستید. اگر نتوانستید تشخیص دهید پوستتان گرم است یا سرد، از جواهراتتان استفاده کنید.

پوست هایی با ته رنگ سرد زیبایی بیشتری را به هنگام استفاده از جواهرات نقره بدست می‌آورند تا به هنگام استفاده از جواهرات طلا و همچنین این موضوع برای پوست‌هایی با ته رنگ گرم برعکس عمل می‌کند. در صورتی که هر دو جواهرات به یک اندازه خوب به نظر می‌آید ممکن است ته رنگ خنثی داشته باشید.

به رنگ چشم هایتان برای انتخاب رنگ مو توجه کنید

اگر عنبیه چشم شما دارای مشخصات آبی و سبز است ته رنگ پوست شما سرد است و در صورتی که بیشتر لکه‌های قهوه ای یا طلایی دارید به معنای گرم بودن ته رنگ شماست.

علت آنکه از کلمه چهره استفاده نمی‌کنیم، یافتن رنگ موی مناسب بر اساس ته رنگ پوست شماست. در واقع شما باید رنگ مویی انتخاب کنید که با تمامی اجزای پوست مانند رنگ موی طبیعی، رنگ چهره، رنگ چشم و… بیاید و این تنها با شناخت ته رنگ پوست برای شما میسر است.

بهترین انتخاب رنگ مو برای هر دو ته رنگ پوست

این رنگ موها را میتوان در دسته های زیر تقسیم کرد:

رنگ موهای بلوند

انتخاب رنگ موهای بلوند یخی برای رنگ های گرم پوست: بلوند شامپاین، بلوند، بلوند توت فرنگی

انتخاب رنگ موهای بلوند گرم برای رنگ های سرد پوست: بلوند طلایی، بلوند عسلی، کاراملی، بلوند عسلی

رنگ موهای قهوه ای

 

انتخاب-رنگ-مو-مناسب-برای-پوست

انتخاب رنگ موهای قهوه ای خنک برای رنگ های گرم پوست: قهوه ای خاکستری، قهوه ای شکلاتی، اسپرسو، قهوه ای تیره و خنک

انتخاب رنگ موی قهوه ای گرم برای رنگ های خنک پوست: چوب ماهون، شاه بلوطی، قهوه‌ای کره ای، قهوه ای طلایی روشن

رنگ موهای قرمز

انتخاب رنگ‌های قرمز سرد برای رنگ های گرم پوست: شرابی، گیلاس، قرمز تیره

انتخاب رنگ‌های قرمز گرم برای رنگ های خنک پوست: زنجبیلی، مسی، بلوطی

علاوه بر ته رنگ پوست باید تن موهای خود را نیز در نظر بگیرید. تن موهای شما نشانه‌هایی از رنگ است که هنگام روشن شدن موهای شما قابل مشاهده است. رنگ‌های طلایی، بلوطی، قرمز و دودی علاوه بر اینکه به ته رنگ پوست سرد، گرم و خنثی می‌آید، به مو نیز عمق و جلوه‌ای خاص می‌بخشد.

نحوه انتخاب رنگ مو مناسب از نمودار رنگ مو

هنگامی که در جستجوی رنگ موی مناسب هستید باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست طبیعی شما سازگار باشد.

همچنین این رنگ باید ویژگی‌های شما را به نمایش بگذارد و با شخصیت شماسازگار باشد. عامل تعیین کننده رنگ مو، ته رنگ پوست شماست که در بالا به‌ طور کامل در مورد آن صحبت کردیم.

در ادامه نکاتی برای انتخاب رنگ مو وجود دارد کی می‌تواند به شما کمک کند. البته اگر خیلی گیج شده اید بهتر است با یک آرایشگرحرفه‌ای مشورت کنید.

 

نحوه-انتخاب-رنگ-مو-مناسب-از-نمودار-رنگ-مو

سبک رنگ موی خود را انتخاب کنید

آیا شما دوست دارید تمام موهایتان یک رنگ باشد یا به دنبال انواع هایلایت‌ها هستید؟ آمبره یا سامبره یا مش؟ پاسخ به تمامی این سوالات می‌تواند تعیین کننده انتخاب رنگ موی نهایی شما خواهد بود.

انتخاب رنگ مو دائم و یا رنگ موی موقت؟

انواع مختلفی از رنگ مو در بازار وجود دارد. هدف شما تعیین کننده استفاده از کدام یک است. اگر می‌خواهید یک رنگ مو را چند هفته تجربه کنید، به دنبال رنگ موهای موقت بروید. اما اگر می‌خواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید یا رنگ موهایتان را برای مدت طولانی حفظ کنید باید به دنبال یک رنگ موی دائمی بروید. برای اینکه تنها ریشه‌های شما رنگ بگیرد لازم است فقط هر چند هفته یکبار ریشه موهایتان را رنگ کنید.

برندهای معتبر رنگ مو ایرانی و خارجی را بشناسید

رنگ موی با کیفیت میزان آسیب رساندن به مو را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود رنگ نهایی دقیقا شبیه به کاتالوگ باشد. برندهای نامرغوب موجود در بازار باعث شده تا بانوان در جستجوی برندهای باکیفیت باشند. از این رو بهتر است هنگام انتخاب رنگ مو از برندهای با کیفیت ایرانی و خارجی طبق نظرات مشتریان استفاده کنید. انتخاب رنگ مو از برندهای معتبر و شناخته شده لورال،رنگ موی بیول، گارنیر و برندهای رنگ موی ایرانی می‌توان به برند مارال و پرستیژ می‌تواند تجربه یک تغییر موفقیت آمیز و زیبا را برای شما فراهم کند.

 

برندهای معتبر رنگ مو

کلام نهایی

موهای رنگی نیاز به وعده‌های توجه و مراقبت دارند. برای آنکه سالم بمانند لازم است از ماسک مو، سرم مو، شامپو مناسب برای موهای رنگ شده و … استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این محصولات، دیگر مقالات ما را بخوانید.

منبع: خانومی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
معرفی و راهنمای خرید محصولات آرایشی زنانه و لوازم اصلاح مو زنانه و مردانه ریش تراش و سشوار، ادکلن و عطر های مردا نه و زنانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 312
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 460
  • بازدید سال : 4,892
  • بازدید کلی : 21,815